Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ach konijntje wat rot voor je. Hoe voel je je nu?

Sterkte meiske

Nog een 10 dagen en dan begin ik voor het eerst met de behandeling....

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Konijntje,

Wat balen! Maar toch fijn om een vooruitzicht te hebben, de cryo in november! Ik hoop dat je je niet al te naar voelt... sterkte.

Manouk, ik begin over 11 dagen...gaan we gelijk oplopen. Hoe bevalt het in Dusseldorf??

Gr. Nine

Geplaatst

Bij mij is de poging ook mislukt; ik ben ongesteld geworden. Morgen nog wel een bloedtest, voor de vorm.

Konijntje, veel sterkte.

En Josephine, succes met de punctie!

Geplaatst

Bij mij is de eerste echo een nachtmerie geworden.

Het was te klein en het hartje klopte veel te traag.

Ik moet nu nog een week wachten en als het hartje dan gestopt is kunnen ze gaan cureteren.

Het valt niet mee allemaal. Het begon allemaal zo positief.

Ik ben toch een beetje bang dat het door mijn leeftijd kom (43)

succes allemaal

Rachel

Geplaatst

Oh Marli...wat jammer voor je...ik wens jou ook veel sterkte. Het is altijd weer een stomp in je gezicht, zo'n teleurstelling.

Rachel, dit lijkt me heel akelig om mee te maken. Je was al zover gekomen in het traject. Ik kan me voorstellen dat je denkt dat het komt door je leeftijd, maar ik ken ook veel vrouwen die dit meemaken op jonge leeftijd.

Jee, en nu nog een week wachten, dat vind ik wel wreed.

Je zou er bijna een ietsiepietsie hoop van krijgen...dat het opeens zal groeien.

Veel sterkte de komende week.

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hi meisjes,

Ik vraag mij af of ik mij mag aansluiten aan jullie groep. Ik was zo ontzettend blij dat ik dit forum met 40+ ontdekte aangezien ik zelf ook in het ivf traject zit en 42 ben.

Korte geschiedenis, ben zwanger geraakt (per ongeluk) van mijn ex vriend toen ik 36 was en wilde met hem geen kinderen dus heb toen besloten om een abortus pil te nemen toen ik 7 weken was (moeilijkste beslissing ooit in mijn leven aangezien ik mijn hele leven al kinderen wil).

Mijn man ontmoet toen ik bijna 40 was en getrouwd en de laatste 2 jaar proberen wij zwanger te worden (allebei nog geen kinderen). Heb 4x iui gedaan en toen doorverwezen naar voorburg voor ivf. Daar kwamen zij erachter dat ik een poliep in mijn baarmoeder had (werkt als een spiraaltje, dus alle iui voor niets). Ben geopereerd in april en vol goede moed in juni begonnen met de eerste ivf. Moest menopur spuiten en uiteindelijk had ik 1 grote joekel van een follikel (blaasje). IVF afgeblazen en er nog een iui van gemaakt. Ik heb ook een dichte eileider dus het zit even niet allemaal mee.

Tweede ivf poging in Aug gedaan met gonal f 300 per dag en had toen 4 follikels wel doorgegaan met punctie en had 2 eitjes welke allebei bevrucht waren maar niet top deelden. Toch laten terugplaatsen met 5% kans van slagen volgens arts. Is inderdaad niets geworden.

Nu bezig met 2e ivf poging, combi 2 menopur en 2 fostimon + decapetyl per dag en nu heb ik uiteindelijk maar 2 grote eilblaasjes over.

Wat zouden jullie doen doorgaan of afbreken....het is zo'n lastige keus aangezien ik niet heel veel blaasjes heb elke maand meestal tussen de 9 - 13 op dag 3 alleen reageer ik dus slecht op de hormonen (althans op de dosis die zij geven).

Heeft iemand ervaring met weinig eiblaasjes en heeft iemand iets anders gekregen waar zij beter op reageerden?

Groetjes,

Mineut

Geplaatst

O, Rachel wat vreselijk zenuwslopend, zeg! Shit, wat een diepe teleurstelling. Kan het misschien toch nog anders (lees:positief) uitvallen?

Marli: ook hier, sterkte meid!!

Mineut welkom hier! Als ik jou was zou ik deze poging afblazen (omzetten in IUI, als dat kan) omdat de IVF pogingen schaars zijn. Dan zou je IVF poging nr 2 al kwijt zijn. Misschien moet je over op andere hormonen?

Ik heb vanochtend de punctie gehad. Onder invloed van oxazepam en morfine was het (net zoals de eerste keer) prima te doen! Ik had deze ronde 13 eicellen. Wat een score, he? Vorige ronde had ik er 6. Waar ik toen trouwens ook heel tevreden mee was.

Mocht er bevruchting plaatsvinden dan is maandag de terugplaatsing.

Groetjes, Josephine

Geplaatst

Goede opbrengst Josephine erg spannend weer.

Ze hebben gezegd dat ik geen hoop mag hebben omdat het vruchtje sowieso veel te klein was.

Ik probeer dan ook geen hoop meer te hebben.

Ze hebben me op mijn werk lekker even ziekgemeld zodat ik me nu een stuk beter voel.

Heeft er iemand van jullie wel eens een curetage meegemaakt?

Veel succes allemaal.

Rachel

Geplaatst

Josephine, mooi aantal, hoor. Zo zie je maar, vruchtbare veertigers zat.

Succes met de tp!

Rachel, mijn zus heeft een aantal curetages moeten meemaken (4x een miskraam gehad, maar ook gelukkig nog twee dochters gekregen)

Het gaat altijd onder narcose en is goed te doen.

Hoi Mineut, (aparte nickname...!?) ik sluit me aan bij Josephine's advies, vooral omdat je partners zaad soms goed genoeg is voor IUI.

Gr. Nine

Geplaatst

Marli: ook jij sterkte. Echt waardeloos dat het niet gelukt is.

Rachel: ik heb in april dit jaar hetzelfde meegemaakt. Eerste echo bij iets meer dan 8 weken. Beebje was toen op echo maar 6 weken en veel te trage hartactie. Ik wist zeker dat dit niet kon omdat ik exact wist wanneer kleintje "gemaakt" was. Ook wij moesten 1 week wachten en bij de 2e echo bleek ons kindje (vind toch dat het al ons kindje was) waarschijnlijk de dag van de 1e echo al te zijn overleden. Ik heb toen 2 dagen later op 29 april een curretage gehad. Ik wilde het niet afwachten maar zo snel mogelijk verder. Lichamelijk gezien is een curretage goed te doen. Het gaat onder narcose en ik had achteraf niet veel last. Ben ongeveer 1,5 week thuis geweest na de curretage. Ik heb de week tussen echo 1 en echo 2 wel gewerkt maar vanaf echo 2 ben ik thuis gebleven.

Geestelijk is een curretage best wel zwaar. Ik ben huilend naar de ok gereden omdat ik op dat moment echt besefte dat ik nog zwanger was maar als ik weer terug kwam niet meer. Na afloop op de uitslaapkamer voelde ik me ook enorm leeg en verdrietig. Mijn advies, neem je tijd na de curretage en praat veel met je partner. Probeer het een plaatsje te geven. Bij mij heeft het best wel even geduurt, zeker als er dan weer iemand in mijn omgeving zwanger werd, dan kwamen de tranen echt los. Het is nu bijna 6 maanden later en eigenlijk sinds onze 1e ivf poging ben ik er niet zo mee bezig.

Ik wil je in elk geval heel veel sterkte wensen en ja, het klinkt op dit moment lullig maar je lichaam kan zwanger worden en dat is op zich positief (zo werd ons verteld)

Geplaatst

Dag Konijntje,

Bedankt voor je informatie en advies.

IK heb het gevoel dat ik het nu al een plekje heb gegeven.

MIjn voordeel is dat ik al een zoontje heb ook via ivf.

Kon je na de curetage niet werken vanwege de emoties?

Hoe is het nu met je heb je alweer een poging kunnen doen?

Rachel

Geplaatst

Hoi Rachel,

Ik heb deze week een curettage gehad. Ik heb jouw situatie pas op een andere manier meegemaakt. 1e echo prima, kloppend hartje, en 2e echo ineens geen hartactie meer. Ik had besloten om eerst af te wachten, niet te snel een curettage, schijnt ook beter voor de verwerking te zijn. Vruchtje is afgekomen. Helaas moest ik achteraf toch nog een curettage omdat er een weefselrest was achtergebleven.

Vooral psychisch vond ik het zwaar, lichamelijk valt het best wel mee, al voel ik me momenteel nog erg moe en slap. Je moet echt wel een aantal dagen rustig aan doen.

Konijntje en Marli balen voor jullie. Sterkte voor de komende tijd, maar de moed niet opgeven.

Marion begrijp ik het goed ???

Josephine wat een mooi resultaat!!

Groetjes,

Isolde.

Geplaatst

Hoi Rachel,

Ik vond het persoonlijk heel fijn om even thuis te zijn na de curretage. Je moet sowieso rustig aandoen omdat je een narcose hebt gehad. Dit hakt er best wel in en ik wilde ook nog even geen "vreemde" mensen om me heen. De 1e werkdag was erg emotioneel omdat mijn directe collega's natuurlijk allemaal even langskwamen. Ik weet zeker als ik eerder was gaan werken dat het nog erger was. Dus lichamelijk kon ik al eerder aan de slag maar ik vond het verwerken toch wel heel belangrijk. Heb wat gewandeld, gewinkeld etc. Echt dingen voor mezelf gedaan. Ook veel met manlief gepraat en gedaan, hij was gelukkig in de periode rond de curretage vrij (eigen baas) en dat was wel prettig.

De keer dat ik dus zwanger geworden ben was voor ons de 1e keer en was op de natuurlijke manier. Ik stond gepland voor een hsg toen ik zwanger bleek te zijn. Na deze zwangerschap hebben we het nog 4x zelf geprobeerd, zonder resultaat. Naar gyn, doorgestuurd naar Maasstad en in sept. dus 1e ivf poging gedaan i.s.m. UZ Gent. Deze is dus helaas mislukt. Nu gaan we in november voor een cryo terugplaatsing.

Ik hoop dus dat het ons nog een keer gegeven is om een beebje te krijgen.

Geplaatst

Konijntje, sorry, ik zie dat ik over jouw berichtje had heen gelezen...sterkte meid!

Voor de rest, dank voor jullie reacties en enthousiasme.

Fijn weekend.

Geplaatst

Isolde dat had ik al bedacht dat ik geluk heb, dat het bij de eerste echo mis was, de tweede of nog later lijkt me nog erger.

Zelf wil ik juist zo snel mogelijk een curretage. Ik wil weer verder gezien mijn leeftijd, maar ik heb al gehoord dat je 6 weken moet stoppen.

Dus voor jou Konijntje wordt het weer spannend hoeveel cryo,s heb je nog?

Ik had niet verwacht dat het zo heftig zou zijn.

Ik denk dat ik vrijdag de curretage heb, nu had ik zaterdag een beauty dag gepland met mijn zus, ben bang dat ik dat moet afzeggen.

Is wel heel relaxed.

Denken jullie dat dat gaat?

Gelukkig heb ik nog 18 cryo,s liggen dus we kunnen nog even voort.

Bedankt voor jullie steun en informatie.

Ik ben heel blij met dit forum.

liefs

Rachel

Geplaatst

Jaaa Isolde je begrijpt het goed! :binkybaby:

Ik word alleen niet zo heel vrolijk van die trieste verhalen hierboven. Sjeeee wat kl*te allemaal.

Mineut, ja ik sluit me toch ook wel aan bij de andere meiden denk ik. De pogingen liggen niet voor het oprapen. Kan je niet vragen of je andere hormonen kan krijgen? Misschien dat het daaraan ligt? Succes in ieder geval en houd ons op de hoogte!

Geplaatst

Rachel, ik zou het niet doen die beautydag. Is wel ontspannend maar je hebt net die narcose achter de rug. Maar je kunt het voor de zekerheid vragen in het zkh. Kun je het dagje niet een paar daagjes uitstellen?

Wij hebben helaas maar 1 cryo; dat wordt dus hopen op een goeie ontdooiing. Ben er alleen wel bang voor. In Gent zijn de slagingspercentages van ontdooien niet zo hoog. Maar goed, we zien wel.

Geplaatst

Ja Marion super nieuws.

Gefeliciteerd.

Ik ga morgen het ziekenhuis nog even bellen volgens mijn zus gaat de curretage zonder narcose, maar ik begrijp van jullie dat je wel een narcose krijgt.

Gelukkig dat er ook nog positief nieuws is Marion.

Rachel

Geplaatst

Hoi Rachel, ik wil je veel succes wensen de komende dagen...het is een echte domper.

Maar wat lees ik, je hebt nog 18 cryo's??

Dat is een fantastisch aantal! Op jouw leeftijd? (eigenlijk weet ik niet eens hoe oud je bent) Waarmee heb je gestimuleerd?

Het is een fijn idee dat je nog even voort kunt, en ik kan me ook voorstellen dat je zo snel mogelijk door wilt gaat!

Liefs, Nine

Geplaatst

Hoi Marion,

Proficiat !! dat is heel mooi nieuws. Zorg goed voor jezelf en doe rustig aan.

Groetjes,

Isolde

Geplaatst

Hoi Rachel,

Ik zou die beauty-dag ook niet doen. Ik voelde me de dag erna erg slapjes en moe en ik had niet eens een narcose. Je kan ook voor een ruggeprik kiezen, met roesje, dan ben je sneller bij. Is mij goed bevallen, beter dan narcose.

Die 6 weken stoppen zijn waarschijnkijk omdat het 6 weken duurt voordat de menstruatie weer op gang komt na een curettage. Ik moet ook nu ook 5 tot 6 weken wachten.

Wat je kiest is heel erg persoonlijk, ik kan alleen mijn ervaring hier opschrijven.

Heel veel sterkte ermee.

Groetjes,

Isolde.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden