Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Sas, gewoon even nieuwsgierig, hoe werkt dat dan, krijg je een soort van garantie op een minimum aantal bevruchte eicellen?? want je betaalt er flink voor. Ik ben zelf bij IVI Valencia geweest voor mijn vorige ICSI (eigen eicellen) en had daar ook info gevraagd over eiceldonatie, want als dit niet gaat werken dan moet ik toch iets anders gaan proberen ook al heb ik zelf wel eicellen. Ze deden er best een beetje vaag over vond ik. (Nu doe ik deze ICSI poging gewoon weer in Nederland overigens).

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nikkie, wat lees ik hier,positief!!!!!!!!!!!!!!!! Wat goed zeg!!! Eén of meer zomerkindje(s) !!!!! :circle2:Een hele leuke zwangerschap gewenst.

Geplaatst

@Caro. Deel 1 van de missie, een positieve zwangerschapstest, is geslaagd ... wellicht door jouw slogan tijdens mijn dagelijkse wandelingetjes "ik ben zwanger" "ik ben zwanger". Wat zijn je tips voor het slagen van deel 2 van de missie, die mooie echo?

Geplaatst

Jeetje Sas, 14 bevruchtingen, wat een topaantal!! En wanneer hoor je hoeveel er gedeeld zijn? Pas als je daar bent neem ik aan?

Haha Nikkie! So far so good... Uhm niks gedaan behalve doorgaan met (bijna) elke dag wandelen (tot iets van 24 weken zwangerschap, toen werd het te zwaar). En totaal geen rekening houden met het feit dat het een tweeling kan zijn en volkomen flabbergasted naar die eerste echo met 2 kloppende hartjes liggen kijken ... :ohmy::ohmy:

Geplaatst

@Noor, het streven is zo laat mogelijk terugplaatsen, dat zou woensdag zijn. Maar alles hangt af van hoe het er uitziet in het lab. We hebben in elk geval maandagochtend een afspraak bij de arts. Dan zal ik wel meer horen.

Geplaatst

@Elfje, Bij Bernabeu garanderen ze een x aantal, indien minder dan krijg je in overleg een andere donor. Voor ons was dit ook een overweging voor kiezen voor hun,naast deskundigheid, helderheid, goede comminicatie. En ja je betaalt er fors voor. Zoals mijn lief steeds zegt; als uk er is gaat hij ( lees uk) gelijk met een krantenbaan beginnen

Waarom ben je niet meer in Spanje bezig als ik vragen mag?

Geplaatst

Heb je je vlucht al geboekt?

Dat van dat terugbetalen wordt hier ook regelmatig gezegd... :-) Maar niet om de ICSI maar om wat ze nu kosten, met name aan luiers...

Geplaatst

@Caro, ja vlucht geboekt. Mijn lief heeft het alleen nog maar over de kosten van het krijgen van uk....de rest dringt nog niet tot hem door denk ik...

Geplaatst

@Sas, dat is een lang verhaal. Ik wilde nog een poging doen met mijn eigen eicellen maar mijn gyneacoloog wilde de checks in Nederland niet meer doen omdat hij het heil er niet van inziet. toen ben ik naar een andere kliniek gegaan om te vragen of die de checks wilde doen voor een ICSI met eigen eicellen in Spanje. Ze wilde dat wel maar boden ook meteen aan dat ik die ICSI ook bij hun kliniek zou kunnen doen, dus gewoon hier in Nederland. Dat doe ik dus nu want op zich is Spanje wel erg goed, veel beter lab ed maar de echte meerwaarde zat in het genetisch onderzoek dat ze konden doen en ik had toch al besloten dat ik niet nog een keer het genetisch onderzoek wilde laten doen op de embryo's, puur om de kosten. Ik heb nu gezien dat er wel iets genetisch goeds tussen zit en de embryo's die niet goed zijn delen toch niet door dus vind ik het nu niet meer van meerwaarde om dan zo'n onderzoek te laten doen van 4000 euro. (dat is alleen het genetisch onderzoek, kun je nagaan wat de hele ICSI kostte...).

De gyneacoloog in Spanje wilde ook een andere manier dan wat ik wilde: hij wilde alle embryo's bij voorbaat al invriezen deze poging om dan mijn baarmoeder optimaal te kunnen voorbereiden voor de terugplaatsing. Ik denk gewoon niet dat het daar aan lag (bms is altijd goed) en invriezen is altijd slecht voor de embryo's ook al zijn de technieken daar veel beter dan hier. dus ik had daar geen vertrouwen in, ik denk dat vers terugplaatsen altijd beter is.

Ik zou er zeker teruggaan voor ECD, ze hebben wel erg goede succes rates. Ken 2 vrouwen die nu een kindje hebben via ECD, beiden liepen bij diezelfde kliniek in Spanje en beiden waren zwanger na de 1ste terugplaatsing terwijl ze daarvoor al jaren aan het ploeteren waren om zwanger te worden van eigen eicellen. Dus ik heb daar wel veel vertrouwen in dat dat voor mij hopelijk ook zo zou kunnen gaan werken maar wilde toch eerst nog proberen met mijn eigen eicellen.

Geplaatst

@ Elfje, zeker een heel verhaal. Maar je hebt gelijk hoor; in het buitenland zijn ze verder dan hier in NL. Alleen betaal je daar wel voor en dat is best pittig.

Ik reis morgen met mijn moeder af naar Alicante. We worden gelijk opgehaald van het vliegveld. Hebben om 10.45 afspraak met de arts. Mogelijk dan ook al de TP,maar liever wachten zij en ik tot woensdag. Maar ja alles hangt af van hoe de embryos het doen in het lab. Ik ga maar uit van de deskundigheid aldaar voor het kiezen van het juiste moment.

Donderdagavond laat zijn we weer terug.

Ik probeer met de I phone jullie op de hoogte te houden.

Geplaatst

Elfje,

Voor zover ik weet zijn de resultaten tussen een tp van een cryo en de tp van een verse niet zo verschillend.

Persoonlijk is het bij mezelf opgevallen dat ik steeds beter resultaat had bij de tp van een cryo dan bij een verse.

De keren dat bij mij mij verse embryo's teruggeplaatst zijn was het naar mijn idee bij voorbaat al een gemiste kans,

omdat mijn lichaam nog erg veel last had van de decapeptyl en puregon. En ik voelde zelf al aan dat tp op dat moment

geen goed plan was. En heb na de 2e punctie afgedwongen dat ze gewoon allemaal de vriezer ingingen.

Geplaatst

@Tofkam natuurlijk doet elke reactie iets met jou je ben toch een mens geen machine, maar denk het is en blijf een belangrijke ding en dat is WAT JIJ WILT EN NIET WAT ANDER WILT EN DENKT DAT JE MOET DOEN '' behalve jou partner natuurlijk dus meid jou mening telt die is belangrijkst denk erom ik weet waarover ik heb .

@Sas mooi aantal jupiiiiiiiiiiiii nu naar Spanje OLE :clap2:

Geplaatst

@Lot & Caroline & Sas. Even hier ipv via FB. Op zich had het koeien pimpen heel leuk kunnen zijn maar mijn creativiteit werd totaal geblokkeerd toen ik daar eenmaal was (hebben mijn vriendinnetjes hopelijk niets van gemerkt want zij weten nog van niets). Ik had er van te voren namelijk helemaal niet over nagedacht dat we moesten verven en lijmen ... dus de hele middag met mijn zwangere lichaam in die vieze luchten gezeten ... ik kon alleen maar denken dit is niet goed voor mijn toppertjes. Mijn zus heeft me net gerustgesteld, als het echt gevaarlijk zou zijn hadden ze bij het boeken van de workshop wel gevraagd of er nog zwangeren bij zaten, dus no worries volgens haar. Ik heb zojuist een uur met haar gewandeld, even frisse lucht inademen in plaats van die verfdampen. Het een heft het ander weer op denk ik dan maar. Of stel ik me aan meiden?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden