Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi lieve meisjes,

Helaas het kwam met bakken aan vanacht dus ja ongi geworden. Heb net het ziekenhuis gebeld en nu hoor ik vandaag even hoe verder. Echt gewoon bagger maar goed tanden op elkaar en weer vooruit kijken. Zit wel met mega krampen achter mijn bureau op kantoor...dus worden geen leuke dagen dit.

Wij hebben nog 1 poging over....dus de druk wordt ook al weer hoger...irritant dit en in januari word ik 43...aiiiii.

Anyway het zal gaan lukken hoor dat weet ik ook zeker alleen heb ik er wat meer keren voor nodig smile.png helaas krijg je maar 3x betaald door de verzekering en ik heb elke keer niets over dus tja kleine kans maar ik blijf er nog in geloven hoor!

Kom op meisjes we gaan ervoor hoor...duurt allemaal wat langer maar allez veel 40 plussers zwanger in 2010!

Nine, duizelig was het hoofdteken bij een vriendinnetje dat zij hartstikke zwanger was dus wie weet krijg je nog een verrassing!

Liefs,

Mineut

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Mineut,

Jeetje wat een bagger zeg....

Maar blijf goede moed houden he het zal toch een keer goed moeten komen wat jij :thmbup:

ik moet nog twee dagen wachten voor de test wordt er nu ook wel een beetje appelig van, de spanning is om te snijden pfffffff

allemaal veel succes en sterkte

gr Sabri

Geplaatst

Hallo allemaal,

Gisteren de punctie gehad en die viel me reuze mee.

De gync. zei dat ik er ontspannen bij lag, had 1 spuit in de bil gehad voor de verdoving. Er zijn 8 eiblaasjes aangeprikt en 7 eitjes gevond ! een goeie score dus.

Na de punctie geen last, wel geslapen op de bank.

Morgen horen we of er bevruchting plaats gevonden heeft en wanneer de terugplaatsing is.

Spannend dus!

groetjes Diane

Geplaatst

Hi meisjes,

Diana wat een mega score gefeliciteerd, heel spannend het aftellen tot je hoort of er bevruchting is geweest en daarna of zij goed gaan delen.

Wie van jullie had hier ook alweer heel weinig follikels bij de meetingen en was toen overgestapt op puregon en kreeg er toen ineeens veel meer die meegroeiden?? Ben het even kwijt?

Wij hebben ondertussen gisteren Brussel gebeld en kunnen mid januari op gesprek en dan daar in april met ivf starten. Geen zorgen over de leeftijd....dit kan geen haast hebben volgens hen....heerlijk ipv die nederlandse mentaliteit waar ik elke keer te horen krijg dat ik oud ben dat het ligt aan de leeftijd etc... In januari word ik 43...tja dan maar even een rustpauze misschien van 6 maanden??

Sabri dat je nog kan wachten....knap hoor, ik denk dat ik al een test gedaan zou hebben....ben wat ongeduldig :) Ik duim voor je!

Groetjes,

Mineut

Geplaatst

Nou ladies,

Eindelijk dan! Ben net mega ongi geworden met alle ongemakken vandien ;-).

Dus eindelijk morgen beginnen...he he.

Al een afspraak gemaakt voor de 1e echo... volgende week vrijdag...ahum DE 13E... :doh:

Verder alles goed met iedereen?

Liefs,

Sandra

Geplaatst

Hi Sandra,

Dat is toch wel weer goed balen maar gelukkig kan je starten!

Wat ik even niet snap is waarom jij dan pas volgende week je 1e echo hebt? Bij ons moet je altijd op de 3e dag van je ongi komen voor de eerste echo om te zien hoe het eruit ziet qua baarmoederslijmvlies, hoeveel follikels er zitten etc. Dan is de 2e echo altijd op dag 8 en dan afhankelijk hoe deze zijn gegroeid dan worden de volgende ingeboekt.

Je begint ook op de 1e dag van ongi met de decapetyl (eigen cyclus onderdrukken) en dan na de echo op dag 3 krijg je of een startsein om die avond te starten met de hormonen.

Groetjes,

Mineut

Geplaatst

Hi Mineut,

In het SFG/EMC Rdam ff iets anders:

2e dag ongi beginnen met Synarel (2x pufje per dag); stilleggen cyclus.

3e dag ongi beginnen met spuiten Menopur (3 capsules a 75).

7e dag datum van de 1e echo: follikelmeting.

Dan 2-5 dagen erna (ligt aan de grootte van de follikels) nieuw afspraak voor 2e echo. Weer follikelmeting.

Als de blaasjes groot genoeg zijn, dan wordt de Pregnyl injectie en de punctie gepland.

Geplaatst
Hi Mineut,

In het SFG/EMC Rdam ff iets anders:

2e dag ongi beginnen met Synarel (2x pufje per dag); stilleggen cyclus.

3e dag ongi beginnen met spuiten Menopur (3 capsules a 75).

7e dag datum van de 1e echo: follikelmeting.

Dan 2-5 dagen erna (ligt aan de grootte van de follikels) nieuw afspraak voor 2e echo. Weer follikelmeting.

Als de blaasjes groot genoeg zijn, dan wordt de Pregnyl injectie en de punctie gepland.

Hoi, Ja, bij ons ook 'pas', de echo na een week. Ik merk dat elk ziekenhuis/arts zo zijn/haar eigen methodes heeft. Zo leer je nog eens wat he? Groeten Joy1

Geplaatst

Hey Joy,

Vond het trouwens wel grappig vorige week bij de laatste echo: zag toen al 3 follikels zitten in 1 vd eilleiders. De gedachte die toen bij mij opkwam was echt zo van: zal 1 van deze....

Stom he?

Geplaatst

@ Sandra: hoera, ongesteld! (maar over 4 a 5 weken NIET ongesteld worden, hoor!)

Vanmorgen m'n 1e echo gehad, er staan weer minstens 12 follikels klaar. Was de vorige keer ook zo en toen werden het er 23.

Ik hoop deze keer niet, het was niet geen fun en leidde ook niet tot een innesteling.

Maar vanaf vanavond gaat de 1 menopur erin!

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hi Nine,

Goed hoor, wat een aantal !

En we gaan dan bijna gelijk op! Ik mag zondag beginnen met spuiten. Ik zag bij mij vorige week 3 follikels en hoop ook op een mooi aantal waarvan er ook nog genoeg emmies zijn die eventueel voor een cryo poging gebruikt kunnen worden... spannend...

Suc6 weer met de start morgen meis...

:3some: en liefs,

San

Geplaatst

He meiden,

K heb net een berichtje achtergelaten bij uitgerekend november.

Helaas de echo was niet goed, er is geen hartaciviteit te zien. Wachten nu op een miskraam of het wordt een curretage. Voel me zwaar klote en verdrietig. K ga nu eerst een fles wijn open trekken.

Geplaatst

Oh nee Marion, ik kreeg meteen een koude rilling toen ik je berichtje las... Dit meen je niet! Wat kan het leven toch oneerlijk zijn, een cliché maar waar.

Heel veel sterkte!

Caroline

Geplaatst

Hai Marion.

Wat verschrikkelijk voor jullie.

Ik heb enige weken geleden hetzelfde gehad en ben vorige week gecurreteerd.

Het is een erg verdrietige tijd voor me geweest.

Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd.

liefs

Rachel

Geplaatst

Ow Marion, wat verschrikkelijk k*t zeg!

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, behalve heel erg veel sterkte meis.

Liefs,

Sandra

Geplaatst

Oh, Marion, hier ben ik even stil van...dit had ik niet verwacht. Wat ongelooflijk naar is dit. En wreed.

Heel veel sterkte.

Liefs, Nine

Geplaatst

@Sandra: ja, dat is leuk dat we bijna gelijk op gaan! Ik ga zodirect als een echte gifmengster aan de slag, met al mn ampullen menopur.

Dit is wel een forum van een lach en een traan, he. Ik ben er wel even stuk van dat het nu bij Marion mis gaat...

Liefs, Nine

Geplaatst

dank jullie wel voor de lieve berichtjes, voor nu trek ik me even terug.

Meiden ik wens jullie heel veel succes allemaal en zzorg voor veel groene regels.

Zodra ik mezelf weer heb hervonden en alles achter de rug is meld ik me wel weer.

dikke kus

Geplaatst
He meiden,

K heb net een berichtje achtergelaten bij uitgerekend november.

Helaas de echo was niet goed, er is geen hartaciviteit te zien. Wachten nu op een miskraam of het wordt een curretage. Voel me zwaar klote en verdrietig. K ga nu eerst een fles wijn open trekken.

Och Marionh, Dat is nou verdrietig. Bah. Ik wens je heel veel sterkte toe meid.Joy1

Geplaatst

Hai meiden

@Marion heel veel sterkte toegewenst.

@ Sandra en Nine veel succes en toi toi toi

@ Mineut ja ik heb maar de middenweg gekozen en vanmiddag getest....

de uitslag was negatief maar ben ook nog niet ongesteld wel een beetje bruinige afscheiding niet noemenswaardig.

misschien dan toch morgen nog maar een test doen.

gr. Sabri

Geplaatst

He Sabri, ik zou nog maar een testje doen...bruin zegt nog niets....

En Sandra, hoe gaat het met de ongesteldheid? Je mag nu bijna beginnen met stimuleren!!

En hoe is is het onze topicstartster, Manouk???!!!

Liefs, Nine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden