Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve meiden, bedankt voor jullie felicitaties. Lief dat jullie zo blij voor me zijn en het me zo gunnen. Ben zelf ook zo ontzettend blij.

@Essieislief & Vio-La & Joske & Nini & Sas & Mirke. Nu jullie nog meiden, succes girls! Ik gun het jullie ook zo.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Lieve meiden, bedankt voor jullie felicitaties. Lief dat jullie zo blij voor me zijn en het me zo gunnen. Ben zelf ook zo ontzettend blij.

@Essieislief & Vio-La & Joske & Nini & Sas & Mirke. Nu jullie nog meiden, succes girls! Ik gun het jullie ook zo.

Het is je van harte gegund... Ik heb al meerdere kindjes en weet hoe het is als je ze mag krijgen.... Dus ik hoop altijd voor iedereen die het zo dolgraag wil, dat het gewoon lukt en dat je een baby in je handen mag houden na negen maanden!!!!

Geplaatst

Nikkie, meis gefeliciteerd!!! tjee wat goed.

ik voel niks, noppes....., (geen strakke boobs, geen gevoelige tepels, nop), ik probeer positief te blijfen maar ik heb al 2 dagen hoofdpijn, wat meestal een voorbode van een menstruatie is.

..... dus voel me niet heel erg optimistisch. Ik probeer niet teveel er aan te denken, wat overdag aardig lukt.

Jezus Mirke wat een aantal!!! en dan 17 cryo's! wat een bofkont ben jij!

Ik heb namelijk het gevoel dat cryo's beter aanslaan (althans bij mij zo) ik ben nog nooit van een verse poging zwanger geraakt, wel van een cryo. helaas heb ik bij de laatste 3 pogingen geen cryos gehad.

nu had ik dat gevoel al voordat ik met de ivf begon. Ik denk dat een cryo meer kans heeft omdat mijn lijf geen hormonen schit heeft gehad.

van de 4 zwangerschappen afgelopen 2 jaar waren er 3 spontaan en 1 cryo. Dat gevoel was zelfs zo sterk dat ik het liefst mijn emmy's liet invriezen en later in een natuurlijke cyclus weer terug laten plaatsen.

Ook hebben we overwogen om de emmy's die niet goed genoeg waren om in te vriezen terug te laten plaatsen en de toppers in te vriezen. Maar daar stonden ze in het ziekenhuis toch niet helemaal achter. Wat vanuit hun oogpunt ook wel logisch is.

zo zonde dat er 3 goeie emmy's weggegooid worden. Ik heb nog geprobeerd om 1 extra teruggeplaatst te krijgen, maar helaas. De zuster zei dat zij in iedergeval geen meerwaarde zag van 3 terug te laten plaatsen. Op mijn vraag van waarom niet dan, want in mijn ogen heb je meer kans.

Haar reactie was, dat als er 2 niet innestelen waarom dan wel een derde.

Ik reageerde daarop met; dat ik dat een beetje vreemd vond, want immers als dat zo zou zijn dan zou het ook geen zin hebben om 2 terug te laten plaatsen, en laten we eerlijk zijn...., en hoeveel worden niet zwanger van 1 kindje terwijl er 2 zijn teruggeplaatst.

tja toen was ze stil....., ik gromde nog net niet.

Mijn man voelde zich wel een beetje opgelaten, want ik was best wel een beetje fel. Het is denk ik een reactie en natuurlijk ook de frustraties op het beleid en starre protocol dat er in nederland is.

Ik baal er van, dat je als patient zo weinig te vertellen hebt, en dat voor mijn gevoel zo weinig naar de persoon wordt gekeken. zowel wat de medicatie betreft als hoeveel emmy's teruggeplaatst worden.

sorry, maar soms moet ik even mijn hart luchten.

groetjes Joske

Geplaatst
Nikkie, meis gefeliciteerd!!! tjee wat goed.

De zuster zei dat zij in iedergeval geen meerwaarde zag van 3 terug te laten plaatsen. Op mijn vraag van waarom niet dan, want in mijn ogen heb je meer kans.

Haar reactie was, dat als er 2 niet innestelen waarom dan wel een derde.

Ik reageerde daarop met; dat ik dat een beetje vreemd vond, want immers als dat zo zou zijn dan zou het ook geen zin hebben om 2 terug te laten plaatsen, en laten we eerlijk zijn...., en hoeveel worden niet zwanger van 1 kindje terwijl er 2 zijn teruggeplaatst.

tja toen was ze stil....., ik gromde nog net niet.

Mijn man voelde zich wel een beetje opgelaten, want ik was best wel een beetje fel. Het is denk ik een reactie en natuurlijk ook de frustraties op het beleid en starre protocol dat er in nederland is.

Ik baal er van, dat je als patient zo weinig te vertellen hebt, en dat voor mijn gevoel zo weinig naar de persoon wordt gekeken. zowel wat de medicatie betreft als hoeveel emmy's teruggeplaatst worden.

sorry, maar soms moet ik even mijn hart luchten.

groetjes Joske

Ben het met je eens dat je te weinig inbreng hebt..... Maar zie ook wel in dat ze er een reden voor hebben. Heb zelf in 1995 een drieling gekregen en ik weet hoe ik er daarna aan toe was... Compleet uitgemergeld:-)

Geplaatst
Heb jij een drieling?? Jeetje... Hoe is dat?

hahahahha, vooral het eerste jaar erg druk.... Ik heb ze de eerste drie maanden geheel zelf gevoed.... Erg nobel maar eigenlijk ondoenlijk...

Jongens zijn inmiddels 16 en helaas is Jeroentje overleden toen hij 13 maanden was, maar ik had het voor geen goud willen missen:-)

Geplaatst

Jeetje wat erg... Met hoeveel weken zijn ze geboren?

Dat je ze zelf gevoed hebt! Ik wil dat ook gaan proberen bij twee maar dat lijkt me al een hele klus!

Hoe vinden de jongens het dat je voor een broertje of zusje wil gaan?

Geplaatst

Dat je ze zelf gevoed hebt! Ik wil dat ook gaan proberen bij twee maar dat lijkt me al een hele klus!

Met twee is het zeker goed te doen als je iemand hebt die je kan leren "tandemvoeden"... Dan kost het niet meer tijd dan met één..... Kan echt !

We hebben het de kinderen nog niet verteld.... Mijn oudste is 17 en die zal niet staan de popelen denk ik... Voor de rest moet ik eerst maar zien dat het nog lukt. Ik kan wel leuk 17 cryo's hebben, maar dan moet ik eerst nog maar eens zwanger worden:-)

Geplaatst

Oh ja, ze zijn geboren met 31 weken en een paar dagen, waren ieder 33 cm lang en bijna 4 pond... Bij elkaar dus een meter kind en bijna 12 pond...

Mijn buik was gewoon vol...

Geplaatst

Mijn buik is nu al zo groot als bij mijn dochter met 8 maanden... pfff wat moet dat worden. Dus je hebt er nog 1 van 17. Waarom zou die niet staan te popelen?

Ik heb zelden iemand gehoord met zoveel cryo's dus het lijkt me sterk dat het niet lukt maar ja , je weet het nooit. Je moet nog een paar weken wachten toch? In ieder geval vast succes!

Geplaatst
Mijn buik is nu al zo groot als bij mijn dochter met 8 maanden... pfff wat moet dat worden. Dus je hebt er nog 1 van 17. Waarom zou die niet staan te popelen?

Ik heb zelden iemand gehoord met zoveel cryo's dus het lijkt me sterk dat het niet lukt maar ja , je weet het nooit. Je moet nog een paar weken wachten toch? In ieder geval vast succes!

Die van 17 is een jongen en een echte puber die vooral "last" heeft van al het kleinere grut in huis:-)

Typisch geval van egocentrische periode:-)

Geplaatst

Haha kleinere grut? Scheelt een jaar! De anderen zijn toch ook jongens? Of begreep ik het nou verkeerd en noem je ze gewoon allemaal jongens :-)

Ben dan ook wel een beetje nieuwsgierig wat je heeft doen besluiten om nog een kleintje te willen...

Geplaatst
Haha kleinere grut? Scheelt een jaar! De anderen zijn toch ook jongens? Of begreep ik het nou verkeerd en noem je ze gewoon allemaal jongens :-)

Ben dan ook wel een beetje nieuwsgierig wat je heeft doen besluiten om nog een kleintje te willen...

Euh nou, onder die van 16 zitten nog een paar kleintjes die een stuk jonger zijn... En die vindt hij vooral erg lastig;-)

Geplaatst
Ok... nu maak je me wel nieuwsgierig... hoeveel kinderen heb je??

Hahahah, mag hoor. Ik heb acht kindjes gekregen, waarvan ik er nog zeven bij me heb. De leeftijden zijn van 4 tot bijna 17.

Alle kindjes zijn geboren met de nodige hormonen om mijn cyclus op gang te brengen, maar normaal gesproken is het dan geen enkel probleem om zwanger te worden....

Ik ben nu hertrouwd en mijn man heeft door allerlei ontstekingen in zijn jeugd weinig levende zaadcellen, dus alleen mijn cyclus stimuleren is niet meer voldoende.....

Mijn man heeft nog nooit kinderen gekregen met zijn ex en weet dus nu eigenlijk pas waarom dat nooit is gelukt.... en we willen beide heeeeel graag nog een kleintje....

Ik heb verder nog niet verteld dat ik er al zeven heb, omdat ik dat heel vervelend vind voor de mensen die nog helemaal niks hebben...:-( Het kan zo verkeerd overkomen als je al zoveel kinderen hebt en dan toch die hele medische santakraam doorgaat voor nog eentje...

Gelukkig zegt mijn gyn dat een kinderwens los staat van het aantal kinderen dat je al hebt.... Die wens kan net zo groot zijn!

Geplaatst

Pfff... ben er even stil van... jeetje. Ik snap een beetje wat je bedoelt: ik ben gezegend met een schitterende dochter en krijg nu een tweeling en voel me soms een beetje schuldig tegenover de meiden hier die nog geen kind hebben maar ja, die hebben me ook op het hart gedrukt om dat niet te doen. Ieders verhaal is anders. Kan me wel voorstellen dat je het hier nog niet verteld had dus, benieuwd of je nog reacties krijgt...

Geplaatst

@ Mirke,

Ik lees net even je berichten. Allereerst heerlijk dat je er 8 hebt gekregen!! En wat naar dat je een kindje verloren bent.

Ik begrijp heel goed dat je nog een kinderwens hebt, dat staat los van de 8 die je al hebt en heeft ook te maken met een nieuwe partner. Ik gun het je van harte hoor, en Caroline jou gun ik het ook. Natuurlijk als ik heel eerlijk ben denk ik wel eens bij diegene die al kind(eren) hebben en nu in de medsiche molen zitten, in elk geval heb je al kind(eren) en ben ik wel eens jaloers. Misschien is jaloers niet eens het juiste woord. Meer benijden denk ik.

Ik hoop gewoon dat het ons allemaal nog eens gegund is om zwanger te worden en te blijven, of het nu je 3de, 9de kindje of 1ste zal zijn!

Liefs

Geplaatst
@ Mirke,

Ik lees net even je berichten. Allereerst heerlijk dat je er 8 hebt gekregen!! En wat naar dat je een kindje verloren bent.

Ik begrijp heel goed dat je nog een kinderwens hebt, dat staat los van de 8 die je al hebt en heeft ook te maken met een nieuwe partner. Ik gun het je van harte hoor, en Caroline jou gun ik het ook. Natuurlijk als ik heel eerlijk ben denk ik wel eens bij diegene die al kind(eren) hebben en nu in de medsiche molen zitten, in elk geval heb je al kind(eren) en ben ik wel eens jaloers. Misschien is jaloers niet eens het juiste woord. Meer benijden denk ik.

Ik hoop gewoon dat het ons allemaal nog eens gegund is om zwanger te worden en te blijven, of het nu je 3de, 9de kindje of 1ste zal zijn!

Liefs

:-)

Geplaatst

@Joske. Dank je wel. Ik hoop zo dat het bij jou ook raak is. Ik herken maar al te goed hoe je lichaam je voor de gek kan houden met die witte bollen, dus probeer je niet van de wijs te laten brengen. Wanneer mag je testen? Sterkte met je wachtdagen meis. En het is toch heerlijk dat je op dit topic zo lekker je hart kan luchten! Vooral blijven doen! X voor jou.

Geplaatst

@ Nikkie...en? Heb je al zwangerschapsverschijnselen? Ik vind het zo leuk voor je! Ik zat je bericht van de week in bed te lezen op mn laptop...toen ik mijn vriend enthousiast vertelde dat er weer een 40+ zwanger is zei hij heel lief: wat zal die vrouw blij zijn! Dat kwam er echt heel oprecht en lief uit...aahhh...;)

@ Mirke...wow, wat een verhaal zeg! Dat verwacht je niet direct achter een nickname op een forum..maar wat leuk dat je al 8 kindjes hebt en nu voor nummer 9 gaat! Ik gun het je van harte. Ik heb zelf ook een dochter maar wil samen met mijn nieuwe vriend graag nog een kindje..zou wel eens echt 'samen' een zwangerschap willen beleven...bij mijn dochter heb ik de zwangerschap alleen beleefd en tot haar 6e heb ik haar alleen opgevoed..het lijkt me zo leuk om dit te kunnen delen...

@ Sas..ik snap wat je bedoelt met 'jaloers' zijn...ik ben jaren jaloers geweest op gezinnetjes waar het ene kind na het andere werd geboren. Toen ik alleen was met mijn dochter heb ik nooit de keuze durven maken om alleen voor een tweede te gaan..en nu ik eindelijk mijn gezinnetje heb gaat de tijd wel heel erg tikken...

@ Joske..het is inderdaad fijn om je hart te kunnen luchten zoals je eerder schreef. Ik blijf duimen voor ook een positieve test voor jou..

Nine

Geplaatst

Hoi enilorac,

Was even héél benieuwd hoe het met je is! Alweer 23 weken, wat gaat dat snel!!!!

Alles goed met de twin? Hoe vind je dochter het?

De mijne worden alweer bijna 2, het zijn soms kleine monstertjes hoor..... maar gelukkig héél verschillend qua karakter. Ik zou géén 2 boeven allah Sjouke

kunnen handelen, want die is zó ondernemend. Hij babbelt ondertussen al vol op, zijn favoriete zinnetje is "met mamma mee". Naar buiten gaan vinden beide

jongens heerlijk, dit heeft Minke nooit gedaan c.q. leuk gevonden. Het verschil tussen jongens en meiden is dan ook enorm...... heel leerzaam en leuk, maar

ook héél vermoeiend.

Succes verder weer met je zwangerschap....... en uiteraard ook voor alle andere 40 plussers succes met de behandelingen / zwangerschappen!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

@mirke

Ik las jouw conversatie met caroline. Zo bijzonder hoe een verhaal achter iemand zich ontvouwt. Een paar geleden zou ik jaloers op je zijn. Of is benijden een beter woord? Maar ja, zo benijdde ik de vriendinnen, kennissen, buurvrouwen die tijdens behandeling wel zwanger raakten. Toen ik voor een brusje voor Mark ging, begreep ik pas dat elke kinderwens nieuw is, en dat die wens ook aan je kan knagen als die niet uitkomt.

Nog steeds hoop ik dat jouw wens uitkomt, en dat je zwanger wordt van een cryo tp :)

@joske

Spannend allemaal he? Ben je nu ook aan het broekeloeren, bij elk bezoek aan het toilet?!

@nine71

Ik hoop dat je wens uitkomt.

Geplaatst

:blowkisses:Lieve Joske, zojuist een kaarsje aangestoken voor je meid! Veel geluk voor jou. Groetjes van mij xxx.

Geplaatst

Elena wat leuk dat je even komt kijken! Moest laatst nog aan je denken dat ik het nu helaas niet meer trek om bij je langs te komen om te spieken hoe het is... De meesten zeggen dat wij ook twee jongens krijgen dus dan kan ik mijn borst natmaken? Ik heb een hele lieve, rustige dochter die bijna nooit stout is, dus dat zal inderdaad wennen worden!

Mijn dochter vindt het nog steeds leuk, kan nu ook af en toe voelen van de buitenkant en dat is natuurlijk bijzonder. Over een paar weken mag ze een keer mee naar de echoscopiste, dat vindt ze heel spannend. Ze zegt soms wel eens: Mama, waarom moest je er nou twee, eentje was toch genoeg geweest? Hahaha

Mooi dat het bij jou goed gaat, wat gaat de tijd snel, ik weet nog dat ze net geboren waren!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden