Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Dank voor jullie lieve woorden.

Morgen ga ik lekker shoppen met een vriendin, dit was al gepland.

Volgend weekend gaan mijn man en ik een weekend naar Dusseldorff, hadden we ook al gepland.

Mooie afleiding en er even tussenuit, lekker aan de gluhwein en de kerstsfeer al proeven.

We hebben het al naarst ons neergelegd, dat deze pogiing mislukt is.

En gaan de volgende poging hoopvol in.

Hopelijk wordt 2010 een vruchtbaar jaar voor iedereen.

liefs, Diane

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha Diaantje,

Dat vind ik knap van jullie! Wel lekker dat je een paar hele leuke dingen in het vooruitzicht hebt... Slim gepland. Wij hebben in de eerste week van de kerstvakantie ook al een wintersport geboekt: bij een neg. resultaat is dat dan toch een lekkere afleiding en apres-ski doen met alchol, bij een pos. resultaat is die vakantie natuurlijk dubbele pret.

Pieneke

Geplaatst

@ Josephine: succes vandaag in het ziekenhuis, ik zou me maar geen zorgen maken over die 20 dagen... Ga je bij deze cryo wel bolletjes planten? (= utrogestan?)

@ Diane, leuk, naar Dusseldorf! (en dan niet naar Dr Scholten van de IVF-kliniek, maar lekker winkelen, koffie drinken bij Starbucks etc...)

@ Caroline en Rachel, fijn dat jullie ook weer gaan starten! Caroline, jij gaat ook weer voor een koppeltje wuivende druiventrossen:icon_bounce:?

Voor mij is het "the day after". Ik voel me prima, ben gewoon verbaasd, bij de vorige puncties lag ik behoorlijk in de prak.

Liefs voor alles dames op dit topic,

Nine

Geplaatst

Goedemorgen meisjes,

Voel me wel wat beter dan gister. Alhoewel, de bom is bij mij gisteravond ook nog ff gebarsten. Huilbuien, niet normaal! Ben normaal helemaal niet zo..:dry:. De man wist niet wat hem overkwam..trok zich maar een beetje terug, want niks was goed wat hij deed..

Ben om half 11 maar naar mijn bedje gegaan -want was helemaal 'op'- en moest uiteraard er om 3 uur nog uit omdat het toilet riep.

Maar nu na mijn 1e kopje koffie en achter de pc lezend dat Diane leuke dingetjes heeft gepland (goed zo!), Nine zich beter voelt, Caroline en Rachel vol goede moed de volgende poging ingaan (knap meiden), kan ik niet achterblijven. Ik mag vanmiddag laat bellen hoe en wat. Tot die tijd ga ik mijn huiskamer maar eens opnieuw inrichten (het is blijna klaar! en het wordt mooi..) en wat boodschapjes doen.

Josephine, het kan natuurlijk dat je cyclus nu iets achterblijft. Het is ook allemaal niet niks die emotionele achtbaan waar wij inzitten. Kijk naar mij: normaal punctueel de 26e dag ongi en dit keer pas op dag 29! Ik duim voor je vanochtend in het zh en die Pregnyl zorgt er in ieder geval voor dat die eisprong is geregeld. Da's dan weer een voordeel. Toi toi dat je tp eindelijk wordt gepland meis.

Liefs en een fijne dag van mij..

Geplaatst

En Sannie????? Heb je al iets gehoord????

Mijn EI is gesprongen. Als de cryo's goed ontdooien worden ze dinsdagochtend teruggeplaatst. Ben vergeten te vragen of ik die bolletjes weer moet inbrengen. Ik heb er hier in de koelkast nog enkele maar zeker niet voldoende. Ik zal daar, als de TP een feit is, naar vragen.

Nine, krijg je vandaag ook te horen of er bevruchtingen zijn?

Hee Diane, ik zit volgende week ook in Dusseldorf. Wij gaan naar de designbeurs. Jij ook??

Veel liefs.

Geplaatst

Hai Josephine,

Ik heb toevallig ook gevaagd van de bolletjes bij cryo's en dat hoeft dus niet omdat je nu geen punktie hebt en dan hoort je lichaam de hormonen vanzelf aan te maken.

Ik heb het toen bij de 4e cryo terugplaatsing wel gebruikt omdat ik nog over had en toen werd ik zwanger.

Ik ga ze nu dus weer gebruiken omdat ik nog over heb, maar je krijgt ze niet voorgeschreven alleen in bepaalde gevallen.

succes

Rachel

Geplaatst

Potverdorie..ik bellen met het lab van het EMC..krijg ik een mailbox..is vol..wordt je teruggeschakeld naar het secretariaat IVF...nix, nada noppie...wordt gek hier..

Ik weer bellen met het SFG, die krijgen weer geen terugkoppeling tot zondag...grrrrrrrrr...

Nou meiden, weet dus nix, zal dus ook nix weten tot zondagochtend wanneer wij het telefoontje krijgen tussen 9 en 10.. :disgust:

Kl*tezooi...

Ga mezelf maar knock-out slaan tot zondagochtend ;-)

Geplaatst

Ow Jos, goed nieuws...ik duim voor je dat ze goed ontdooien!!!!

Geplaatst

Even van me aftikken. :cry2:

Vanmorgen 1e fm op stimulatiedag 8, en blijken er 2 'reuze' folikels te zitten 1 van 24 mm en 1 van al 28 mm, beiden in zelfde eierstok.

Nu is is/was ferti-arts bang dat deze de groei van de andere aanwezige folikels (nog beneden de 10 mm)in de andere eierstok tegenhouden.

Nu a.s. maandag weer terugkomen, en hoopte de ferti-arts erop dat die 2 grote gesprongen waren, en die andere nog gaan groeien.

Heb zelf een onderbuik gevoel dat deze 2e ivf helemaal in het honderd loopt en uiteindelijk afgebroken wordt.

Pffff..... en ja dan komt er om de hoek kijken dat ik mezelf eigenlijk tot juni 2010 de tijd heb gegeven om zwanger te raken, met het idee dat ik dan in iedergeval 3 "echte" (met punctie) achter de rug heb, en ik (we) er alles aangedaan hebben.

Dus..........help tijd begint te dringen.

Geplaatst

Hoi Jola,

Nou, ook al een heel traject achter je kiezen..

Welcome to the club of anticipation..snap helemaal hoe je je voelt. Hoop zo voor je dat je onderbuikgevoel niet juist is..sterkte en hoop voor je dat maandag meer uitsluitsel geeft...

Geplaatst

Jemig Sannie wat frustrerend.

Zoiets belangrijks en dan gewoon machteloos.

Ik zou ook woedend zijn.

Sterkte met afreageren.

Rachel

Geplaatst

He San, wat is dat nou weer voor waardeloos gedoe...?? Moet je zo lang wachten, grrrrrrrr.

Van het AMC weet ik dat ik twee dagen moet wachten op een telefoontje, maar als je denkt dat het de volgende dag kan en je krijgt niets te horen, dan is dat wel zuur...

Succes morgen, Jos!

En welkom Jola, ik hoop dat het goed voor je uitpakt.

Liefs, Nine

Geplaatst

Hi Sannie, ik kom even bij jullie inbreken.

Ik weet dat het laboratorium van het EMC op zaterdag tussen 12 en 13 uur bereikbaar is op hun directe nummer. Ik heb voor mijn cryo-tp een brief gehad waarin staat dat je op zaterdag op dit tijdstip kunt bellen. Ik heb dit destijds gedaan en ik kan je wel alvast vertellen dat ze hier niet helemaal blij mee zijn, maar... wat kan jouw dit schelen.

Probeer het eventueel tussen dit tijdstip want ze moeten opnemen omdat dan ook mensen over cryo's kunnen bellen. Mocht je het directe nummer niet hebben laat het me dan weten!

Succes.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Wat lief van jou Simonja! Nou Sannie dat wordt bellen morgen- laat je niet gek maken meid-!!

Thans Rachel! :hello: Ik ga eens kijken hoeveel bolletjes ik nog heb. Dan ga ik ze ook gewoon weer gebruiken.

Jola, hallo! Ik 'ken' je toch nog niet, he? Of begin zo langzamerhand te dementeren? Jij hebt ook het eea achter de rug zeg. Ik hoop dat je vrees onterecht is en dat je naar een mooie 2de IVF poging gaat.

Ik ga vanavond lekker uit eten. Heb ik heel veel zin in!

Jullie ook allemaal een fijne avond.

Liefs!

Geplaatst

Hoi Diane,

knap dat je er zo mee omgaat. Leuk he Dusseldorf. Ga ieder jaar 1 of 2 keer voor de kerstmarkt en de uitverkoop. Heerlijk, al die lichtjes en kraampjes, zo komt splinter wel door de winter :). Veel sterkte toegewenst!

liefs,

Juutje

Geplaatst

Hallo allemaal,

vandaag 42 jaar geworden, heel bijzonder om dat met twee mokkaboontjes in m'n buik mee te maken. Vannacht werd ik wakker met een heel warm gevoel in m'n baarmoeder, beetje gloeien. Zal waarschijnlijk van de punctie zijn. Vanochtend was alles rustig en voel ik me voor het eerst sinds weken weer eens goed. Hoop dat met jullie ook alles goed is?

liefs,

Juutje

Geplaatst
...vandaag 42 jaar geworden, heel bijzonder om dat met twee mokkaboontjes in m'n buik mee te maken...

Hahaha Juut, van harte..wat kun je dat toch weer mooi verwoorden..

Geplaatst

Ow en Jos, reken maar da´k ga bellen..:headbanger:..

Dorine heeft me het nummer al gegeven..

Jij veel plezier vanaaf..

Geplaatst

Gefeliciteerd Juut! Ook een schorpioen! (nog net?)

Jos, ga maar lekker uiteten. Ik ga straks met man (en lekke eierstokken) naar de bios. Ook een lekkere afleiding.

Ik heb nog meer afleiding: een stoute puber, die vandaag gespijbeld heeft.:nono:

Ja, dames, dat staat jullie (dat gun ik jullie nou ook, over een jaartje of 15:tongue1:)

ook allemaal te wachten!

Sandra, fijn zo'n forum he, krijg je zomaar een echt goeie tip. Morgen bellen dus!!!

Liefs, Nine

Geplaatst

Juut: Proficiat!!!!!!! Heb een fijne verjaardag!!:hussy:

Nine: I love Pubers!!! Wat is dat toch heerlijk spul die pubers!

Hahaha, gespijbeld. Hoe herkenbaar van mij vroeger.

Nou ben ik echt weg. Lekker naar Den Bosch.

Houdoe!

Geplaatst

Hey meiden,

zo ik het een beetje snel kan lezen is dit toch een beetje een algemene topic voor de wat oudere onder ons.

Ikzelf ben 2 jaar geleden begonnen met icsi. Maar helaas na 5 pogingen en 3 terugplaatsingen en een second opinion in dusseldorf is dit hoofdstuk voorbij. Zitten nu te denken aan eiceldonatie maar is toch een hele stap. Vind het nog te moeilijk om er definitief een streep eronder te zetten. Dus in mijn zoektocht naar meer info over eiceldonatie kwam ik dus op deze site terecht.

Ik wil in ieder geval jullie alle geluk wensen en dat ieder van jullie je grote droom maar mag uitkomen. En mocht dit toch niet zo zijn dan wens ik jullie veel sterkte met het verwerken daarvan. Want wat is dat toch moeilijk.

groetjes

Helena

Geplaatst

Hoi Helena,

welkom op dit forum! Uit je overzichtje maak ik op dat je al heel wat achter de rug hebt. Na zo'n pad lijkt 't me extra moeilijk om je neer te leggen bij de uitkomst. Ooit gaf een collega mij onbedoeld een duwtje in de goede richting. In een gesprek, dat overigens niet over kinderloosheid ging, zei hij dat sommige mensen zich voortzetten in kinderen en sommige mensen in ideeen die ze in de wereld zetten. Ik vond dat toen heel troostend want ideeen zat :idea1:

Lijkt me inderdaad een hele moeilijke beslissing. En je hoeft 'm niet te nemen, je zou ook op basis van wat je nu hebt en achter de rug hebt een beslissing kunnen nemen of je doorgaat of niet? Ik kan je natuurlijk niet zeggen wat je moet doen maar dit was wat er zo spontaan in me opkwam.

Voor mij was ivf een hele moeilijke beslissing waar ik jaren over heb gedaan. Vond 't niet bij me passen. Ik had me al helemaal verzoend met kinderloosheid maar toen m'n partner voorstelde om 't nog eens te proberen dacht ik waarom niet? Ik sta er nu emotioneel veel sterker voor. Me erbij neerleggen heeft zeker 4 jaar geduurd, totdat ik ook voordelen ontdekte van geen kinderen hebben en het plezier dat kinderen geven ook voor mij is, zij het op afstand. Ik zie op tegen de periode als deze ivf mislukt. Dan moet ik echt van ver gaan komen.

Maar goed, dan hebben we dit forum :)

groetjes,

Juutje

Geplaatst

Sannie, is 't gelukt met bellen? Ben benieuwd naar de uitslag. Josphine, lekker gegeten en naar je zin gehad? En Nine, welke film ben je geweest en was 't te doen gezien je "conditie"?

Ik heb 't heel rustig gehouden gisteren, wel een leuke dag gehad met veel kaartjes, mailtjes, telefoontjes en smsjes. Maar m'n hoofd lijkt wel met alle kabels direct verbonden met m'n baarmoeder en het erge is het kan me niks schelen :toothy4:. Onder het motto afleiding helpt, aandacht ook kom ik de wachtweken wel door.

groetjes,

Juut

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden