Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Jeanine1970, Denk ook dat ik niet in buik zou durven spuiten als ie dikker wordt. Benen lijkt mij inderdaad pijnlijker brrrr. Maar goed alles voor het goede doel.

@Mees, als je de mogelijkheid hebt zou ik zekers 3 laten terugplaatsen. Komt niet vaak voor dat ze alledrie innestelen. Daarentegen schrijft iemand op een andere pagina dat ze zwanger is van een drieling. Zij had een terugplaatsing van 2 embyro's en eentje is zich weer gaan doordelen, hoe wonderbaarlijk, maar komt echt niet vaak voor.

Ik ben van mening hoe meer embryo's hoe meer kans. Go for it girl!

@Sas, hoe was je uitgangsecho? Trouwens aantal eicellen kan iedere maand verschillen hoor. Ik heb iedere poging ook verschillend aantal, van een keer 3 tot 22 eicellen, dus zo zie je maar weer.

@Joske, 8 eicellen is super joh, meer kansen hierdoor, succes!!

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey lieverds,

Ff een kort vrolijk berichtje: bij de punctie vandaag zijn 12 eitjes geoogst! Yes!!

Gesprek met Dr. B.ernabeu (Wist niet eens dat er een Dr. B.ernabeu was, maar dat is dus de arts naar wie de I.nstituto B.ernabeu heet. Moet goed zijn dus ;-) die vertelde dat dat een hele goede score was!!; dat daarvan meestal 70 procent bevrucht wordt, daarna bekijken ze ontwikkeling vd embryo's en kiezen dan embryo's die 'zelf' kunnen overleven (vandaar dat het meestal een latere tp is dan de 2 of 3 dagen in andere klinieken/zh). Dat zal weer zo'n 60/70 procent zijn vd bevruchte en waarschijnlijk zijn er dan 4 goede over.

Ze plaatsen max 2 terug en dan 2 (of hopelijk meer) cryo's.

Iedere dag bellen ze even met een update en dan waarschijnlijk vrijdag of zaterdag de tp. Ik denk zelf zaterdag, want dat is dag 4. En meestal is het 4 of 5, maar omdat de 5e dag op een zondag valt, zal het zaterdag wel worden.

Nou, spannend!!!! We zijn weer een stap verder!!

Op naar een dikke buik! (Quote van Sas :-)

xxxxx, Mees

Ps. Dankjullie wel voor alle goede wensen!!!!

Geplaatst

Geweldig Mees!!! wat een heerlijk nieuws! Ik heb z'n goed gevoel over jou traject om mams te worden.

Sas, morgen hoor ik of er emmy's zijn ontstaan. En dan meteen ook morgen de TP. Ik hoop dat er toch wel van die 8 een match hebben met de zaadjes..,hi hi.

Nou ja de vorige keer was dat ook geen probleem.

Ik vond alleen dat deze keer de follikels zo groot waren gegroeid, de laaste 2.5 dagen. Ik vond ze ook groter als de vorige keer.

afwachten maar weer! spannend maandag voor je, met de echo.

Jeanine, je hebt gelijk, het aantal zegt niets. Maar gevoelsmatig lijkt het dat je meer kans hebt als je meer eitjes hebt.

liefs joske

Geplaatst
Geweldig Mees!!! wat een heerlijk nieuws! Ik heb z'n goed gevoel over jou traject om mams te worden.

liefs joske

Wat lief Joske!! Klinkt echt mooi hoe je dat zegt :-) En....ik ga voor jouw goede gevoel!!

En veel succes morgen he! Morgen dus heel waarschijnlijk de tp? Ik duim heel erg hard!

Liefs, Mees

Geplaatst

Woehoe !!!! Mees wat een ontzettend goed score en prognose ! Dit moet hem toch echt gaan worden hoor ik duim me suf ! Adem in adem uit !

Joske, ik snap je gevoel hoor hoe meer hoe meer kans. Hoe laat hoor je vandaag wat ? Ik vond die uren wachten altijd zo slopend . Ook voor jou duim ik mij suf en stuur heel veel positieve energie jou kant op dit moet hem voor jou ook gaan worden hoor ! Dames ik denk aan jullie !

Straks om half 11 heb ik de 4D echo ben zo benieuwd !

Geplaatst

@ Mees, wat een goede oogst!! en fijn om je vrolijke berichtje te lezen! Ik duim weer verder voor je.

@Joske, ook weer spannend voor jou. Ookhier ga ik weer duimen.

@Jeanine, een 4D echo dat lijkt mij fantastisch. Nu hopen dat jullie kleine knul lekker gaat zwaaien naar mama

Geplaatst

@Mees, wow gaaf zoveel eitjes, nou daar zitten echt wel hele goede tussen hoor. Zaterdag de terugplaatsing joh. Nou kan je nog lekker een paar daagjes genieten van het zonnetje, wat een leuk vooruitzicht. En dan met een vol buikje terug naar NL haha.

@Joske, voor jou ook erg spannend, morgen de tp. Ik snap je gevoel wat betreft het aantal eicellen, denk ook wel dat de kansen dan iets meer zijn, alhoewel je ook veel leest dat vrouwen met 1 of 2 eicellen zwanger worden. Maar goed met meer eicellen meer kans op cryo's, en een cryo is toch weer een extra kans. En natuurlijk een heel groot portie geluk.

Meiden voor jullie allebei :duimen draaien:enne :positive energie:

@Jeanine1970, spannned zo'n 4D echo. Veel plezier strakjes.

Geplaatst

@Claus en trish

Hoe gaat het nu met julllie?

Ik denk aan jullie, ff een virtuele knuffel.

@mees

Wwwooooowwww meis dat is ff een mooie oogst!

Daar zit zeker weten een mooi beebje tussen!!

ff een vragen waslijstje: weet je de leeftijd al? Hoelang moet je de medicijnen innemen gebruiken? Hoeveel

eigenlijk? Enfin ik hoor het wel.

Jij nu heel veel plezier in Spanje, geniet van de tapas en het weer en dan op naar de tp.

@yoske

Mooi aantal hoor 8 eicellen!!! Ook voor jullie zit daar vast een toppertje tussen! Heel veel succes met de tp en de ww daarna! Ik ga voor je duimen!

@jeanine

Gaaf zo'n 4d echo. Geniet ervan.

Wij gaan over een aantal weekjes ook, onze beste vriend werkt bij een bedrijf die echo apparaten maakt, dus kunnen we daar zo af en toe eens heen ;-)

Geplaatst

Net terug van de echo ! Onze kleine man is een eigenwijze draaikont hi hi !!!!! Elke keer zń hoofd wegdraaien en dan keken we weer tegen z'n achterhoofd aan. Of hij lag dicht tegen de buikwand aan waardoor het moeilijk was mooie plaatjes te maken. Uiteindelijk ben ik op m'n zij gaan liggen en toen zijn er toch nog mooie 4D foto's uitgekomen. Ik zal vanavond proberen de mooiste hier te plaatsen op het Forum ( ben niet zo handig maar hoop dat het lukt ik ga een poging wagen ) , manlief heeft ze nu mee naar z'n werk om z'n mooie zoon te showen ! Aan het het gezicht te zien lijkt hij nu al op manlief hi hi !!! enne............dat eigenwijze draaikonterige heeft hij van mij....ahum......

Geplaatst

Jeanine1970, wauw gaaf dat jullie zoontje al zo goed te zien is op een 4D echo. Ik kan mij voorstellen dat jullie beide zo vrolijk hiervan zijn geworden. Wat leuk dat je kan zien dat jullie zoontje op je man lijkt en dat karaktereigenschappen van jou herkenbaar zijn hihi. Ik ben heel benieuwd naar een fototje.

Geplaatst

Hi Jeanine

Wat gaaf, dat je alles kan zien! Maar wat moet ik me voorstellen bij 4d moet dat niet 3D zijn? Vandaag voeel ik me voor t eerst trouwens misselijk, t blijft vaag, heb trek in eten maar vervolgens staat t me weer tegen, bekend? :)

Hi mees

Eet niet te veel knoflook ( alioli) vanwege de zwavelverbindingen. Geniet van de zon, heel goed vit D! Fijn hoor je vrolijke berichten! Op naar zaterdag!

Leeuwinnetje, jij ook veel succes! Duim ook voor jou!

Geplaatst

Oops, ik haal joske en leeuwinnetje door elkaar! Joske, ik bedoel jou, 8 eicellen is echt mooi!

Sorry leeuwinnetje, ben even kwijt hoe t met jou gaat. In ieder geval wens ik je t beste! ;) vanwege de misselijkheid kan ik niet lang scrollen om te achterhalen wat jouw status is. Nogmaals excuus, hoor!

Geplaatst

Marianne, nee ze noemen het echt 4D echo je zit het hele gezichtje en eventueel lichaam. Het ligt er maar net aan of het kindje er goed voor ligt voor goed foto's. Die van ons lag behoorlijk dwars vandaag hi hi ze trekt er normaal 45 min voor uit en nu 1 uur en 15 min. Om ons toch met een paar leuke foto's naar huis te sturen. [ATTACH=CONFIG]933[/ATTACH]

Ik heb geen scanner dus heb net met het fototoestel een foto van de foto gemaakt. Dat lukte niet zo goed aangezien het al duister wordt morgen bij daglicht probeer ik het opnieuw maar hier alvast een voorproefje. Hij is in het echt zoveel mooier en scherper. Maar dan hebben jullie toch vast een plaatje om naar te kijken !

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben gisterenavond weer begonnen met dezelfde medicatie als vrijdag om toch te proberen of er wat los wil komen. Maandag weer een echo gehad en daarop kon ze zien dat het vruchtzakje niet meer op zijn plek zat. Er zat wel iets voor mijn baarmoedermond maar ze kon niet goed zien of dat dit het vruchtzakje was of dat het slijm en bloed was. Ik bloed nl al wel vanaf zondag. Minimaal maar er is wat aan de gang. Dus nu hoopte ze dat nog een keer dezelfde medicatie misschien het laatste zetje was. Wel voor de zekerheid een afspraak gemaakt voor de 16e voor een curretage.

Maar helaas is er nog niks losgekomen! Ik baal hier zo van! Ik hoopte zo dat het wel zou lukken deze keer maar helaas. Nu wacht ik het even af tot vrijdag of maandag om te bellen voor een nieuwe echo.

Liefs Claus

Ps: Jeanine: wat is dit GEWELDIG om te zien! Wat zullen jullie blij zijn! Het is je gegund hoor! X

Geplaatst

Ik vind het echt rot voor je Claus dat er nu nog niks goed is losgekomen. Wat een gebed zonder eind. Zo triest en dan zo'n lange nasleep. En dan kom ik net tussendoor met de foto van onze kleine man. Het is jou ook zo gegund, houdt moed hoor ooit komt het goed ! Dat motto hield mij altijd staande. Ik heb natuurlijk nooit een miskraam gehad maar weet wel wat het is als je er zoveel voor over moet hebben. Sterkte meid !

Geplaatst

Hoi dames, ik reageer niet zo vaak meer, maar lees wel af en toe mee. Er gebeurt wel veel, fijne dingen en verdrietige..

mooie foto jeanine! geweldig wat er tegenwoordig allemaal kan.

Claus, ik hoop zo voor je dat het nu goed op gang gaat komen! Het moet er toch een keer uit!

Alle andere dames: grote virtuele knuffel en succes!

Van mij even de andere kant van 40+ zwanger worden: Heb net de uitslag van de combitest gekregen. Kans op down is 1:104

Ik maak me er niet héél druk over, de uitgangskans was 1:60 vanwege leeftijd, dus de bloedtest heeft de kans iets kleiner gemaakt. Toch wordt aangeraden om een vruchtwaterpunctie te doen. Naar aanleiding van een verhaal van een lotgenoot heb ik voorgesteld om een vervroegde uitgebreide medische echo te maken bij 17 weken, zodat ze de 'softmarkers' (lichamelijke kenmerken) nog beter kunnen checken dan bij 12 weken. De arts was het daar mee eens, hij stelde voor 2 uitgebreide echo's te doen, bij 17 en bij 20 weken. Naar aanleiding van die uitkomsten beslissen we uiteindelijk wat we doen. Maar ik denk vooralsnog dat het geen punctie wordt; we willen de kans op miskraam gewoon niet lopen!

Geplaatst

Meiden, ik ben een paar dagen ertussen uit geweest, had heel wat bij te lezen...

Even wat ik onthouden heb: Claus, wat balen zeg! Het schiet echt niet op, heel veel sterkte en lief dat je in al je ellende aan mij dacht...

Mees, fantastische oogst toch? Jij zit nu lekker in Spanje, spannend hoeveel er bevrucht zijn! Gek idee dat je naar huis vliegt met embryo's in je buik...

Yola je had natuurlijk gehoopt op een kleinere kans... wel heel goed dat je je niet zo druk maakt en samen met de arts een plan trekken lijkt me een goed idee!

Marianne, je vroeg wat we gaan doen... Ik weet het nog niet, ik zag weer zoveel kinderen die broertjes en zusjes hebben, heb het daar soms echt moeilijk mee dus wil het eigenlijk nog niet opgeven, maar ja, 42 geworden, geld... waar leg je de grens? Pfff... moeilijk hoor! Kan nu nog niks doen want het EMC lab is dicht tot eind april maar ben al wel aan het nadenken natuurlijk...

Iedereen sterkte, sorry dat ik niet op iedereen persoonlijk reageer... Fijne avond!

Geplaatst

:confettistars:Goed nieuws: 11 vd 12 eitjes zijn bevrucht!!!

Morgen hoor ik verder!

O ja, ik weet de leeftijd nog niet (vergeten te vragen). Ik slik nog steeds 3x daags progynova en moet vanaf vandaag 3x2 mutsenbollen per dag.

Morgen weer nieuws over de ontwikkeling vd embryo's; zo benieuwd!!

Ik kan nu niet reageren op iedereen persoonlijk, maar doe dat later. Alvast extra knuffel voor Claus. Meid, zo erg voor je dat het maar niet 'los komt'. Ik hoop zo dat het met de extra medicijnen gaat lukken. En Joske, succes meid.

Iedereen natuurlijk heel veel geluk en tot hopelijk morgen met meer nieuws!

Wat zijn jullie toch lief; tranen in mijn ogen! Al die gelukwensen en duimen voor mij!

xxxxx, Mees

Geplaatst

Ja hè Caroline, Spanje wordt mijn favoriete land;-)!!!

Jij ook succes met nadenken wat te doen. Moeilijk hoor!!

Hahahaaaa, Jeanine:"Adem in, adem uit"!! Zo leuk!!!!

Xxxx

Geplaatst

Mees, wat een geweldig nieuws ! Daar zitten vast toppertjes tussen hoor dat kan niet missen. Ben zo benieuwd wanneer en hoeveel ze gaan terugplaatsen !

Yola, ik vind het nog een mooie score gezien je leeftijd. Zekerheid hebben we nooit. Wij hebben ook geen vruchtwaterpunctie laten toen ik vond het risico van een miskraam ook te groot. Zeker als je dan eindelijk zwanger bent ! Ik zei het vooraf al voordat de combinatietestuitslag er was. Deze week was er op het nieuws dat het AMC in Amsterdan een nieuwe bloedtest had ontwikkeld die Down kon vaststellen nu was nog de vraag of het vergoed zou worden. Als dat nu in alle ziekenhuizen komt kunnen ze die eventuele punctie bij iedereen schrappen.

Geplaatst

@yola,

Wij denken er net als jullie over ven de testen.

Wij doen toch de nekplooimeting (16-3) ondanks dat wij een kindje met downsyndroom gewoon laten komen.

En wij willen liever ook geen vruchtwaterpunctie en willen dus ook voorstellen om 2 uitgebreide echo's te doen.

@mees

Yoehoeeeeeeee wat een mooie score!!

Op zijn Spaans OLE, daar kun je wat mee!!!!!!

Succes meis, het wordt steeds spannender.

Duim voor je.

@Claus

Meis wat een ellende zeg voor jou dat het allemaal zo lang duurt. Lijkt me enorm zwaar!

Sterkte meid!

@Marianne

Welkom tot de club der misselijken, haha.

@Caroline

Tja moeilijk hoor die beslissing wat te doen!

Sterkte en succes ermee.

Dikke knuffel voor iedereen!

Geplaatst

Dankjewel jeanine en itsus!!!

Haha itsus, mooi gezegd, je rijm!!! :-)

Net gebeld en ze vertelde: 3 very good embryo's. De rest is langzaam of (fout)gefragmenteerd.

Klein afscheidje van 8 en bidden dat deze 3 toppertjes mooi blijven groeien!! Olé olé!

Xxxx, mees

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden