Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Het is weer tijd om jullie te texten: het is 3:50 uur 's nachts! :) heb vandaag tog nog met AMC gebeld en ze hebben me uitgelegd dat ik mocht stoppen met de bollen. Heb meteen naar de gemeten HCG waarde gevraagd ( n aantal van jullie vroeg hiernaar) en deZe was 319. Volgens t AMC een duidelijke uitslag. Verder alles goed hier, behalve dat ik elke nacht om 3 uur wakker ben, iets wat totaal niet bij mij past, ik ben normaal een vaste slaapster...maar hoe gelukkig kan je Zijn door dergelijke klachten! Het is best wennen om nu aan de andere kant te zitten, vond t een beetje eng; heb van t blad zwanger in de appie gekocht! Heel onwennig! :)

@vlok, hey super n streepje! Ohhh, spannend! Vandaag weer testen? :)

@sas, heel goed dat je r weer positief inzit! Op naar 2! Zelf heb ik een positieve ervaring met ICSI, voorheen matige kwaliteit, geen cryos, nu top en 4 cryos.

@Linda, leuk idee lekker op vakantie je zwanger laten maken! Waar ga je naartoe voor je echo's ? Ook op Cyprus? Dat worden dan veel vakanties dit jaar voor jou!

Ja, het wachten is nu lang, hè? Op naar de echo!

@lot, waar loop jij?

Dikke knuffel allemaal!

Marianne

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik ben nieuw hier.

Ik ben inmiddels 42 jaar en jawel ZWANGER!!!

Nu 7,5 week, 30-09 ben ik uitgerekend!

Wij hebben 7 mislukte icsi pogingen achter de rug.

Hadden alle hoop nu op deze 8ste en laatste poging.

Er zijn 2 embryo's teruggeplaatst.

We hebben inmiddels al 4x een echo gehad omdat ik tussentijds bloedverlies had.

Steeds zagen ze 1 vruchtzakje, maar vandaag zagen ze een 2de vruchtzakje. Hij is veel kleiner dan de andere, ze weten ook niet of die zich nog verder gaat ontwikkelen.

Mijn jongste zusje had ooit hetzelfde daar werd gezegd dat die 2 niet mee zou groeien, maar het is nu inmiddels een meidentweeling van 2,5 jaar.

3-2 hebben we weer een echo en zal er die week ook een nekplooimeting gedaan worden.

Hier dus nog even spannend of het er 1 of 2 zijn!

Ik ben de gehele dag heeeeel erg misselijk, bijna onverdraagzaam, maar het is voor een goed doel!

Wil iedereen heel veel suc6 wensen!

Ga straks ff proberen om wat berichten te lezen om jullie wat beter te leren kennen.

Geplaatst

Hoi Itsus,

Welkom hier! Goed verhaal, misschien wel 2! Ik word over een paar weken ook 42 dus lees graag succesverhalen van leeftijdgenoten... Jammer alleen dat je er zoveel ICSI's voor nodig had, 8 x is niet niks zeg!

Veel succes en klets lekker mee zou ik zeggen. Heb je het lijstje gezien? Er zijn er best veel zwanger hier.

Caroline

Geplaatst

Welkom Itsus,

Super gefeli dat je zwanger bent. Je ziet wel, geef de moed niet op! Bij de 8e x! Wauw!

En dat je 2e uk maar mooi mee mag groeien!!

Wil je jezelf op het lijstje zetten? Hoe meer zwanger hoe beter!!

Liefs, mees

Geplaatst

halllo dames.

sterkte sas en goed dat jullie positief blijven jij komt ook op de 40+ lijst te staan dit jaar.

en alle andere dames die zwanger ziijn heel veel succes.

groetjes.

Geplaatst

Tjonge, vanmorgen goed geschrokken, natuurlijk een test gedaan, alleen er kwam geen tweede streep.... maar ook de controle streep was erg onduidelijk en niet helemaal. Ik dacht eerst ik ben vannacht om drie uur naar de wc geweest, zou het kunnen zijn, maar ja die controle streep... Toch nog maar een test gedaan en ja hoor, twee bijna identieke dikke strepen naast elkaar!! pffffff

@Marianne je bent dus niet de enige die s nachts wakker wordt heb ik anders inderdaad ook bijna nooit, maar nu de hele week al!

Verder denk ik toch dat ik inderdaad zwanger ben, voel me prima, heb alleen smorgens tussen 9 en 10 een echte hitte/zweet aanval en in de avond rond 9 uur nog een keer. Ben juist heel actief, maar telkens slaat ineens de vermoeidheid toe, zo ook nu, was lekker mooie voorjaarsboeketten aan het maken, wilde dan nog even wat werk gaan verzetten op kantoor, maar heb het nu eigenlijk helemaal gehad. Dus ga maar eten koken, bollen zetten dan even rusten en ik hoop dat ik vanavond dan nog weer even de draad kan oppakken.

Ik heb nu ook weinig puf om op iedereen te reageren, zag wel dat we weer een nieuwe zwangere onder ons hebben na zelfs 8 icsi, jij bent een doorzetter! geweldig welkom hier @Itsus.

Ik hoop dat iedereen verder goed gaat. In het bijzonder even een opkikkertje voor @claus en @sas.:positive energie: Groetjes Vlok.

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik heb eerst effe een half uur bijgelezen want ik liep weer eens achter, ahum !

Claus, wat een domper zeg echt zwaar klote als ik het zo even zeggen mag. Sterkte !

Sas, echt balen dat je test negatief was en je niet zwanger bent. Ook jou was het zo gegund ! Ook jou wens ik veel sterkte !

Vlok, ik heb destijds na 1 streeptest de test gehaald waar duidelijk zwanger of niet zwanger op stond. Ik zag ook maar een vaag streepje en kon er niet tegen. De zwanger niet zwanger test heb ik 2 keer gedaan en gelijk duidelijkheid toen er zwanger in beeld kwam. Maar een streep blijft natuurlijk wel een streep !

Itsus, geweldig dat je nu zwanger bent ! Gefeliciteerd ! Dat vreselijk beroerd voelen ken ik ! Ik ben vanaf week 5 erg misselijk geweest met veel overgeven. Ik ben nu 25 weken zwanger en er nog steeds niet vanaf. Niet meer zo erg maar toch nog wel een aantal keer per week flink kotsen. De meesten zijn er na 16 tot 20 weken wel vanaf hoor dus houdt moed ! Ik moet ook vaak plassen !

Marianne69 gefeliciteerd met je zwangerschap ! Super ! Mijn partner heeft ook 2 nare operaties ondergaan. ( wel anders dan jou partner) Mede omdat er dingen mis gingen. Tijdens z'n eerste huwelijk had hij zich laten stereliseren onder plaatselijke vedoving en de arts was afgeleid door de telefoon en begon te snijden. Juist ja aan de kant die niet verdoofd was !!!!! Ai dat was erg pijnlijk ! Toen m´n vriend in 2008 een hersteloperatie onderging ging het weer mis. ( hij was er al bang voor) Ik had nog een kinderwens dus toen een hersteloperatie. Een nabloeding die te laat ontdekt werd, Vreselijke pijn aan z'n ballen en niet kunnen liggen, zitten etc. Zo sneu. Ja hij heeft er ook genoeg voor gedaan op zijn manier. Ik heb een man die echt niet piept zoals veel mannen al gauw doen. Die van mij heeft werkelijk altijd pech met operaties e.d. Ik ben wel trots op hem !

Linda, ik heb ook een bloedstollingsafwijking en spuit ook bloedverdunners maar slik ze ook. Dus dubbel.Ik heb verhoogde kans op trombose en ook op stollingen in de placenta. Niet alleen heb ik kans op miskramen maar ook op vroeggeboorte. Ik ben inmiddels 25 weken en sta goed onder controle zowel bij de gynaecoloog als de internist. Ik moet ongeveer 3 weken voor de bevalling stoppen ( ja maar je weet nooit precies wanneer je bevalt natuurlijk) met de tabletten maar met de spuiten moet ik gewoon nog een tijd doorgaan ook na de bevalling.

Voor iedereen die ik nu vergeet heel veel succes en geluk voor jullie allemaal !

Afgelopen vrijdag ben ik weer voor controle naar het ziekenhuis geweest. Onze kleine man doet het goed en loopt qua groei precies op schema. M'n bloeddruk was prima en geen eiwitten in de urine. Vanaf nu elke 3 weken voor controle. Nu ook maar bij een verloskundigenpraktijk ingeschreven. Ondanks dat ik in het ziekenhuis moet bevallen moest ik wel een verloskundige hebben straks voor de nacontrole. Ik ben en blijf erg moe. dat was ik altijd al vanwege mń auto imuunziekte maar nu is het wel extreem. Ik slaap veel en geef er gewoon aan toe. Ik heb hier verder geen kinderen rond lopen die aandacht vragen dus ik ga slapen wanneer ik wil. M'n luiken vallen nu ook alweer bijna dicht.

Welterusten voor straks !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

@Itsus, welkom bij ons, je bent een mooi voorbeeld voor ons!!

@ Vlok, meid wat fijn dat de test weer goed was...ga maar vast wennen aan zwanger zijn. Bedankt voor je opkikkertje!

@Marianne, we doen ook ICSI maar niet met donorzaad. Mag ik vragen of jullie een bekende donor hebben? Wij hebben voordat we begonnen met de ICSI van onze beste vrienden het aanbod gekregen van zowel hem als haar om donor voor ons te willen zijn, dus zaad en eiceldonor. Vinden dat onwijs lief maar mn vriend wil toch graag van zichzelf en niet van een donor.

@Jeannet, lief van je! Ik ga er voor!

@Claus, hoe is het met jou? Redt je het nog een beetje?

Vandaag DD gesproken. Dr Scholtes wil dat ik zelfde blijf gebruiken als bij poging 1 dus menopur 450 en Cetrotide en Pregnyl ipv Otrivelle bij de 1ste poging. Heb nog even in een mail gevraagd waarom Pregnyl ipv Otrivelle.

Geplaatst

Hoi Itsus,

Welkom en wat geweldig dat het gelukt is na 8x. Jullie hebben wel doorzettingsvermogen hoor.

We gaan trouwens gelijk op, ik ben ook 7,5 weken zwanger.

@alle moeie zwangeren: hier nog één. Ben niet vooruit te branden en gaap me een slag in de rondte.

Geplaatst

Hoi Marianne,

Helaas niet elke keer terug naar Cyprus voor de echo :av-31:!

We zijn een dag of vijf vóór de punctie heen gegaan en een dag na de terugplaatsing weer terug gevlogen. Het natraject doen we in Nederland.

Wij hebben overigens ook met donorzaad gewerkt. Ik heb een relatie met een vrouw dus wij hadden sowieso hulp van buitenaf nodig. De broer van mijn vriendin heeft ons een handje geholpen.

We hebben al een zoontje gekregen via deze manier (ook IVF). Hij is nu bijna twee jaar oud en lijkt uiterlijk veel meer op mijn vriendin dan op mij. Het schept altijd enorm veel verwarring als mensen horen dat ik de biologische moeder ben :laugh:

Geplaatst

Hallo Jeanine1970

Fijn om te lezen dat je zwanger bent geworden ondanks je stollingsafwijking. Ik heb nl ook een stollingsafwijking (factor v leiden) en hierdoor inmiddels helaas al 5 miskramen opzitten. Deze afwijking is sinds kort bij mij ontdekt, dankzij dr. Scholtes. Hier in NL gooide men het altijd op leeftijd. Ik was 34 bij mijn 1e miskraam, heb dit altijd vreemd gevonden. 1 keer is toeval, maar na een 2e miskraam geloofde ik hier dan ook niet meer in. Nu ben ik inmiddels 37 en helaas nog steeds niet zwanger.

Onze laatste IMSI behandeling is vorige week mislukt, ondanks het spuiten van fraxiparine (0,3). Slik geen andere bloedverdunners hierbij. Helaas laatste 6 behandelingen (2 in DD) zelfs geen innesteling meer. Ik vroeg mij af welke bloedverdunners jij naast de fraxiparine erbij hebt gekregen. En waar spuit jij precies? Tot mijn grote schrik kwam ik vd week achter dat ik onder mijn navel had moeten spuiten, terwijl ik dit al die tijd rond mijn navel had gedaan. Maar goed zal denk ik niet de reden zijn dat de embryo zich niet heeft ingenesteld. Mocht dit te persoonlijk worden begrijp ik het wel. Vond het alleen heel fijn om te lezen dat er lotgenoten zijn die ondanks een stollingsafwijking zwanger zijn geworden.

Alle meiden hier gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Fijn om te lezen dat bij de meesten het uiteindelijk toch nog lukt om zwanger te worden.

Liefs

Leeuwinnetje

Geplaatst

hey allemaal, ik ben nog helemaal hotel de botel, maar vandaag bloedtest en deze was positief waarde 331 hetgeen met precies 14 dagen erg mooi schijnt te zijn!

Ik ga er even van genieten, ik het een smile van oor tot oor, die ik zo moet proberen te verbergen, want wij hebben tegen niemand gezegd dat we hier mee bezig zijn en mijn ouders komen zo en we wachten toch eerst op hartactiviteit voordat we uit de school klappen.

Geen ervaring met Picsi wel hebben wij in DD de zaadcellen tot 6000 x laten vergroten om de goede koppen eruit te kunnen pikken, heet geloof ik imsi kost ongeveer 250 per eitje met maximum van 900 euro, maar dan heb je toch weer 1 mogelijk probleem zoveel mogelijk uit gesloten. Voor zover de wetenschap er iets van weet....

Groetjes allemaal, o ja waar pas je de handtekening ook alweer aan?

Geplaatst

Ola, de handtekening gevonden en gewijzigd!

Groetjes en dat iedereen die moet testen binnenkort ook haar handtekening positief mag wijzigen!

Groet, vlok

Geplaatst
Hoi meiden,

@lot, waar loop jij?

Dikke knuffel allemaal!

Marianne

Ik ben in Breda (Amphia Langendijk) onder behandeling (geweest :happydance:). Mijn Gyn zit daar ook dus ik kom er nog regelmatig. En dat niet slapen, daar weet ik alles van. Ik slaap al sinds het begin van de zwangerschap slecht. Slaap wel in maar ben tegen 3-en elke nacht weer wakker.

@Vlok: mooie HCG-waarde! Houden zo!

@Itsus: welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap.

Groetjes,

Lot

Geplaatst

sas: ja, wij hebben picsi gedaan. Picsi doen ze in dd als t zaad niet optimaal is maar toch nog niet zó slecht. De rijpe en onrijpe cellen worden gescheiden en zo kunnen de rijpe cellen uitgeselecteerd worden voor de bevruchting. Bij ons heeft t tot goed resultaat geleid :-D. Imsi wordt toegepast als t zaad nóg slechter is.

Geplaatst

Het fameuze lijstje: Vlok, aan jou de eer om jezelf omhoog te schuiven! Volgens mij missen we nog een paar dames (itsus iig). Zetten jullie jezelf er op?

Jeannet 42 jaar: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje)

Jeanine 41: (2e IVF poging), uitgerekend 29 mei (jongen)

Rachel 44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

Lot bijna 42: zwanger; (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

Moto 44: zwanger (3e IVF poging) 2e echo 17 februari, uitgerekend 26 Augustus

Yola 41: zwanger; (3e icsi voor brusje), nekplooimeting 28-2, uitgerekend 5 september

Linda 41: zwanger; (5e IVF poging), 2e echo 22-2

Claus 41: zwanger; (2e IVF poging) 1e echo 10/2 echo niet goed, kloppend hartje maar embryo te klein > wachten op miskraam > 18/2 vervolg echo

Marianne 41: zwanger; 2x ivf, 1e icsi, bloedtest 11/2 (3 emmies), positief!, 21/2 1e echo

Saskia 43: tp 29/1, uitslag test 12/2 neg.

Vlok 43: 4e icsi tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2

Nadine 41: 5e ivf tp 2/2

Joske: 42 jaar 11-2 begin 2e ivf

Caroline 41: cryo poging uitgesteld, hopelijk begin maart

Mees 45: uitg.echo 7/2, 10 dagen progn. voor bms-opbouw, bms-echo 21 of 22/2

Elies: nét 42 gesprek 3e ivf 9/2

Geplaatst

Rachel 44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

Lot bijna 42: zwanger; (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

Yola 41: zwanger; (3e icsi voor brusje), nekplooimeting 28-2, uitgerekend 5 september

Claus 41: zwanger; (2e IVF poging) 1e echo 10/2 echo niet goed, kloppend hartje maar embryo te klein > wachten op miskraam > 18/2 vervolg echo

Marianne 41: zwanger; 2x ivf, 1e icsi, bloedtest 11/2 (3 emmies), positief!, 21/2 1e echo

Vlok 43: zwanger; 4e icsi tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2 positief! echo nog niet afgesproken.

Saskia 43: tp 29/1, uitslag test 12/2 neg.

Mees 45: uitg.echo 7/2, 10 dagen progn. voor bms-opbouw, bms-echo 21 of 22/2

Geplaatst

Hallo Manouk, ik ben 42 jaar en nu met de 1e icsi-poging bezig. Afgelopen dinsdag de punctie gehad en er waren 12 eitjes die allemaal bevrucht gaan worden! De beste wordt vrijdag teruggeplaatst en de rest wordt ingevroren. Ik ben heeeeeel benieuwd hoe het verder gaat lopen!

Geplaatst

Hee Leeuwinnetje, je mag alles vragen hoor ook persoonlijke dingen ik zit daar nooit zo mee. Bij toeval is er jaren gelden bij mij ontdekt van dat bloedstollingsprobleem. Ik was zo erg moe ( ooit een bottumor gehad maar daar kon het niet meer aan liggen) dat ik helemaal door de medische molen ben gegaan daar kwam m'n auto imuunziekte UCTD uit en dat bloedstollingsprobleem, anti fosfolipidesyndroom. Er zitten er ook veel hart en vaatproblemen in de familie. De internist zei toen mocht je ooit zwanger raken dan moet je gaan spuiten. Die tabletten die ik al jaren slik (Acetylsalicylzuur Cardio 80 mg) moeten er preventief voor zorgen dat er geen stolsels komen in m'n lichaam. Mensen die bv een hartinfarct hebben gehad of andere hartproblemen slikken dit ook. Die fraxiparine (0,3 ) spuit ik sinds ik weet dat ik zwanger ben. Ik spoot ze eerst in m'n buik maar ik kreeg zoveel prikwondjes dat ik nu in m'n benen spuit. Maakt echt niet uit waar je spuit hoor het komt toch wel in je bloedbaan. Kortom de internist en gynaecoloog staan in nauw kontakt over mij en door tabletten en spuiten wordt het risico op stolsels zo klein mogelijk gehouden. Zoals de internist zo mooi zei deze zwangerschap is wel heel speciaal dus we proberen er alles aan te doen dat het goed verloopt. Ik vind het echt rot voor je dat je al zoveel miskramen hebt gehad maar houdt moed ik ben het levende bewijs dat het ook goed kan gaan ! En ik heb een enorme medische achtergrond en veel pech gehad met IVF. Heel veel succes !

Geplaatst
Ola, de handtekening gevonden en gewijzigd!

Groetjes en dat iedereen die moet testen binnenkort ook haar handtekening positief mag wijzigen!

Groet, vlok

Heel goed Vlok! En dankjewel...ja, we gaan je volgen!!!

Liefs, Mees

Geplaatst

Hey Jeanine,

Wat fijn dat alles goed gaat met je mannetje!

Jeetje, jij hebt ook geen gemakkelijke zwangerschap. Met een auto imuunziekte en bloedstollingsafwijking (of heeft dat met elkaar te maken?) en al die medicijnen. Super dat het nu goed gaat. Hoop dat je minder moe bent binnenkort. En anders er maar lekker aan toe geven.

Inderdaad, jouw man heeft aardig wat ondergaan. Goed dat het geen 'pieperd' is! :-)

Sas, fijn dat je DD hebt gesproken en dat het er goed uitziet voor je volgende poging. Veel succes!

Linda, wat leuk dat het zo is gegaan bij jullie. Dus al een leuk zoontje. Haha, grappig dat hij op je vriendin lijkt en jij de biologische moeder bent. Super dat die vriend doneert!

Haha, leuk plaatje. Cyprus lijkt me wel iets....!

Leeuwinnetje. Jij hebt ook al aardig wat achter de rug. Veel succes met je nieuwe poging!

Vlok! Geweldig!! Way to go!

Welkom Inge. Ook heel veel succes!

Liefs, Mees

Geplaatst

Aangepast lijstje:

Itsus 42: zwanger, uitgerekend 30/9 (2 vruchtzakjes?!)

Vlok 43: zwanger; 4e icsi tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2 positief! echo nog niet afgesproken.

Saskia 43: tp 29/1, uitslag test 12/2 neg., vlg poging maart

Mees 45: uitg.echo 7/2, 10 dagen progn. voor bms-opbouw, bms-echo 21/2

Inge 42: 1e icsi, punctie 15/2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden