Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

icon1.png

'Rond de 40' topicdag

Saskia (sas67)

Gigi (mom2b)

Caroline (enilorac) voorkeur omgeving Rotterdam

Marianne (Itsus) voorkeur omgeving Amsterdam/Utrecht

Marianne (69) voorkeur omgeving Rotterdam

Nalinie (Nal)

Mees

Jeanine

Jolanda (Vio-la) voorkeur omgeving Rotterdam

Leeuwinnetje voorkeur omgeving Utrecht

Claudia (Claus69) voorkeur omgeving Rotterdam

Renee (Rachel) voorkeur omgeving amsterdam/utrecht

Claus goed dat je nog een keer gaat proberen.

Het kan echt, bij mij 2 keer een miskraam en nu gaat het zo goed.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hoi Claus hoe gaat het? Ik zie dat je net hebt ingevuld dat je in mei voor de 3e poging gaat? Begin of eind mei? Goed dat je weer vooruit kan kijken!

'Rond de 40' topicdag

Saskia (sas67)

Gigi (mom2b)

Nalinie (Nal)

Mees

Jeanine

Jolanda (Vio-la)

Leeuwinnetje

Even nog het volledige lijstje want Claus was er af gevallen...

Hoi,

We zijn vandaag op gesprek geweest in het ziekenhuis en als we willen mogen we voor de 3e poging gelukkig! Ik moet nu wachten op de eerste menstruatie na de curettage en de cyclus daarna mogen we beginnen. Dit zal ergens in mei zijn. Wanneer in mei hangt af van wanneer ik dan ongi word.

De arts heeft ons goed duidelijk gemaakt hoe klein de kans is dat het gaat lukken maar hij snapte ook wel dat ik die laatste kans aan wil grijpen. Het slagingspercentage zal tussen de 5 en 10% liggen en mocht ik weer zwanger worden dan is de kans op een miskraam 40 tot 50%. Dit alles komt doordat de eitjes van mindere kwaliteit zijn door de leeftijd. Maar goed, dat de kans klein is wisten we voordat we hieraan begonnen maar een kans is een kans, hoe klein ook!

Liefs Claus

Geplaatst

Lieve meiden,

Mijn voorkeur is ook Utrecht maar ik sluit mij gewoon aan bij meeste stemmen gelden hoor. No problem.

Claus, mooi gezegd ! Een kans is een kans zo is het maar net !

Ik ben vanmiddag voor controle geweest en de urine ( geen eiwitten) en bloeddruk (110 over 80) waren goed ! Het hoofdje van onze kleine man lag naar beneden en het allerbeste nieuws was dat de placenta niet meer voor de uitgang ligt maar bovenin ! Ik kan zoals het er nu uitziet dus gewoon bevallen ! Over 3 weken weer terugkomen voor controle. Dit keer de datum 3 keer gecheckt voordat ik hem in de agenda schreef hi hi !!!!!

Het is nog vroeg maar ik ben doodmoe en ga zo vast naar bed, kan zo slapen ! Ik ga meestal in de ochtend rond 9u nog een paar uurtjes plat ( sta elke ochtend om 7u op ) maar vanochtend werd ik weer eens mń bed uit gebeld door een tante die nb weet dat ik elke ochtend in bed lig, zucht, maar ze schijnt het niet te willen

snappen geloof ik. Ik ga haar binnekort ook maar eens stalken ha ha zij ligt elke middag een paar uur op bed !

Geplaatst

icon1.png

hoi meiden,

We hebben een enorme spannende dag gehad! De korte versie: bij de punctie 2 eitjes ipv 1. Maar bij vriendlief geen levende zaadcellen gevonden. Dus of hij nog een keer een potje wilde vullen. Wat niet lukte door alle spanning natuurlijk. Dr S zei dat we de hele middag de tijd hadden en dat als het niet zou lukken de eitjes ingevroren werden. Nadat ik van de uitslaapkamer mocht ben ik met viendlief het kamertje ingedoken om samen voor een gevuld potje te zorgen. Uiteindelijk gelukt maar weer zo op het oog vlgs het lab geen bewegende cellen. We zijn naar huis gereden met allerlei emoties en gevoelens. Ik had zo te doen met mijn vriend. Die voelde zich zo schuldig. Bijna thuis werden we gebeld door Irma,dat er, schrik niet 1 bewegende zaadcel gevonden was en dat die nu 1 eitje ging bevruchten!!!! Mijn andere eitje was niet rijp genoeg. Nu maar hopen dat we morgen goed nieuws krijgen en zaterdag alsnog een tp hebben.

Wat een dag hebben we gehad. Ben echt uitgeteld nu. Maar goed als we dit overleven dan moet het een topbevruchting worden.

Geplaatst

Jeetje wat een verhaal Sas!! Pfff, heel spannend. De 3e ICSI moest mijn vriend ook voor de tweede keer, wonder boven wonder lukte hem dat, maar vervolgens werd het zo druk in het EMC dat we naar huis gestuurd werden zonder uitslag... Ik moest een paar uur later bellen en ben toen een paar jaar ouder geworden... Ik had 11 eitjes en ze hebben er 8 kunnen bevruchten. Helaas op niets uitgelopen maar ik was blij dat er in ieder geval een kans was. Ik hoop zo dat jullie die ook krijgen!

Nal, welke looks zijn dat dan??

Hieronder nog een keer het lijstje met de aanvulling van Jeanine.

'Rond de 40' topicdag

Saskia (sas67)

Gigi (mom2b)

Nalinie (Nal)

Mees

Jeanine voorkeur omgeving Utrecht

Mmm, Rotterdam leek te gaan winnen maar nu staat ie gelijk met Utrecht! High tea goed plan!

Geplaatst

lijstje aangepast

'Rond de 40' topicdag

Saskia (sas67) voorkeur Utrecht maar elders mag ook( meerijden met mij kan ook)

Gigi (mom2b)

Nalinie (Nal)

Mees

Jeanine voorkeur omgeving Utrecht

Geplaatst

Sas, wat een gedoe zeg, maar uiteindelijk ga je voor het goudenei toch..:-) Het is wel vervelend geweest voor je vriend, maar het gaat om het resultaat. Mannen kunnen in deze ook af en toe erger dan kinderen zijn, en hebben soms veel meer aandacht nodig dan de vrouwen. En dan blijkt hoe sterk wij van het vrouwelijk geslacht zijn. Op naar een topbevruchting ja.

@ Caroline: ik bedoelde meer dat ik gekleurd ben...je weet wel, buitenlandse naam, en soortgelijke looks...hihihi...

Geplaatst

Hi Sas, wat n verhaal, heb r n brok van in m'n keel. Mijn man vond t heavy, en zei dat je man wel hard gewerkt heeft!

Wat n stressy toestanden maar gelukkig toch nog resultaat. Met ICSI is 1 zaadje voldoende dus dit was THE golden seed voor t golden egg!

Snap dat je doodop bent, slaap lekker, meis, probeer t maar n beetje achter je te laten. Dikke knuff!

Hi caro! Heerlijk dat je in mei weer mag starten! Kun je eindelijk weer vooruit gaan kijken!

Allen, high tea lijkt me ook heerlijk! Ik ben t alleen niet helemaal eens om te gaan voor de meeste stemmen gelden maar hou liever rekening met mensen zoals Gigi, die uitZutphen moet komen, en spreek liever af in omgeving Utrecht. Dan hoeft zij niet zo ver, is wel zo fair, toch?

Die meiden van t andere topic hadden n theehuis in bunnik, theehuis Rijnhauwen oid, is dat iets? Bij mooi weer ziet t er erg leuk uit!

Liefs en nog n fijne avond!

En hopelijk niet weer om 2.45 uur wakker, duh! ;)

Geplaatst

Sory bedoelde hierboven Claus niet caro!

En jeanine heb je overgeslagen.. :) Maar wat n fijn bericht, alles in orde, heerlijk! Lachen ja, ga jij je tante 's middags terugstalken, hihi!

Liefs allemaal!

Geplaatst

Geeft niet, het bericht slaat ook op mij: ik ga ook in mei weer beginnen als het goed is...

Het was trouwens zomaar een opmerking hoor, dat Rotterdam en Utrecht evenveel stemmen hebben, laten we eerst verder nog inventariseren voordat we beslissen, nog niet iedereen heeft gereageerd...

Slaap lekker!

Geplaatst

Oh grappig, jij kan ook in mei weer starten! Ja, m'n boodschap is dus ook voor jou bedoeld: ogen weer lekker gericht op de toekomst!

We hebben afhaal Grieks gegeten vanavond omdat manlief de boodschappen in de koelkast op z'n werk vergeten is. Ik weet niet of t daardoor komt maar ben misselijk! Eindelijk weer ns :) en ik kan niet poepen behalve n keutel ( iets ik normaal nooit heb, eerder andersom!) Oh jee ik liep vandaag te klagen dat ik niet voel dat ik zwanger ben... Nu weet ik t weer , hihi!

Hey mees, wat ben je stil. Ik mis je! 

Geplaatst

:confettistars:

Heerlijk, een high tea!!!

En Claus, heel fijn dat jullie door mogen!! Inderdaad, een kans is een kans!! En met onze posi vibes erbij, moet het gaan lukken!!thumbup.gif

Jeanine, super dat je beeb en je placenta nu goed liggen. Je bent er klaar voor! Hahahaha, ja ga maak vaak 's middags die tante bellen:lachu:. Wraak is zoet, hihi.:toothy4:

Sas Dit gaat helemaal goed: 1 golden egg en 1 moving spermthing! The best combination ever!! Dit wordt um!!!! :alright:

Morgen nieuws over de bevruchting...! Dat eitje wordt super bevrucht! Die ene bewegende stort zich gewoon in je eitje. Is nu druk aan de gang:clap2:. (Net zoals je arme man vanmiddag.)

Marianne, vannacht heerlijk slapen. Ik ga ook wat eerder dan 2 uur ;-) :happydance:

O ja, mijn voorkeur is omgeving Den Haag/Amsterdam

Morgen overdag vrij dus shoppen voor het 1e babydingetje.....! (Had nog geen tijd.)

Ben nog steeds zo blij en kan het bijna niet bevatten!! xxx wibel

Geplaatst

[quote=Marianne69;

Hey mees, wat ben je stil. Ik mis je! 

:toothy9::toothy9::toothy9::toothy9::toothy9::toothy9::toothy9::toothy9::toothy9::toothy9::toothy9::toothy9::toothy9::toothy9:

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaah!!!!

HEY MARIANNE, ik ben er weer hoor. De rust is weg!!!

Ja, steeds pas laat thuis en dan moest ik bij werk steeds ff snel een wc zoeken om ff op mijn mobiel dit topic te bekijken. Hahaha, al dat geplas en gepoep!! Nou, eigenlijk dus helemaal niet want daar had ik natuurlijk geen tijd voor. Wat is nou belangrijker....duuhhhh...dit topic natuurlijk.

Morgen heerlijk vrij en lekker shoppen :walk:en 's avonds nog oppassen. Ook gezellig hoor.

Nou, nog ff een opstekertje voor die ene :sign17: van man Sas!! Go for it!!!

xxxx, slaap lekker Marianne!!:sleepy2:

Geplaatst

Sas67, wat een verhaal ! Ik duim mij suf dit moet hem gaan worden hoor ! Byzondere eitjes vragen om byzondere zaadjes en dit is hem dan ! :happydance: Toi toi toi, ik hoop dat je snel teruggebeld wordt vandaag.

Mees, ha ha de wc is nu je vriend in positieve zin laat het niet in negatieve zin worden ! Dat heb ik al ! Ik had gisteren een saucijzenbroodje op en sinaasappelsap nou dat ging niet echt samen, ahum.

Miarianne69, heerlijk grieks eten jammer dat je er misselijk van werd kan door de kruiden komen. Dat niet kunnen poepen had ik ook maar nu gaat het stukken beter maar ja die aambei zit er nog jammer genoeg.

Geplaatst
Sas, wat een gedoe zeg, maar uiteindelijk ga je voor het goudenei toch..:-) Het is wel vervelend geweest voor je vriend, maar het gaat om het resultaat. Mannen kunnen in deze ook af en toe erger dan kinderen zijn, en hebben soms veel meer aandacht nodig dan de vrouwen. En dan blijkt hoe sterk wij van het vrouwelijk geslacht zijn. Op naar een topbevruchting ja.

@Nal, ja mannen kunnen watjes zijn. Ook vriendlief hoor.Maar in dit geval heeft hij wel zwaar gehad door alle stress en druk.

Geplaatst
Hi Sas, wat n verhaal, heb r n brok van in m'n keel. Mijn man vond t heavy, en zei dat je man wel hard gewerkt heeft!

Wat n stressy toestanden maar gelukkig toch nog resultaat. Met ICSI is 1 zaadje voldoende dus dit was THE golden seed voor t golden egg!

@marianne, wat lief van je man! Zal het mijn mannetje vertellen.

Geplaatst

Sas Dit gaat helemaal goed: 1 golden egg en 1 moving spermthing! The best combination ever!! Dit wordt um!!!! :alright:

Morgen nieuws over de bevruchting...! Dat eitje wordt super bevrucht! Die ene bewegende stort zich gewoon in je eitje. Is nu druk aan de gang:clap2:. (Net zoals je arme man vanmiddag.)

@Mees, ja dat moet goed komen toch na al dat gedoe.

Jij veel winkelplezier. Leuk he iets voor je ukkie kopen! Stuiter je wel een beetje rustig door de winkels??

Geplaatst
Hoi,

We zijn vandaag op gesprek geweest in het ziekenhuis en als we willen mogen we voor de 3e poging gelukkig! Ik moet nu wachten op de eerste menstruatie na de curettage en de cyclus daarna mogen we beginnen. Dit zal ergens in mei zijn. Wanneer in mei hangt af van wanneer ik dan ongi word.

De arts heeft ons goed duidelijk gemaakt hoe klein de kans is dat het gaat lukken maar hij snapte ook wel dat ik die laatste kans aan wil grijpen. Het slagingspercentage zal tussen de 5 en 10% liggen en mocht ik weer zwanger worden dan is de kans op een miskraam 40 tot 50%. Dit alles komt doordat de eitjes van mindere kwaliteit zijn door de leeftijd. Maar goed, dat de kans klein is wisten we voordat we hieraan begonnen maar een kans is een kans, hoe klein ook!

Liefs Claus

Claus ,wat fijn dat jullie doormogen en gaan!!! Elke kans is er een en die wil je gewoon pakken.

Geplaatst

Sas, ik hoop dat je een beetje hebt kunnen uitrusten, ook je man! Wat een spanning voor jullie. Heel veel succes vandaag en hopelijk laten ze jullie niet te lang wachten. Ik duim voor je meid!!

Geplaatst

Goeiemorgen,

Mees ik heb je net genoemd in het pauze af meisjes topic... over positiviteit gesproken, dat het in jou geval geweldig gewerkt heeft! Zijn allemaal jonkies daar dus ik denk niet dat ze je kennen (en dan missen ze toch wat, haha!)

Had ik hier al gemeld dat ik 4 april een afspraak heb in het zh? Ben ik even vergeten. Evaluatie/voortgangsgesprek en we moeten weer opnieuw bloed prikken en groen licht krijgen natuurlijk voor poging 5. En dan weer positief denken!

Geplaatst

Hahahahaaaa Caroline, missen ze zeker wat.... ;-)

Maar...ff serieus....heel leuk dat je dat hebt gedaan. Ja zeker, heeft echt helemaal gewerkt. Vanaf de 1e dag dat ze bij me waren heb ik van iedere minuut genoten en erin gelooft. Wel spannend natuurlijk de dag dat ik roze afscheiding had (1x) en de dag erna rode stippetjes. En natuurlijk het zoooo graag willen weten dat je eerder wilt testen. Toen m'n zus vroeg of ik zwangerschapsverschijnselen had (níet en zij altijd wél) zei ik dat ik toch dacht dat het goed zat.

Ja, bijzonder hè?! Het lijkt wel alsof iedereen en alles positief meewerkte om dit resultaat te krijgen!!

Tuurlijk bezweek ik bijna vd spanning toen de uitslag zo lang op zich liet wachten maar jullie hielpen me met jullie blije berichten er door heen!!

Al die positiviteit; er was geen ontsnappen meer mogelijk voor de ukkies in m'n buik, hihi.

Super dat je 4 april de afspraak hebt. Dat schiet ook al op! En dat stuiteren we jullie ook de goede richting op...naar n zwangerschap!! Xxx

Dankjewel Sas, ik zal me inhouden en niet te veel stuiteren, hihi!

Ik neem m'n mobiel mee om snel jouw goede bevruchtingsnieuws te horen!!

Hahaha, klopt jeanine, dat lijkt me niets. Alles moet er van boven in en graag rustigjes van onderen uit :-)))

Hoop dat je weer ok bent qua maag!!

Liefs, mees

Geplaatst

Hey Sas ik had al gereageerd op topic dusseldorf. Dit gaat het um worden!! Kan gewoon niet missen.

Claus, iedere kans is een kans hoor, heb weleens verhalen gehoord/gelezen van mensen die minder dan 1% kans hadden en toch zwanger zijn geworden. Daarbij vind ik het raar dat de dokter de kans op miskraam 40 tot 50% inschat. Ik lees overal dat dit boven de 40 1 op 3 kan zijn, dit is toch wel iets lager en daarbij dit zijn maar statistieken en dus niet voor iedereen van toepassing.

Jeannine wat een verhaal van je tante haha, lijkt wel of sommigen het erom doen, maar vaak is dit gewoon er niet bij stil staan haha. Misschien moet je haar ook keertje gaan stalken haha. Maar waarom sta je om 7.00 uur op als ik vragen mag als je dan toch weer om 9.00 uur weer opnieuw gaat tukken? Kan je toch beter iets langer blijven liggen:happy:?

Geplaatst

Joepie Sas!!! Goed zeg, die willen heel graag!!! Veel plezier met de TP, goed kijken he, vind ik altijd zo'n bijzonder moment: floep! daar gaat ie...

Geplaatst
Hoera Hoera mijn golden egg en zijn moving spermthing hebben elkaar gevonden, er is een bevruchting!! Morgen 12.00 de tp!!!

Wat goed nieuws Sas. Op naar het Golden beebje nu..:-)

Succes morgen, ben alvast begonnen met duimen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden