Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ahh, er wordt heel mooi geduimd voor ons! Lief Linda! Ja, is waar wb de bloedtest. Duurt wel wat langer maar beter n juiste uitslag. Als ie nu maar positief dus ZWANGER is!!!

Jeanine wauw!!! Heel erg mooi! Daar gaat de kleine van genieten!!!

Xxx, mees

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Linda, ja was gaaf om t hartje te horen! T gaat nu echt leven voor me! Zit, zoals sommigen hier al schreven, op n roze wolk! Alleen vanacht wakker geworden van kiespijn, minderrrrr! Ik ga maar de tandarts bellen maandag, zo fijn om daar weer naar toe te gaan, NOT!

Geplaatst

Dank je, Itsus! Het zakt gelukkig al n beetje. Keb t wel aan zien komen hoor, want voelde al n paar weken een gat, waar n vulling zou moeten zitten. Ik heb t steeds weer uitgesteld, tja beetje dom, hihi!

Geplaatst

Hoi meiden,

Gisteren dee FM in DD. Wel fijn dat moeders mee was. Er zit nog steeds helaas maar 1 follikel van nu 12 mm. Wel zag Dr S na drukken op mijn buik dat er links een paar kleintjes zaten maar die doen niet mee. Ook zag hij een klein vleesboompje, die geen probleem vormt. Wel raar dat ze dat in NL niet gezien hebben of wel maar niet gezegd hebben. Ik moet doorgaan met Menopur en Cetrotide en dan dinsdag weer een echo. Als het mooi gegroeid is verwacht hij do of vrijdag de punctie en dan zat of zondag de TP. Ik hoop toch zo dat deze ene nog mooi groeit en bij de punctie een topeitje is en dan ook nog goed bevrucht wordt en dan als we toch bezig zijn lekker gaat innestelen. Ik heb niet zoveel wensen he???hihi

@Stuiterbal, meid wat een energie heb je. Straal even wat door aan mij aan energie en positieviteit, kan ik wel gebruiken nu. En goed dat je je inhoud met testen tot maandag!

@ Jeanine,wat een schattig kamertje en zo helemaal klaar voor jullie kleine man. Geniet er maar van

@ Itsus, nog steeds innig bevriend met de wc-pot lees ik? Balen hoor.

@Joske, wanneer mag je testen?

Alle anderen meiden die ik nu vergeet, veel succes en geniet van het mooie weer!

Liefs

Geplaatst

Sas, jammer dat er niet meer bij gekomen zijn! maar je hebt maar 1 goede nodig!

officieel is mijn testdatum donderdag 24-3 dat is dan 14 dag na TP en 18 dagen na punctie. Vandaag is het precies 14 dagen na punctie.

heb al 3 dagen hoofdpijn, wat vaak een teken van ongi is. Ook af en toe buikkrampen, vanaf donderdag.

het is gewoon afwachten. ik vindt dinsdag een spannende dag, omdat ik de vorige keer met de verse TP (16 dagen na puntie) toen ongesteld werd. Ik heb het nagekeken in mijn notities.

Ik hoop natuurlijk dat ik niet ongsteld word, maar ik vertrouw er niet op, omdat ik hoofdpijn heb, wat ik vaker heb als ik ongsteld moet worden. Hoewel dat vaak maar 1 dag is, en nu al 3 dagen.

Mees tjee wat kan jij je inhouden zeg! had ik niet verwacht. Ik weet niet eens of ik een test in huis heb.... ha ha ik ben het uiterste van jou. Ik heb helemaal niet de neiging om te testen.

zal wel struisvogelachtig zijn..., want dan is het zeker dat het niet gelukt is, als het negatief is.

Daar komt nog bij dat ik bij een vorige zwangerschap op de 14e dag na eisprong negatief had getest (heb die dag een paar glazen wijn gedronken...,ha ha want ik was toch niet zwanger) en de 15 dag een heeeel licht streepje, toch zwanger dus!

Dus is het beter voor mij om maar af te wachten, ik vindt het wel best zo. Op zijn vroegst test ik woensdag, maar waarschijnlijk donderdag pas....als ik niet ongesteld ben uiteraard.

Marianne kiespijn pffff..., niet leuk. ik hoop dat je er niet al te veel last hebt, want je kan ook weinig pijnstillers nemen nu je zwanger bent.

liefs joske

Geplaatst

@sas dit MOET hem gewoon gaan worden!!

1 is beter dan geen!!!!! Heb vertrouwen! En je mag zoveel wensen hebben als je maar wilt!!! Ik duim voor je dat ze uitkomen!

Geplaatst

@Joske, oh meid ik hoop zo voor je dat de hoofdpijn niet komt door een ongi maar omdat je zwanger bent. Het is zo moeilijk om op je lijf te vertrouwen als het zulke signalen geeft. Ik gun het je zo! Waarom moet het allemaal zo moeilijk gaan he voor ons alemaal? Ik weet dat dat geen nut heeft om je af te vragen maar heel soms dan doe ik dat toch, hihi.

@Itsus, dank je. Ik heb echt niet zoveel te wensen op ander vlak alleen maar dit. Maar ja dat geldt voor meer van ons he?

Jij gaat gelukkig goed! Dat geeft mij moed hoor!

@Marianne had even je kiespijn gemist. Jakkes daar zit je niet op te wachten he.

Liefs

Geplaatst
Als je inlogt zie je dan t blokje pc modus staan? Bij mij zie ik dat staan terwijl ik ben ingelogd op m'n mobiel. Heb je dat al geprobeerd?

Als ik op mij iPhone naar deze website ga, dan zie ik idd bovenaan een bloke pc modus staan

daaronder een regel: IVF Moeders Mobiele Editie

en daaronder een veld een mijn username in te tikken. En als ik daar dan 'Nal" intik, krijg ik de melding dat ie niet valid is. Ik krijg in de eerste instantie ook geen veld om mijn paswoord in te tikken.

Geplaatst

PS Marianne, wel vervelend dat je nu kiespijn hebt. Past helemaal niet in het plaatje van heel gelukkig zijn dat je zwanger bent. Hopelijk is het snel verholpen. We moeten het roze wolkje wel in stand houden..:-)

@ Joske: ik blijf wel voor je duimen dat alles goedkomt, en dat de signalen toch iets anders betekenen. Ik kan me wel indenken dat het heel lastig is om positief te blijven nu, maar kop op meid!

@ Zen Mees...zitten we vandaag de hele dag in de zenhouding om die testjes te negeren. Kan me niet indenken dat je ze niet hoort...je hoort ze waarschijnlijk zelfs vanuit achter meerdere deuren en kamers...hahahha...wel heel stoer hoor, dat je nu opeens overgaat naar de schema. Of toch niet stiekem een testje proberen. Je hebt er toch 2..whahahahahaha...grapje. Het is nog maar een een dagje, en morgen kan de vlag uit...

Alle andere meiden, geniet lekker van een sunny sunday...het is heerlijk buiten.

Geplaatst

:silly-woohoo::eekout::silly-woohoo:

:toothy10::toothy10::toothy10::toothy10::toothy10::toothy10::toothy10::toothy10::toothy10::toothy10::toothy10::toothy10::toothy10::toothy10::toothy10::toothy10::toothy10::toothy10::toothy10::toothy10::toothy10::toothy10::toothy10::toothy10::toothy10::toothy10::toothy10::toothy10::toothy10:

Hey meiden, ff nog een berichtje van zen mees.

Hey Marianne, hoe is het nu met je kies? Ik hoop dat het wat beter gaat. Kiespijn :yikes:is ook zo'n vervelende pijn.

Hey Sas! Dat wordt een toppertje hoor, die ene. En omdat die alleen is laat ze zich heerlijk bevruchten door alle jolige spermaatjes. Kom maar op met dat zaad, denkt ze:laughing9:! En hierbij een hele dot energie en positiviteit naar jou!positive%20energie.gif Kijk uit dat je niet omver gestuiterd wordt hoor, hihi!:laugh:

Hey Joske, ja grappig he, dat we zo verschillen. Ik zit me hier super in te houden, haha. Ik vlieg maar weer in mijn zenhouding. Het lijkt wel een bijenkolonie, hier in huis met al mijn gezoem. Ja....ik verbaas mezelf ook dat ik nog kan wachten. Donderdag en vrijdag was het echt te erg! Ik ging maar meteen 's morgens plassen zodat ik niet in de verleiding kon komen.

Nou meid, we gaan positief testen:alright:. Jij ietsie later, woens of donderdag.

Haha Nal, ja gezellig he, die zenhouding. En dat negeren lukt me zo moeilijk. Maar wel beter dat gisteren en eergisteren en eereergisteren! Want toen!! En die testjes, jazeker twéé, die zijn uit mijn tas gekropen en liggen inmiddels op tafel hier. Hallo....hoe kan dat? Ze komen steeds dichterbij!! Zullen we saampjes?? Waaah! NEE, hou me tegen!! Zoemmmmm zoemmmm....:cheesy:

Ahhh, lief..."morgen de vlag uit'!! :knuf:

:woohoo::woohoo::woohoo:

Bijna.....ik wil naar bed dan is het sneller morgen!! xxx :pray:

Geplaatst

@yoske knap dat je zo rustig blijft! Maar blijf er ook vertrouwen in houden! Ik zeg maar zo: geen bloed, dan zit het goed!

Ik snap dat je na de nodige tegenslagen niet meer weet wat je ervan moet denken! Maar houdt moed meis. Ik duim nog altijd enorm hard voor je!!

Geplaatst

Mees, was het maar vast maandag he ! Nog even volhouden ik weet het is niet makkelijk ik weet het van mezelf maar het komt goed ! Wij hebben geen vlag maar anders was hij hier ook opgehangen voor jou hoor ! ( en dan de buurt maar denken waar is dat dan voor ........ha ha ha !)

Marianne, wat vervelend kiespijn en dat soort dingen altijd in het weekend ! Erg irri ! Ik hoop dat je het nog even uit kan zingen tot morgen en dan gelijk geholpen wordt. Ik moet ook nodig naar de tandarts maar wacht even tot na de bevalling. Nu doen ze niets vanwege mń bloedverdunners en het is geen optie daar tijdelijk mee te stoppen.

Ik ben erg geirriteerd momenteel ondanks het mooie weer. Duidelijk slaapgebrek ! De kinderen van m'n vriend irriteren mij zelfs af en toe trek ik mij maar even terug. Het wordt vanzelf weer maandag !

Geplaatst

@mees hou nog ff vol tot morgen!! Dan kun je smorgens als je wilt best een urinetest doen voor je gaat bloedprikken!

Maar ja dat moet je natuurlijk zelf weten! Ik wilde het gewoon altijd zelf altijd weten voor ik gebeld werd met de uitslag! Kon ik mee voorbereiden op het bericht ;-)

Duimen draaien overuren hier hoor!

Geplaatst

Hahaha Jeanine, leuk dat je um zou ophangen! Hihi, hele buurt van slag omdat ze denken dat ze n feestdag zijn vergeten;-)

En...bijna maandag! Olé!!

Nou, je klinkt helemaal niet geïrriteerd maar juist lief!

Hey Itsus, die arme duimen van je!! Nog ff doorgaan hoor!!

Ja, is n idee vd zelftest. Ik ga ff kijken hoe lang het duurt. Als het te lang duurt...wie weet;-)!!

Ahh, kleine uk ligt weer heerlijk languit op me. Wat n hummeltje.

Meiden, super xxxx voor alle super wensen en duimen!!!

Mees

Geplaatst

Jaaaa Mees, ik zit morgen hele dag op kantoor, maar zal de hele dag duimen draaien achter mijn compu...hihihi...ik verzin wel iets...ik kan niet wachten tot ik weer kan inloggen voor het goede nieuws. Ik zal aan je denken meid.

Itsus, hoe voel je je nu? Heeft het zonnetje nog een positief effect op de misselijkheid? Nog even volhouden, en dan weet je ook wat de oorzaak is, en hopelijk ook meteen verholpen....

Geplaatst

Super lief Nal!! Dankjewel!! Haha, wordt idd lastig werken morgen, zonder duimen. Morgen gebruik je dus het 8-vingersysteem ipv 10 :-) De duimen zijn voor ons!! Gaaf!!

Spannend hè!!! Bounch, bounch....

Xxxx, mees

Geplaatst

Hey mees, lig je al te slapen? Hihi! Het zal nu steeds spannender voor je zijn! Ik duim mee voor je!

En joske, ook voor jou! Positief blijven hoor! Geen ( bloed) nieuws, goed nieuws!

Hoi Sas, fijn dat je in DD loopt, je hebt daar iig een goede arts. Deze ene eicel goed vertroetelen! Ook voor draaien de duimen!

Iedereen bedankt met t meeleven met de kies. Het is dragelijk, de pijn, maar ben bang voor wat hierna komt, want ik heb zowel boven als onder pijn. En ik vind t vreselijk om naar de tandarts te gaan! Sorry hoor voor mijn geklaag, het stelt niets voor, want die roze wolk blijft gewoon hangen!

Liefs aan iedereen en speciaal een dikke knuffel voor Sas, joske en mees!

Geplaatst

Oh ja, Nal, over t inloggen, kreeg nog n brainwave. Zou het kunnen dat Nal te kort is voor de mobiele versie? Misschien helpt het omje naam aan te passen? Misschien onzin, want anders had Jeroen dat ook vast gezegd ...

Wat n gedoe hè!

Geplaatst

he dames,

allemaal lekker genoten van het mooie weer?? Ik het hele weekend heerlijk lekker de zon op mn gezicht!!

Ik heb net even teruggelezen (wat gebeurd er toch altijd veel!)

Jeanine heb nu je kamertje bekeken wat istie mooi en liefdevol ingericht!

Sas, natuurlijk gaat gewoon deze folikel het m goewoon doen!

Itsus hoe is t nu met je maag, al uitslag of heb ik dat even gemist

Ik heb gisterochtend echo gehad en t zag er goed uit..bms 9mm en alles groeit en bloeit, dus mocht gisteravond de grote pregnylspuit zetten en dan vrijdag tp van 3 cryos mits ze goed ontdooien! Dus toch echt op naar de volgende poging!

Marianne sterkte met de kiespijn hoop dat de tandarts je gelijk gaat helpen en t oplost

Mees toitoitoi morgen met de test! En Joske je bent anders maar betekent niet dat het niet kan lukken! Houdt vol tot de test!!!!!

Geplaatst

Hey Marianne, nee nog niet! Zou wel slimmer zijn haha! Zit ontspannen en tegelijk op 'ontplofniveau' naar een thrillerachtige film te kijken. O, hoorde gisteren dat jonge kids en dieren aanvoelen dat je zwanger bent en wat doet mijn kat de laatste tijd? Extra aanhankelijk zijn en kleine beetjes (heeeeeel oppervallig en zonder krasje of pijn natuurlijk) geven. Soort liefdesbeetjes. Een teken? Ik vind van wel!!! En dankjewel voor al het geduim! Zooo super!!

En ook dankjewel trish!!! Super aardig!! Wat ben je bruin geworden? ;-)

Ok dames....bijna maandag!!

Xxxx, mees

Geplaatst

Pssssst, is er toevallig nog iemand wakker? Mees, jij misschien? ;) Lig weer ns klaar wakker, kan alleen iphonen want anders wordt manlief wakker. Zou wel ff willen lezen uit m'n boek oei ik groei. Ik dacht laat ik ns kijken of er nog andere leuke leerzame boeken zijn over zwangerschap en ontwikkeling van t kind... Kom nu op sites waar het boek oei ik groei onderuit gehaald wordt. Nou ik lees t wel uit maar ben dus nu weer op zoek naar n echt goed boek. Wie van jullie kan mij iets aanraden?

Liefs,

Van een "meisje" met beetje zeurende kiespijn

Geplaatst

Oh ja, mees, bij mij zijn de dieren net iets aanhankelijker ook, ze zoeken me meer op dan normaal. Vooral een van de katten die nog weleens kattig kan doen (we zeggen dan altijd dat ze haar Duitse helm weer op heeft, hahaha) is de laatste tijd superlief met van die kraaloogjes.

Hey Trish, daar ben je weer, goed om te lezen dat alles loopt volgens het boekje. Vrijdag lekker broeden, dus! Ook voor jou begint de lente volgende week! 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden