Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Sas. Wat een verhaal joh meis. 1 grote desillusie voor jullie. Dit hadden jullie je zo anders voorgesteld. Ik heb heel erg met jullie te doen. Aanpakken die kliniek zeg ik, maar daar hebben jullie nu je paasei niet mee. Wel positief van jullie dat jullie zo snel mogelijk weer vooruit willen/kunnen kijken naar nieuwe/andere mogelijkheden. En dat jullie elkaar hierin gevonden hebben en jullie boosheid, verdriet en teleurstelling samen kunnen delen, dat maakt jullie nog sterker saampies. Sterkte Sas & vriend.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sas ... Echt n bizar verhaal, aanpakken die hap zou ik zeggen.

Nikkie voor jou ook n dikke knuffel

Meiden fijne paasdagen

Eer

Geplaatst

@sas wat een verhaal, ik geloof mijn oren niet. Zou zeker de kliniek aansprakelijk stellen. Meid, heel veel sterkte en hopelijk vinden julli een nieuwe oplossing om toch door te kunnen gaan. Ik snap dat jullie er ff doorheen zitten, dus nogmaals veel kracht toegewenst

@ nikki, jammer dat het toch niet positief is afgelopen, maar hou moed. Ook voor jou een lading positieve energie

@allen fijne paasdagen

Geplaatst

Hoi,

Sinds 4 april moet ik prikken maar ja dit is voor mij nachtmerrie, net voor dat de bewuste tijd aankomt zit ik op de klok te kijken en bijna te janken zoveel moeite heb ik als ik spuit en daarna doet het zeer,ondanks dat ik de plek van prikken verwissel, mijn man zegt dat hij wil dit voor mij doen lief van hem .

Hadden jullie ook zoveel probleem mij? Ik kan janken en janken de rest van behandeling ben ik niet bang voor juist blij dat er zo voor is.

O dames hebben jullie hierin een advies help help.

Geplaatst

Mely, waar moet je laten prikken in je been of in je buik?? Of beiden?

Wat echt heel goed helpt maar dat weet je denk ik zelf ook wel is

À) niet kijken

B) ontspannen en uitademen als de prik gezet wordt.

C)laat je in n stukje vet ( klein rolletje) prikken.

D) als je in je been moet prikken, been optillen en ontspannen terug zetten alleen op je tenen zodat er een knik in je been zit , dat scheelt heel erg.

Bij mij hielp dit hoop dat het voor jou ook helpt.

Succes meis

Eer

Geplaatst
Mely, waar moet je laten prikken in je been of in je buik?? Of beiden?

Wat echt heel goed helpt maar dat weet je denk ik zelf ook wel is

À) niet kijken

B) ontspannen en uitademen als de prik gezet wordt.

C)laat je in n stukje vet ( klein rolletje) prikken.

D) als je in je been moet prikken, been optillen en ontspannen terug zetten alleen op je tenen zodat er een knik in je been zit , dat scheelt heel erg.

Bij mij hielp dit hoop dat het voor jou ook helpt.

Succes meis

Eer

Dank je wel voor advies

Ik moet in mijn buik prikken als mijn bloed moet afgenomen worden ook dan doet het zeer in verleden had ik dit nooit en nu is mijn lichaam gevoelig geworden op prikken en begrijp ik niet goed hoe dit kan.

Ik ga jou advies opvolgen en vertel ik jou of het beter is .

Geplaatst

Een ijsblokje op de plek drukken wil ook nog wel eens helpen voordat je gaat spuiten.

persoonlijk vindt ik de buik het minst gevoelig.

succes!

Geplaatst

Lieve Sas, wat een verhaal! Hoe kan dit zeg? Inderdaad schandalig. Dat vervoer moet toch goed geregeld worden door de klinieken. Echt te gek voor woorden! Knap dat jullie er zo goed mee om gaan, want het is om gek van te worden. En dan ook nog: O, doe nog even een tese. Grrrrr!

Hele grote knuffel!! Mees

Geplaatst

Lieve meiden,

We hebben het paasweekend overleeft. Helaas zonder ons geliefde paasei...

Maar goed, ik kijk weer vooruit, ook al is dat moeilijk. Dusseldorf kan ons niet helpen, maar ik heb nu diverse klinieken in Spanje gemaild met de vraag of zij ons kunnen helpen. Het is wachten op hun antwoord. Zal vandaag pas komen denk ik want in Spanje waren het ook feestdagen. Heb al wel een heel prettig mailcontact met een arts van een Griekse kliniek. Deze stelde gelijk heel veel vragen om meer zicht te krijgen op ons verhaal. Wel geeft hij aan dat de succesen met ingevroren eicellen vaak minder zijn dan met verse en dat we ook voor een nieuwe donor kunnen kiezen,maar als we dat niet willen hij ons ook kan helpen met de eicellen die we al hebben. Ik merk wel dat ondanks dit fijne contact, ik huiverig ben om nog vertrouwen te hebben. Maar goed dat zal ik toch wel moeten krijgen wil je verder kunnen.

Ik heb Cyprus nog niet gezegd dat we stoppen daar maar dat we nog nadenken over hoe nu verder. Ik wil graag de optie openlaten om als we echt nergens anders terecht kunnen, en toch gebruk willen maken van de eicellen, we alsnog naar Cyprus kunnen. Liever niet maar in geval van nood.

Ga straks verder proberen te traceren waar de fout gemaakt is: DHL? of de bank in Duitsland?

Lieve meiden, enorm bedankt voor jullie lieve woorden en steun. Dat doet echt goed!!

Liefs

Geplaatst

@Mely,

ik heb geen andere tips voor je dan die er al gegeven zijn.

Ik zelf had er geen moeite mee om te prikken,maar dat geldt niet voor iedereen. Veel succes!!

Geplaatst

Moedige Sas, graag had ik hier een paar stevige vloeken en scheldwoorden getypt voor jullie, maar dat is niet zo netjes.

Ik kan me zo voorstellen dat je strijdvaardig bent en wilt uitzoeken wie de schuldige is.

En van zo'n reactie van de kliniek zouden mijn stekels ook overeind gaan staan. Maar goed, vooruit denken is ook belangrijk en wens je alle moed en energie toe daarbij.

Geplaatst

hoi hoi, ik ben 41 jaar, heb vorig via iui een mooie zoon gekregen en wil nu gaan voor broertje of zusje...zijn er meer mensen van mijn leeftijd hier?

Geplaatst

Geboren wonders

Sandra (Mamasan) (1966) - 46 jaar - 2x IVF, 1x escape IUI, op 10 november 2010 bevallen van C.aitlyn

Lot69 - 43 jaar - 3 x IVF, op 10 juni 2011 bevallen van een prachtige dochter K.arlijn

Mees - 46 jaar - 1e kindje - 2x IVF, 5x ICSI, november 2011 bevallen van een zoontje

Caroline - 43 jaar - 5x ICSI, op 14 februari 2012 bevallen van Kaat en Bram

Angela (Lala)- 41 jaar - 1ste kindje - 1x ivf - 2x icsi - Matt geboren uit cryo. Op 8 maart 2012

Chablis - 40 jaar (nu 41 jaar) - 1ste kindje - 2x icsi - Kenzy geboren op 27 jan 2011 uit cryo

Rachel-45 jaar Lars geboren 2007 Max geboren 17 juni 2011 uit 12e cryo

In happy verwachting

Eer- 42 jaar - 8 juli uitgerekend 1e kindje

Mineut - 45 jaar - 14 augustus uitgerekend 1e kindje

Mom's to be in de mmm

Babs (Sometimes)- 42 jaar - 2e kindje - start IVF ?

Nikkie - 42 jaar - 1e kindje - 2x IUI, 1x IVF, 2x ICSI, 1x cryo, 29 maart start ICSI 3 , 17 april 1e uitgangsecho

Saskia - 44 jaar - 3x ICSI, Nu ECD in Cyprus, april TP

Yanine(Nine) - 40 jaar - 2e kindje - 3x IUI, april start IVF 1

Ellie - 40 jaar - 1e kindje - 4x iui - 2x ivf - vervolg april

Geplaatst

@Fiona, welkom hier, ik ben 40 en voor het eerste keer IVF in april net begonnen met Deca

PS Ik was vandaag bij GYN langs waarschijnlijk heb ik allergische reactie op prikken vandaar zoveel pij moet in de haten houden upssssssss .

Geplaatst

@ allen , wat is het toch vervelend dat wachten.nog bijna 2 weken voor we het gesprek hebben met de fertiliteitsarts.Ik lees op het forum mee, maar baal enorm dat ik gewoon nog helemaal niets weet. Ik hb het gevoel dat ik vol zit met vragen en aan de andere kant weet ik veel te veel, waardoor ik me over van alles en nog wat zorgen maak. Ik hoop maar dat het snel 25 april wordt.. Pfffff

Geplaatst
@ allen , wat is het toch vervelend dat wachten.nog bijna 2 weken voor we het gesprek hebben met de fertiliteitsarts.Ik lees op het forum mee, maar baal enorm dat ik gewoon nog helemaal niets weet. Ik hb het gevoel dat ik vol zit met vragen en aan de andere kant weet ik veel te veel, waardoor ik me over van alles en nog wat zorgen maak. Ik hoop maar dat het snel 25 april wordt.. Pfffff

@Sometimes wat vervelend dat jij zolang moet wachten voor gesprek het zu voor mijn ook machinerie zijn en ook ik had daarvoor alles en nog wat gelezen op internet, eventjes volhouden en denk aan jou doel :happy7:

Iik had in februari onderzoeken en al op 4 april begon ik met prikken dus best snel ben nog niet helemaal bewust dus wat het erger is wachten of op eens mee beginnen ik weet het niet

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben 42 jaar.

@Mely. Je hebt verdovingszalf wat vaker voor het bloedprikken van kinderen wordt gebruikt: Emla. Misschien wat voor jou. Heb zelf trouwens ook moeite met de prikken. Maar mijn man prikt en ik kijk inderdaad braaf de andere kant op. Heb zelf de verdovingszalf nog niet nodig gehad.

@Sas. Wat een idioot vervelend verhaal. Wat onzettend naar voor jullie. Ik hoop dat er snel een oplossing of een alternatieve kliniek komt. Veel suc6

Liefs

Geplaatst

hoi allemaal,

ik heb pas in mei een gesprek in ziekenhuis ben benieuwd of we deze keer weer de iui gaan doen.vorige keer heb ik menopur gespoten en na de tweede keer was het raak toen.misschien hebben we weer geluk deze keer.vandaag heb ik mijn spiraaltje laten verwijderen dus nu zonder bescherming wie weet...

groetjes iedereen.

wat is trouwens 40 plus date?

Geplaatst

@Cheyene welkom en bedankt voor de tip ga zeker uitproberen, heb nog steeds moeite mee :mad: ondanks dat mijn man nu prikt .

@ Fiona ik hop van harte voor jou en veel succes.

Ik zou gisteren al ongi moeten worden maar nog steeds niet zou dit kunnen door deca komen ?

Geplaatst

@Cheyenne & Mely & Fiona. Meiden allemaal welkom op dit "oudjes" topic. Veel succes gewenst en dat jullie droom maar uit mag komen.

@Sometimes. Nog even volhouden, zoek afleiding, doe leuke dingen en dan vliegen je 2 weken (hopelijk) om. Nog een tip: schrijf al je vragen op voor de arts want als je daar over 2 weken zit ben je die spontaan vergeten door de zenuwen. Suc6 met wachten.

@Sas. Weet jij al wat meer vanuit Spanje of Griekenland? Hoe gaat het met je? Trek je het nog een beetje?

@Ellie. Hoe gaat het nu met jou? Na je moeilijke gesprek van vorige week in het ziekenhuis, sta je er inmiddels weer wat positiever in? Ik hoop het maar, (nog) niet opgeven hoor.

@Fiona. Je vroeg naar de 40+ date. We willen elkaar in real life gaan ontmoeten, dit is het lijstje van de meiden die aangegeven hebben dit leuk te vinden.

Als je wilt kan je ook het andere lijstje (het wie staat waar in het traject lijstje) aanvullen.

Geplaatst

@Cheyenne. Ik lees net je handtekening ... dat is ook niet niks zeg ... heftig allemaal. Lees ook dat je onlangs een TP hebt gehad en nu dus in je wachtweken zit. Dus je bent aan het bewegen voor de doorbloeding van de baarmoeder, houdt je buik en voeten lekker warm en bent volop aan het broeden ... succes! Wanneer mag je testen?

Geplaatst

Nikkie,

Ja wij hebben ook al wel iets voor de kiezen gehad, maar het valt me op dat we daar zeker niet alleen in zijn.

Ik mag 20 april 2012 testen. Gewone ZWtest geen bloedtest. Anders zouden we weer naar Dusseldorf moeten. Eerst maar ff zo.

En inderdaad 's avonds slofjes aan en met dekentje op de bank. Verder elke dag ff een wandeling voor de doorbloeding. Durf verder niet echt te sporten. Stond gister zo in duo, maar heb dat toch maar niet gedaan. Onder het mom bij twijfel niet doen!!

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden