Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Istus Veel succes vandaag! Hopelijk dat je gerustgesteld wordt.

@Nal Wat een bijzonder verhaal van je hond, wat een lieverd. Ik geloof er ook zeker in dat dieren je "iets" willen vertellen.

@sas67 Wat een gedoe met je apotheek, daar zit je echt niet op te wachten, zoals eerder gezegd, er zijn meerdere apotheken waar je terecht kan, ik ben daar steeds makkelijker in geworden. Veel succes meid!

@Claus Sterkte hoor, ik hoop dat je nu eindelijk verder kan gaan.

En nog even voor iedereen>> "wie heeft ervaring met Dösseldorf in samenwerking met het Bronovo in Den haag?

En wie kan mij vertellen of er verschil zit in de kosten als je alles in DD doet of een combi met Nederland(echo, medicijnen).

Alvast bedankt!

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Itsus, veel plezier vandaag bij je echo. Is dit de eerste?

@Sas67, jeetje Sas wat een gedoe zeg met je apotheek, ik zou de medicatie gewoon ergens anders halen hoor. Mijn eigen apotheek deed ook zo moeilijk. Na de derde poging moest ik de medicatie zelf betalen, bleek dat dit gewoon vergoed werd door de verzekering. Trouwens wat een l..l verhaal zeg dat ze blijven zitten met de medicatie.

Tegenwoordig haal ik mijn medicatie bij een ander (groter) apotheek, weliswaar met een nabestelling welke ik 2 dagen later kan ophalen, maar geen gekloot verder gelukkig, daar wordt je zo moe van he. De behandeling is al zwaar genoeg en aan dit soort gedoe zit niemand te wachten. Wat een mutsen daar bij jouw apotheek.

@Nal, wat een leuk verhaal met je hond. Ik weet zeker dat honden en katten een soort van zesde zintuig hebben. Mijn kat moet echt helemaal niks meer hebben van mij na een terugplaatsing haha. Als die weer wat liever wordt weet ik genoeg. Tot nu toe dan dus mislukte poging. Vaker hoor je dat ze juist bij je komen liggen enzo, maar die van mij dus niet. Natuurlijk ben ik hier ook een beetje op gaan letten omdat ik dit vorig jaar ergens had gelezen/gehoord, maar het viel mij inderdaad wel op dat ze zeker gedragsverandering vertonen. Van de pogingen dat ik echt zwanger was weet ik helaas niet meer omdat ik er toen niet op lette hihi.

@Claus, hoe is het met je meid? Kan je het allemaal nog wel een beetje aan. Kan mij voorstellen dat je in een soort rollercoaster zit met je gevoelens. We denken aan je.

@Vio-la, ik kan je helaas niet vertellen hoe de samenwerking DD en Bronovo is, maar heb weleens verhalen van meiden op forum (dusseldorf) gelezen die dit deden, die dan ook moesten betalen voor de echo's in een ander ziekenhuis, terwijl als je alles in DD doet dit is inbegrepen in het bedrag van de behandeling. Ik ben zelf ook in behandeling in DD en doe de hele behandeling daar, maar voor ons is de rijstijd gelukkig ook niet zo lang, mits we natuurlijk niet in de file staan. Kan mij voorstellen als je bijv. 3 uur heen en 3 uur terug moet, dat je tussentijdse echo's liever in de buurt wilt doen. Misschien kan je ook op andere forum (dusseldorf) informeren. Succes met het vinden van een goede oplossing.

Geplaatst

Hoi meiden, dank voor jullie info over de apotheek. Als het as donderdag weer niet goed gaat met de medicijnen dan neem ik idd een andere apotheek. Voor een evt nieuwe poging ga ik meteen naar een andere apotheek, nadeel is dat d eapotheken in mijn stad allemala van dezelfde apotheker zijn,maar dan rij ik wel even naar amersfoort. Maar ik hoop gewoon dat deze 2de poging IVF ons een klein wondertje oplevert.

@Viola, nog even reagerend op je tekst de 14de , moeilijk he om van dichtbij zoals je nichtje een zwangerschap mee te maken. Ik vindt dat ook lastig en heb het er wel over met mijn vriendin. Zij heeft zelf 2x een miskraam gehad na dat zij haar dochtertje kreeg en nu in april komt de 2de , dus ze begrijpt wel hoe ik mij voel. We kunnen er ook gewoon over praten gelukkig.

Aangaande DD, ik doe de echos in NL vanwege reistijd en werk,en dat bevalt goed. Ik heb(nog) geen rekening van de verzekeraar gekregen voor de echos.

@Itsus hoe was de echo??

@ Claus, hoe is het jou vergaan??

Liefs

Geplaatst

@sas tjee meid wat een gedoe met die apotheker! Ik heb ook niet zo'n fijne gehad, er ging een wereld voor me open toen ik overstapte naar een ander. Dan maar ff verder rijden, maar geen stress meer.

@claus hoe gaat ie nu met je! Ppff ti's niet niks wat je te verduren krijgt. Extra dikke knuffel.

@leeuwinnetje het is al echo nr 6 vandaag. Ivm bloedverlies in het begin paar echo's vlak achter elkaar gehad. Hoe gaat ie verder met jou?

@trish hoe gaat ie met jou?

@Marianne nogmaals bedankt voor je tips en medeleven.

@alle meiden die ik nu niet genoemd heb, ook aan jullie denk ik hoor! Toi toi toi met alles waar jullie nu mee bezig zijn!

Wij hebben vandaag een super toffe echo gehad. Ben nu 12 wkn!!! Het Beebje was heeeeeeeel erg bewegelijk. We hebben de maag/blaas en hersentjes gezien en voor het eerst het hartje gehoord. Andere keren kon je het hartje alleen zien kloppen. Er zijn ook 10 vingertjes geteld!

De neklpooimeting was ook prima. Puur alleen leeftijd 1:38 maar in combinatie met mijn bloed en de nekplooi nu 1:775, dus volgens de arts geen verhoogd risico op down!

Wat mijn maag betreft word ik doorgestuurd naar een internist! Dit ligt niet op het vakgebied van de gynaecoloog en hij vindt ook dat mijn extreme misselijkheid/pijn en beroerd voelen niet alleen van de zwangerschap kunnen komen. Het gaat bij mij echt fout zodra ik wat eet of drink!

Vanmorgen bewust niets gegeten en het ging gelijk een stuk beter, maar ja niet eten kan natuurlijk niet. Ben sowieso al afgevallen tijdens deze eerste weken,terwijl je zou denken dat je juist aankomt!

Enfin ik ben wat de zwangerschap betreft super blij, over 4 wkn pas weer controle.

Geplaatst

Hey meiden hier het lijstje weer ff naar boven gevist!

Passen jullie zelf ff je eigen gegevens aan, indien nodig!

Jeannet 42, 3 x Nderland, 1 x UZ Gent: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje)

Jeanine 41, Utrecht: zwanger (2e IVF poging), uitgerekend 29 mei (jongen)

Rachel 44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

Lot 42, Amphia icm EMC: zwanger (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

Moto 44: Maasstad icm EMC: zwanger (3e IVF poging) vlos 2 mrt, uitgerekend 26 Augustus

Yola 41, dusseldorf: zwanger (3e icsi voor brusje), nekplooimeting 28-2, uitgerekend 5 september

Linda 41, 3x Geertgen, daarna 2x Cyprus: zwanger (5e IVF poging), nekplooimeting 17-3, uitgerekend 30 september

Marianne 41, AMC: zwanger (2x ivf, 1e icsi) bloedtest 11/2 (3 emmies), positief!, 18-3 3e echo

Itsus 42: VU (4x) daarna Belgie-UZ Leuven. zwanger (8e icsi) uitgerekend 30/9 16-3 nekplooimeting was prima! 13-4 weer echo

Vlok 43: zwanger (4e icsi) eerst 3x NL nu DD tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2 positief! 1e echo 3/3 kloppend hartje, uitgerekend 24 oktober 2011

Karin (aka ivfmoeder) 41, EMC: zwanger (4e IVF poging)

Saskia 43, via zh Meander A'foort naar UMC en nu in DD. 2de ICSI:11-3 uitgangsecho, 12-3 starten met spuiten?

Nadine 41: (5e ivf) tp 2/2

Leeuwinnetje 37: DD, cryo terugplaatsing, nu in ww, testen 16-03

Joske 42: 8 eicellen, 9-3 tp (?)

Caroline 42: Maasstad icm EMC, beide cryo's helaas niet goed ontdooid, wat nu??

Mees 45, KW L'dorp, AMC, DD. 8-3 punctie, 12-3 of 13-3 tp

Trish 42, OLVG/AMC: 3x Ivf, 23/2 tp (11e) van 1 cryo, helaas negatief!

Elies nét 42: gesprek (3e ivf) 9/2

Inge 42: (1e icsi) punctie 15/2

Claus 41, EMC: (2e IVF poging) 1e echo 10/2 kloppend hartje maar embryo te klein > 18/2 vervolg echo > hartje klopt niet meer.

Viola 41, 19 mei UV Leuven, 4 juni 2011 afspraak DD (2e IVF poging) (1e poging was in Maasstad)

Geplaatst

Jeannet 42, 3 x Nderland, 1 x UZ Gent: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje)

Rachel 44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

Lot 42, Amphia icm EMC: zwanger (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

Moto 44: Maasstad icm EMC: zwanger (3e IVF poging) vlos 2 mrt, uitgerekend 26 Augustus

Yola 41, dusseldorf: zwanger (3e icsi voor brusje), nekplooimeting 28-2, uitgerekend 5 september

Linda 41, 3x Geertgen, daarna 2x Cyprus: zwanger (5e IVF poging), nekplooimeting 17-3, uitgerekend 30 september

Marianne 41, AMC: zwanger (2x ivf, 1e icsi) bloedtest 11/2 (3 emmies), positief!, 18-3 3e echo

Itsus 42: VU (4x) daarna Belgie-UZ Leuven. zwanger (8e icsi) uitgerekend 30/9 16-3 nekplooimeting was prima! 13-4 weer echo

Vlok 43: zwanger (4e icsi) eerst 3x NL nu DD tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2 positief! 1e echo 3/3 kloppend hartje, uitgerekend 24 oktober 2011

Saskia 43, via zh Meander A'foort naar UMC en nu in DD. 2de ICSI:11-3 uitgangsecho, 12-3 starten met spuiten?

Caroline 42: Maasstad icm EMC, beide cryo's helaas niet goed ontdooid... We gaan toch voor poging 5!

Claus 41, EMC: (2e IVF poging) 1e echo 10/2 kloppend hartje maar embryo te klein > 18/2 vervolg echo > hartje klopt niet meer.

Viola 41, 19 mei UV Leuven, 4 juni 2011 afspraak DD (2e IVF poging) (1e poging was in Maasstad)

Geplaatst

Joske 42: 8 eicellen, 9-3 tp 2 emmy's, 24-3 testen.

Caroline 42: Maasstad icm EMC, beide cryo's helaas niet goed ontdooid... We gaan toch voor poging 5!

ff een update.

liefs joske

Geplaatst

Leeuwinnetje 37: DD, cryo terugplaatsing mislukt. Starten nieuwe poging in april/mei?

Geplaatst

@Itsus, Wow 12 weekjes alweer, stond er niet bij stil dat je al zover was en wat een mooie uitslag.

Lijkt mij toch een opluchting als je zeker weet dat je kindje helemaal gezond is. Klinkt leuk afvallen terwijl je hoort aan te komen, maar je hebt gelijk, dit is natuurlijk niet de bedoeling. De kleine moet alle voedingstoffen krijgen via jouw bloed. Eindelijk dat je doorgestuurd wordt naar een internist om hiernaar te kijken. Wie weet misschien is het met een simpel pilletje of zo opgelost.

Geplaatst

@Sas67 Mijn medicijnen zijn bezorgd door https://www.apotheekzorg.nl , ik werd eerst gebeld door hun voor de juiste dag/tijd van bezorgen, dat liep vlekkeloos, super geregeld. Ik zat net even op forum DD en zag dat daar staan, toen dacht ik gelijk aan jou, misschien kan je er iets mee, ik begrijp dat het ZH waar je bent dat moet aanvragen. Succes meid.

Fijn dat je goed kan praten met je vriendin, dat is toch heel waardevol. Het blijft een moeilijk onderwerp, maar als we strakjes zwanger zijn is dat allemaal voorbij!

@Leeuwinnetje Dank voor de tip, ik heb mijn vraag daar gesteld!

@Itsus Wat fijn dat het goed gaat met jullie kleintje. Goed dat je nu wordt doorverwezen, dat is wel zo prettig, nu hopelijk snel minder misselijk.

Geplaatst

Saskia 43, via zh Meander A'foort naar UMC en nu in DD. 2de ICSI:11-3 uitgangsecho, 12-3 starten met spuiten, 17-3 FM

Leeuwinnetje 37: DD, cryo terugplaatsing mislukt. Starten nieuwe poging in april/mei?

Geplaatst

Saskia 43, via zh Meander A'foort naar UMC en nu in DD. 2de ICSI:11-3 uitgangsecho, 12-3 starten met spuiten, 17-3 FM

Trish 42, OLVG/AMC: 3x Ivf, bezig met 12e tp in natuurlijke cyclus

Geplaatst

hi allemaal!

Na een aantal dagen afwezigheid heeeel veel bijgelezen wat een verhalen weer zeg!

Iedereen heel veel succes en bedankt voor jullie medeleven mbt de 11e mislukte cryoterugplaatsing, hier even een verloop van wat mij allemaal weer gebeurd is..

Ik heb een telefonische afspraak met mn behandelend arts in het OLVG gehad die niet echt goed gegaan is: ik vroeg om advies bv schoonmaken baarmoeder, chomosomenonderzoek, hij vond het allemaal niets. Toen ik hem vroeg wat hij dan adviseerde begon hij erover dat hij vond dat ik nu toch zo langzamerhand wel uitbehandeld was!!! Terwijl ik midden inde 3e IVFpoging zit met nog 6 cryos in de vriezer..echt onbegrijpelijk. Heb hem hier tijdens de volgende echo naar gevraagd, en gezegd dat ik het een vreemde gang van zaken vond, zo midden in de behandeling waar we toch positief in willen staan zo een negatief bericht van je eigen behandelend arts te ontvangen, en dan ook nog telefonisch. Hij bood zijn excuses aan en gaf aan dat hij dacht dat ik zijn meing gevraagd had mbt hoe nu verder, hierna, terwijl ik dat absoluut niet bedoelde. Maar ben hier dagen van van streek geweest, gevoel van " het lukt echt niet meer, zelfs de dokter heeft mij nu afgeschreven" etc.

Tevens gaf ik aan : wat als wij nu verder willen, bv in DD, kan ik dan in iig wel de echos hier doen zei hij dat dat niet ging, terwijl een vrouwelijke arts eerder wel zei dat dat kon.. zo vreemd en vervelend, de deur wordt dichtgeogooit. Wij zijn nu vast niet meer goed voor de statistieken van het OLVG denk ik!

Heeft iemand hier erv aring mee? Geen (vergoede ) pogingen meer te gaan, toch door willen gaan in DD en kan iemand mij dan advies geven, of een ziekenhuis aanraden waar men wel met de echos etc zou willen helpen??

Hij gaf zelfs aan: wil je nu donderdag wel terugkomen voor een echo, als je het als zo negatief hebt ervaren het gesprek..vind dit allemaal zo niet te geloven meiden!Ik zei natuurlijk wil ik door, vond het gewoon belangrijk dit met u te bespreken. Nou, heel apart. Dus, eigenlijk met een TP bezig, nu voor het eerst in natuurlijke cyclus maar totaal ontredderd en niet positief! Vooral omdat ik het gevoel heb afgeschreven te zijn!

grtjs van een verdrietige Trish

Geplaatst

Trish wat een nare situatie en wat een nare arts. ( ik heb jaren in het OLVG gewerkt en ken de gynaecologen niet,maar ik ken het OLVG alleen maar als vooruitstrevend en meewerkend) Kan mij heel goed voorstellen dat je hier erg onzeker van wordt en dat je het nu allemaal somber inziet. Wij lopen in DD en doen de echos in Meander ziekenhuis in Amersfoort, daar zijn ze bereid om mee te werken en te denken. Vanuit Amsterdam goed te doen met de auto. In DD kijken ze veel meer naar jouw situatie en veel minder naar protocollen, en doen ze diverse behandelingen die in NL niet gedaan worden. Idee om een rondje te bellen naar ziekenhuis om te vragen of zij echos willen doen als je in DD loopt.

Veel succes en sterkte

Geplaatst
Hoi Mees, nee het wil nog steeds niet lukken om op mijn Iphone in te loggen. In mijn eerste scherm wordt er naam mijn username gevraagd, en als ik dat intik, dan geeft ie aan dat het een verkeerde naam is.Ik weet toch wat mijn username is, zou ik zeggen..:-) En na 5x geef krijg je een time-out, en gooit ie mij op mijn pc er ook uit. Op mijn pc kan ik na 15 min weer wel met m'n username inloggen...hmmm...strange...

Enne, ik vind het wel een interessante uitleg van Bernabeu over het wel/niet vertellen aan je kind in de toekomst. Mijn man en ik hebben er nml ook een discussie over wat wel/niet te doen. Mijn man geeft de sterke voorkeur aan niet vertellen aan onze kind en omgevind, en ik ben er wat makkelijker in. En zoals jij (de dokter) het uitlegt, moet ik eerlijkheidshalve toegeven, dat ook voor een (groot) deel is omdat ik mezelf wil ontlasten met dit alles. Je moet, en ben zelfs verplicht om te kijken naar wat het beste is voor het kindje, klopt.

Ik zal hier ook naar vragen bij Eugin. Itsus, heb jij hier toentertijd info over gehad? Overigens, de hele behandeling en alles wat erbij komt kijken, zegt in feite ook meer dan genoeg: hoeveel je over hebt over je beebjes. Als dit geen teken is van ongelooflijk veel liefde, schiet mij maar lek!

Enne, we gaan nog steeds voor een tweeling...we blijven duimen...

Hey Nal,

Wat raar toch, dat je nog steeds niet kunt inloggen. Ik ben 'out of ideas'; geen idee hoe het kan. Het is nml zo makkelijk als je aut. ingelogd bent. Nou ja, blijven proberen. Of...verander anders je wachtwoord en probeer het dan nog eens.

Wb het niet wel vertellen.

Ja, vond ik ook heel interessant om te horen. En...net zoals je zegt, is het idd vaak dat je zelf niet met dit 'geheim' wilt rondlopen en dat een voorname reden is om te vertellen. Ook best begrijpelijk, maar het gaat inderdaad om wat het beste is voor je kind. Goed om daar ook eens te vragen. En juist, als je ziet wat er allemaal komt kijken bij dit

'traject' moet er zeker veel liefde zijn voor je kind. O ja, wij zien het ook niet als 'een groot geheim' maar gewoon als een manier om zwanger te worden. Zwanger worden kan in de auto, op de keukentafel, in de lift, via ivf, via ecd, via icsi, op het strand. Normaliter vertel je ook je kind niet precies in welk standje of welke plaats je zwanger bent geworden van hem/haar, dus ook bij ecd is het voor ons niet een 'big thing' wat we zouden moeten vertellen. Je kind ontstaat uit veel liefde en dat is het belangrijkste. Dus ook geen 'schuldgevoel' dat we het niet vertellen. (Afgezien nog vd belasting en problemen voor je kind/kinderen.)

Hahaha, hier gaan we ook voor minstens een tweeling! Ben natuurlijk ook dolgelukkig met 1 hoor! We duimen door voor elkaar!

Wat bijzonder trouwens van je hond. Echt zo lief!!

Hey Sas, dankjewel!! Ik broed door:-) Ik zit te snakken naar misselijk worden. Kan dat al? of komt dat later?

En wat stom vd apotheek. Idd een andere nemen hoor, de vlg keer.

Ik post dit ff want ik moet nu naar de vlg bladzij en als ik dat doe, is mijn bericht weg.

xxxx alvast,

Mees

Geplaatst
@itsus

Hey, vandaag je echo, leuk! Ja, ik leef met je mee, en vind voeding ook altijd al n interessant onderwerp, ben ook heel benieuwd wat ze je in t zh aanraden te eten. Na mijn papje voel ik em ook zitten ( misschien te veel vezels?) al is t lichtelijke vorm van misselijkheid. Oh ik kan me trouwens heel goed voorstellen dat je t overgeven tegenhoudt, heb r ook zon hekel aan! Nou genoeg erover, anders wordt je nog misselijk, hihi! Veel plezier vandaag en hopelijk kunnen ze je goed helpen in t zh met je maag!

@Linda

Oh haha, wat n verhaal over je kat die r 1 liet! Heel grappig! Komt volgens mij sowieso weinig voor, n kat die er 1 laat, en dan uitgerekend als jij em zit te aaien met je neus er boven! Hihi!

@mees

Ja dieren zijn te gek! Mijn dieren zijn allemaal aankomen waaien en waren dus al geholpen. Het lijkt me ook super om zon kleintje te hebben, zoals jouw ukje, waar je nog kleintjes van kan krijgen! En als je dan zelf ook nog n kleintje hebt,...is dubbel plezier! 

Over wel niet vertellen had ik n tijdje terug gevraagd aan je. Lief van je dat je r over schrijft, wat ik vind het n belangrijk onderwerp en het is heel fijn om r met lotgenoten over van gedachten te kunnen wisselen! Uieraard zonder te (ver)oordelen! Er met mensen over te praten in je omgeving is lastig want zij kunnen t zich niet goed voorstellen omdat ze zelf niet in zon situatie zitten en hebben of geen mening of zijn heel kort door de bocht. Ik vind ook net als iedereen t belang van t kind bovenaan staan, dus als t beter is om n leven lang n geheim mee te dragen dan heb ik dat er voor over. Van de dokters in t AMC en van de Freya stichting heb ik begrepen dat vertellen beter is en ben daar dus vanuit gegaan. Ik denk dat ook n rol speelt hoe goed je bent in t bewaren van n geheim. Want als dat op latere leeftijd uitlekt, heb je de poppen aan t dansen. En dat moeten we allemaal ieder voor zich bepalen. Ik ga me er nog ns goed in verdiepen. Nogmaals dank voor t delen van jouw ervaringen hierover!

Ps vergeet bijna nog te vragen.. wat werd er bedoeld met het schrijven van namen? Snapte die zin niet.

Hey Marianne,

Ja, zo lief he. Klein ukje van ong. anderhalve maand, ligt alweer op mijn buik en borst. Weer typen met handicap. Wat leuk dat al jouw dieren aan zijn komen waaien. Lief! Hihi, en zo leuk wat je schrijft. Mijn poezenukje, o, ze kruipt nu in mijn nek, en dan nog een ander ukje. Wauw! Ik wil, hihi!!

Ondertussen zit ik poezenukje inmiddels kusjes te geven. Ze ligt inmiddels tegen mijn wang aan. En daarvoor....rennen, dollen als een tierelier.

Wb het niet/vel vertellen. Graag gedaan! Ja, het is zeker belangrijk en alle info is handig. Helemaal eens. O ja, ik heb in mn vorige bericht (reagerend op Nal) nog wat geschreven hierover. (wb het 'geheim' en dat wij het niet zozeer als geheim zien maar gewoon een manier van zwanger worden, die je normaliter ook niet uitgebreid vertelt aan je kind. Ik hoop dat je/jullie een beetje snappen wat ik bedoel;-)

En...wat je zegt over het amc en freya. Dat zou heel goed kunnen. Zij merken dat er eigenlijk alleen bij nederlandse en duitse stellen er een aantal zijn die het willen vertellen. In onze landen heerst er een cultuur van 'openheid' en openheid is heel goed maar is sommige gevallen (zoals dit) blijkt uit onderzoek en ervaring dat openheid juist niet goed is; en zeker niet ten koste moet gaan van je kínd! Interessant he.

O ja, ik bedoelde wb het schrijven van een boek met namen erbij; dat sommige ouders (vertelden ze dus in B.) een boekje willen maken van dit hele traject en dan hun kind op een speelse manier dmv het boek met plaatjes erbij enzo, alles willen uitleggen over het 'onstaan' van zichzelf. Nou...dat raadden ze helemaal ten zeerste af!!!

Nou, ukkie is weer wat gezakt en ligt inmiddels half op de laptop, hihi.

xxxx, Mees

Geplaatst

Hey Itsus, gefeliciteerd!!!!! 12 weken, wauw! Over de grens! Geweldig meid! Super dat het risico op down ook niet verhoogd is. En alles er op en eraan!

Goed trouwens dat je naar een internest wordt gestuurd. Want dit kan zo niet. Succes he en geniet van de mooie kleine.

Lieve Trish, wat een z*k, die arts! Echt niet normaal. En dat midden in je behandeling en notabene 6 cryo's!!! Niet normaal. Zou zeker ergens anders verder gaan. Kan dat trouwens met je cryo's? Kunnen die over naar een andere kliniek? En ja, DD is zeker prima. En als het ff kan doe je daar gewoon je echo's. Dan is alles in 1 hand. Vond ik altijd wel wat waard. Laat je een vriend/vriendin af en toe rijden en relax jij in de auto.

En...je gaat zwanger worden hoor. Niet opgeven. Die lijst moet naar 100 procent! xxxxx

Ik pas me nog ff aan op de lijst en dan eindelijk pctje dicht.

xxx, Mees.

(broedend)

Geplaatst

Hoi Trish,

Wat een narigheid, kan me voorstellen dat je van slag bent geraakt na de reactie van die arts. Met 6 cryo's in de vriezer is je situatie nog niet hopeloos, toch.

Mocht je willen overstappen naar DD en in Amsterdam terecht willen voor de echo's:

Bij echokliniek Prenataal (http://www.prenataal.com) kan je echo's laten maken.

Je hebt wel een verwijzing van DD nodig, maar dat zal geen probleem zijn.

Bij mij kostte een echo voor een follikelmeting (dat was december vorig jaar) € 75,-.

Itsus, wat gaaf dat je echo goed was! En een fijne wetenschap dat je geen verhoogd risico op down hebt.

Ik heb morgen een echo en de nekplooimeting. Maar de uitslag van de combinatietest krijg ik pas een week later.

Geplaatst

Mees 45, KW L'dorp, AMC, DD. 8/3 punctie, 12/3, nu happy aan het wachten en bloedtest 21/3

Trish 42, OLVG/AMC: 3x Ivf, bezig met 12e tp in natuurlijke cyclus

Geplaatst

@itsus

Hey wat n goed bericht! Fijn om te weten dat je kindje geen verhoogd risico heeft op Down en alles er goed uitziet. Geniet er van! Ik hoop dat je snel bij de internist terecht kan en je idd n pilletje krijgt dat helpt.

@mees

Lekker hoor zon ukje in je nek! En bedankt weer voor je reacties, het is echt fijn om te lezen hoe je daar mee omgaat, met wel niet vertellen. Ook al zitten wij er net anders in. Ik kan me jouw redenatie ook helemaal voorstellen. Er valt voor allebei de zienswijzen wel wat te zeggen en daarom is geen van beiden fout/slecht. We proberen allemaal het juiste te doen voor het kind! Wat ik opvallend vind is dat de opvattingen per land verschillen en zou dus wel willen weten waar dit aan ligt: de betrokken instanties beroepen zich allen op onderzoek. Ik heb ook een site in België ontdekt waar hierover t een en ander te vinden is: de verdwaalde ooievaar. Mocht je het interessant vinden: http://www.deverdwaaldeooievaar.be/erover-praten-met-kinderen/

@Trish

Wat n ongevoelige arts heb jij! Ik vind dat ook echt niet kunnen hoe hij je benadert. Je vragen zijn heel terecht, zeker als je leest wat r in DD allemaal mogelijk is. Ik weet niet of je DD genoemd hebt, maar Ik merk ook als je het over buitenland hebt, hierop hooghartig gereageerd wordt. Jammer! Meid, ik zou meteen n afspraak maken bij DD voordat je verdr gaat met je cryos, zodat zij jou eerst goed kunnen onderzoeken. Ik heb r zelf wel geen ervaring, maar je leest hier zoveel goede berichten, dat je daar vast veel beter zit!

Dat geeft ook rust, de gedachte dat je niet meer terug hoeft naar **kel!

En alleen rust heb je nu hard nodig! 

Geplaatst

@Marianne, dank je wel. Ik hoop zo dat er wat zit. Vorige keer uiteindelijk maar 1 eicel bij de punctie en 3 follikels bij de echo.Maar wie weet zijn het er nu meer. Maar 2 goede toppers zou ook mooi zijn. Kortom afwachten dus.

Geplaatst

Trish, wat een lul van een arts om het zo maar eens te zeggen ! Ongelooflijk ! Hoe stamp je iemand de grond in ! En dan ook nog zeggen dat je zo langzamerhand uitbehandel bent ! Sas67 heeft goed ervaringen in Amersfoort zoals ze schreef maar ik juist weer niet. Ik loop in Utrecht in het Diaconessenhuis en vind het daar helemaal top. Zo zie je het wisselt nog al. Ik zou als ik jou was mij er even goed in verdiepen qua ziekenhuis en ik hoop dat de andere meiden hier nog tips voor je hebben.

Itsus, wat heerlijk voor je zo'n fijne echo ! Nu lekker nagienieten ! Zo byzonder zo'n kleintje in je buik ! Ik hoop dat de internist wat voor je kan betekenen want als je helemaal niets kan eten en drinken zit er waarschijnlijk meer dan alleen misselijk zijn van de zwangerschap. Ik kots meestal eens per dag soms 2 keer dus ik houd wel uren wat binnen. Maar het is doodvermoeiend en je voelt je zo slap. Sterkte !

Sas67, wat een gezeur zeg met die apotheek zou toch anders moeten ! Bij mij werd alles altijd netjes aan huis bezorgd genoeg voor 1 poging en ik had vaak nog over. Het ziekenhuis stuurde een fax naar een apotheek in Limboland en die belde dan op om te vragen wanneer het uitkwam om te bezorgen. Nooit problemen mee gehad. Had na mń laatste poging nog zoveel over dat k 2 andere mensen op het Forum er gelukkig mee heb gemaakt.

Ik was gisteren ineens aan de diarree, waterdun. En ś avond weer kotsen dus ik had m'n dagje niet. Een vriendin kwam langs en heeft het babykamertje gezien. Manlief bracht nog meer violen mee en die heeft hij weer in potten gedaan. De tuin wordt steeds gezelliger. Ik duik zo weer even mń bed in de hond ligt alweer te snurken nu ik nog !

Linda, succes vandaag met je echo en nekplooimeting ! Ik moest ook een week wachten voordat de bloeduitslag binnen was.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden