Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Met m'n moeder gaat het nog altijd niet alver best helaas. Wel een klein positief puntje is dat ze redelijk aan de oppervlakte is nu, dus ze hoort je af en toe wel, maar kan helaas nog niet reageren!

Gister vertelde ik haar dat ze een kleinzoon krijgt, en toen rolde er een traan over haar wang. Zo emotioneel moment voor mij, ik stond ook gelijk te huilen aan haar bed. Ik pakte haar hand en voelde dat ze heel lichtjes in mijn hand kneep.

Ze is er nog lang niet, maar dit was wel even een mooi momentje!

Itsus, knoop in mijn maag als ik dit lees. Dat zal inderdaad een mooi momentje geweest zijn zeg!

Sterkte verder!

Knuf Claus

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Itsus, had er ook moeite mee nadat ik jouw berichtje las. Zoveel blijheid en verdriet die door elkaar heen lopen. Lijkt mij dan ook heel moeilijk om deze beide toch zo heftige gevoelens tegelijkertijd te voelen. Aan de ene kant verdriet om je moeder en aan de andere kant blijheid om het mooie nieuws dat jullie een zoontje krijgen. Veel sterkte meis met dit rollercoaster aan emoties.

@Essielief, helaas weten de meesten hier hoe jij je voelt. Kop op meid dit is pas de eerste poging, je hebt nog zoveel kansen. Nieuwe ronde nieuwe kansen. Goed van je om meteen door te gaan. Succes.

Geplaatst

thnx meiden.

Ik heb net even met het ziekenhuis gemaild en moet doorgaan met de ustrogestan tot volgende week maandag de bloedtest bekend is.

Wie neemt wie nu in de maling.

Ik bloed goed door dus niet echt fijn zeg maar en die is toch negatief maar ja als hjet moet dan moet het.

Geplaatst
@allemaal

Helaas is bij mij vanacht de ongi doorgebroken.

Poging 1 is mislukt Op naar poging 2.

Laten we hopen dat we daar niet te lang op hoeven te wachten.

Eerst helaas weer spuiten voor eitjes.

Ik hou goede moed we hebben er nog 2 tegoed en ik had me erop ingesteld dat het kon mislukken.

Het is niet anders helaas en het heeft denk ik gewoon zo moeten zijn.

Op naar de 2e ronde.

Essie , meid wat jammer. Maar wat goed dat je er zo positief inzit! Op naar ronde 2!

Liefs

Geplaatst
Hi Marianne

Veel sterkte de komende tijd, en n dikke knuffel! 

Hey Sas,

Mijn man heeft n week moeten bijkomen van de TESE. Hij had nog t meeste last van obstipatie wat heftige buikpijn gaf. Daarna waren z'n ballen nog n tijdje extra gevoelig maar is alles goed genezen.

Hij is niet onder narcose maar slechts plaatselijke verdoving geopereerd, op z'n eigen verzoek. En vond t reuze ineressant om zelf mee te kijken op t scherm hoe ze in z'n zaakje sneden. Dapper, hè.

Ik heb hem verteld over jullie en hij wil zoals ik al dacht er met je man over praten/mailen, als hij daar behoefte aan heeft. Je hebt mijnmailadres nog toch?

Liefs,

Marianne

Hoi hoi, ja zeker heb ik je mailadres nog maar vriendlief vindt het een beetje raar/genant om aan jouw man vragen te stellen....aan de ene kant heeft hij heel veel vragen maar er over praten...Ik heb het gezegd tegen hem dus wie weet komt er nog een mailtje van hem.

Was even vergeten dat jij de echo hebt geahd, sorry!!!! Hoe was het???

Liefs

Geplaatst
Hoi Sas, even afkloppen: voel me prima.

Geen misselijkheid en ik begin gestaag uit te dijen (of zou dat door mijn onbedwingbare chocolade-eetlust komen?).

Essie, op dit topic kan je veel info vinden als je eerder wilt gaan testen:

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?11431-Voor-de-vroegtesters-onder-ons!

Hoi chocolade monster,

Fijn dat je je goed voelt en dat je lekker een het uitdijen bent. Als je maar niet klem komt te zitten in de zijspan:)

Liefs

Geplaatst

@Marianne, wat een heftig en mooi moment met je moeder! Wat kan het leven toch moeilijk zijn en oneerlijk he. De blijheid van je zwangerschap en het verdriet om je moeder.

Een hele dikke zoen voor jou!

Geplaatst

Hallo Lieve dames,

Inderdaad, vanochtend had ik de bloedtest. Er was nog steeds een sprankje hoop, ik ben namelijk nog helemaal niet ongi, geen spoortje van te bekennen zelfs. Ik zou de uitslag aan het eind van de middag krijgen maar ben net al gebeld: geen hcg aangetroffen.. Definitief mislukt dus en ik moet dit vanmiddag en misschien ook nog wel morgen even gaan verwerken. Toch wel vreemd dat het lijf kennelijk ook steeds anders reageert: de vorige keren was ik al lang en breed ongi voordat de testdatum was bereikt. Net als bij Essie. Jammer meid, we zitten in hetzelfde schuitje. Ik ga de komende tijd even nadenken of mijn man en ik het verder zelf proberen (alleen ons eigen doe-het-zelven heeft geleid tot zwangerschappen tot nu toe,) of dat ik net als jij Caroline, het IVF verhaal toch nog niet kan opgeven. Echter, we hebben drie pogingen gehad, dus krijgen zometeen helemaal geen vergoeding meer en er zijn al ettelijke eurotjes in gaan zitten. Het is vervelend maar geld speelt hierin toch ook een rol (al hebben wij het aan deze kant van de aardbol natuurlijk erg getroffen dat we sowieso in aanmerking kunnen komen voor IVF). Anyway, ik dank alle meiden hier weer voor hun medeleven. En ik wens met name Itsus (met je moeder) en Sas (met het denkproces van jou en je man) heel veel sterkte!

Voorlopig blijf ik nog wel even meelezen met jullie (maar misschien niet meer zo heel regelmatig) en als ik wat zinnigs te melden heb, zal ik het niet nalaten. Ik wens jullie allemaal hoe dan ook heel veel plezier en geluk in het leven!

Hartelijke groetjes,

Pherenike

Geplaatst

Phenerike, meid wat jammer dat de bloedtest ook negatief is. Raar he dat je lijf zo kan reageren en je op een dwaalspoor kan brengen.

Veel succes met nadenken over hoe nu verder. Fijn dat je nog wel mee blijft lezen met ons. En wie weet kom je wel met topnieuws als je toch zwanger bent via de normale weg!

Liefs

Geplaatst

Ja lieve Sas ik ben er nog hoor ! Heb het niet zo "breed" momenteel. De warme, de hormonen etc. Ik ben vrijdag naar mń moeder geweest alvast voor moederdag. Zondag zou het zo warm worden. Ik was kapot was toch een uur heen en terug en ik houd sinds een week vocht vast. Dikke enkels zere voeten en benen. Tevens zijn we vrijdag naar het graf van mń vader geweest. Hij is 2 jaar geleden overleden een een aneurysma en ik mis hem nu ineens zo sterk vlak voor de bevalling. Mń moeder zei ook al dat ze het 2e jaar moeilijker vind dan het eerste jaar. Ik had deze baby zo graag met hem gedeeld. Hij wist wel van ons "proces" maar hoe blij ik ook ben met deze zwangerschap het doet zeer. Mń schoonvader heeft nu kanker dus zal ook niet lang onze kleine meemaken en soms vliegen dingen je aan. Heb ook wel goede dagen hoor maar ineens sta ik dan weer te janken. Zo genoeg geklaag. Kreeg vandaag een mailtje van mń amerikaanse penvrienden ( heb ze overal ter wereld) dat er een doos met kadootjes voor de baby onderweg is. Zo lief dat doet je daan weer zo goed.

Ook al reageer ik nu even niet zoveel ik lees wel mee hoor meiden. Allemaal heel veel succes en sterkte ! En voor Itsus heel veel kracht voor je moeder ik duim voor een herstel en blijf hopen op betere tijden !

Geplaatst

He lieve Jeanine,

blij je te horen! Ik snap wel dat je even af bent hoor. Je hebt ook wel een hoop te verstouwen gehad. En op dit soort mooie momenten mis je je verloren dierbaren het meest he.

Maar wel top dat er kado's onder weg zijn vanuit amerika! Leuke dingen om op te verheugen.

Wanneer was je nu uitgerekend? 27 mei ofzo?

Liefs

Geplaatst

Sas, ik ben 29 mei uitgerekend dus nog 3 weken te gaan. Als ik terug kijk is het toch best wel snel gegaan. Ik heb net gegeten en vervolgens weer gekotst. Gaat het met jou een beetje ? Valt niet altijd mee he. Na tegenslag mag je nu wel eens wat voorspoed krijgen. Houdt moed meid !

Liefs

Jeanine

Geplaatst
Sas, ik ben 29 mei uitgerekend dus nog 3 weken te gaan. Als ik terug kijk is het toch best wel snel gegaan. Ik heb net gegeten en vervolgens weer gekotst. Gaat het met jou een beetje ? Valt niet altijd mee he. Na tegenslag mag je nu wel eens wat voorspoed krijgen. Houdt moed meid !

Liefs

Jeanine

Het gaat best goed met mij. Ik heb weer wat hoop en perspectief en dat is fijn. Gisteren lekker naar onze vrienden geweest die net weer ouders zijn geworden. Dan zie je weer zo'n klein ukkie en weet je waarvoor je door wilt gaan. Jammer is wel dat vriendlief vrijdag weer weg moet voor zijn werk en nu voor 6 weken. Ik merk dat ik steeds moeilijker vind dat hij weer weg moet.

Liefs

Geplaatst

Hallo allemaal,

Na enige tijd afwezig te zijn geweest, zou ik me weer bij jullie willen aansluiten als dat mag. Wij gaan binnenkort weer een poging doen. De afgelopen tijd heb ik steeds een cyste gehad waardoor we niet mochten starten. Ik vond het toen heel moeilijk om alle verhalen te lezen. Ik wilde door, maar het kon niet. Ik ben wel blij dat ik bij velen gelezen heb dat ze zwanger zijn. Super gefeliciteerd. Ook de verdrietige verhalen gelezen van degene waarbij het (nog) niet gelukt is. En aangezien wij ook een aantal behandelingen hebben gedaan zonder succes vond ik het moeilijk om dit allemaal te lezen.

Maar we beginnen met frisse moed aan onze poging. Veel succes allemaal

Groetjes

Manouk

Geplaatst

He Manouk, goed dat je er weer bent! Je ziet: jouw topic wordt nu gebruikt als het algemene 40 plustopic... Wanneer ga je precies beginnen? Misschien gaan we gelijk op? In ieder geval veel succes alvast!

Essie en Pherenike: sterkte, het is en blijft klote, of het nou de eerste of de zoveelste keer is...

Itsus ontroerend verhaal... hopen dat het steeds een stukje beter gaat.

Morgen een paar dagen op vakantie, tot later!

Geplaatst

Essie, nee toch!! Zo super rot!! Meid meid, heel veel sterkte! En knap dat je alweer positief kijkt naar de toekomst. Top hoor. Die 2 moeten het gaan worden!

Grote knuffel!!!!

Itsus, fijn dat er iets vooruitgang is en heel mooi van je moeders traan en lichte handdruk. Ze weet het! Zo gaaf!

Manouk, fijn dat je er weer bent! En succes hè!

Caroline, geniet van je vrije dagen. Weer helemaal beter?

Jeanine, sterkte met de laatste loodjes! En nog steeds ah overgeven:-( Ongelooflijk!!

Sas, fijn dat je je weer positiever voelt. Ja, zeker balen dat je vriend zo lang weer weg moet.

Xxx, mees

Geplaatst

Sas, lijkt mij ook moeilijk 6 weken is best lang ! en helemaal met dit proces. Ik hoop dat je een beetje afleiding kan vinden. Anders kom je maar naar Amersfoort hoor ! Op kraamvisite vond ik ook altijd zo dubbel. Je bent blij voor die ander maar wilt het zelf ook zo graag. Ik heb aan beide kanten gestaan dus weet zo goed hoe je je voelt.

Manouk, welkom terug ! en heel veel succes !

Itsus, brok in mń keel wat je moeder betreft. Ik zie het zo voor me die rollende traan

Essielief, wat balen dat je ongestled bent geworden ! Ik vind je een kanjer om toch zo positief te blijven voor ronde 2 , posititviteit scheelt de helft ! maar je moet het ook kunnen. Heel veel succes !

Pherenike, ook jou had ik het zo gegund vind je ook een topper ! heel veel sterkte meid ik voel met je mee !

Geplaatst

Hey Marianne en Sas,

Heb idd echo gehad (pretecho) vrijdag en gister bij de vk. Ik vind t lastig om er over te schrijven, omdat hier nu zoveel gebeurd.

Even kort: we weten het geslacht! Vertel t later hier, want wil eerst nog m'n vriendin vertellen ( alleen m'n moeder, m'n zusje en zijn moeder weten het)

Verder alles prima in orde. Ga nu wat relaxter worden merk ik: ik word niet meer elke ochtend wakker met de gedachte of het nog leeft.

19 mei de 20 weken echo en 17 mei n gesprek met n gyn of we klinisch of poliklinisch gaan bevallen.

De naam weten we al! Nu de verbouwing nog: woensdag komt de derde aannemer langs en dan kunnen we hopelijk volgende week drie offertes gaan vergelijken.

Phenerike en Essie, veel sterkte de komende tijd! En Claus, Caroline, leeuwinnetje, Manouk, Viola, Sas en Nal, jullie ook! En iedereen die nu vergeten ben!

Jeanine

Geplaatst

Lieve meiden dank jullie wel voor alle lieve berichtjes deze geven je ook echt steun hoor om positief te blijven.

Natuurlijk heb ik gisterenavond ook heel veel gehuild overdag heb ik gewerkt dus knop even omgezet.

We zijn heel blij dat we nog 2 kansen hebben.

We hebben wel veel vragen hoe snel kunnen we weer beginnen en hoeveel rietjes hebben we nog en mag ik het korte protocol en is er iets anders dan morfine voor de eitjes eruit halen (we zijn erachter dat mijn moeder zus en ik morfine meteen afbreken dus werk niet bij ons)

Maar goed maandag moet ik eerst bloed laten prikken zodat het ziekenhuis ziet dat ik echt niet zwanger ben.

Ik moet ook de bolletjes nog gebruiken waar ik nu heel veel problemen mee heb ik loop leeg is niet echt fris zeg maar.

Maar ja wat moet dat moet.

We kijken erg uit naar de 2e ronde en hebben gisteren samen ook gezegd als het niet zo mag zijn na de 3e poging gaan we weer lekker door azie reizen.

Grote reizen maken ieder jaar deden we altijd al maar nu even niet ivm onze ziekenhuisbezoeken enzo.

Dus voorlopig toekomstplannen zat waar we samen heel veel zin in hebben.

xx essie

Geplaatst

Hey Marianne

Ik zie dat jij 19 mei je 20 wkn echo al hebt. Ik heb hem de 18de!! Ben jij dan niet wat vroeg? Ik dacht dar je 3 wkn na mij liep.

Enne vertel het die vriendin maar snel want ik ben ook reuze benieuwd wat het wordt, haha!!

Geplaatst

Hey Naamgenoot,

Vandaag is de eerste dag van m'n 18e week, dus m'n 20 weken echo heb ik in m'n 19e week. Daarna zijn we 1 week met vakantie, en om em later te doen werd afgeraden. Hoe ver ben jij nu en wanneer is jouw afspraak?

Geplaatst

Essie, klinkt goed! Die plannen hadden wij ook achter de hand; naast Azië ook zuid Amerika op ons lijstje. Het is fijn om je op n toekomst te kunnen richten voor t geval dat, zodat je hoe dan ook positief kunt blijven! En toch goed van je om ook je verdriet toe te laten! Je doet t super, meis!

Dikke knuf!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden