Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Janneke, ik heb geen ervaring met de deense bank. Succes met uitzoeken.

@ Floort, wauw een meisje, super leuk. Op naar het roze

@ Mees, jij al nieuws in je traject?

Hier alles goed, buikje begint te komen alhowel ik nog alles aankan.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Geweldig Floortje:bcbbgirl2: Gaaf!!! Ik zag alleen maar deze wb een meisje. Ik zocht eigenlijk die grote: It's a boy emo, maar dan in meisje. Kijk ik erover heen? haha.

Super meid. Heb je foto's? En ook film? Echt leuk!!!!

Janneke, succes met je keuze. Altijd lastig.

Sas, ook alles goed met de kleine. Top!

Ja Floor, zeker rustig hier. Als je n jaar geleden kijkt!! Echt zo anders. Maar de meesten zitten nu op fb. Speciaal groepje.

Volgens mij is alleen dik en dun meisjes heel gezelligjes en druk.

Nou meid, lekker nagenieten van je gave echo!!

xxx, mees

Hey, vergeet ik helemaal Sommie. Hoe is ie meid? Druk? Huis? Slapen?

knuf

Oh ja, FB, ik weiger dat principieel... Ik heb het al zo druk met app, mail, forum, etc. LinkedIn zakelijk, ik vind het wel genoeg! Bovendien houd ik anders geen tijd meer over om mensen in het echt te zien :-))

Mooie emo hoor, ik doe het er voor!

Ja Mees, hoe staat het er nu voor? Wanneer gaat het gebeuren?

Sas, wat leuk dat je buik begint te groeien! Bij mij duurde het de eerste keer ook lang, maar nu weet die zwabberbuik de weg en heb ik al een flinke bol ;-)

Geplaatst

@Janneke, ik weet hoe het werkt met die Denen, ik stuur je een PB-tje (vanavond, moet nu werken, geen tijd voor lange verhalen)

Ik dacht al wat is het hier enorm rustig! FB is inderdaad wel heel erg handig voor chatgroepjes en niet de hele wereld leest mee.

Hier nog steeds ellende. BBZ zit op een onmogelijke plek, heb inmiddels 4 injecties MTX gekregen (chemo) zodat het wordt afgebroken. Nu maar hopen dat het snel werkt, zo raar als dat wat je eigenlijk het liefste wilt je vijand wordt. Ik wil dit gewoon graag achter me laten en verder. Maar het gaat zoiezo nog even duren voor ik weer iets mag proberen want na die chemo heb je een wachttijd van minimaal 3 mnd voordat die troep weer uit je lichaam is. zucht...

Geplaatst

@Elfje, jeetje meid wat een gedoe. Kan mij voorstellen dat je het klaar wilt hebben. Balen als je dan ook weer minimaal 3mnd moet wachten. Succes!

Geplaatst
Oh ja, FB, ik weiger dat principieel... Ik heb het al zo druk met app, mail, forum, etc. LinkedIn zakelijk, ik vind het wel genoeg! Bovendien houd ik anders geen tijd meer over om mensen in het echt te zien :-))

Mooie emo hoor, ik doe het er voor!

Ja Mees, hoe staat het er nu voor? Wanneer gaat het gebeuren?

Sas, wat leuk dat je buik begint te groeien! Bij mij duurde het de eerste keer ook lang, maar nu weet die zwabberbuik de weg en heb ik al een flinke bol ;-)

Helemaal eens Floortje. FB er ook nog eens bij...echt teveel en zonde vd kostbare tijd. Ben ook voor echte date's. Veel gezelliger haha.

En hoe is het nu? Weer goede echo's toch? Voelde je je niet zo lekker of ziekig? Dacht dat ik het ergens las.

Hier nog aan t wachten op ongi. Haha, waar je al naar uit kunt zien he.

O ja, over die buiken. Hoor idd vaak dat bij de 1e haast geen buik is en dan bij de volgende die veel sneller en groter is. Hoop dat ik het mee mag maken ;-)

xxx, mees

Geplaatst
@Janneke, ik weet hoe het werkt met die Denen, ik stuur je een PB-tje (vanavond, moet nu werken, geen tijd voor lange verhalen)

Ik dacht al wat is het hier enorm rustig! FB is inderdaad wel heel erg handig voor chatgroepjes en niet de hele wereld leest mee.

Hier nog steeds ellende. BBZ zit op een onmogelijke plek, heb inmiddels 4 injecties MTX gekregen (chemo) zodat het wordt afgebroken. Nu maar hopen dat het snel werkt, zo raar als dat wat je eigenlijk het liefste wilt je vijand wordt. Ik wil dit gewoon graag achter me laten en verder. Maar het gaat zoiezo nog even duren voor ik weer iets mag proberen want na die chemo heb je een wachttijd van minimaal 3 mnd voordat die troep weer uit je lichaam is. zucht...

Hoe gaat het met je? Wat erg zeg! Ja, waar je zo op hoopt, dan nu zsm 'weg' krijgen. Dat is ook verschrikkelijk. Zo dubbel. Veel sterkte!!

Geplaatst
@ Janneke, ik heb geen ervaring met de deense bank. Succes met uitzoeken.

@ Floort, wauw een meisje, super leuk. Op naar het roze

@ Mees, jij al nieuws in je traject?

Hier alles goed, buikje begint te komen alhowel ik nog alles aankan.

Gaaf Sas!!

En hier alles prima. Lekker aan t genieten van mijn schatje en binnenkort waarschijnlijk van start. (ongi-waiting)

Geplaatst

Elfje, nog bedankt voor je PB! Heel duidelijk uitgelegd. Ik ben flink aan het zoeken geslagen en mag gebruik maken van hun d.onorbank. Wat een heftig verhaal heb je zeg...en wat een heftige middelen moet je gebruiken! Hoe gaat het nu met je?

Sometimes...gebeurt er al wat?

Floortje, leuk hoor een mini-floortje!

Vandaag voor de 2e keer in G.Gen geweest. Ze willen het met mij gaan proberen :cheers: Wat een verschil zeg met het A.mc! Had vorige keer dr. B.ackx (prima gesprek mee gehad) en vandaag met dr. R.uis. 'Meid ga lekker zitten' hahaha. Was een grappig gesprek. Ik moest mij vooral niet druk maken om de donor. Mag gebruik maken van hun donorbank als ik mijn best doe om een donor voor hun te leveren (en een soort van als het niet lukt was het ook goed). Super nieuws want ik maakte mij er best druk om. Vorige keer werd ik nl. gelijk naar de commerciele tak verwezen in D.enemarken. Ben flink aan het zoeken...

Vanmorgen 1 1/2 uur met de psycholoog gesproken en heel veel doorgenomen. Niet wetende dat ik van hun donorbank gebruik mocht maken, heb ik afgelopen weken (vandaar dat ik wat minder hier te vinden was) geprobeerd een donor te vinden via internet, gewoon de stoute schoenen aangetrokken. En heb van de week een gesprek met iemand gehad die aan mij zou willen doneren (niet 'onbekend' aan de kliniek). Ik had het van te voren niet bedacht maar na het gesprek vond ik het eigenlijk moeilijk dat ik die persoon heb gezien, weet hoe hij beweegt, praat, karaktereigenschappen, familieomstandigheden enz. Ik heb het allemaal aan hem gevraagd, wilde op dat moment ook heel veel weten....maar achteraf kwam ik erachter dat ik het eigenlijk niet wil weten! Ik heb opeens een boel informatie, een rugzakje wat ik dan meeneem en waarvan ik vind dat het kind dan ook recht op heeft om te weten. Ik denk eigenlijk dat ik het makkelijker vind om het niet te weten... Nou ben ik alleenstaand, maar hoe ervaren anderen dit, die met een donor te maken hebben? Voel mij er ook een beetje schuldig over. Moet eigenlijk heel dankbaar zijn dat iemand dit zomaar voor mij wil doen, denk ook dat hij het met goede bedoelingen wil doen maar het voelt vrnl. als een 'last'.

Ik moet volgende week weer terug naar G.gen. De psych vond dat ik er nog over na moest denken. We hebben het ook nog over eiceldonatie gehad en de mogelijkheid om in G.gen behandelt te gaan worden als ik wederom niet op de medicatie reageer (dan wel met eigen eiceldonor). Tegelijkertijd parkeren we dit weer even aangezien ik het natuurlijk eerst zelf ga proberen, maar er gaan weer deuren open :D

Wat een zoektocht zeg!!!

Geplaatst

Hoi Janneke,

Pas alsjeblieft goed op met de donoren die zich via internet aanbieden. Er zitten een paar idioten tussen die de hele 'markt' beheersen, ze doen zich telkens op een andere manier voor. Ik ken meerdere dames die contact hebben gehad met zo'n man en ook die erin getrapt zijn. Die mannen proberen zoveel mogelijk kinderen te produceren (over de 100) en sommige hebben iets (Asperger) dat ze niet vertellen. Een van die mannen beheert ook een website om donoren te vinden. Hij doet zich ook af en toe voor als vrouw om dan concurentie zwart te maken en zichzelf in de markt te prijzen. Dus pas heel goed op daarmee. Natuurlijk zitten er ook mannen bij met goede intenties en is het een heel mooi gebaar dat ze willen helpen. Dat schuldgevoel dat je omschrijft begrijp ik wel maar is denk ik misplaatst. Die man wil zelf donor zijn. Het geeft hem een goed gevoel dat hij iemand helpt, en/of hij vindt het fijn om zich op deze manier voort te planten, wel de lusten en niet de lasten. Ik kan het niet anders zien bij een donor via internet want die mannen zijn er toch zelf naar gaan zoeken? Dus ze willen het zelf heel graag! Zou het een bekende van je zijn die je hebt gevraagd is het een ander verhaal. Die zou misschien geen 'nee' willen zeggen omdat hij je kent. In dat geval is een schuldgevoel meer op z'n plek, maar nu echt niet! Dus schut het van je af en er niet meer aan denken!

Maar aangezien je ook helemaal niet zo blij bent dat je die potentiele donor hebt ontmoet zou ik gewoon voor de donor van GG gaan. Dat geeft inderdaad veel rust. Persoonlijk zou ik alleen voor een bekende donor gaan als ik die heel erg goed ken en zeker weet dat ik echt goede afspraken kan maken. En het geeft ook rust om de pogingen te doen zonder dat je een ander 'verantwoording' verschuldigd bent, dat is ook best heel zwaar om iemand anders mee te slepen in het hele proces.

Fijn dat GG ook zo behulpzaam heeft gereageerd en dat je daar verder kunt. Ik hoop dat je snel weer kunt gaan starten.

Geplaatst
Elfje, nog bedankt voor je PB! Heel duidelijk uitgelegd. Ik ben flink aan het zoeken geslagen en mag gebruik maken van hun d.onorbank. Wat een heftig verhaal heb je zeg...en wat een heftige middelen moet je gebruiken! Hoe gaat het nu met je?Sometimes...gebeurt er al wat?Floortje, leuk hoor een mini-floortje!Vandaag voor de 2e keer in G.Gen geweest. Ze willen het met mij gaan proberen :cheers: Wat een verschil zeg met het A.mc! Had vorige keer dr. B.ackx (prima gesprek mee gehad) en vandaag met dr. R.uis. 'Meid ga lekker zitten' hahaha. Was een grappig gesprek. Ik moest mij vooral niet druk maken om de donor. Mag gebruik maken van hun donorbank als ik mijn best doe om een donor voor hun te leveren (en een soort van als het niet lukt was het ook goed). Super nieuws want ik maakte mij er best druk om. Vorige keer werd ik nl. gelijk naar de commerciele tak verwezen in D.enemarken. Ben flink aan het zoeken...Vanmorgen 1 1/2 uur met de psycholoog gesproken en heel veel doorgenomen. Niet wetende dat ik van hun donorbank gebruik mocht maken, heb ik afgelopen weken (vandaar dat ik wat minder hier te vinden was) geprobeerd een donor te vinden via internet, gewoon de stoute schoenen aangetrokken. En heb van de week een gesprek met iemand gehad die aan mij zou willen doneren (niet 'onbekend' aan de kliniek). Ik had het van te voren niet bedacht maar na het gesprek vond ik het eigenlijk moeilijk dat ik die persoon heb gezien, weet hoe hij beweegt, praat, karaktereigenschappen, familieomstandigheden enz. Ik heb het allemaal aan hem gevraagd, wilde op dat moment ook heel veel weten....maar achteraf kwam ik erachter dat ik het eigenlijk niet wil weten! Ik heb opeens een boel informatie, een rugzakje wat ik dan meeneem en waarvan ik vind dat het kind dan ook recht op heeft om te weten. Ik denk eigenlijk dat ik het makkelijker vind om het niet te weten... Nou ben ik alleenstaand, maar hoe ervaren anderen dit, die met een donor te maken hebben? Voel mij er ook een beetje schuldig over. Moet eigenlijk heel dankbaar zijn dat iemand dit zomaar voor mij wil doen, denk ook dat hij het met goede bedoelingen wil doen maar het voelt vrnl. als een 'last'.Ik moet volgende week weer terug naar G.gen. De psych vond dat ik er nog over na moest denken. We hebben het ook nog over eiceldonatie gehad en de mogelijkheid om in G.gen behandelt te gaan worden als ik wederom niet op de medicatie reageer (dan wel met eigen eiceldonor). Tegelijkertijd parkeren we dit weer even aangezien ik het natuurlijk eerst zelf ga proberen, maar er gaan weer deuren open :D Wat een zoektocht zeg!!!
Hoi Janneke, als ik je topics zo lees: inderdaad een zoektocht. Ik sta nog maar aan het begin (39 dus sowieso minder vruchtbaar) maar gelukkig zit het VU bij mij om de hoek. Ik zie dat jij naar een psycholoog gaat, hoe heb je die gevonden? Tot nu toe is die zoektocht voor mij al een uitdaging. Ik weet niet of ik nou een (klinisch) psycholoog, therapeut, psychotherapeut, coach, cousellor of iets anders moet zoeken. Heb jij nog tips misschien? En... sterkte met je zoektocht en keuzes.
Geplaatst

Suuss, Janneke bedoelt de psycholoog van G.G. kliniek. Bij elke fertiliteitsafdeling hebben ze ook een psycholoog. Die moet het geheel goedkeuren als je alleenstaand is en helpt je met het maken van keuzes. Ik zou in jouw geval bij de VU even informeren, als je je daar inschrijft voor een fertiliteitsbehandeling krijg je denk ik automatisch een gesprek bij de psycholoog daar aangeboden.

Geplaatst

@Tohfkam, ik wil niemand kwetsen of over een kam scheeren maar Asperger is een stoornis binnen het autisme spectrum, en kan leiden tot problemen op het sociale vlak. Hieronder de beschrijving van Asperger. Het is erfelijk, dus ik zou zeker geen donor kiezen met Asperger. Als je een partner hebt met Asperger is dat natuurlijk een ander verhaal.

Deze donoren waar ik het over had is duidelijk iets mee aan de hand anders ga je toch niet kost wat kost vrouwen misleiden om je zo veel mogelijk voort te planten? Van zo'n persoon zou ik in elk geval geen kindje willen krijgen.

Het syndroom van Asperger wordt tot het autismespectrum gerekend. Net als bij de andere stoornissen uit dit spectrum is er sprake van een onhandige motoriek, moeite met het 'lezen' van sociale situaties, gebrek aan inlevingsvermogen, moeite met veranderingen, een neiging tot vaste gewoonten, een voorkeur voor bezigheden en interesses met sterk herhalende of systematische elementen, neiging tot obsessief gedrag en makkelijk opgaan in een fantasiewereld.

Belangrijke verschillen met klassiek autisme zijn de (vrijwel) normale taalontwikkeling, de normale of zelfs hoge intelligentie en de normale behoefte om contacten te leggen. Het syndroom van Asperger wordt om deze redenen vaak tot het mildere eind van het autismespectrum gerekend. Vaak worden mensen met het syndroom van Asperger beschouwd als individuen die excentriek, wereldvreemd of einzelgänger zijn.

Geplaatst

Elfje ik ga toch voor een onbekende donor, dat voelt voor mij prettiger. Wilde het zoeken naar een donor via internet in elk geval geprobeerd hebben, al wist ik dat dit ws niet de weg voor mij zou zijn.

Suuss, dit is inderdaad de psych van g.gen waar je als alleenstaande een counseling mee krijgt. Vandaag had ik een vervolggesprek en vond het hele prettige gesprekken. Wanneer ga jij van start bij het V. U.? Heb je al een traject achter de rug? En heb je een relatie? Veel succes en als je vragen hebt, gewoon stellen!

Geplaatst

Hi meiden, ik ben even weg geweest van het forum. Mijn opa van 98 is afgelopen donderdag overleden nadat we hem 3weken thuis hebben verzorgd.

Ik ga hem vreselijk missen maar ben ook blij dat we dit voor hem hebben kunnen doen. Helaas zal hij Uk nie meer kunnen zien,maar hij wist gelukkig dat ik zwanger ben.

Zaterdag is de uitvaart.

Ik ben erg moe en heb harde buiken maar Uk doet het super goed.

Ik sluit later weer aan bij jullie

Geplaatst

Sas gecondoleerd, dat moeten enorm zware weken zijn geweest... 98 is wel een hele mooie leeftijd! Heel veel sterkte de komende tijd bij het verwerken van dit verlies, ik hoop dat je veel steun kunt hebben aan je vrienden en familie. Dikke knuffel X

Geplaatst

Sas gecondoleerd en heel veel sterkte de komende tijd ben blij dat alles goed is met jou en uki.

Sommetimes hoe gaat met jou ???

Geplaatst

Hoi Mely. Sorry was/is zo enorm druk met de kleine. Hb weinig tijd voor het forum. Maar Nathan en ik, ja kleintje is een jongetje... Maken het goed. Hij is nu twee weken en is ruim 200 gram boven zijn geboorte gewicht. Wij zijn dolgelukkig mrt zo een mooi mannetje. Heel veel lieve groeten aan iedereen hier. En binnenkort reageer ik langer. Cc

Geplaatst

Sometimes van harte gefeliciteerd :B-0009: Een mooie naam ik hop dat de bevalling is goed gegaan en meid geniet ervan voor dat je weet zijn ze pubers hi hihi . Een dikke knuffel voor ja en voor Nathan en welkom

Liefs Mely

Geplaatst

Hi meiden,

Sometimes, beetje raar om je hier niet te feliciteren....en wel via de whats app...dus nogmaals dikke zoen voor jou en Nathan.

Hoe is het verder hier?

@ Mees?? al ongesteld?

@ Mely, hoe is het met jou?

Hier alles wel, 27 weken inmiddels, man wat gaat het snel. Gisteren pretecho gedaan met de opa's en oma's, heel erg leuk en bijzonder.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden