Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Ik ben Carrie en 40 jaar.Hoop dat hier meiden zijn die net als ik net begonnen zijn met ivf.We zijn onder behandeling in voorburg.We hebben de hsg en echo onderzoeken en bij hoorende bloed prikken gehad.We wachten nu op een intake gesprek met dokter Jansen.Zijn er meiden die ook in voorburg lopen en met dokter Jansen te maken hebben of hebben gehad? wat houd het intake gesprek in? En welke ervaringen hebben jullie?

Ik wens Marion veel sterkte toe

Gr Carrie

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dag Carrie,

Welkom hier! Ik kan je vraag niet beantwoorden. Ben niet in Voorburg onder behandeling.

Ik herinner me niets bijzonders van het intakegesprek. We moesten wel het bloed laten controleren op allerlei evt. SOA's.

In het ziekenhuis waar wij onder behandeling zijn, organiseren ze voor alle IVF-starters een informatie-bijeenkomst. Heel nuttig vond ik dat.

Verder vind ik het IVF-proces erg energievretend. Blijf daarom vooral goed voor jezelf zorgen door leuke dingen te doen, afleiding te zoeken en door gewoon te gaan met het 'normale' leven.

Ik wens je een zeer vruchtbaar proces toe!

Josephine

Geplaatst

Hallo Josephine,

Het gaat goed met me. Heb afgelopen donderdag de punctie gehad. 8 eiblaasjes, waarvan er 7 met een eitje ! Gisteren gehoord dat daarvan weer 6 bevrucht zijn !

Morgen heb ik de TP van 2 emmies. en hopelijk nog genoeg voor in de vriezer.

liefs Diane

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Ik zit hier met tranen in mijn ogen het verhaal van Marion te lezen. Wat vreselijk verdrietig dat ze een miskraam gaat krijgen. Ik kan zo met haar meevoelen, omdat ik vorig jaar precies hetzelfde heb meegemaakt. Marion, mocht je dit nog lezen....heel veel sterkte. Neem de tijd voor je verdriet, stop het vooral niet weg. Ik denk aan je.

We zijn vrijdagavond weer terug gekomen uit Duitsland, maar omdat ik zelf ook niet bepaald vrolijk nieuws had, heb ik me nog niet eerder gemeld. Vind het heel moeilijk te lezen, hoewel ik blij ben voor jullie hoor, dat sommigen van ons meerdere bevruchte eitjes hebben en ook een terugplaatsing hebben gekregen. Diane supergefeliciteerd met jouw terugplaatsing en ik hoop echt van harte dat je zwanger bent!

De groei van de eitjes ging bij mij dusdanig snel dat ik afgelopen woensdag al de punctie zou krijgen. Ik had 3 eiblaasjes. Woensdag kreeg ik narcose (dat is standaard in Duitsland), dus heb van de hele punctie niets gemerkt. De dokter kwam - toen ik weer bij was - vertellen dat ik 2 eitjes had die ze dmv ICSI zouden proberen te bevruchten. Niet dat het zaad van mijn man onvoldoende is, maar om een iets hogere kans op bevruchting te krijgen, aangezien ik maar 2 eitjes had. De volgende dag moesten we bellen om de uitslag te horen. En het goede nieuws: er was 1 eitje bevrucht, die de volgende dag zou worden teruggeplaatst. We wilden toch graag weten wat er met het andere eitje was, dus de assistente zou ons later terugbellen. 's Middags werden we teruggebeld en kregen te horen dat - toen we 's ochtends hadden gebeld - het chromosomenonderzoek nog niet was gedaan en dat had de assistente niet gezien. Uit het onderzoek bleek dat het bevruchte eitje twee chromosomendefecten had, waardoor het kindje niet levensvatbaar zou zijn. Het zou dan voor 90% zeker zijn dat ik een miskraam zou krijgen. We waren perplex en verdrietig. Eerst te horen krijgen dat er een terugplaatsing zou zijn, en later dat het eitje niet goed is. Aan de ene kant goed dat het is onderzocht, maar het is wel heel moeilijk. Zo'n traject in gaan en dan uiteindelijk is er überhaupt geen terugplaatsing, maar goed een miskraam is ook heel erg. De arts zei dat het statistisch gezien voor de eerste poging "pech"was en dat het zeker nog wel zinvol is om nog een poging te doen als wij dat willen. En dat willen we zeker. De volgende poging is in januari gepland. En dan gaan we er weer voor. Ik schrijf "we"...want we doen het ook echt samen. Heel fijn, mijn man geeft me ook echt het gevoel dat we er volledig samen voor staan en dat sterkt mij wel, ondanks deze verdrietige afloop.

Ik hoop dat jullie dat ook bij jullie partner zo ervaren, want wij "meisjes" ondergaan alle behandelingen, wellicht jullie partners ook, zoals de man van Nine, en zij kunnen niets anders dan toekijken en ik denk dat het ook voor hen moeilijk te zien hoe hun vrouwen alles doorlopen en als het dan niet goed afloopt, het zij door een menstruatie die toch komt, of een miskraam, dat het voor hen ook heel verdrietig is.

Dit is onze eerste poging op IVF gebied. Ik zal jullie volgen en hoop heel erg dat jullie allemaal nog een kans krijgen om een kindje te krijgen. Daar gaan we voor! Is het niet dit jaar, dan in 2010!

Liefs

Manouk

Geplaatst

Hoi lieve Manouk...wat een grote teleurstelling. Ik kan me voorstellen dat je hier even van bij moet komen. Je hebt tenslotte wel het hele proces moeten doormaken... tot en met de punctie aan toe.

Ik ben heel blij dat je man je zo goed steunt, dat heb je nu hard nodig, hoor.

Je weet in ieder geval dat je nog steeds te stimuleren bent (schrale troost voor dit moment) en dat geeft hoop voor je volgende poging in januari.

Aan de andere kant is het fijn dat ze direct kunnen zien dat er iets met de kernen mis is. Dit gebeurt ook heel vaak in bevruchtingen die op natuurlijke wijze tot stand zijn gekomen, maar dan weet je het niet en krijg je gewoon een vroege miskraam of een heftige ongesteldheid.

Je moet zo'n lange adem hebben in deze trajecten...dreunen incasseren en dan toch de moed opbrengen om weer door te gaan.

Maar gelukkig ga je dat wel doen en nu heb je even wat weken de tijd om je lichaam tot rust te laten komen,

Veel sterkte en liefs,

Nine

Geplaatst

Hoi Manouk,

Wat een grote teleurstelling, heb met afgrijzen net je verhaal gelezen... Het is soms zo oneerlijk! Heel veel sterkte en geluk met de volgende poging!

Caroline

Geplaatst

O Manouk,

Wat ontzettend verdrietig allemaal dit hele gebeuren. Ik vind het echt verschrikkelijk voor jullie. Ik wens jou en je partner veel sterkte de komende tijd en dat jullie veel steun aan elkaar hebben om de volgende poging in januari met hernieuwde hoop te kunnen starten.

Veel liefs,

Sandra

Geplaatst

Gadver Manouk, wat ontzettend teleurstellend! Vreselijk, ik heb met je te doen. Rust maar goed uit van dit alles! Fijn dat jullie het samen goed hebben.

Veel liefs.

Geplaatst

Oh, Diane, ja zo zat het! Ik was effe het spoor bij je kwijt, sorry. Maar meid, heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel succes morgen. Hou je het rustig morgen???

Liefs, Josephine

Geplaatst

Marion: weet niet of je dit nog leest maar sterkte. Helaas voor mij heel herkenbaar en weet dus ook dat je je tijd moet nemen.

Manouk: wat een enorme teleurstelling zeg. Ook jij heel veel sterkte en probeer een beetje van elkaar te genieten de komende periode.

Diane: succes morgen met de terugplaatsing.

Verder heel veel gelezen maar het is niet blijven hangen. Sorry.

Hier zitten we in onze "rustperiode" tot de cryo tp. Ben er achter dat mijn cyclus na onze 1e ivf poging een week langer gaat worden. Ei is een week later geweest en we hebben in elk geval ons best gedaan om het ei te benutten. Blijft dus spannend en anders gaan we over een week of 4 ons eskimootje ophalen (als ie goed ontdooit).

Geplaatst

Hi meisjes,

Wat een hoop om bij te lezen, ten eerste Marion echt wat een afschuwelijk moment voor jullie dus heel veel sterkte in jullie verwerking van dit rot nieuws.

Manouk bij jou ook al zo'n teleurstelling, ik had de eerste keer ook 2 eitjes welke wel allebei bevrucht waren en teruggeplaatst maar ook niet blijven zitten door de kwaliteit, wij kregen ook maar 5% kans dat zij zouden nestelen. Dus hoe moeilijk het ook is en deze 2e keer had ik maar 1 ei, wel bevruct en gaan delen maar helaas ook niet blijven zitten. Het is een zenuwslopend proces en zo afhankelijk van allerlei factoren. Ik hoop dat jij gewoon bespaart bent van hetgene waar Marion nu doorheen moet gaan en dat jij vol goede moed aan de 2e poging zal kunnen starten.

Diane succes met je 2 eitjes!

Josephine ga jij nu in je natuurlijke cyclus een cyro terugplaatsen?

Hier een vraag ik kan vanmiddag de mexicaanse griepprik halen, weet niet of het slim is om te doen??

Groetjes,

Mineut

Geplaatst

Hoi Mineut,

Er is een apart topic over de Mexicaanse griepprik, moet je maar even kijken. Wat ik begrepen heb uit de vele informatie is dat het wordt afgeraden bij vrouwen die binnen 2 maanden zwanger willen worden en in de eerste drie maanden van de zwangerschap. Ik weet niet meer wat jouw volgende stappen zijn, maar ik ga als het goed is snel weer beginnen en ga dan ook geen prik halen.

Succes met je beslissing!

Caroline

Geplaatst

Hallo,

Manouk en Marion heel veel sterkte gewenst.

liefs Diane

Geplaatst

Hi meisjes,

Carrie vergeten te zeggen dat ik ook in Voorburg loop en nu een 2e gesprek met dr janssen moet hebben omdat de 2 ivf pogingen niet gelukt zijn. Tja wat kan ik zeggen, deze man is erg direct en best bot tegen mij, dit ivm mijn leeftijd etc.. Het is wel absoluut een man met alle kennis.

Hij zal julie gewoon aangeven wat de kansen zijn etc...en jullie worden na het gesprekk met hem overgedragen aan een te lief ivf team (alleen maar vrouwen) en die zijn echt erg lief en vriendelijk. Je krijgt gewoon de standaard vragen, testen en verder is het echt een klein clubje daar.

Succes hiermee!

Dank voor de info Caroline, ik zal deze prik ook niet nemen, je weet het immers nooit.

Diane succes met je 2 embryo's dat zij maar mooi mogen gaan delen!

Groetjes,

Mineut

Geplaatst

hallo meiden,

We zijn net terug uit Zwolle.

Om 16.15 uur was de terugplaatsing. Wel een bijzonder moment. We konden mooi meekijken en hebben gezien dat de 2 embryo’s teruggeplaatst zijn. We kregen zelfs een foto mee!

Nu maar hopen dat ze goed blijven zitten en groeien.

De overige 4 emmies waren niet goed genoeg om in de vriezer te plaatsen, helaas. Maar misschien is het helemaal niet nodig, hopen we.

Duimpjes drukken !!!

En nu maar eens op het wachtbankje plaatsnemen.

Liefs Diane

Geplaatst

Zoooo, eindelijk Diane, die zit(ten):-)

En nu 2 lange weken wachten, wachten,wachten....pffff. Succes meid!

Ik ga inderdaad de cryo in natuurlijke cyclus terugplaatsen Mineut. Ik was vanmiddag voor de eerste fm. Ziet er goed uit. Zowel links als rechts groeit er een follikel. Ze denkt dat links dominant is (is meestel links bij mij trouwen). Woensdag weer terug, dan hoogstwaarschijnlijk vrijdag weer terug. We zien wel. Als het goed gaat dan verwacht ik volgende week de TP.

Liefs.

Geplaatst

Diane, geweldig dat de terugplaatsing goed is verlopen. Deze stap is dus positief. Nu de volgende stap, succes de komende 'weekjes' Joy1

Geplaatst

Hai meiden,

Er valt weer een boel te lezen.

@ Diane, veel succes met wachten en hopelijk wordt het goed nieuws

oh ja en bedankt voor de tip :wink0:

Verder ben ik inmiddels van het wachtbankje gevallen en heb 30 november evaluatiegesprek en waarschijnlijk pas in januari weer verder met IVF nr. 2 LUMC heeft winterstop.

Nu overweeg ik om naar ivf kliniek Voorburg te gaan. hoor hier goede verhalen over.

iedereen veel succes en sterkte

gr sabri

Geplaatst

Hey Sabri

Het is gelukt zie ik ! :thumbup:

groetjes Diane

Geplaatst

Hi meisjes,

sabri wat mega balen!! Zelf zit ik ook in Voorburg, fijn klein team maar natuurlijk geen garantie voor succes. Zoals zij zelf zeggen het is een loterij maar als je bloedwaarden etc nog helemaal goed zijn dan heb je sowieso goede kansen dus ga ervoor. Het is een vrouwlijk team, 2 hele aardige vrouwen artsen en de assistentes zijn ook te lief. Het is wel een fijn klein knus team dus wat dat betreft heel erg aan te raden.

Diane succes met het wachten en de tijd doorbrengen, is lastig hoor!

Groetjes,

Mineut

5x iui, 2x ivf mislukt

Nu of overstap naar Brussel of nog 3e poging in NL.....wie heeft goede raad hierover?

Geplaatst

Sabri, balen dat de poging mislukt is!! Heb je nog cryo's (ben ik ff kwijt)?

Mineut, waarom Brussel en niet Gent? Of heeft Brussel betere resultaten?

Geplaatst

Verdorie Sabri! Gaat het een beetje met je? Weet je waar ik me over verbaas? Over die winterstop! Waar slaat dat toch op? Zomerstop, winterstop, weekend gesloten, Paasstop, Lentestop, Herfstop. Ja, zo lust ik er nog wel een. En wij ons maar scheel betalen aan die enorm hoge ziektekostverzekeringen. Ik word daar soms echt gallisch van. grrrrrr.

Desondanks, sterkte Sabri.

Liefs Josephine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden