Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Nikkie wat een topnieuws! Geweldig!! Hoef je geen tips te geven want je weet precies wat je moet doen :-) Nu wachten... Oh wat spannend, weer iemand bezig die ik (in het echt) ken, leuk!!! Is toch wel extra speciaal hoor.

:positive energie:

Wat lief gezegd Caroline, dat je het extra speciaal vindt.

Klopt, TP in het EMC. Alleen was jouw voortraject in het Maasstad, toch? En ik in het Albert Schweitzer.

Nu net als jij flink aan de wandel.

Geplaatst

Nikkie: top 7 uit 7 dat is echt super!Ik heb mijn inmiddels 17 (+9) maanden oude "emmie" ook in het EMC op mogen halen, het moet gewoon lukken!Lekker broeden en zennnnnnn, dan nemen wij met zijn allen gezusterlijk alle zenuwen op ons de komende 2 weken. Deal?En dan hoop ik net wat Sometimes zegt, dat ik je de komende 9 maanden kan plagen met de ene na de andere zwangerschaps"blunder".Liefssssssss,Lot

Geplaatst

Vandaar dat je twee weken moet wachten op de brief met cryo's. Ze zijn volgens hun eigen zeggen wat soepeler geworden met invriezen... Ben benieuwd!

Was de embryoloog toevallig een buitenlands uitziende jonge man, Indiaas ofzo? Die heeft bij mij Bram en Kaat uitgekozen! Gek traject eigenlijk he, als je er zo over nadenkt... Maar daarna maakt het geen bal meer uit! Vind ik tenminste.

Geplaatst

@ Nikkie, Super dat je 2 mooie emmies aan boord hebt. Ik ga net als alle anderen hier duimen!! Jij gaat gewoon het goede voorbeeld geven en ik volg je dan binnenkort zodat we beiden zwanger onder de kerstboom zitten!!!! xx

Geplaatst

Lieve meiden bedankt voor jullie lieve berichten.

Lot, een goed plan om gezusterlijk die komende twee weken zenuwen te dragen. Maarreh ... welke zenuwen ... ik ben totally zen door mijn acu naaldje ;-)

Ja Sas, samen zwanger, dat zou echt te gek zijn. Ik hoop het zo voor ons.

Caroline, onze embryoloog was vrouwelijk, ik heb haar al eerder gehad. Ik vind ze daar altijd heel aardig en meelevend en nu was ze nog eens extra aardig. Ze was zo enthousiast met vertellen dat alle 7 bevruchtingen mooi waren en dat ze alles heeft meegenomen in haar keuze en uiteindelijk de 2 allermooiste heeft uitgekozen, ze was echt heel lief.

Sometimes ook in het EMC, wat een goede EMC berichten. Maar Sas, ook over Spanje goede berichten, kijk naar Mees.

Vanochtend een heerlijke zonnige baarmoeder-doorbloedings-wandeling gemaakt. Nu bezig met een verse uiensoep ... met alcoholvrije witte wijn ... want in principe ben ik zwanger totdat het tegendeel bewezen is!

Geplaatst

Heel goede instelling!

Ik had de rest van de keren ook vrouwen, vind ze ook allemaal aardig daar hoor! Maar de laatste heeft bij mij een goede hand van kiezen gehad... :-)

Goed dat je gewandeld hebt! Ik deed de laatste dagen voor de test een beetje raar, weet niet of je dat na moet doen, ik zei bij elke stap "Ik ben zwanger!" Of "Morgen een dubbele streep"! Haha. Misschien heeft het wel geholpen!

Geplaatst

@Caroline. Dan doe ik nu al raar ... haha. Ik ben al volop tegen mijn kanjers aan het kletsen ... gelukkig wandel ik in de polder waar het rustig is anders komt het ook zo raar over, hihi. Maar dichterbij bij de testdatum zal ik jouw mantra gaan herhalen bij elke stap ... ik ben zwanger ... ik ben zwanger ... ik ben zwanger. Ik ben ook zwanger dusssss!

Hoop alleen maar dat ons portie geluk niet op is ... gisteren ons oude huis, wat al 2 jaar te koop stond, verkocht (VOF) ... dus we zijn super opgelucht en blij, een zorg minder.

Maar tuurlijk ben ik zwanger! Het is deze keer raak! I feel it!

Geplaatst

Heeel goed, want je bent ook zwanger. 2 emmies aan boord die druk bezig zijn zich in te nestelen. Ze moesten eens wágen om iets anders te gaan doen.:laugh:

En lekker wandelen, zen, broeden, posi...zet de :tree: maar klaar. Samen met Sas...mooier kan niet.

Broed broed broed....

xxx, mees

Geplaatst

Ik lees nog steeds mee en duim voor alle die nog in de strijd zijn....

Hier eindelijk rust in mijn hoofd, na de echo vorige week....hij deed het 9 weken en 2 dagen, natuurlijk nog de triple test maar daar heb ik goede hoop op, waarom weet ik niet.

Meiden sterkte en broeden maar.

Geplaatst

Ha Ting. Lief dat je ook weer meeduimt. Woensdag 21 november mag ik testen (2 weken na punctiedatum).

Hoe gaat het met jou? Voel je je goed? Alles goed met beeb? Wanneer is je uitgerekende datum? Sorry hoor, ben het even kwijt, en volgens mij klopt die 21 weken niet bij je status, daar ben je toch al overheen?

@All. Gisteren een aantal uren wat steekjes hoog in mijn buik gehad (navelhoogte), wellicht de innesteling ??? Ik wilde deze keer niet steeds gaan googelen als ik wat voel maar merk dat ik het niet kan laten ... gezien het aantal dagen na de punctie zou het de innesteling kunnen zijn ... wat zeg ik HET WAS NATUURLIJK 'GEWOON' DE INNESTELING !!!

Geplaatst

Hoi nikki alles goed zo te horen.. mooi zo. Heel veel succes hoor. Aan deze kant iedere avond een kaarsje voor jouw aan.

P.s nikki je baarmoeder zit wel veel lager nu op dit moment. , schat, achter je schaambeen, niet ter hoogte van de navel. ;)

Maar innestelen dat zijn ze zeker weten daar twijfel ik niet aan.

Liefs van mij

Geplaatst

@Sometimes. Ja maar ... de vorige keer toen ik zwanger was en het mis ging toen had ik ook hoge krampies, snappie? Navelhoogte is wellicht ietwat overdreven van mij maar het zit hoger dan ongi krampies. Ach ik wacht geduldig af. Zoals eerder gezegd ik ben zwanger totdat het tegendeel bewezen is :-). Lief van dat kaarsje, bedankt!

Hoe gaat het nu met jou? Geen bloed meer gezien? Wanneer is je volgende echo?

x

Geplaatst
@Sometimes. Ja maar ... de vorige keer toen ik zwanger was en het mis ging toen had ik ook hoge krampies, snappie? Navelhoogte is wellicht ietwat overdreven van mij maar het zit hoger dan ongi krampies. Ach ik wacht geduldig af. Zoals eerder gezegd ik ben zwanger totdat het tegendeel bewezen is :-). Lief van dat kaarsje, bedankt! Hoe gaat het nu met jou? Geen bloed meer gezien? Wanneer is je volgende echo? x
Hoi nikki,Das de goeie instelling. Dat zei ik ook tegen mezelf. Ik ben zwanger tot het tegendeel bewezen is. En jij blijft ook gewoon 9 maanden zwanger!!Helaas gisteren druk dagje gehad, huizen bezichtigen, dus tegen de avond weer bloedingen en krampen. Ik was van plan om morgen weer te werken omdat het nagenoeg weg was, maar vanmiddag eerst maar weer ziekenhuis bellen.. zucht..Verder alles ok, behalve dat de huizen in het echt tegenvielen. Maar weer verder zoeken helaas.
Geplaatst

Hey Nikkie nog 6 dagen! Weer spannend. Ik had 14 april mijn TP en 27 april mijn bloedtest, maar ik weet nog dat ik op 20 en 21 april op weekend was in de Ardennen en voor één of andere redenen doodop was. Ik zou kunnen slapen waar ik zat. Zo slaperig..... De vrijdag daarop wist ik waarom natuurlijk. Dat is eigenlijk het enige dat ik heb gehad. Een paar dagen nadien had ik menstruatiekrampen en was er heilig van overtuigd dat het weer niks was. Dat zei ik toen ook tegen de fertiliteitsarts. Hij vroeg of ik zwanger was en ik zei "ja, van een teleurstelling" Mooi mis dus.

Ik ben momenteel 33 weken. Ik ben uitgerekend op 2 januari 2013 maar bij de laatste echo stond 30 december (volgens het gewicht of de ontwikkeling van de baby denk ik) Ik heb nergens last van, alleen een buik die in de weg zit. Ik kan nog per fiets naar het station ook al wordt het wel puffen. Ik ben een beetje kortademig door dat de baby tegen mijn longen en ribben zit. Ook al heb ik een dikke buik, op gebied van gewicht ben ik nog niet veel bijgekomen. 6 kilo is niet zoveel. Ben wel aan het aftellen.

Ik hoop voor je dat die steekjes innesteling was. Wat ik ook had was als dubbel gevouwen zat en ineens recht stond had ik spierkramp. Ik had dat bij mijn eerste zwangerschap ook.:thumbup:

Geplaatst

@Ting. Al weer 33 weken. Het gaat dus een jaarwisselingskindje worden, nog net in het oude jaar of net in 2013. Kan me het aftellen zo goed voorstellen, kan me zo voorstellen dat je reuze benieuwd bent naar je kindje. Je laat ons tegen die tijd toch wel weten wat het geworden is. 6 kilo is helemaal niet veel, lekker toch. En wat fijn dat je nergens last van hebt, een 'voorbeeldige' zwangerschap dus. Geniet nog maar even lekker van je dikke buik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden