Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tohfkam, ja, zeker doen wat goed voelt. En als dat later de echo laten doen, is, zeker doen. 14x, wauw, zeker goed volgehouden!

Sas, idd zuinig zijn op de zaadjes. Gelukkig hebben ze er maar n paar nodig per x, maar ik geloof dat ze in n paar rietjes zitten en dan zo'n rietje ontdooid wordt? Toch? Anyway, jullie gaan 'gewoon' deze x zwanger worden. Het gaat al opschieten he. Fijn dat je moeder weer mee gaat en dan hopelijk supernieuws als je vriend terug komt!

Ja, Caroline, Sas en Nikkie zwanger bij de high tea. O, zou super zijn!

Wat erg Sometimes, 14 weken! Echt niet voor te stellen!

Ja, je weet het nooit.

Nikkie, 3 is zat hoor. Beter een páár 'toppertjes' dan véél 'tobbertjes'. Eén toppertje is genoeg!

xxx, mees

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mely, nogmaals heel veel sterkte! Wat n kracht heb je nodig om dit te kunnen doorstaan. Niet voor te stellen.

Hele dikke knuffel,

mees

Geplaatst

Hoi dames, Gisteren groot gedeelte van de dag in het ziekenhuis doorgebracht. Had plotseling bloedverlies en buikkrampen. Na 2 uur eindelijk een echo en alles was goed met de kleine. Flink aan het bewegen gelukkig, maar wel hardstikke geschrokken. De dokter zei dat de moederkoek of een adertje verantwoordelijk kan zijn voor het bloeden. Als het niet meer wordt kan het geen kwaad. Ik ben me doodgeschrokken. Pfff.

Samen met mijn dochter naar babyzaak geweest en dus vandaag wel verliefd geworden op de perfecte kinderwagen van Mima. Echt zoo mooi, nu Vriendlief nog overtuigen, zijn wel schandalig duur..:)

Liefs

Geplaatst

Jeetje dat was schrikken! Gelukkig alles goed... Kan me voorstellen dat je met bloedverlies toch onzeker bent. Maar jij hebt een mooie (dure) kinderwagen gezien dus gaat weer positief verder, hartstikke goed! Zul je wel niet willen maar Marktplaats?

Geplaatst

Darr ga ik zeker ook nog kijken, alhoewel deze wel echt heel mooi is. Kijk maar op de website..;)Ik probeer de dokters en me ogen te vertrouwen. En niet te luisteren naar mijn bange hart. De dokter en echo zeggen dat alles goed is met me kleintje, dus daar ga ik vanuit. Hb nog steeds bloedverlies, helder roze, en net jankbuitje achter de rug, maar ik ga gewoon door. Ff niet werken, kan me toch niet concentreren ff. Liefs mij

Geplaatst

@Sometimes. Dat is schrikken zeg. Heb vertrouwen in de dokter en de echo. Zorg goed voor jezelf en uk. Gooi die tranen er maar lekker uit, dat lucht in ieder geval op. Nogmaals heb vertrouwen meid. Dikke knuffel van Nikkie

Geplaatst

Ik net FM2 gehad. De acu heeft geholpen want er zijn 8 follikels in de race ;-), de een wat groter dan de ander maar ze gaat ze in ieder geval allemaal aanprikken. Ben al wel vast voorbereid op een pijnlijke punctie omdat er 3 nogal hoog zitten. Heb nog om een 'trucje' gevraagd om ze naar beneden te brengen, maar dat is er niet ... Toch fijn (not) dat ze gewoon eerlijk zegt dat ze me 2 slapeloze nachten gaat bezorgen vanwege een aankomende heftige punctie. Ach ik zeg maar zo, een gewaarschuwd mens telt voor twee. Vanavond de Ovitrelle, woensdag de punctie en dan duimen voor mooie eicellen en bevruchtingen zodat we zaterdag een TP hebben :-). Het gaat weer spannend worden!

Geplaatst

'Sometimes, wat een schrik zeg! Maar gelukkig alles goed met de kleine:toppie:. Ja, doe rustigjes aan hoor; ff niet werken. Ja, bloedverlies hoeft niet erg te zijn maar het is toch wel vreselijk schrikken. Nou, knuf voor jullie sterke kleine. Hij/zij gaat goed! Hopelijk stopt het bloedverlies snel en kun je weer lekker genieten.

Nikkie, wat goed dat er nu 8 in de race zijn! Tadaaa! (heb je acu(punctuur gehad?)

Wel pittig zo'n punctie maar inderdaad...maakt allemaal niet uit...allemaal voor 'de goede zaak'. En weer n stapje dichterbij. Nog ff doorgroeien en dan woensdag eruit. :clap2:

xxx, mees

Geplaatst
Ik net FM2 gehad. De acu heeft geholpen want er zijn 8 follikels in de race ;-), de een wat groter dan de ander maar ze gaat ze in ieder geval allemaal aanprikken. Ben al wel vast voorbereid op een pijnlijke punctie omdat er 3 nogal hoog zitten. Heb nog om een 'trucje' gevraagd om ze naar beneden te brengen, maar dat is er niet ... Toch fijn (not) dat ze gewoon eerlijk zegt dat ze me 2 slapeloze nachten gaat bezorgen vanwege een aankomende heftige punctie. Ach ik zeg maar zo, een gewaarschuwd mens telt voor twee. Vanavond de Ovitrelle, woensdag de punctie en dan duimen voor mooie eicellen en bevruchtingen zodat we zaterdag een TP hebben :-). Het gaat weer spannend worden!

Nikki, wat ontzettend goed!! Super!! Enne maak je nie druk Om die punctie, die overleef je wel. Op naar een superresultaat qua eitjes, meid!!

Gaaf he die kinderwagen. Ik denk aan de camel of zwarte. Welke vindt jij het mooiste?

Kus mij

Ps ga straks de gyna weer bellen, vind het toch wat veel bloed worden! :(

Geplaatst

@Sometimes. Inderdaad gewoon bellen als dat je gerust kan stellen. Ik hoop dat het minder wordt / stopt. Wat Mees zegt het hoeft niet erg te zijn maar wel fijn als het stopt. Succes!

Enneh ... ik zou voor camel gaan.

@Mees. Acu = inderdaad acupunctuur. Ik geloof er heilig in dat het heeft geholpen.

En tja Mees & Sometimes ... de punctie ... it has to be done ... alles voor het ene doel en ik overleef het vast wel ;-) !

Geplaatst

Camel:yah:

En sterkte he Sometimes, ja, net als Nikkie zegt, zou zeker bellen. Beter te veel gebeld als te weinig. Knuf.

Ja Nikkie....komt helemaal goed. Al heel fijn dat je n tp kúnt doen toch? Super hoor!

En bijzonder hoor, de acu. Ik weet nog wel dat ik in tweestrijd was om t te doen. Helpt he, ja..nee..moeilijk.

Maar....bij jou zeker:Fijn dat het heeft geholpen!

xxx, mees

Geplaatst

Ooh niki, ben zo blij voor je!! Het gaat vast goed komen. Keurig bms, 8 follikels, dat kan alleen maar goeie eitjes opleveren!! Ik duim en hoop voor je, meid. Spannend hoor!!

Camel, mijn vriend zegt ook camel maar vindt hem te duur. Ik hb op marktplaats gekeken, maar daar was hij niet goedkoper!!

Ik wil hem, dus ga nu een tijdje zeuren denk ik ;)

Hihihihi

De dokter zegt dat ik moet afwachten of het nog erger wordt. :(

Ik wil niet dat het erger wordt. Ik besterf het van de zenuwen en durf niet meer naar de toilet...

Ik ben zo een angsthaasje.. :(

Geplaatst

Balen Sometimes dat het bloeden toch doorgaat nog! Gewoon bellen hoor als je het niet vertrouwt, sterkte!

Jeetje Nikkie wat ga je ineens snel! Lijkt maar zo, is voor jou natuurlijk niet, maar 8 is wel een hele mooi score!

Hier vandaag eindelijk Bram zijn eerste tandje, jeeh!

Geplaatst

Sometimes, oooh, wat n spanning. Ik duim dat het zo snel mogelijk stopt. Ja, daar word je doodnerveus van.

En....Camel hoor, gewoon zeuren hihi.

Nikkie, top bmsje! Niets meer aan doen ;-)

Jippie, de 1e tand! Gaaf is dat ! Zit hij boven of onder? Hoera voor Bram's 1e tandje!

(Hier vrijdag nummer 5 en 6 ontdekt. Ze komen allemaal mooi per 2. Gezellig hahaha...)

Geplaatst

Dankje Mees! En wat gaaf zoveel tandjes al. Heeft hij dr erg last van of helemaal niet?

Caro, wat een mijlpaal weer! En zusjelief nog niks?

Heb al 1 keer gezeurd voor vandaag, nog geen resultaat. Straks weer proberen ;)

Geplaatst

@Sometimes. Bellen voor je eigen gemoedsrust, ik zeg nu ... hoe eerder ze je kunnen geruststellen hoe beter voor jou. Gelukkig wel minder bloed. Hou je taai meis. Liefs van mij

Camel ... camel ... camel ... camel :-) ... :-) ... :-)

@Caroline. Yeah .... een eerste tandje voor Bram! Is tie er erg huilerig van?

Ja valt niet tegen hè ... 8 stuks en dat met Menopur ;-) ... ben er blij mee! Nu duimen dat er mooie eicellen in zitten.

@Mees. Ook een yeah voor tand 5 en 6 van mini Mees :-)

Geplaatst

Hoi!

Jeetje, veel geschreven!

@Sometimes: wat vervelend zeg, bloedverlies, daar word je inderdaad bloednerveus van. Hoop dat het gauw minder wordt, heb je de Angelsound al aangedurfd? Ik zou net wat Nikkie zegt toch ook het zkh bellen, helder rood bloed kan natuurlijk van een gesprongen adertje in je baarmoedermond zijn, maar t is wel eng. Enne wat die Mima betreft: zwart! Dat kleurt veel leuker met roze haha!

@ Nikkie: alles helemaal top! Prachtig BMS-dikte en 8 follikels, acupunctuur, helemaal goed. Meer kun je echt niet doen!

Krijg jij geen Oxazepam om wat rustiger te worden voor de punctie? Heeft mij enorm geholpen, werd er een beetje giechelig van en ik bleef maar door oh-en tijdens de punctie, was het gelukkig zo voorbij (tuurlijk geen pretje, heb endometrise en als ze zo'n cyste aanprikken....... brrr) Even doorademen, alles voor t goede doel!

@Mees: dank voor je mailadres, de uitnodiging komt eraan!

@ Caro: weg mummelmondje, hallo tandjes! leuk hoor!

Voor iedereen: :CYBER_HUGS:

Liefs,

Lot

Geplaatst

@ Nikkie, 8 stuks!!! Nou hier gaat de topper bij zitten hoor!! Succes woensdag!

@ Sometimes, wat een schrik voor je. Heb je de angelsound nu al gebruikt?

@ Caro, welkom tandje van Bram!

Geplaatst

Sometimes, hij heeft er helemaal geen last van. Nou ja, hij laat niets merken, dus oftewel geen last of n bikkel ;-)

Haha Nikkie, mini mees dankt je voor de 'yeah' voor nr 5 en 6. Knufje van hem :happy7:

Ja he Lot, ik dacht ook: ff laptop op tafel aan laten staan en af en toe lezen en posten.

Sometimes, ik hoop dat alles goed is. Beetje bezorgd hier. We duimen hoor!

xxx, mees

Geplaatst

Dames, bn bange poeperd. Net de angelsound gebruikt. Hartje klopt, 180 ongeveer per minuut, dus das goed!!! Maar hele rechterkant van me buik doet enorm zeer, constant krampen, dus morgen ga ik ziekenhuis bellen.

Nu paracetamolletje en dan proberen rustig te blijven.

semmie doet iig geval zijn best, dus mammie moet ook proberen rustig te blijven, maar valt niet mee.

Kus

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden