Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Trish, jeetje wat een rare gefrustreerde arts zeg, om dat er zo even uit te gooien. De meesten zien je het liefst binnen 2, 3 terugplaatsingen zwanger worden, daarna ben je gauw een probleemgeval in NL, bah, zoooo ontoepasselijk word ik hiervan. Net of het niet genoeg is wat we mee moeten maken, krijg je ook nog dit soort reacties.

Tegen een hart of andere zieke patient zeg je toch ook niet, ja meneer/mevrouw maar nu bent u toch echt uitbehandeld.

Nou Trish, ik weet dat zulke ontacktische uitspraken van NL artsen hard aankomen maar laat je vooral niet op de kast jagen meid er zijn nog genoeg mogelijkheden in het buitenland. Inderdaad DD is een goede optie, maar ook in Belgie zijn ze heel goed. Ze kijken naar de persoon en niet naar statistieken, wat ze hier in NL nogal eens belangrijker vinden. Aangezien jij zoveel cryo's hebt iedere behandeling, denk ik wel dat het goed zit hoor, hiermee zijn er echt nog wel kansen voor jou.

Ik ben persoonlijk zeer tevreden over DD, omdat ik eindelijk het gevoel kreeg serieus genomen te worden en geen nummertje ben zoals in NL ziekenhuizen.

In DD zijn de technieken wat verder en daarbij past de arts de behandeling op jouw persoonlijk aan.

Helaas nog niet zwanger maar heb hier wel heel goed gevoel over.

Succes!

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dankjewel Marianne!! Ik ga 's ff neuzen.

En broed ondertussen heerlijk door!!

Merk dat ik dolgraag zelf ff wil testen. Nu!! Hihi, vrouwtje ongeduld :-)))))

De kv testen zijn het gevoeligst toch? En wb wachtdagen; tel je die vanaf de tp of de punctie? Vanaf punctie (dinsdag ) zou vandaag wd 9 zijn en vanaf tp (zaterdagmorgen) wd 5. Kun je dan al wat zien???

Xxx, mees

Geplaatst

@sas succes vandaag met de fm! Hoop op een mooi aantal, maar je hebt maar 1 goede nodig, dus houdt moed!!!!

@Linda jij ook veel suc6 met de nekplooimeting! Ik had m'n bloed vorige week al laten prikken op advies van het zh omdat ze mij dan direkt bij de echo de uitslag al konden geven.

@mees volgens mij moet je rekenen vanaf punctie!

Ik had zelf ook eerst over een staafje gepiest! Kon ook niet langer wachten. Zat in san fransisco en manlief wilde niet dat ik het daar deed, omdat ik een eventuele teleurstelling dan alleen moest verwerken, maar de volgende dag bij terugkomst in nl direkt getest. 7-1 punctie, 20-1 urinetest!

@trish wat een eikel van een arts! Ik weet helemaal hoe je je voelt. Ik heb zelf soortgelijk iets meegemaakt. Maar mijn arts zei niets tegen mijzelf. Ik moest een kleine operatie ondergaan aan iets heel anders in hetzelfde ziekenhuis en kreeg toen mijn dossier in handen om het mee te nemen naar de anestesist. Ik dacht toen, tjee wat een dik dossier, dus ging er nieuwsgierig even in bladeren. Ik zag toen een brief van de arts waarin stond dat "mevrouw" zich er maar bij neer moest leggen om nooit moeder te worden! Zo en bedankt he!!! Ik heb die opmerking nooit van hem gehoord of gelezen. Wij waren gelijk klaar met hem en zijn direkt daar weggegaan zonder 1 woord er aan vuil te maken! We zijn naar België gegaan en daar werden we wel netjes behandeld!

Nu is het zelfs zo dat ik nu ik zwanger ben ook niet naar het zh hier ga, terwijl het echt naast de deur is. We zijn nu onder controle in een ziekenhuis zo'n 20 km verder. Daar worden we ook heel netjes behandeld!

Jij heel veel succes met je keuze, ik zou zeggen kijk over de grens!!!!

Geplaatst

Hey itsus,

Ahh, heel goed. Want als je vanaf de punctie telt, zijn het veel meer wachtdagen :-)!!

Ik ga dat ook doen denk ik. Misschien zaterdag of zondag? Of is dat te vroeg? Ik vind van niet, hihi!!

Xxxx, mees

Geplaatst

hoi meiden, helaas maar 1 folikel van 9mm bij de echo. Baal er zo enorm van. Ik had ook geen grote hoeveelheden gerekend maar 1????

Nou weet ik wel dat je er maar 1 nodig hebt maar toch. Net doorgebeld naar DD en wacht op advies van hun. Doorgaan en hopen dat deze ene nog groeit of stoppen en hopen bij een volgende poging op meer? Ik weet het f fniet meer. Wacht eerst maar even DD af

@Itsus, heel goed dat je daar weg gegaan bent. Op dat soort lui zit je niet te wachten.

@ Mees spannend he nu het dchterbij komt.

Geplaatst

Balen Sas, 1 is niet veel... Ben benieuwd wat ze zeggen... Het kan per keer verschillen he, dus misschien beter volgende maand verder gaan? Maar ja, je wil door natuurlijk! In ieder geval succes!

Geplaatst
hoi meiden, helaas maar 1 folikel van 9mm bij de echo. Baal er zo enorm van. Ik had ook geen grote hoeveelheden gerekend maar 1????

Nou weet ik wel dat je er maar 1 nodig hebt maar toch. Net doorgebeld naar DD en wacht op advies van hun. Doorgaan en hopen dat deze ene nog groeit of stoppen en hopen bij een volgende poging op meer? Ik weet het f fniet meer. Wacht eerst maar even DD af

@Itsus, heel goed dat je daar weg gegaan bent. Op dat soort lui zit je niet te wachten.

@ Mees spannend he nu het dchterbij komt.

Hey Sas, ja....zeker spannend!! Wil erg graag testen! Maar ik moet niet mutsen, gewoon genieten van de ukjes in mijn buik :-)

Jammer dat je maar 1 follikel hebt, maar idd, je hebt er maar 1 nodig toch? Maar ja, we willen allemaal meer natuurlijk. Heel logisch hoor! Want daarmee vergroot je wel je kansen. Ja, ik zou ook ff afwachten wat DD adviseert. Moeilijk hoor. Maar wie weet...is het n toppertje! Grote knuffel!

xxxx,Mees

Geplaatst

dank je Mees, ik wacht DD wel even af maar ben al bezig om heel veel positieve energie naar mijn enige maar fantatstische follikel te zenden.

Jij gewoon dorgaan met broeden en zorgen voor je ukkies!!

Geplaatst

Hoi meiden, bedankt voor jullie meedeleven, erg lief!

Het is gisteren allemaal goed gegaan gelukkig. Narcose gehad dus nergens wat van gemerkt. Ben totaal 40 minuten in de ok geweest. Er zat nog wat weefsel in mijn baarmoeder wat ze weg hebben gehaald dus ik was afgelopen vrijdag nog niet alles kwijt geraakt. Beter zo, want nu weet ik zeker dat het schoon is en kan ik het "afsluiten". Volgende week donderdag hebben we een evaluatiegesprek met de IVF-arts en die heeft dan ook de uitslag van het lab van wat het nu precies was van wat ik kwijtgeraakt ben. Ook verteld hij me dan wat ze hebben besproken in het groepsgesprek. Er werd me wel even verteld dat we er rekening mee moeten houden dat er besloten kan worden om niet verder te gaan. Ze kijken dan naar het totaalplaatje hoe het met mij verlopen is in die tijd en daaruit kunnen ze overwegen om niet door te gaan. Dit in verband met het weinig aantal follikels die ik iedere keer heb na stimulatie (1x 5, 1x 3 en 1x 2), een paar keer een cyste, tussentijds bloedverlies, en nu die miskraam. Allemaal dingen die bij het plaatje van mijn leeftijd horen en hun visie is dan hoe groot (klein eigenlijk) is nu de kans op een gezonde zwangerschap. Of dat ik een klap in mijn gezicht kreeg zeg! Iedere keer krijg ik te horen dat het wel weinig follikels zijn maar dat je maar 1 goede nodig hebt en nu dit weer! Ik snap met mijn verstand wel dat ze de overweging maken dat als de kans zo minimaal is dat het geen zin heeft om door te gaan maar met mijn gevoel wil ik door natuurlijk. We hebben nog 1 kans en die willen we aangrijpen. Daar heb ik de ellende van de afgelopen tijd wel weer voor over.

Ik wilde weer gaan werken vandaag maar de arts raade het af ivm de ingreep en de narcose. Nu ik zo thuis ben vandaag is het eigenlijk ook wel ff lekker. Kan ik het in het koppie ook weer ff op een rijtje zetten. En vrijdag is mijn vrije dag dus ik heb het hele weekend.

Liefs van mij voor jullie allemaal!

Claus

Geplaatst

Jeannet 42, 3 x Nderland, 1 x UZ Gent: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje)

Jeanine 41, Utrecht: zwanger (2e IVF poging), uitgerekend 29 mei (jongen)

Rachel 44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

Lot 42, Amphia icm EMC: zwanger (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

Moto 44: Maasstad icm EMC: zwanger (3e IVF poging) vlos 2 mrt, uitgerekend 26 Augustus

Yola 41, dusseldorf: zwanger (3e icsi voor brusje), nekplooimeting 28-2, uitgerekend 5 september

Linda 41, 3x Geertgen, daarna 2x Cyprus: zwanger (5e IVF poging), nekplooimeting 17-3, uitgerekend 30 september

Marianne 41, AMC: zwanger (2x ivf, 1e icsi) bloedtest 11/2 (3 emmies), positief!, 18-3 3e echo

Itsus 42: VU (4x) daarna Belgie-UZ Leuven. zwanger (8e icsi) uitgerekend 30/9 16-3 nekplooimeting was prima! 13-4 weer echo

Vlok 43: zwanger (4e icsi) eerst 3x NL nu DD tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2 positief! 1e echo 3/3 kloppend hartje, uitgerekend 24 oktober 2011

Karin (aka ivfmoeder) 41, EMC: zwanger (4e IVF poging)

Saskia 43, via zh Meander A'foort naar UMC en nu in DD. 2de ICSI:11-3 uitgangsecho, 12-3 starten met spuiten, 17-3 FM

Nadine 41: (5e ivf) tp 2/2

Leeuwinnetje 37: DD, cryo terugplaatsing mislukt. Starten nieuwe poging in april/mei?

Joske 42: 8 eicellen, 9-3 tp (?)

Caroline 42: Maasstad icm EMC, beide cryo's helaas niet goed ontdooid... We gaan toch voor poging 5!

Mees 45, KW L'dorp, AMC, DD. 8/3 punctie, 12/3, nu happy aan het wachten en bloedtest 21/3

Trish 42, OLVG/AMC: 3x Ivf, bezig met 12e tp in natuurlijke cyclus

Elies nét 42: gesprek (3e ivf) 9/2

Inge 42: (1e icsi) punctie 15/2

Claus 41, EMC: curettage 16/3 > evaluatiegesprek 24/3

Viola 41, 19 mei UV Leuven, 4 juni 2011 afspraak DD (2e IVF poging) (1e poging was in Maasstad)
Geplaatst

Claus, fijn dat het nu allemaal weg is. Ik kan mij zo goed voorstellen dat je erg geschrokken bent van wat het ziekenhusi zei. Dat wil je helemaal niet horen. Verstandelijk klopt het wel; leeftijd, aantal follikels en alle andere zaken,maar voor je gevoel is het nog niet klaar.

Goed dat je niet bent gaan werken. Neem even de tijd om bij te komen en uit te rusten. Werken kan altijd nog!

Geplaatst

Claus fijn dat het goed gegaan is en alles weer schoon is. Je weet dat je niet gebonden bent aan dat ziekenhuis he? Je hebt nog een vergoede poging over dus zou ergens anders heen kunnen gaan als ze niet met je door willen?

Ik kan me goed voorstellen dat je niet wil stoppen!

Sterkte in ieder geval!

Caroline

Geplaatst

Ja Caroline dat is zo maar ik heb zoiets van: als ze het zelfs in het EMC niet meer zien zitten, waar dan nog wel! Maar goed, eerst maar even het gesprek van volgende week afwachten.

Geplaatst

Claus, fijn meid dat alles achter de rug is rust nu maar lekker even uit je hebt toch narcose gehad en dat is niet 1,2,3 uit je lichaam. Kan mij ook zo kwaad maken dat ze vinden dat je te weinig follikels hebt. Ik had er ook niet veel en zie hier ! Ik vind gewoon als de"patient"door wil gaan ze daar achter moeten staan welk ziekenhuis in Nederland dan ook. You go girl !

Sas67, een follikel is een follikel ! Succes !

Geplaatst

@Itsus, ik was ook zeker daar weggegaan en inderdaad dapper van jullie om er geen woorden aan vuil te maken. Zij zullen zich er toch niks van aantrekken, terwijl wij ons lopen te ergeren. wat een freaks lopen er toch rond in ziekenhuizen. Ik sta echt versteld van de verhalen hier op het forum. Dacht dat ik het nodige had meegemaakt.

@Claus, jeetje meid eerst dit verloop met je miskraam en dan ook nog eens meteen er achteraan een arts die je even vertelt dat ze eventueel niet met je verder gaan. Wordt je nog meer de grond in gestampt. Misschien moet je daar niet je tijd verdoen en jezelf orienteren op andere mogelijkheden, wellicht over de grens. Leef echt met je mee dat je deze nare dingen allemaal moet meemaken. Dikke virtuele knuffel voor jou.

@Sas67, kan je teleurstelling voorstellen, maar dit is toch nog een eerste follikelmeting. Kan zijn dat er meer bijkomen die nu nog te klein zijn.

Daarbij heb je immers maar 1 toppertje nodig. Ik duim voor je dat er nog wat bijkomt en anders dat dit follikel een wondertje wordt.

@Mees, naar mijn weten in wordt gerekend vanaf de punctie. Maar voor de test moet je (volgens de artsen waar ik bij behandeld ben) in ieder geval minimaal 14 dagen na de terugplaatsing tellen. Als je te vroeg test kan de test misschien negatief zijn terwijl je wel zwanger bent.

Dit geldt natuurlijk niet voor een bloedtest, daar kunnen ze het al eerder afleiden.

Ga je toch testen in het weekend? Spannend is dat he, het wachten is zooo killing. Ga op je gevoel af zou ik zeggen hihi.

Geplaatst

@sas

Goed van je dat je al weer positieve vibes naar je follikel stuurt, na de eerste teleustelling. Echt knap van je! Hoop zo op n topper voor je!

@Claus

Hè wat n kl*te actie om dat nu zo bij jou neer te leggen. Waarom gebruik je deze vrije dagen niet om ook ns buiten t EMC te kijken? Het EMC is toch niet zaligmakend? Wij zijn ooit begonnen bij t EMC en kregen toen ook op n botte manier te horen dat mijn man onvruchtbaar is. Ik begrijp niet dat ze daar niet wat tactischer mee omgaan. Zeker nu je net n curetage hebt ondergaan. Je verdient beter, hoor! Dikke knuffel!

Geplaatst

Haha leeuwinnetje, is zeker killing;-)!! Heb nu beslotendat ik niet moet zitten mutsen en gewoon (waaaah) maandag de bloedtest afwacht. Anders blijf ik dubben wat te doen. Ben n grote meid (nou ja, niet zo heel groot eigenlijk) en kan best wachten (NOT:-)!

En ik moet gewoon vertrouwen dat ik zwanger ben en genieten. Positive attitude.

Maar ik pleeg wel n moord als ze niet maandag ook de uitslag hebben!! Hihi!!!!

Sas, zoals ik al zei; dit wordt n top ei!!

Claus, wat n k**arts om dat zo te zeggen net na je currettage. Lekker moment. Zoals al n paar aanraden, als ze negatief blijven overstappen!

Wel fijn dat je nu alles 'kwijt' bent, en nu weer vol goede moed door.

Ik broed weer verder hier!!

Xxx, mees

Geplaatst

@mees

Mijn punctie was op 25 jan ( en Pregnyl injectie van 5000 36 uur ervoor) op 8 feb eerste plastest gedaan. Wanneer en hoeveel pregnyl heb jij gehad of heb je dat niet vw ECD? Ik was dus op dag 14 vrij laat met testen vergeleken met de meesten hier. Het was stomweg niet eerder bij me opgekomen, debiel hè ? En dat terwijl ik de testen van Matcare ( die ik ooit gratis bij de ovulatietesten had ontvangen) gewoon in huis had! Hihi!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden