Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Ellie

Bij mij zijn er door t AMC elke keer standaard 3 teruggeplaatst, van de laatste keer ben ik nu 7 weken zwanger van 1 vruchje. Ik ben 41 jaar. Succes met het nemen van n beslissing waar jullie je beiden goed bij voelen!

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal,

even een reactie van mij op het aantal emmy's. Bij onze 2e icsi poging had ik twee emmy's 1 8 cellig en 1 4 cellig, de arts die ze terug plaatste gaf ons de 'keuze' en het advies, dat het het beste was om er 1 terug te plaatsen i.v.m. het verschil in kwaliteit en dat als de slechte af zou sterven het een stofje zou kunnen afscheiden en daardoor de goede mee zou nemen, dus op haar advies gekozen om alleen de 8 cellige terug te plaatsen.

Dit later met onze gyn besproken en hij zij ik ben geen voorstander van tweelingzwangerschappen i.v.m. de mogelijke complicaties, maar dit is echt een lariekoek verhaal en aangezien je zo weinig eitjes hebt zou ik wel 2 teruggeplaatst hebben. De poging is mislukt en je begrijpt het al we hebben hier eeuwig spijt van....

Maar wij zouden een tweeling dan ook een lot uit de loterij vinden en tja ik weet ook niet hoe ik het allemaal handelen zou moeten, maar komt tijd komt raad ;-)

Nu hadden we weer 2 emmy's nu allebei toppertjes (4 cellig op dag 2) en donderdag hebben we onze eerste echo, dus dat is spannend klopt er een hartje zit he op de de juiste plek en zijn het er 1 of 2. Maar in iedergeval zijn we voorlopig zwanger.

Ik voel me overigens prima, zelf de hele erge aanvallen van plotselinge moeheid lijken te verdwijnen, ga wel op tijd naar bed, stop dus nu ook met schrijven want ben vandaag er laat en vanmorgen was ik wat weeïg, dat voel ik wel vaker, maar als ik dan wat eet of drink is het in een paar minuten weer over. Ik hoop dat het zo mag blijven, zou geweldig zijn! Borsten worden iets gevoelig, maar van pijn geen sprake. Ben wel snel geïrriteerd en dat is wel heel lastig als je personeel hebt dat verder nergens van afweet, heb het voor iedereen geheim gehouden, ook dat is moeilijk 5 pogingen en allerlei smoezen verzinnen waarom je er niet bent of een avondafspraak niet wilt terwijl dat anders geen probleem is. Maar goed over een maand of 3 zullen ze het wel begrijpen.....Althans ik hoop op een mooie uitslag a.s. donderdag. Het blijft spannend...

Allemaal heel veel succes en sterkte met de moeilijke beslissingen, wachttijden enz., @Mees fijn dat je bericht hebt, zet hem op! @Itsus, ik hoop dat je je toch echt beter gaat voelen

Groetjes, Vlok

Geplaatst

Hahaha Jeanine, ik moet wel lachen om je aambei verhaal. Ik zie het al voor me; met die verkoelende spray die averechts werkt en jij opspringend ( met buik;-) omdat je inbrand staat. Ja, beter die zalf:-) !!

gaaf hoor, klinkt je babykamer. Mooie kleuren ook. Ja, die kasten zijn heel erg leuk!!

( misschien in pb n klein fotootje n keer;-)?

reageer morgen verder.

Liefs, mees

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties dames.:good1:

Ik geloof dat ik nog maar eens goed moet navragen bij de gyn over het hoe en waarom 2 terugplaatsen en de risico's. Ik lees dat er toch verschillende adviezen worden gegeven.

Het is overigens maar de vraag of er wel twee terug geplaatst kunnen worden, want de eerste poging had ik maar 1 embryo. Maar je weet maar nooit...de volgende poging start met een dubbele dosis hormonen.

Ik lees dat een aantal van jullie nu zwanger is. Enorm hartelijk/super/geweldig gefeliciteerd! Dat geeft de burger toch weer moed.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Tot nu toe nog geen (slecht) nieuws over onze cryo. Hou mijn hart nog wel even vast, want bij de verse poging heeft op de dag van de terugplaatsing 1 embryootje toch nog het bijltje erbij neergelegd, dus had ik maar eentje over om terug te plaatsen. Was hier natuurlijk wel heel blij mee. Maar toch denk ik dat met 2 terugplaatsingen je kansen wel verdubbelen. Liefs had ik er 3 gehad, maar dat vond de arts te veel. Hopelijk gaat de terugplaatsting morgen door, brrrrr spannend zeg.

Zoals denk ik velen hoop ik een tweelingzwangerschap te krijgen, vooral omdat ik ook al zo lang bezig ben (bijna 7 jaar) met zwanger worden/blijven. Ik weet dat een tweelingzwangerschap complicaties met zich kan meebrengen, maar ik hoor/lees eigenlijk meestal dat het wel goed gaat.

Succes voor de meiden die woensdag en donderdag echo hebben en caroline jij ook succes met je cryoterugplaatsing. Ik duim ook voor jou...

Geplaatst

@Mees Dank je, ik weet nu ook dat dit een hele goede beslissing was, ik had een mail gestuurd om het e.e.a. toe te lichten en nog geen 10 minuten later ging mijn mobiel,

krijg ik een ietwat zenuwachtig secretaresse aan de telefoon...ja slordig hoor, of ik zo vriendelijk wou zijn om het te vernietigen.

Ik heb nu een afspraak staan in Leuven (handtekening), maar ik vindt de wachttijd toch wel erg lang, dus ook maar informeren in Düsseldorf.

@Yola Ja, zeker ongelofelijk, dat was ook mijn eerste reactie. Ik ga er nog een melding van maken, nog even verdiepen, nog een suggestie ;-)

Geplaatst
Hey Itsus, meid voel je niet bewaard om je goede nieuws met ons te delen. Sterker nog, het geeft mij extra energie om door te gaan met de behandeling. Ook ik wil zo meteen twijfelen of er 2 of 3 vruchtzakjes in mj zitten. Ik zou zo graag een tweeling willen. We zouden er meteen vanaf zijn...:-)

Heel veel succes woensdag, en hou ons op de hoogte!

En Meeeeees, viva Enspana.....ik ben volgende week een weekje lekker weg, en wrs ook even geen toegang tot een compu, maar ik zal zeker aan je denken. De duimen zullen hun werk doen meid. Wel heel spannend he?!? Ik leef helemaal met je mee meid.

Werk jij trouwens? Hoe regel je dat met je werkgever? Ik zit nu al te bedenken hoe en wat. Nu werk ik gelukkig wel part-time, dat maakt het wat makkelijker voor mij.

Op naar een beebje!

Hey Nal, dankjewel. Dus je gaat lekker een weekje weg? Heerlijk! Dankjewel voor het aan me denken en je duimen. Haha, laat ze maar overwerken.

Ja, met werk is het lastig. Eerst werkte ik fulltime, maar ivm dit traject niet meer. Omdat ik niet alles aan de grote klok wil hangen, werk ik nu zo dat ik mijn eigen tijd kan indelen. Wel minder loon, maar niemand aan wie je vrij moet vragen en uitleggen waarom.

En net als jij zou ik zoooo graag een tweeling willen!! Helemaal geweldig! We denken hetzelfde, haha.

Liefs, Mees

Geplaatst

:toothy4:Itsus en Joske en Trish dankjewel!! Ja, het gaat spannend worden!!! Ja Trish, is al heel lekker weer! :icon_sunny::icon_sunny:Yes!! Dankjulliewel voor het duimen:blowkisses:!!

Ja, lijkt ons ook helemaal geweldig, een tweeling.:36_1_13:

Spannend Leeuwinnetje! Ik duim voor je! Nou, we gaan voor een goeie ontdooing van je cryo's!!

Itsus en Joske en Trish dankjewel!! Ja, het gaat spannend worden!!! Ja Trish, is al heel lekker weer! Yes!! Dankjulliewel voor het duimen!!

En Joske, ja, had ik ook, dat vergeten. Soms lag ik in bed en dacht: Waaaah, de spuit of pil of whatever ik maar in moest nemen/spuiten. Komt goed, hihi. Veel succes he!

Viola, ja, echt suf van dat zh. Ik hoop dat je snel terecht kan. Ja, dat wachten. Wel handig om nog even naar DD te kijken. Daar zijn de wachtlijsten niet zo lang.

Ja Ellie, net als velen al schreven: De kansen op een zwangerschap als je boven de 40 bent zijn veel kleiner en ook op een tweeling. Vandaar dat er juist boven de 40 vaak aangeraden wordt om er 2 terug te laten plaatsen.

Caroline, spannend hoor vrijdag! Ik duim!!

Spannend Vlok, je echo!! Ben toch zo benieuwd!

Succes allemaal meiden!!:aaaflowersmiley:

Liefs, Mees

Geplaatst

Hoi Allemaal, jeetje wat is er al weer veel geschreven.. alles bijhouden wordt een dagtaak!

Vooral goede verhalen lees ik.. En spannend!

@Mees: Het is bijna jouw tijd, super spannend lijkt me dat zeg! Ik hoop dat er een heel mooi klein prutseltje gaat komen uit dit reisje!

dank voor je reactie nog op die onderzoeken. Ik bedoelde het niet zo, was gewoon heel erg verbaasd: wat jij gevonden hebt is zo anders dan wat ik heb gelezen, dus ik ben (nog steeds) benieuwd welke onderzoeken het zijn. Ik heb wel gehoord dat in Belgie soms wordt aangedrongen op een anonieme donor, zelfs als je een eigen bekende donor meebrengt. Maar de achtergrond hiervan is dacht ik vooral dat dat beter is voor de ouders (vanwege emotionele knopen). Maar ja, ik ben geen deskundige natuurlijk. Zelf zou ik het (denk ik) anders doen. Maar ik heb het grote geluk gehad dat het niet nodig is, en ik kan en wil dus absoluut niet over jou oordelen.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Aanhakend op eerdere vraag in een ander topic (dat even uit de formumdiscussies is verdwenen) en op mijn eigen eerdere AMH vraag wil ik graag het volgende met jullie delen:

Afgelopen maandag was het zover, we hadden de intake bij Kinderwunsch-Koe in Düsseldorf. En, ik ben er heel erg positief over. Iedereen was er heel aardig en behulpzaam. De arts nam ruim de tijd voor ons (echt langer dan in UMCU Utrecht en VU Brussel) en we hadden gelegenheid voor al onze vragen. We kunnen het deze keer precies zo gaan doen als we zelf willen (met poollichaamdiagnostiek en met assisted hatching). Met betrekking tot de punctie mag je helemaal zelf weten of je met of zonder narcose wil. We spraken overigens Engels met de arts aangezien mijn Duits niet zo goed is. Dat verliep allemaal prima. Het enige misschien is dat ik door hen vantevoren gevraagd was om mijn AMH te laten testen. Dat had ik dus braaf laten doen via huisarts. Afgelopen donderdag (twee weken na het bloedprikken) bleek dat de uitslag nog weken (8??) op zich kan laten wachten. Na veel heen en weer gebel met het lab (die me twee weken hadden beloofd vooraf) blijkt dat het UMCU Utrecht maar 1 keer per maand AMH waardes laat testen (ik had bij een ander ziekenhuis bloed laten prikken maar die hadden het kennelijk weer doorgestuurd aan het UMCU). Dus, mocht je een AMH waarde nodig hebben, bel dan vooraf met het lab en vraag echt of het op korte termijn mogelijk is om de uitslag te krijgen. Nu zat ik een beetje in de rats dat ik zonder die uitslag naar de intake in DD moest... Maar ehh, nu ze de resultaten van mijn twee eerdere IVF/ICSI pogingen zag, was het ineens helemaal niet meer nodig! Ze zei dat beide keren (qua eicellen) heel erg goed waren voor mijn leeftijd en met mijn voorgeschiedenis van al drie keer eerder zwanger heeft ze er alle vertrouwen in (ook zonder AMH). Met betrekking tot de kosten kan ik zeggen de tarieven vergelijkbaar zijn met die van die andere kliniek in Düsseldorf. Concreet betekent het dat ik deze cyclus nog afmaak en daarna in April/Mei een nieuwe ICSI poging zal gaan doen. Hopelijk hebben jullie hier iets aan.

Hartelijke groet,

Pherenike

Geplaatst

Hoi Pherenike, dank je wel voor al je info, daar heb ik zeker wat aan. Ben net gestart met m'n 3e ivf maar heb niet zo veel vertrouwen in mijn huidige ziekenhuis. Ik ben 40 en het lijkt net of ze minder hun best voor je willen doen vanwege je leeftijd. Ben me al aan het orienteren op DD en vooral op 'jouw' kliniek want iedereen gaat al naar Dr Scholtes, haha. Dus ik ben hier erg blij mee. Hoop dat je wensen uit zullen komen!

Geplaatst

Hey meiden, ff klein berichtje. De echo was goed dus hoogstwaarschijnlijk gaat maandag de punctie door! Vrijdag nog laatste echocheck.

Xxx, mees

Is ok hoor Yola, ik 'snap' ;-)

Geplaatst

@Mees, Goed nieuws! Ik duim voor je!

@Pherenike Interessant verhaal, ik ben nog zoekende, jammer dat de site niet helemaal nederlands is. Ik zie dat ze een infoavond hebben.

@elliebellie Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, ik ben ook klaar met NL haha..we kunnen ook gaan carpolen ;-)

Weet iemand of Irma Hoestland nederlands spreekt in DD? Mijn duits is niet goed en wil graag een nederlands sprekend persoon aan de telefoon.

Is er wel eens iemand naar een info avond geweest?

Geplaatst

Ladies, het ballletje is gaan rollen.

We hebben in april een afspraak staan met Eugin. Ik wilde per se een afspraak met hun vlaamse arts. Nu blijken er inmiddels 2 te werken, alleen hun agenda's zijn de komende weken behoorlijk vol. Het was wel grappig, toen ik de naam van mijn man doorgaf, wat een typisch Hollandse naam is, hoefde ik het niet te spellen. Ze wisten hoe de naam te schrijven. Zegt ook al genoeg..;-) Aldus, heb nu een afspraak staan op 11 april. Eind maart kunnen we bij zkh hier in Ned terecht, die ons hopelijk gaat bijstaan tijdens de behandeling Barcelona. Ik dacht 2 dagen geleden laat ik even informeren wat de mogelijkheden zijn voor een afspraak bij Eugin, en opeens 2 dagen later is alles al besproken.

Voor de dames die op het moment bezig zijn met hun tp of echo's, veel suc6!

Geplaatst

@Viola, Irma spreekt nederlands zo ook Miep die daar werkt.

Ik ben niet naar een info avond geweest maar meteen voor een intake. Ik had geen behoefte aan info,maar actie:) Succes jij!

@ Mees, meid dat klinkt goed, maandag punctie, spannend!!

@ Phenerike, fijn dat je tevreden bent over die kliniek. Ik hou het in gedachten als DD mij niet meer zou bevallen.

@ Nal, zo zie je hoe snel eea kan gaan.

Groet

Geplaatst

hi

hier weer eens een bericht v WachtWeken trish!

Nal: super dat je weer gaat beginnen!! Heel veel succes en ook jou ga ik "positief instralen"!!

elliebellie: ik herken het, laat je niet gekmaken vanwege je leeftijd, je ziet hier zijn er zat boven de 40 waar het bij gelukt is en bij ons gaat dat ook gebeuren! :)

Maar begrijp je heel goed want ze zijn wat voorzichtig, na 40.

Mees: super zeg, maandag punctie! Ga maar lekker in de zon relaxen, ervoor en erna! Heel veel succes!

Pherenike: wat fijn , een nieuw adres in Duitsland, goed te horen dat het zo goed voelde...hou je in de gaten om te horen hoe het allemaal loopt en als het goed bevalt wellicht in toekomst ook wat voor mij..toitoitoi

Claus: hoe is het nu met jou?

Even een updat voor jullie van mijn cryotp, nu een week geleden: nou heb niet zoveel te melden hahaa. Hij/zij zit erin, maandagavond pregnyl gespoten en donderdagavond weer. Verder wat steekjes her en der maar geen pijnlijke boezem , misselijk etc etc. Eerlijk gezegd wel fijn want de ww gaan er wat sneeler door; ik kan lekker werken en dat leidt me gelukkig goed af.

Heb wel zin in een lekker wijntje nu, na mn werk, wie herkent dat gevoel??!

liefs, ev voor iedereen hier op het forum: heel erg veen sterkte en succes

Geplaatst

@nal

Super zeg dat je nu een datum hebt. Tja bij ons ging het ook ineens snel! En nu dan zelfs dit resultaat ;-))

@mees

Geweldig meis, maar moet je nu nog een keer voor echo? Wat veel, dat hoefde ik helemaal niet.

@vio-la

Snap je helemaal dat je graag in het Nederlands je verhaal wilt doen en aanhoren. Ti's allemaal niet niks en dan is het fijn als het in je eigen taal kan. Succes in ieder geval.

@iedereen

Wij hebben vandaag weer een echo gehad!

Wat was het mooi! Het is 1 kindje van inmiddels 3 cm.

Het andere vruchtzakje zit er nog steeds maar die is volgens de arts te klein en doet niet meer mee helaas.

Ons beebje was erg bewegelijk, leek wel of het de hik had.

En er werd nog even naar ons gezwaaid met het kleine handje.

Over 2 wkn hebben we weer een echo. Ben nu 10 wkn.

We moeten nu even nadenken of we een nekplooimeting willen laten doen. Ons werd gevraagd wat we doen met een eventuele negatieve uitslag. Wij hebben inmiddels besloten dat we een kindje met downsyndroom gewoon laten komen, dat is voor ons geen reden om de zwangerschap af te breken! Aangezien de nekplooimeting maar een kansberekening is en geen zekerheid denken wij er nu aan om het niet te doen. Maar ja, we denken er de komende 2 wkn nog even over na.

Hier nu heeeeeeel blij zijn! En jullie willen laten weten dat ik het jullie allemaal gun en uit ervaring kan zeggen: geef de moed niet op, houdt vol, hoop doet leven!!!

Fijne avond

Liefs

Geplaatst

Daar is ie weer. Was alweer 3 blz terug :-)

Jeannet 42, 3 x Nderland, 1 x UZ Gent: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje)

Jeanine 41, Utrecht: zwanger (2e IVF poging), uitgerekend 29 mei (jongen)

Rachel 44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

Lot bijna 42, Amphia icm EMC: zwanger (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

Moto 44: Maasstad icm EMC: zwanger (3e IVF poging) vlos 2 mrt, uitgerekend 26 Augustus

Yola 41, dusseldorf: zwanger (3e icsi voor brusje), nekplooimeting 28-2, uitgerekend 5 september

Linda 41, 3x Geertgen, daarna 2x Cyprus: zwanger (5e IVF poging), nekplooimeting 17-3, uitgerekend 30 september

Marianne 41, AMC: zwanger (2x ivf, 1e icsi) bloedtest 11/2 (3 emmies), positief!, 22/2 1e echo

Itsus 42: VU (4x) daarna Belgie-UZ Leuven. zwanger (8e icsi) uitgerekend 30/9 16-3 weer echo.

Vlok 43: zwanger (4e icsi) eerst 3x NL nu DD tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2 positief! 1e echo 3/3.

Karin (aka ivfmoeder) 41, EMC: zwanger (4e IVF poging)

Saskia 43, via zh Meander A'foort naar UMC en nu in DD: tp 29/1, uitslag test 12/2 neg., vlg poging maart

Nadine 41: (5e ivf) tp 2/2

Joske 42: 11/2 Deca(begin 2e ivf), 21-2 begin Gonal 300, 3 maart 1e FM.

Caroline 41: cryo poging uitgesteld, hopelijk begin maart

Mees 45, KW L'dorp, AMC, DD: uitg.echo 7/2, 10 dagen progn. voor bms-opbouw, bms-echo 21/2:goed!!

Trish 42, OLVG/AMC: 3x Ivf, 23/2 tp (11e) van 1 cryo

Elies nét 42: gesprek (3e ivf) 9/2

Inge 42: (1e icsi) punctie 15/2

Claus 41, EMC: (2e IVF poging) 1e echo 10/2 kloppend hartje maar embryo te klein > 18/2 vervolg echo > hartje klopt niet meer.

Geplaatst

Jeannet 42, 3 x Nderland, 1 x UZ Gent: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje)

Jeanine 41, Utrecht: zwanger (2e IVF poging), uitgerekend 29 mei (jongen)

Rachel 44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

Lot bijna 42, Amphia icm EMC: zwanger (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

Moto 44: Maasstad icm EMC: zwanger (3e IVF poging) vlos 2 mrt, uitgerekend 26 Augustus

Yola 41, dusseldorf: zwanger (3e icsi voor brusje), nekplooimeting 28-2, uitgerekend 5 september

Linda 41, 3x Geertgen, daarna 2x Cyprus: zwanger (5e IVF poging), nekplooimeting 17-3, uitgerekend 30 september

Marianne 41, AMC: zwanger (2x ivf, 1e icsi) bloedtest 11/2 (3 emmies), positief!, 22/2 1e echo

Itsus 42: VU (4x) daarna Belgie-UZ Leuven. zwanger (8e icsi) uitgerekend 30/9 16-3 weer echo.

Vlok 43: zwanger (4e icsi) eerst 3x NL nu DD tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2 positief! 1e echo 3/3.

Karin (aka ivfmoeder) 41, EMC: zwanger (4e IVF poging)

Saskia 43, via zh Meander A'foort naar UMC en nu in DD: tp 29/1, uitslag test 12/2 neg., vlg poging maart

Nadine 41: (5e ivf) tp 2/2

Joske 42: 11/2 Deca(begin 2e ivf), 21-2 begin Gonal 300, 3 maart 1e FM.

Caroline 41: Maasstad icm EMC, cryo TP hopelijk 4 maart

Mees 45, KW L'dorp, AMC, DD: uitg.echo 7/2, 10 dagen progn. voor bms-opbouw, bms-echo 21/2:goed!!

Trish 42, OLVG/AMC: 3x Ivf, 23/2 tp (11e) van 1 cryo

Elies nét 42: gesprek (3e ivf) 9/2

Inge 42: (1e icsi) punctie 15/2

Claus 41, EMC: (2e IVF poging) 1e echo 10/2 kloppend hartje maar embryo te klein > 18/2 vervolg echo > hartje klopt niet meer.

Geplaatst

Hallo Luna,

Welkom hier. In Nederland zijn ze vaak aan het zeuren: je bent te oud, je bent te dik, slechte eitjes, etc. Ik had ook overgewicht toen ik aan de behandeling begon. Een overgewicht tussen 15 tot 20 kilo. Tegen ons is toen ook gezegd dat we af moesten vallen. Ik was echter binnen acht maanden na begin van de behandeling zwanger. Helaas is deze zwangerschangschap geeindigd is een missed abortion. Voor onze laatste behandeling zijn we naar het UZG Gent in Belgie gegaan. We zijn daar onder behandeling van prof.dr. de Sutter geweest. Daar hebben ze geen seconde gezeurd over leeftijd of overgewicht. Ze zijn daar zelfs van mening dat ze in Nederland te snel opgeven bij fertiliteitsbehandelingen. De leeftijdsgrens ligt daar ook op 45 jaar. Dus ondanks mijn leeftijd (net 42 jaar) en mijn overgewicht ben ik vandaag precies 31 weken zwanger. De resultaten waren er top (17 eicellen, 14 bevrucht, 10 zijn gaan delen, 8 goed genoeg voor plaatsing, 2 teruggeplaatst en 6 cryo's). Ik heb het idee dat ze precies weten waar ze mee bezig zijn en dat ze het maximale resultaat uit de behandeling proberen te halen. In Nederland was het hoogstwaarschijnlijk niet gelukt. Ze gaan hier tot punctie over bij een eicelgrootte van 18 mm, terwijl in Belgie ze wachten tot een grootte van 20 tot 22 mm. Hoe meer grote eicellen hoe meer kans. Bovendien breken ze hier snel een poging af bij een mogelijke overstimulatie. In Belgie gebruiken ze het hormoon cetrocitide en stellen op deze manier de punctie uit en houden ondertussen je bloedwaardes goed in de gaten. Ik heb wel iets last gehad van klachten, maar uiteindelijk heeft het wel succes opgeleverd. Succes met je keuze voor het ziekenhuis, maar voor ons is het UZG de beste ervaring.

groetjes,

Jeannet

Geplaatst

Wauw:alright::goodnews::happy7::toothy10:, ook gefeliciteerd Itsus met jullie zwaaiend ukkepukje! Wat schattig! (Wel heel jammer van de 2e:-(

Dus heerlijk genieten ook he!!

En dankjewel!:happy2: Ja, heb zin! (Maar ff dipje want de 2e die ik ken is ook niet zwanger geworden in die kliniek. Waar moet dat heen? Nou ja, ik moet de percentages gewoon positief gaan bijstellen.) O ja, ik heb geen echo meer maar zij wel op vrijdag. Dan weten we definitief of het doorgaat.

Morgen reageer ik nog ff verder.

En dankjewel Viola, Sas en Trish!!!! Liefffff!

Liefs, Mees

(moe, half 6 op en net thuis.)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden