Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Caro, Mees is altijd laat...we noemen haar niet voor niets al tijden stuiterbal...

@ Sometimes, gewoon lekker blijven zeuren hoor dat mag. Fijn dat alles goed is.

@ Nikkie, ook hier nog even toi toi voor de punctie!

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hihi, ja. Al rollebollend t bed in en heerlijk geslapen. :happy3:

Klopt, ga altijd laat. Probeer mn leven te beteren door voor 2 in bed te zijn. Gelukt..was 1.50

Vind het altijd lekker om de dag zo lang mogelijk te laten duren...altijd nog van alles leuks te doen:biggrin:

Nikkie, spannend meid...hoop op mooie toppertjes en niet teveel last voor jou.

Geplaatst

Super sweete emo trouwens Caro.

Klopt helemaal trouwens...meesje sliep heerlijk in mn armen. Kan daar zo van genieten...

Xxx

Geplaatst

Bah, net tegen beter weten in voorliggende placenta gegoogled. Ik haat internet. Nu hb ik allemaal griezeldingen gelezen, van keizersnee tot volledige bedrust en andersom. Bahbah, mijn vriend vindt dat ik overdrijf en rustig moet blijven, maar mijn hoofd wil dat niet. In mijn hart weet ik ook wel dat alles goed is, we hebben gisteren de echo gehad. Maar al dat bloed...

Zucht, ik had niet moeten googlen.

Geplaatst

@Sometimes. Je maakt jezelf gek door dat googelen (maar ik herken het wel hoor). Volg je hart die zegt dat het goed zit en negeer dat stemmetje in je hoofd. Je bloed is goed, je urine is goed en het belangrijkste je ukkie is goed ... allemaal bewijzen dat het goed zit ... heb vertrouwen lieve Sometimes.

Geplaatst

@all. Punctie is meegevallen, voor zover dat mogelijk is. Het moment zelf is altijd erg pijnlijk maar na de punctie ben ik dat altijd weer snel vergeten. Volgens mijn vriend zag ik deze keer, vlak voor de punctie, wel akelig witjes. Totaal 8 follikels leeggezogen. Er zijn 7 eicellen gevonden. Vanmiddag checken ze of deze rijp zijn, dan gaan ze morgen bevruchten en worden we zaterdagochtend gebeld of er een deling is en we die middag een TP hebben. Spannend, maar mijn gevoel zegt dat er toch minimaal wel 2 mooie emmy's tussen zitten. Liefs van Nikkie

Geplaatst

Nikki, 7 eicellen, wat een prachtige score. Nu duim ik voor dat ze rijp zijn en een goeie bevruchting, een positieve test, een voorspoedige zwangerschap, een snelle bevalling en!!!! een gezonde beeb!!!!

Zo ik doe het allemaal in een keer!

Toitoitoi meis

Geplaatst

Sometimes, helemaal eens met google verbod! Word je alleen maar gek van. En zus ook prima zwangerschap gehad mer voorliggende placenta. Alleen keizersnee en geen complicaties. Daarbij kan de placenta bij jou nog makkelijk verplaatsen naar beter plekje.

Dus relax met kopje thee en wat lekkers (als je niet missy bent ;-) en ff je buikje/beeb knuffelen...

Nikkie, applaus voor je 7 a 8 ling. Ja, moeten zeker 2 toppertjes bij zitten. Ik duim....

Xxx, mees

Geplaatst

Dankje mees, fijn dat iedereen het eens is met mijn dochter, zou zij ook leuk vinden..;)

Ik google niet meer.beloofd.

En die placenta gaat gewoon opschuiven en de beeb komt over zo n 5,5 maanden. Gezond en wel.

Geplaatst

Nikkie: mooie score, daar moeten wel toppertjes tussen zitten, ik duim voor prachtige mini's en een TP over n paar dagen!

Sometimes: ja, kappen met dat gegoogle! Word je knettergek van. Ik had ook een voorliggende placenta zo rond de zelfde termijn als jij nu bent, dat hebben overigens veel moms2be, echter de kans dat met het groeien van de baarmoeder de placenta mee omhoog schuift is heel groot.

Ik had ook al de verhalen gelezen over keizersnee, bloedingen en weet ik wat voor horror nog meer, maar het helpt je niet, je weet toch niet wat er nog gaat gebeuren......

Mijn placenta schoof keurig op naar boven, dus hurray hurray geen keizersnee, wat denk je? Mini in een stuit dus alsnog het noodluik open.....

Moraal van dit verhaal: alles kan, zoveel zwangerschappen zoveel verhalen, probeer dus maar rust te vinden en heb vertrouwen! Op naar een mooi minimensje begin mei! En weet je wat wel het grote voordeel is (althans dat was bij mij zo) je krijgt meer echo's! Lekker bij elke controle even spieken, niks wachten op een 20 weken echo haha!

Kus!

Lot

Geplaatst

@ Nikkie, had je al gefeliciteerd met je 7 eicellen. Maar nogmaals super score en op naar een mooie TP.

@ sometimes, ik sluit mij aan bij de anderen....

Geplaatst

Meisjes, ik snap em. Ben druk op internet op fun.da, babyd.ump, namenzo.eker enzovoorts. De rest kijk ik niet naar..:)

Nikki, lekker uitrusten, meid. Het is nu weer in Gods handen.

Dikke knuffel

Geplaatst

@Lot. Hahaha ... moet wel lachen om je term noodluik ... hihi.

@Sometimes. Goed zo, geen google meer, geen zorgen meer, het gaat goed met beeb. Al een geschikt huis kunnen vinden? Wil je graag in Rotterdam blijven of is omstreken ook goed?

Geplaatst

7 uit 8 is geweldig Nikkie! Ben je lekker aan het bijkomen?

Waarom zou een voorliggende placenta sneller gaan bloeden? Of begrijp ik het nou verkeerd? Ik had bij de oudste een voorliggende placenta en het enige nadeel daarvan was dat ik haar minder voelde bewegen maar nooit gehoord dat het ergens anders ongunstig voor zou zijn?

Mely hoe gaat het??

Geplaatst

Hey Caro,

Het gaat niet zozeer om een voorliggende placenta; een placenta aan de kant van je buik, waardoor je inderdaad wat later je kindje gaat voelen, maar om een zgn. placenta previa; een placenta die geheel of gedeeltelijk voor "de uitgang" ligt. Voor Sometimes haar gemoedsrust ga ik niet in details treden :happy:, google maar!

En nogmaals, speciaal voor Sometimes: bij het groeien van de baarmoeder trekt de placenta in heel veel gevallen gewoon "op" en is de weg vrij voor een normale bevalling!

groetjes!

Lot

Geplaatst

Mely, jeetje, je bent weer even online, hoe is het met je?

Hoop dat je de gebeurtenissen van vorige week een beetje een plekje kunt geven.

Als je t aankunt en je hebt zin: in december proberen we weer een date te plannen.

Laat me via n pb maar weten of je wilt ja/nee.

Liefs,

Lot

Geplaatst
@Lot. Hahaha ... moet wel lachen om je term noodluik ... hihi.

@Sometimes. Goed zo, geen google meer, geen zorgen meer, het gaat goed met beeb. Al een geschikt huis kunnen vinden? Wil je graag in Rotterdam blijven of is omstreken ook goed?

Nikki, wij willen in noordholland gaan wonen ivm werk van mijn vriend. Helaas kunnen we het over de preciece plek nog niet eens worden, mede omdat mijn dochter hier in de buurt woont en ik mijn kinders niet te ver uit elkaar wil hebben( ook al is ze al groot, we zijn erg close)

Dus das beetje lastig nog

Geplaatst

Heel goed Sometimes....dat zijn veel betere sites om op te kijken!:clap2:

Lot....'noodluik'....:36_11_6:...doe t bijna in mn broek:lachu:

xxx, mees

Geplaatst
Mees: ik lag op de OK, Gyn zegt "we gaan beginnen" en ik reageer: "Cabin Crew, doors may be opened....."

hihihi ... dat je nog zo grappig kan zijn op zo'n moment ... het helpt wel om alles een beetje luchtig te houden ... hihihi

Geplaatst
Mees: ik lag op de OK, Gyn zegt "we gaan beginnen" en ik reageer: "Cabin Crew, doors may be opened....."

Wahahaaa, ik kom nu helemáál niet meer bij!! Ik moet nog aan de tena-lady door jou....

Geplaatst

@Mely. Hoe is het met je?

@Sometimes. Oei, dat wordt idd best moeilijk om een midden locatie te vinden. Succes met de huizenjacht.

Heb je al genoeg gezeurd, is hij al overstag voor de kinderwagen? Enneh, ben je er al uit ... camel of zwart?

Ik heb vandaag nog een after-punctie-bijkom-dag ... heerlijk zeg nog zo'n extra relaxdagje. Ik wil toppie fit zijn voor de TP. Alles op alles voor de poging der pogingen!

Het verbaasd me eigenlijk best wel hoeveel eicellen de Menopur heeft opgebracht, meestal zijn het er minder maar van betere kwaliteit. Zou het toch die acupunctuur zijn, ik geloof er in hoor. Hopelijk is de kwaliteit ook super.

Geplaatst

@Sometimes. Wat vind je van Noordwijkerhout? Dicht bij Noord-Holland, goede afstand van Rotjeknor en een prachtig rustig strand op korte afstand. Heb er familie wonen en persoonlijk vind ik het een heel prettige atmosfeer.

@ Nikkie: lekker nog een dagje bijkomen, nog extra acupunctuur sessies voor en na TP afgesproken zaterdag? Ik geloof er ook in hoor heb het ook gedaan! En een lekker warm kruikje tegen je rug, de meningen zijn er over verdeeld, maar ik geloof er in, na TP het nestje lekker warm houden.... En als je je rug/buik niet extra wilt verwarmen, gewoon zorgen voor lekker warme voeten!

Je opbrengst is precies als de mijne ik had er met Menopur ook zoveel en zie wat er van komt! En als je dan ook nog een TP hebt op 10-11-12.... bijzondere datum toch!

@Mees: ja, beetje bijdehand zijn op zijn tijd haalt de druk er af in zo'n traject. Al merk ik wel dat ik soms iets te vaak dingen met een grapje/stoer doenerij weg heb gewimpeld en ik nu toch met wat onverwerkte emoties blijf zitten.

liefs, Lot

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden