Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Mineut,

Ik zou het ook afbreken. Misschien andere hormomen of andere dosis proberen ?

Heb je dit al bespoken in het ziekenhuis ?

Groetjes,

Isolde

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nine ik ben gestimuleerd met 150 Puregon maar had last van overstimulatie, ben daardoor wel flink ziek geweest, maar super opbrengst.

Ik heb gebeld met het ziekenhuis en ik hoef geen narcose maar hetzelfde als bij de punktie.

Ze zei ook dat de curretage lichamelijk minder erg is als de punktie.

De punktie vond ik echt een eitje.

Alleen zal het emotioneel zwaar zijn.

Ik geniet toch stiekum nog een beetje van het zwanger zijn, voel me nog steeds zwanger.

Ook heb ik besloten de curretage na de beauty dag te doen.

Hoe voel je je Marion?

liefs

Rachel

Geplaatst

Hi meisjes,

Ten eerste Marion gefeliciteerd wat heerlijk om te lezen, geniet ervan en doe het rustig aan!

Hier zaterdag weer naar zh geweest en zij hebben mij aangeraden om wel de punctie te doen morgen, dinsdag met de 2 follikels aangezien ik slecht reageer op de hormonen. Dus morgen zullen we het zien, hopen dat er eitjes in de zakjes zitten en dat deze ook nog bevruchten maar vooral dat ze goed delen aangezien dit vorige keer het probleem was.

Ik heb de eerste keer menopur gekregen 3x, de tweede keer gonal 300 per dag en de derde keer 2 menopur en 2 fostimon en op al die dingen reageer ik niet echt geweldig. Voor de laatste ivf zal ik zeker vragen voor iets anders.....en hopen dat we daar beter op reageren.

Rachel heel veel succes en het is en blijft gewoon k.ote.

Groetjes,

Mineut

Geplaatst

Hi Mineut,

Ik hoop met je mee dat er eicellen inzitten. (die natuurlijk wel bevrucht worden) Succes morgen!!

Groetjes, Nine

Geplaatst

Vanochtend de terugplaatsing gehad van 2 embryo's. Een van 8 cellen en eentje van 6.

Van de 13 eicellen zijn er 8 bevrucht geraakt. We horen pas over een kleine 2 weken, schriftelijk, of er cryo's zijn.

Nu weer die vreselijk moeilijke wachtweken.

Groetjes, Josephine

Geplaatst

O Marion wat supergeweldig. Zwanger! Ben superblij voor je. Hoe voel je je? Ik hoop dat je een superzwangerschap zult hebben en dat je alleen maar kunt genieten. Houd je ons op de hoogte?!

Nine, leuk dat je net in dezelfde periode gaat beginnen. Bij welk ziekenhuis ben jij? Düsseldorf is voor ons het laatste middel lijkt wel, want in NL en België doen ze niets meer op je 45e. Ik geloof dat ik de oudste uit ons forum ben? We zijn er twee keer geweest, het gaat allemaal wel haastig, maar als je wat te vragen hebt kun je altijd bellen en dat is wel prettig. Ik ga beginnen met Menopur 2 x per dag 225 en jij? Er is voor Menopur gekozen ivm mijn leeftijd en zoals ik begreep, ook omdat Menopur de eicelkwaliteit kan verbeteren. Ik zie heel erg tegen het spuiten op, het is me voor gedaan op een balletje, maar om het zelf en dan in jezelf te doen is wel even slikken denk ik. Maar ja, even tanden op elkaar.....

Josephine, sterkte in deze paar wachtweken, zenuwslopend lijkt me. Hopelijk heb je genoeg afleiding, zodat je de nodige rust en ontspanning kunt krijgen.

Mineut, van harte welkom bij ons clubje. Spannend morgen bij de punctie. Ik hoop dat je een terugplaatsing krijgt. Ook al is het er 1, dat kan al voldoende zijn om zwanger te raken. De moed niet laten zakken hoor!

Ach Rachel wat naar voor je, heel veel sterkte. Toen ik een miskraam kreeg, kreeg ik daarna na ong 5 weken mijn menstruatie. Je lichaam moet eerst ontzwangeren voordat je weer een poging kunt gaan doen. Sterkte hoor meiske!

Pieneke en Diane hoe is het met jullie?

En Konijntje en Marli gaat het een beetje?

Liefs

Manouk

Geplaatst

Ha Manouk,

Ja, in Nederland gaan ze niet verder boven de 43 jaar (hoewel, ziekenhuis Maasstad in Rotterdam gaat ook tot 45 jaar)

Ik zal je verklappen...ik heb ook een afspraak staan in Dusseldorf, ik begin volgende week aan de laatste ICSI in Nederland en voor alle zekerheid, mocht deze poging misgaan, dan heb ik in ieder geval al een intake in Dusseldorf.

Ik moet 300 eenheden menopur gaan spuiten, de vorige keren 300 eenheden Gonal, dat leverde heel veel eitjes op, maar de kwaliteit van de embryo's was matig. Kan ook het zaad liggen, want in ons geval ligt het "probleem" bij mijn man.

Inmiddels ben ik zelf ook een "probleem":huh1:, omdat ik bijna 43 ben.

Idd. ze zeggen dat bij oudere vrouwen Menopur beter embryo's oplevert.

We zullen het zien....!

Ik vind het prikken erg meevallen! Rustig en geconcentreerd blijven. Mijn man prikt 3 maanden lang voor zijn hormoonstoornis en nu begin ik ook...onze koelkast puilt uit :biggrin:

Leuk, dat we samen oplopen, Manouk!

Josephine, fijn van de tp, 7 en 8-cellig is mooi. Je hebt al een wachtbankje november aangemaakt, zie ik. Hoop ik eind nov ook bij aan te sluiten.

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hi meisjes,

Manouk succes met het spuiten, valt enorm mee hoor! Ik heb het zelf eerst 5 maanden gedaan (met de iui) en voor de ivf heb ik man gestrikt om te prikken, is veel makkelijker en gek genoeg doet ook veel minder pijn (uitademen en dan prikt hij het er zo in, maar wel langzaam leegspuiten anders gaat het branden). Ik heb ook goede verhalen over dusseldorf gehoord dus wie weet sluit ik daar ook nog aan na de 3e poging. Ik word in januari 43....tik tok....daar worden we gek van. Ik heb een combi menopur 2 buisjes en 2 buisjes fostimon (is nog een puurder middel voor kwaliteit van je eitjes)....dus ben benieuwd morgen of het inderdaad een beter resultaat heeft. Laat het jullie weten.

Josephine heel veel succes met de wachtweken, slopend maar wat een mega mooie deling heb jij gehad dus heel veel succes! Hopelijk kan ik eind van de week bij jou op het wachtbankje kruipen.:yeswink-1:

Nine wat goed dat je al je intake hebt geboekt na je laatste icsi, heel slim scheelt ook weer een hoop wachttijd.

Weten jullie als je verplaatst naar bijv. belgie of duitsland of je alle onderzoeken weer moet doen of dat ze je dossier van waar je nu bent gebruiken?

Groetjes,

Mineut

Geplaatst

Hoi meiden, he wat een spannende verhalen allemaal weer zeg.

Ooooo ik hoop zo voor jullie dat het gaat lukken!

Ik voel me zo ver prima, buiten het feit dat ik erg moe ben. Ik zit nu op mn werk en ik kan wel slaaaapen. Nog 2 uurtjes en dan kan ik naar huis.

Ik kan niet wachten tot het 6 nov is, dan heb ik mn 1e echo en dan weten we ook of het 1 of 2 wondertjes zijn, zo spannend.

Ik kan gevoelsmatig helaas nog niet echt genieten er kan nog zoveel mis gaan, alhoewel ik probeer om daar niet te veel over na te denken.

Ik hoop dat ik na 6 nov op die roze wolk kan gaan zitten :)

Meiden zet m op! Ik blijf jullie volgen.

Dikke kus

Geplaatst

Hallo,

Ik ben Elisa, net 40 jaar en heb diagnose POV gekregen. Vervroegd in de overgang. In Nederland krijg ik geen IVF meer. Wel was ik vorig jaar nog spontaan zwanger en daarom heb ik het erg moeilijk met de diagnose. Val van een roze wolk in een donkere diepe put. Nu zei de Nederlandse arts dat ze me in Gent of Dusseldorf waarschijnlijk wel IVF willen toedienen, maar naar Nederlandse maatstaven was de kans op succes dermate klein, dat ze het me afraden. Weinig eicellen meer te zien, maar nog wel steeds ongesteld. Kans op spontane zwangerschap 2-5%. Wat is jullie advies?

Elisa

Geplaatst

Hoi Elisa69,

Als ik jou was zou ik de poging in Gent of Dusseldorf wagen, eigenlijk raar dat het in Nederland niet kan.

groetjes Diane

Geplaatst

Hoi Elisa,

Kan me voorstellen dat je van je roze wolk afdondert bij zo'n mededeling. Mag ik vragen hoe het met je zwangerschap van vorig jaar is afgelopen?

Ik zou zeker voor Dusseldorf of Gent gaan, ook met 2 eicellen kun je nog zwanger worden. Ik heb allang gemerkt dat men in Nederland behoorlijk behoudend is en ook vaak negatief.

In Dusseldorf zitten mensen die heel goed meedenken, en echt naar het individu kijken en niet naar de protocollen.

Sterkte en zet 'm op!

Groetjes, Nine

Geplaatst

Rachel: ik kon ook een ruggeprik krijgen maar vond het juist voor een curretage niet echt leuk. Vandaar dat ik voor een narcose gekozen heb.

In elk geval veel plezier met je beautydag en sterkte met de curretage.

Josephine: sterkte in de komende 2 wachtweken. Ik weet nu wat het is en vond het het meest zware van de hele ivf behandeling.

Mineut: succes morgen met de punctie. Ik hoop dat er eitjes zijn en natuurlijk een bevruchting gaat plaats vinden.

Elisa: volgens mij kijken ze in zowel Gent als Dusseldorf meer naar de persoon dan naar alle regeltjes die we hier in NL hebben. Succes!

Ik las hier iets over max 45 jaar. Inderdaad kun je naar het Maasstad in R'dam. Zij behandelen tot 45 jaar. Ik ben hier ook onder behandeling in combinatie met het UZ Gent. En tot nu toe tevreden over hoe het gaat. Alleen nu het resultaat nog. Voel me gelukkig weer beter. Na de domper van vorige week dit weekend lekker bezig geweest. Niet aan ivf, hormonen of testen gedacht. We proberen in elk geval deze maand kalm aan te doen, genieten van elkaar en gewoon zonder stress klussen. Moet zeggen dat het wel bevalt deze rustperiode.

Geplaatst

Ik ben hier even een tijdje uit beeld geweest. Niet echt met een reden. Josephine, spannende weken voor je. Ik hoop ook op het wachtbankje te komen in November. Is er ook een 40+ wachtbankje????? Joy1

Geplaatst

He Joy,

Er is geen veertigplus wachtbankje...terwijl het daar vast ook druk gaat worden. Spannend voor jou, weer een cryo! Ik hoop deze keer ook eens cryo's over te houden. In 2 ICSI's 22 embryo's gefabriceerd, maar niet een heeft het gered.

Jouw cryo's bestaan al een tijdje, he, als ik je handtekenng goed lees?

Groetjes, Nine

Geplaatst

Nine, Ja die bestaan al een tijdje. Ze zijn van toen ik 39, om precies te zijn uh...febr. 2008. Als ik jonger was geweest dan had ik ze nog lekker laten liggen totdat mijn dochter wat ouder zou zijn maar ja.....de klokt tikt verder. Ik ben over een paar maand 42. Ja, als ik de leeftijden hier zie denk ik och...kan nog wel even wachten met terugplaatsen maar ergens denk ik dat het nu 'maar' moet. Ja, dat is persoonlijk he. We hadden bij de 1e 2 pogingen ook geen cryo's. Nu heeft mijn man op eigen initiatief, artsen zagen er geloof ik niet echt heil in ivm. sterk verminderde onvruchtbaarheid, tabletten geslikt die hij besteld heeft bij de apotheek en of het daar nu aan gelegen heeft of niet...cryos'! Wel lekker hoor en wie weet...bij jullie ook. Niets is zo verrassend en grillig als de natuur. Jij bent nog even aan het wachten op de 26e ziek ik. Ik heb de woensdag daarop een gesprek met de gyn. Ik moet namelijk a.s woensdag bloedprikken en kijken hoe ht zit met de progesteron. ( geloof ik.) Joy1 Naam van de tabletten ben ik even kwijt. Ik zal het eens opzoeken.

Opgezocht! Het heet PROXEED.

Geplaatst

Ja, ze zijn van febr. 2008. (Ik was nog net 39 jaar.) Mijn man heeft bij de 3e poging proxeed geslikt. Eigen initiatief. En of het daar aangelegen heeft of niet, we hadden wel cryo's. Gelukkig!!!Wie weet zit het erbij jullie nu ook in. Je kan er geen peil op trekken toch? Joy1

Geplaatst

He Joy, dank voor je tip, ik ga eens googlen op Proxeed! Mijn man spuit nu wel al drie maanden pregnyl en gonal (elke dag!) en vlak na de laatste ICSI kunnen ze zeggen of zijn behandeling heeft gewerkt. Zoja...dan zouden we misschien naar IUI kunnen. Maarja, ik ben dan 43 en in NL willen ze me dan niet meer helpen.

Groetjes, Nine

Geplaatst

Ja Nine, leuk dat we samen oplopen, ik vind het allemaal erg spannend, ook omdat het voor mij de eerste keer is. Wij zijn via via in Duitsland terecht gekomen, omdat ook Maasstad niets meer deed ivm mijn leeftijd. Net was in januari de leeftijdgrens veranderd naar tot 45 ipv tot 46 jaar. Daarop kwam ik in Düsseldorf terecht waar ze kijken naar je eicelvoorraad ipv je leeftijd. Zoals de arts daar terecht zegt....als er een kans is van 1 op 5 bijvoorbeeld en jij zou een van die 5 zijn is dat toch alleen maar prachtig. Volgens de arts wordt er in NL voornamelijk naar de resultaten gekeken omdat er onderling veel concurrentie is wie het hoogtste slagingspercentage heeft onder de ziekenhuizen. En als ze veel oudere dames helpen die wellicht minder kans hebben op een succesvolle behandeling gaan die statistieken in hun ziekenhuizen naar beneden. In Düsseldorf kijken ze naar de vrouw en niet naar het resultaat. Dus Elisa, ik zou zeker kontakt opnemen met de IVF kliniek in Düsseldorf. Wij hebben destijds een mailtje gestuurd en werden gelijk de volgende dag al gebeld door de arts die in dezelfde week al een afspraak kon maken. Geen wachttijden dus. En wellicht hebben zij een andere visie dan in Nederland. Je moet alleen waarschijnlijk wel toestemming aan je verzekeringsmaatschappij vragen of je je daar mag laten behandelen. Of je zou ook er zowiezo heen kunnen gaan om eerst eens te horen wat ze in Düsseldorf zeggen. Wordt jouw behandeling in Düsseldorf nog vergoed Nine? Ik las dat je nu met je 3e behandeling gaat beginnen. Jullie koelkast puilt uit, haha, ik begrijp dus dat de hormonen in de koelkast moet worden bewaard. Ik ben echt een groentje zie ik wel zeg. Net als ik hier lees hoe de celdeling gaat en wanneer dat een goede opbrengst is. Is jullie dat allemaal verteld door de artsen of zelf opgezocht? Ik wil niet te veel lopen zoeken op internet, dan word ik alleen nog meer nerveuzer dan ik al ben. Ben nu ook nog met de verzekeringsmaatschappij in de clinch mbt de vergoeding.

Bedankt Mineut voor je tip om langzaam te spuiten, dat soort informatie heb ik helaas niet gekregen, ook niet dat je moet uitademen als je de spuit inbrengt. Nog meer tips die van belang kunnen zijn?

Spannend voor je Marion, ik kan heel goed begrijpen dat je nog niet lekker kunt genieten van je zwangerschap. Ik hoop dat je wel een beetje kunt ontspannen, veel stress is ook niet goed voor je. Als alles goed gaat krijg ik 6 november de punctie en jij je echo....laat je het weten hoe het gaat? Ik leef met je mee hoor!

En meiden...ik hoop dat we nu ook een wachtbankje 40+ kunnen gaan opzetten. Zet hem op!

Liefs

Manouk

Geplaatst

Hai Manouk,

Het is goed met me. Net vanmorgen de startecho gehad en we mogen beginnen,

het gaat nu echt van start. Vrijdag mag ik beginnen met stimuleren, met puregon (200 ml). Benieuwd of het spuiten daarvan me ook zo makkelijk afgaat, ik hoop het wel. We hebben gelijk informatie gevraagd over de verdoving tijdens de punctie.

@ spuiten krijg ik in mijn bil een half uur van te voren, zodat ik wat verdoofd ben maar niet helemaal weg.

Weer een stapje verder.

Spannend allemaal hoor.

Wat betreft het spuiten, met decapeptyl haal ik het een half uurtje uit de koelkas (ja bijna alles moet in de koelkast voor de houdbaarheid), die intussen ook al uitpuilt.

Het inspuiten doe ik ook langzaam, dan voel je er niks van (ik tenminste niet).

Je weet al wanner je de punctie hebt..? ik hoor het na de volgende echo pas (30 okt) maar dat wordt waarschijnlijk begin november.

Succes met prikken.

Groetjes

Diane

Geplaatst

Ha Manouk,

Inderdaad de med. voor spuiten even uit koelkast halen om het wat op temperatuur te laten komen. Als ik daar te weinig tijd voor had dan stopte ik de het deca-spuitje en de purgonspuit in mijn decollete. Dan was het ook zo warmm, hihihi.

Succes hoor!

ps: spuiten/spoten jullie altijd exact op dezelfde tijd? Ik sjoemelde daar wel wat mee. Soms om 08.00 en in het weekend later(zelfs wel eens tot 10.00).

Geplaatst

Josephine, In het ziekenhuis gaven ze inderdaad aan dat we dan, weekend, wel een uurtje later mochten spuiten. Dus wij sjoemelden legaal....Joy1

Geplaatst

Isolde, ik ben vandaag weer naar het ziekenhuis geweest en volgende week is de curretage.

De dag erna meld ik me in ieder geval ook ziek, kan ik het verwerken.

Het ging weer heel goed met me tot de echo van vandaag, het vruchtje was heel klein en geen hartslag.

Toen kreeg ik het weer moeilijk.

Hoe is het nu met jou Isolde?

Moet jij ook 2 ongesteldheden afwachten voordat je nog een keer mag.

Ik vind het zo lang duren, maar misschien is het ook wel goed om dit te verwerken.

Rachel

Geplaatst

Ik sluit me volledig aan bij Joy, veel sterkte allebei. Ik heb vorig jaar een miskraam gehad en dat is me toen erg zwaar gevallen. Wat een klotetijd was dat! Nogmaals veel sterkte en neem jezelf in acht in deze periode.

Groetjes, Josephine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden