Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo meiden,

@ Sabri, raar hoor winterstop, alsof alles stil moet liggen. Het leven gaat verder toch ook gewoon door, ben je zeker 2 weken kwijt, balen !

@ Mineut, tot nu tot gaat het goed, zit ook al op wachtdag 2, haha

zal wel steeds zwaarder worden als de testdatum dichterbij komt.

Heb geen ervaring met Belgie, maar lees hier goeie berichten over....

@ Marli, binnenkort de 1e echo, spannend weer, heel veel succes met de cryo poging!

@ Josephine, niet te gallisch worden hoor, is niet goed voor de behandelingen haha

groetjes Diane

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi meisjes,

Tja die kerststop, zomerstop....echt absurt aangezien je niets kan zeggen over je eieren etc...maar goed het is niet anders dus ik zal ook pas volgend jaar weer kunnen denk ik.

Reden van belgie ken persoonlijk 3 stellen die daar succes hebben gehad en ook omdat belgie verder is met de ontwikkeling en niet zo lopen te zeuren dat je te oud bent. Zolang je waarden goed zijn gaan zij door tot 47 dus dat geeft mij mentaal rust aangezien ik alleen maar tik tok hoor nu.

Wil ook wel eens het gevoel hebben dat het gewoon om mij gaat en niet om een statistiek dus dat zou de reden van overstap worden. Heb het aangegeven bij de verzekering die geven een formulier en dan kan je het gewoon declareren.

Diane absoluut de eerste week is een eitje...het is de tweede week die zo ontzettend lastig is en alles wat je voelt ga je ontleden en je gaat constant naar de wc om te zien of er niet iets gebeurd....is normaal hoor :)

Groetjes,

Mineut

Geplaatst

Hallo Mineut,

Na dan ben ik vast gewaarschuwd voor de 2e week, haha.

Groetjes Diane

Geplaatst

Hoi Mineut,

Ik dacht dat Gent doorgaat tot 42 jaar... is dat anders in Brussel? Tot 47 jaar, dat had ik nog niet eerder gehoord/gelezen!

Ja, Diane, het is echt waar, week 2 is moeilijker dan week 1... je kunt dan zo moe worden van jezelf... afleiding zoeken is in week 2 nog belangrijker dan in week 1.

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hai Meiden,

@ Marli02 heb helaas geen cryo's :sad2:

dus voor mij wordt het nu op naar poging 2

@ Mineut, ik hoorde over Voorburg dat ze daar juist niet aan de statistieken doen maar eerder naar de persoon kijken, Wat is dan voor jou de reden om naar Belgie te gaan (misschien heb ik er over heen gelezen hoor).

@ Diana week 1 was prima te doen maar week 2 was voor mij echt best zwaar je voelt echt van alles, dus heel veel sterkte met wachten en laat je niet gek maken.

@ Josephine hahaha gallisch ja dat word ik er ook van maar ik zal het 30 november allemaal wel horen hoe het nu verder gaat. in ieder geval kunnen en geen puncties gedaan worden van 18 decmber t/m 11 januari.

iedereen veel succes en sterkte!

liefs Sabri

Geplaatst

He meiden, even een update.

Vandaag in zh geweest voor een echo en een intake mbt een curretage. Uiteraard lag het computersysteem plat zodat we verder geen afspraak konden maken. Het zit allemaal lekker mee. Ik had zo gehoopt dat het nog voor het weekend kon. Nu word ik morgen gebeld wanneer er plek is. Ik heb geen zin om nog langer te moeten wachten. Ik wil het gaan verwerken en dat kan niet zolang het er nog zit, gggrrrrr. Wel verder alle gesprekken gehad mbt narcose en opnamen e.d. Tot zover dan maar weer.

Meiden geef niet op!!!

Geplaatst

He Marion,

Balen dat je zo lang moet wachten...ik hoop dat ze je morgen laten weten wanneer je terecht kunt.

Liefs, Nine

Geplaatst

Hi Marion,

Kan me voorstellen dat dit enorm frustreert! Hoop voor je dat je snel terecht kunt..

Liefs,

Sandra

Geplaatst

Gaan ze je dan morgen bellen Marion om een afspraak met je te plannen?

Diane: bereid je voor voor wachtweek 2. Dat wordt obsessief broekloeren (of je moet zo'n coole kikker zijn die haar zenuwen volledig onder controle heeft). We zullen zien. Succes in ieder geval (zoek vooral veel afleiding!!)

Ben vandaag weer voor FM geweest. Vrijdag mag ik weer terug. Ik denk dus volgende week TP van hopelijk 2 flinke cryo's

Welterusten voor nu! Tot snel maar weer. Josephine

Geplaatst

Hi Josephine,

Ja morgen word ik gebeld voor een afspraak, ooo ik hoop dat het vrijdag nog kan maar met het geluk dat wij momenteel hebben ga ik daar maar niet vasn uit......dus dan zal het na het weekend worden. ppppffff ik wil het afsluiten en weer leuke dingen gaan doen!

Slaap lekker

Geplaatst

Hai dames,

Marion wat vreselijk dat je moet wachten om een afspraak te kunnen krijgen. Je wilt het natuurlijk achter de rug hebben. Heel veel sterkte.

Diane: gefeliciteerd hoor met je terugplaatsing, ik duim voor je dat het goed gaat. Gewoon positief blijven. Ik heb me laten vertellen dat iemand een bandje had gekregen van een hypnotherapeut waarop hij had steeds zei dat het allemaal goed zou gaan, en het ging inderdaad goed. Maar ja....of het daar nu door is gekomen???? Sterkte met wachten. Het is allemaal heel spannend.

Josephine, ik hoop zo voor je dat je TP goed gaat.

In welk ziekenhuis in België gaan ze door tot je 47 Mineut? Ik was nl in Rotterdam die met Gent samenwerkt, maar daar gaan ze tot en met 44 jaar door. Vandaar dat wij in Düsseldorf zijn terecht gekomen.

Ben gisteren naar mijn " gewone" gynaecoloog geweest. Hij zag een kleine cyste om mijn linker eileider en aan de rechterkant 2 eitjes van 10 mm. Hij nam dus aan dat ik mijn eisprong nog moet krijgen. Maar dat is toch al geweest dmv de pregnylspuit en de punctie vorige week woensdag? Ik heb nu een mailtje gestuurd naar Dld en maar even afwachten wat de dokter zegt. Zou toch wat zijn zeg dat ik zo nog ineens deze cylclus een gewone eisprong erbij krijg. Lijkt me raar. Maar goed. Hebben jullie dat wel eens eerder gehoord?

Groetjes

Manouk

Geplaatst

Hallo meiden,

@ Marion, balen zeg dat je moet wachten.

@ Sabri, Josephine,Nine, Mineut, ik neem het meteen van jullie aan en ga nog meer afleiding zoeken!

@ Josephine, volgende week waarschijnlijk tp spannend, het komt dichterbij...!

groetjes Diane

Geplaatst

Josephine,

Lekker hoor dat er 2 cryo's zijn.. ben benieuwd wanneer de tp is.

Suc6 ook weer morgen voor de volgende fm..

Liefs,

sandra

Geplaatst

Hai Meiden,

@ Josephine weet je al wanneer de TP is?

@ Sandra gefeliciteerd met je nieuwe baan, hartstikke fijn ;o)

liefs Sabri

Geplaatst

Ik klim zo dadelijk weer in de beugels. Follikelnr 3. Toe maar, om de dag naar het ziekenhuis. Het is maar goed dat vrijdag altijd mijn vrije dag is.

Zo onder werktijd er eventjes tussenuit piepen vind ik namelijk best wel lastig.

Volgende week dinsdag moeten we evalueren bij de arts die notabene vandaag de follikelmeting zal doen. Dat evalueren is standaard na een IVF poging in ons ziekenhuis. Ik moet zeggen dat ik daar nu even niet op zit te wachten. Je weet wel, zo'n standaard praatje over 'he, wat jammer dat het niet gelukt is, enz. enz blablablaba',' Ik ga daarom dadelijk proberen de evaluatieafspraak te cancelen. Het zal wel bij het IVF-protocol horen maar ik wil me niet in zo'n strak protocol laten proppen puur omdat het zo hoort. Ik doe het niet. Kost me giga veel tijd van mijn werk en ook van mijn partner. Want volgende week zullen we hoogstwaarschijnlijk de TP hebben.

Weet je wat ik ook zo gek vindt? Ze willen me nu om de dag zien maar in het weekend niet want dan werken ze niet. Wat een gekke wereld is het toch. Jeeeeeeeeezuuuuuuuuuusssssss, hoe krom? Want als je de lijn door zou trekken dan zou je toch verwachten dat ze me zondag ook zouden willen zien?

Nee, dan mag ik maandag terugkomen en om te zien dat het Eitje gesprongen is en dan gaan we maar zitten gokken of die dan zaterdag of zondag gesprongen is. En daar wordt dan weer een berekening op los gelaten wanneer dan de juiste timing voor TP zou zijn.

En nee, ze geven geen Pregnyl 'want we doen het bij u in de natuurlijke cyclus' is dan het antwoord. Terwijl juist die Pregnyl voor een redelijke exacte timing zou kunnen zorgen. Toch?

Ach, je hebt het wellicht al door. Ik ben wat mokkig en tegendraads en heb totaal geen zin om me over te geven aan hun zogenaamde wetenschappelijke beleid. En weet je wat nu het ergste is: IK MOET WEL. Want ik heb geen fuck te zeggen. Als een lam dat naar het slachtbankje wordt gebracht, zal ik me dadelijk dus toch in de beugels en het hele fucking protocol van hen laten proppen.

Jullie ook een heel fijn weekend ;-)

Liefs.

Geplaatst

Hoi Josephine,

Ik hoor het al , je hebt er zin in vandaag ! haha, ben het wel met je eens dat als ze je perse om de andere dag willen zien, ze je zondag ook maar even moeten zien,..

het zal toch niet waar zijn dat het eitje gesprongen is en ze te laat zijn!!!

Waarom doen ze geen pregnyl spuit ? Die timing is dan behoorlijk goed hoor.

En in de eigen cyclus is het niet precies te zeggen.

kan me voorstellen dat je hier enorm van baalt. Dat kun je toch aangeven dat je wel die pregnyl wil spuiten en geen risico wilt lopen....

Het is nog altijd jouw lichaam en daar heb je zeker wel wat over te zeggen, dacht ik zo !!

in welk ziekenhuis ben je onder behandeling ?

In ieder geval sterkte met de meting zo en laat je niet op de kop zitten, zeggen wat je wilt.

Groetjes en hou je ons op de hoogte ?

Diane

Geplaatst

He Josephine,

Wat een gedoe allemaal. Kan me voorstellen dat je er nu een beetje moe van wordt.. en ik ben het met Diane eens hoor: van je afbijten..tis en blijft jouw lichaam. Jij hebt daar toch als enige toch de zeggenschap over? :icon_scratch: Of zie ik dat verkeerd...

Ben ook benieuwd welk zh dit is....

Geduld is ook niet mijn sterkste kant, dus voel me je mee meid...

Liefs,

Sandra

Geplaatst

Hey meiden,

Wil jullie gewoon ff succes wensen allemaal. Zat ff mee te elzen en herbaarbaar hoor allemaal. Als 40 jarige weet ik dat ik veel gelukt heb gehad dat het gelukt is. Ik wens jullie allemaal hel veel succes en hoop dat het voor jullie allemaal voorspoedig verloopt!

Geplaatst

Ik denk dat mijn follikels net zoals ik 'in verzet' zijn. Ze groeien niet. Dus nu moet ik dinsdag terug en als ze dan nog zo sloom op het schermpje naar mij kijken dan gaat de hele TP niet door.

Life sucks.

Liefs, Josephine

Geplaatst

Hai Josephine,

Wat een gedoe met het ziekenhuis. Het gaat echt zoals zij het willen he. Maar is er geen ruimte daar om ook je eigen idee aan te geven, of luisteren ze daar niet naar? En gaan ze je niet van hormoon veranderen als je follikels niet groeien? Ik heb het hier wel vaker gelezen dat ze gedurende het hormoonspuiten veranderen van medicijn. Succes in ieder geval.

Ik voel me hier eigenlijk een beetje misplaatst op dit moment, nu ik even niet "meedoe", ook omdat ik geen reactie meer krijg op mijn vraag.

Fijn weekend allemaal

Geplaatst

Hm, ik dacht altijd dat het cryo-gebeuren een simpel traject zou zijn, ik benijd tenminste altijd vrouwen die cryo's hebben.

Maar dit is ook weer f*ckin' stressen!

T komt vast goed, Josephine, de komende dagen,

X Nine

Geplaatst
Hai dames,

Marion wat vreselijk dat je moet wachten om een afspraak te kunnen krijgen. Je wilt het natuurlijk achter de rug hebben. Heel veel sterkte.

Diane: gefeliciteerd hoor met je terugplaatsing, ik duim voor je dat het goed gaat. Gewoon positief blijven. Ik heb me laten vertellen dat iemand een bandje had gekregen van een hypnotherapeut waarop hij had steeds zei dat het allemaal goed zou gaan, en het ging inderdaad goed. Maar ja....of het daar nu door is gekomen???? Sterkte met wachten. Het is allemaal heel spannend.

Josephine, ik hoop zo voor je dat je TP goed gaat.

In welk ziekenhuis in België gaan ze door tot je 47 Mineut? Ik was nl in Rotterdam die met Gent samenwerkt, maar daar gaan ze tot en met 44 jaar door. Vandaar dat wij in Düsseldorf zijn terecht gekomen.

Ben gisteren naar mijn " gewone" gynaecoloog geweest. Hij zag een kleine cyste om mijn linker eileider en aan de rechterkant 2 eitjes van 10 mm. Hij nam dus aan dat ik mijn eisprong nog moet krijgen. Maar dat is toch al geweest dmv de pregnylspuit en de punctie vorige week woensdag? Ik heb nu een mailtje gestuurd naar Dld en maar even afwachten wat de dokter zegt. Zou toch wat zijn zeg dat ik zo nog ineens deze cylclus een gewone eisprong erbij krijg. Lijkt me raar. Maar goed. Hebben jullie dat wel eens eerder gehoord?

Groetjes

Manouk

Manoek, Ja, wat bijzonder van die eisprong zeg. Ik dacht eerlijk gezegd ook dat je dan 'gesprongen' :blob3:was en dat je dan gewoon een paar weken later weer een sprong had. Je hebt me eerlijk geszegd wel aan het denken gezet, ik ga dat een vragen aan mijn gyn. groet joy1

Geplaatst

Josehine, Ik dacht dat je geen hormonen gebruikte? Het gaat toch om een fm.? En ja heel raar dat je niet terug mag komen in het weekend bij ons kan het namelijk wel en krijg je ook een pregnylspuit, zelfs(Zelf?s????) in een natuurlijke cyclus. Ik begrijp het niet hoor, alsof je 10 jaar de tijd hebt.........Joy1

Geplaatst

Ha lieve meeleefmeiden! (fijn!!)

Het klopt, ik gebruik deze ronde geen hormonen omdat ik in een cryo-cylus zit. Ik heb het steeds over follikels omdat we er telkens 2 zien, ieder van gelijke grootte. Dus vandaar'.

Wat betreft Pregnyl ed. Het is niet zozeer dat ik niet voor mezelf op kom hoor, dat doe ik zeer zeker wel. Maar het is meer dat ik koers vaar op wat zij denken dat het beste is. Dus als zijn zeggen dat ik geen Pregnyl hoef te gebruiken omdat 'we doen het bij u een natuurlijke cyclus' credo geldt, ik me daar dan maar bij neerleg. Kijk, nu met die slome duikelaars van mij valt er ook niet veel te Pregnylen. En als het follikel wel gewoon groeit zoals het hoort dan houden ze me middels FM in de gaten om te checken of het springt.

Ik ben effe heel erg gelaten onder geheel. K*tzooi.

Sorry dat ik niet op iedereen terugkom. Dat zegt niets over mijn medeleven naar jullie. Ik lees alles maar kan niet alles onthouden. Veel liefs.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden