Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ow Rachel, ik heb echt een knoop in mijn maag! Hopen dat het niet doorzet!!! Ik duim, duim, duim zo voor je!

Ik heb vanmorgen een uitgangsecho gehad en wat denk je!!!! Ik mag nog NIET beginnen!!! Er zit aan de linkerkant een follikel van 2 cm! Ik heb 2 weken geleden wel een eisprong gehad omdat ik nu ongesteld ben maar deze is waarschijnlijk doorgegroeid en "blijven hangen". Dat verklaart waarschijnlijk het bloedverlies van vorige week! Heb ik weer! Ik moet nu dus 1 cyclus wachten! Echt jammer maar het is niet anders helaas!

Liefs!

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Claus balen zeg.

In ieder geval wel fijn dat je nu een antwoord hebt op je bloedverlies.

Ik was al bang dat het een cyste was.

Maar wat een raar verhaal een folikel die blijft hangen...........

sterkte

Rachel

Geplaatst

He bah Rachel wat een ellende hopelijk blijft het hierbij en kun je toch nog voor de test gaan, ik denk aan je meissie.

Claus ik had de vorige keer ook een cyste van 2 cm, ook nadat ik ongesteld was geworden en aan de pil was geweest, dat zou juist een cyste moeten voorkomen.

Manouk fijn dat je wat afleiding hebt zeg. Ik heb op mijn werk ook wel afleiding. Ik heb trouwens morgenvroeg om 10 uur de meting, echt een rottijd, moet ook nog een uurtje naar mijn werk rijden, maar eens zien hoe ik dat ga verklaren. Ben benieuwd wat we te zien krijgen morgen.

Ik ga een poging doen voor een lijstje, vullen jullie het zelf aan, ik weet ook niet of ik alle data goed heb, kijk maar even. Rachel ik blijf positief voor jou en zet de testdatum erbij okee?

Groeten van Shan

Geplaatst

Intake

Uitgangsecho

Claus 16-08

Follikelmeting

Manouk 2e fm 17-08

Shanna 2e fm 17-08

Nicole 1e fm 20-08

Punctie

Elies 03-08

Terugplaatsing

Rachel 5-08 cryo

Elies 6-8

Testdatum

Rachel 17-08

Elies 20-08

Zwanger

Rustmaand

Joske augustus rustmaand 16-8 eitje

Geplaatst

Is dit wat? Anders gewoon zeggen hoor of zelf aanpassen? Ben ik niemand vergeten?

Joske, hoe is het met je ei, heb je hem gehad vandaag? En het weekend goed benut?

Liefs van Shan

Geplaatst

Hoi allemaal,

Sinds een paar dagen ben ik 'lid' en lees mee met jullie verhalen. (Ik behoor helemaal tot de 'doelgroep', 40+ ).

Ik weet nog niet precies hoe het werkt, maar zou graag 'meedoen' met jullie.

Ik ben onder behandeling in DD én zit op het wachtbankje, zoals jullie zeggen. De 26 is mijn testdatum, van 1 hopelijk heel goed eitje dat nu braaf aan het innestelen is.... :)

Allemaal veel succes gewenst!!!

Geplaatst

Vanochtend uiteindelijk is het doorgebroken.

Ik moest toch nog voor een bloedtest en werd emotioneel.

Op mijn werk ook zitten huilen maar nu gaat het wel weer.

Het voelt zo leeg nu.

We hadden afgesproken dat het de laatste poging was.

Gisteren voorzichtig geprobeerd bij mijn vriend, maar gelijk ruzie,

Elies ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat,

liefs

Rachel

Geplaatst

Ow lieve Rachel!!! weet even niet wat ik je moet schrijven,je vermoedens kwamen toch uit. En ik hoop toch zo dat jij en je liefde hier uit kunnen komen,is zn reactie omdat hij dr soort van klaar mee is denk je? Hé bah!!!!

Ik weet zelf niet wat ik moet voelen,word zo heen en weer geslingerd in mn gedachte. Maar vooralsnog geen ongi.

En nu ook nog alleen op het wachtbankje pffff!

Lieve Shanna,keurig geregeld het lijstje heb dr helemaal niets op aan te merken.

Manouk en Shanna laten jullie nog weten hoe de 2e fm is gegaan?

Liefs voor jullie,

Elies

Welkom Mees,fijn dat je met ons mee komt schrijven.

Geplaatst

Het is klote Rachel, veel sterkte de komende tijd... Ik zou je vriend even de tijd geven, ik wilde er ook gelijk over beginnen na de laatste mislukkig maar heb bewust even gewacht. Succes!

Caroline

Geplaatst

Rachel..., een knuffel meid! en ik denk dat elinorac gelijk heeft, en

het even laten bezinken.

Shanna..., ziet er goed uit hoor dat lijstje!

ik hoop dat we allemaal onder het "zwanger" komen te staan.

Heb gisteren idd. mijn ei gehad, ik voelde het zowaar, hmmm..., leek wel aan alle2 kanten.

Nou hoe dan ook, we hebben lekker geklust, en wat dat betreft was het een hele goede timing :tongueP:.

nu maar wachten..., zou dan 31-8 of 1-02 mogen testen.

hoe is jou FM gegaan??

Manouk en jou FM??? ik hoop super.

Ellis...., spannend meis. Gebruik je ook ustrogestan?

Mees, welkom bij ons.

liefs Joske

Geplaatst

Dankjewel Elies!!

Echt fijn dat iedereen elkaar zo steunt!

En fijn om met anderen te praten die hiermee bezig zijn. Het is soms lastig voor anderen te begrijpen wat je mee maakt.

Ik zal nog ff kort vertellen over mezelf;

Ik heb 12/8 een tp gehad (1 eitje) en zit nu op het wachtbankje. 26/8 is testdag!

Dit is mijn 3e tp.

Ik ben eerst in het AMC geweest en nu in DD.

Heb het eerst met medicijnen gedaan (AMC) en nu in DD 'gewoon' in mijn normale cyclus met het eitje(s) dat er 'normaal' groeit.

Dus geen massa's eitjes (en cryo's), maar ... je hebt maar 1 goede nodig, toch?

Ik hoop en bid...! En probeer er niet constant aan te denken, maar doe dat toch wel.

Schrijf later meer, maar moet nu weg.

Heel veel sterkte Rachel!

Mees

Geplaatst

Ha meiden,

Ja Mees echt fijn dat we hier elkaar kunnen steunen,ik ken nl niemand in mn omgeving die van uitgangsecho's,follikelmetingen enz enz heeft gehoord. En dit geeft me zoveel steun om elkaar er doorheen te schrijven!

Ja Joske ik heb tot afgelopen zondag die vieze capsules moeten gebruiken,merk dat ik zeker vandaag al 3x per uur naar de wc ga....hoe bedoel je onzeker pfffff

Ga even mn pa bezoeken,tot later meiskes!

Liefs,

Elies

Geplaatst
Ja Joske ik heb tot afgelopen zondag die vieze capsules moeten gebruiken,merk dat ik zeker vandaag al 3x per uur naar de wc ga....hoe bedoel je onzeker pfffff

Ik moest het 12 dagen gebruiken na TP. Gek he die verschillen in behandelingen. Ik was woensdag gestopt en zondags ongesteld geworden, 1 dag later als dan een normale cyclus.

Ook heb ik gelezen dat sommigen tot 17 dagen moesten en zelfs ook tot 12 weken in de zwangerschap.

Weet iemand ook of er een aantal dagen voor staat dat je ongesteld wordt na het stoppen van de bollen (als er geen zwangerschap is opgetreden)??

liefs joske

Geplaatst

We zijn weer terug uit DD. Ik heb nu 1 follikel van 20 mm, 1 van 15 mm en 1 van 12,7 mm. Bms kon hij niet goed zien, er zat iets voor de baarmoedermond (waarschijnlijk een darm?) maar hij dacht dat dat wel goed was. Nu is er bloedtest afgenomen om mijn bloedwaarde vast te stellen. Aan de hand hiervan wordt gekeken of ik donderdag of vrijdag de punctie heeft. Dr. S wil proberen dat de 2 kleinere ook nog mee kunnen doen. Spannend dus.....Dus nog even afwachten....

Shanna hoe is het met jou gegaan vandaag?

Rachel wat ontzettend shit dat je toch ongesteld bent geworden. Vooral ook omdat jullie hadden besloten dat dit de laatste keer was. Ik begrijp heel goed dat je nu je nog mogelijkheden hebt die toch wil benutten. Ik denk dat Caroline gelijk heeft, laat het even zakken en een plekje krijgen en bespreek het dan nog een keer met je partner. Ook voor hem is het moeilijk dat het deze keer niet is gelukt. Wij ondergaan alles, maar ook voor de partner is het elke keer weer spannend of het lukt (vandaag ging zelfs een man onderuit in Dld bij het zien van een spuit). Sterkte meiske.

Elies, nog even volhouden en niet vallen hoor! Blijf maar lekker zitten totdat Shanna en ik je komen aflossen. Wat zenuwslopend deze wachtdagen! Sterkte!

Mees van harte welkom hier. Hopelijk kunnen wij je ook steunen tijdens je behandeling. Zou je ons willen vertellen hoe oud je bent, hoeveel eitjes je had en welke medicatie jij kreeg bij het stimuleren?

Joske ik moest tot aan testdatum de bolletjes gebruiken (14 dagen na terugplaatsing). Ik was net begonnen met een beetje bloedverlies na die 14 dagen dus toen ik stopte met Utrogestan kreeg ik wat meer bloedverlies. Maar ik heb ook van vrouwen gelezen die na 4 dagen stoppen pas ongesteld worden. Lastig, want dan zou je zelfs het gevoel toch hebben van....zou ik toch....?

Zodra ik meer wat mbt de punctie laat ik het weten.

Liefs

Manouk

Geplaatst

Een darm voor de baarmoedermond? Huh? Nou ja, ze zullen het wel weten denk je dan maar... Succes in ieder geval met de punctie!

Joske bij mij duurde het steeds 2 dagen, of eigenlijk werd ik de ochtend van de derde dag nadat ik gestopt was ongesteld.

Caroline

Geplaatst

Ja maf he Caroline. Misschien zei hij ook maar wat. Het is altijd haastig daar. Ik ben net ook gebeld en de bloedwaarde is goed om donderdag de punctie te doen. TP is dan zaterdag.....

In een eerder berichtje had ik het volgende nog geschreven: Ik had dr. S gevraagd of er nog iets extra's naast utrogestan valt gebruiken voor de innesteling. Ik had nl gelezen dat ook Pregnyl of Suprefact wordt gebruikt. Hij legde uit dat Suprefact op de hypofyse werkt en gedoseerd wordt afgegeven zodat dit meer de natuurlijke manier nabootst, waardoor hij de voorkeur aan Suprefact geeft. Hebben jullie hier ervaring mee?

Liefs

Manouk

Geplaatst

Ik volg jullie allemaal al een tijdje en put veel moed uit jullie verhalen. Dank daarvoor!

Ik ben 41 jaar en heb drie mislukte ivf's (in NL) achter de rug. Vorige week in Dusseldorf geweest, en daar kan ik de volgende cyclus starten (als mijn AMH goed is heb ik maandag een inplanningsgesprek). Ik had echter op twee paarden gewed en ook een gesprek gepland in UZ Gent, a.s. donderdag. Ze hebben me wel vast op de wachtlijst gezet voor december, en dat wil ik graag zo houden (je weet maar nooit waar het goed voor is). Nu twijfel ik of ik tijdens het gesprek moet zeggen dat ik eerst een poging in Dusseldorf ga doen. Ben bang dat ze me dan van de wachtlijst halen, en gezien mijn leeftijd kan ik me dat niet permitteren. Heeft iemand hier ervaring mee (en goede raad over)?

Alvast erg bedankt.

Geplaatst

Hey Door, welkom hier op het forum en in dit topic...

Ik had ruim vóór de behandeling in maart jl. reeds een afspraak ingepland bij een ander zh hier in de regio (Maasstad), gewoon om maar op tijd te zijn en eventueel op de wachtlijst te komen. Tijdens dit gesprek kon ik de arts aldaar het heugelijke nieuws melden dat ik dus zwanger was. Hij was blij voor ons, heeft zelfs nog even gekeken of er al wat te zien was via een vaginale echo (helaas toen nog niet;-)) en heeft toen de procedure uitgelegd hoe zij in samenwerking met Gent het 'doen'. Reden dat ik reeds een gesprek had ingepland was het feit dat mijn huidige zh tot 43 jaar behandelt en na april zou dat het geval zijn: zou dan 44 worden... Had deze zwangerschap nu bijv. in een mk oid geeindigd, dan konden we verder in het Maasstad...

Dus, gewoon laten staan. Mocht je dan zwanger zijn door de behandelingen in DD, prachtig! Zo niet, kun je altijd nog naar Belgie...

Suc6 iig...

Geplaatst

@Manouk, dus best weer goed toch 3 follikels? Of had je gehoopt op meer?

Iig geval suc6 weer met de punctie en tp deze week! Wordt weer SPANNEND...

Liefs...

San

Geplaatst

Hallo, ik lees al een tijdje met jullie mee, nu maar eens even wat schrijven.

Ik val binnen de doelgroep ;-) Ben 41. We hebben een paar pittige jaren achter de rug ivm ziekte van mijn vriend. Vorig jaar hadden we de eerste afspraken gemaakt op de ivf-poli en toen kreeg ik een ongeluk. Het duurde een paar maanden voor ik er lich en geestelijk bovenop was, de twijfel over het ivf-gebeuren sloeg in alle hevigheid toe. Dat vreet energie. Nu toch besloten een poging te gaan wagen. Ben vandaag ongesteld geworden en mag vanavond starten met de decapeptyl. Ik doe het korte protocol, vanaf morgen Gonal-F erbij en morgen bellen voor de uitgangsecho. Spannend allemaal wel! Fijn dat er op dit forum zo met elkaar meegeleefd wordt!

Groetjes Menta

Geplaatst

Hai meiden,

@Manouk: Toen ik van de week de uitgangsecho had liet ze mij ook mijn darm zien dus het zal best kunnen wat de arts zei!

Heeeeeeel veeeeeeel succes van de week! Ik duim voor je!

@Joske: Ik moest ook 12 dagen na de terugplaatsing stoppen met de Utrogestanbolletjes en dat was 4 dagen voor de testdatum. Ik werd de dag nadat ik mocht testen ongesteld. (ik had vanaf een dag voor de testdatum wel al bruinige afscheiding).

@Door: leuk dat je mee doet en het is wat Sannie zegt: gewoon laten staan die afspraak!

@ Menta: Succes

@ Elies: volhouden hoor!!!!

@ Rachel: zo klote voor je meid! Wat moet jij je alleen voelen nu! Bah! Geef het even de tijd (ow wat is dat makkelijk gezegd) en praat er dan nog eens over met je lief! Wie weet............ Sterkte!

Liefs voor allemaal!

Geplaatst

Ha meiden,

Eerst welkom voor de "nieuwelingen"fijn dat we elkaar hier op dit topic hebben gevonden,weet zeker dat jullie net als ik er veel steun aan zullen hebben.

Claus,jij dus een ronde overslaan mmm daar zal je best even van gebaald hebben kan ik me zo voor stellen.

Manouk,you go girl!! spannend weer allemaal!

Joske, fijn te lezen dat jullie hebben geklust :good1:hahaha!

Shanna hoe is het met jou?

Rachel,ik heb veel aan je moeten denken vandaag niet dat het helpt maar wilde je het toch laten weten. Hopelijk als de storm van emotie's wat is afgenomen kunnen jij en je liefde de hele situatie nog es goed bespreken. Hoop dat jullie snel weer op 1 lijn komen meis!

Hier lekker aan het wachten....wachten....wachten,voel mn buik wat opzetten bij mij meestal het teken van... ja idd ongi..Maar als ik nu toch es donderdag niet ongi ben gaan we vrijdagmorgen vroeg testen.

Eigenlijk kan ondanks alles vandaag mn dag niet meer stuk,mn paps is van die nare beademingsmachine af en heb vandaag na 3 weken zn stem weer gehoord wat een emotionele middag! Nog wel heel erg ziek en nog steeds op de ic maar toch een stap richting herstel is gemaakt!

Hoop snel weer wat van jullie te lezen, zit met de laptop op schoot naast manlief die uiteraard voetbal zit te kijken.

Dikke knuffel,

Elies

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden