Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

tjee..., wordt al dement geloof ik.

ik bedoel, ik plaats dit oproepje ook ff bij de 42 topic :oops:

groetjes joske

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Gast Sannie66
Geplaatst

Hi Joske,

Zonder een oordeel te vellen over jouw gyn, antwoord van mijn kant op jouw vragen:

1) wat voor hormonen krijgen jullie en waarom deze hormonen?

IVF-1, november 2009: 225 eenheden Menopur met 'cyclusstillegger' Synarel. Eisprongopwekker: Pregnyl

IVF-2, januari 2010: 300 eenheden Menopur met 'cyclusstillegger' Synarel. Eisprongopwekker: Pregnyl

IVF-2b, maart 2010: 187.5 eenheden Gonal en 150 eenheden Menopur met 'cyclusstillegger' Synarel. Eisprongopwekker: Pregnyl

2) De leeftijd?

43, word eind volgende maand 44

3) En hoeveel eicellen hebben jullie daarop geproduceerd?

IVF-1, november 2009: 9 follikels met 4 eitjes, met 2 bevruchtingen waarvan 2 embryo's (beiden 8-cellig zonder fragmentatie). Missed abortion.

IVF-2, januari 2010: 1 dominant follikel en een paar kleintjes, poging afgebroken en een escape-IUI. Geen zwangerschap.

IVF-2b, maart 2010: 7 follikels met 4 eitjes, met 4 bevruchtingen waarvan 3 embryo's (twee 8-cellig en 1 blastocyste; allen zonder fragmentatie). Zie mijn handtekening: zit in de wachtweken.

Suc6.

Geplaatst

goede avond allemaal

mijn naam is brigitte en ben 43 jaar, mijn vriend en ik zijn al 4 jaar bezig om samen een kindje te mogen krijgen,maar tot nu toe mocht het niet lukken.

mijn vriend heeft zijn zaad al laten checken en hieruit is gebleken dat maar 1% goed is..wij hadden de hoop dus al totaal opgegeven. nu hoorde ik van een vriendin dat er een ziekenhuis in voorburg positieve resultaten behaalt met ivf pogingen,ook met een geringe percentage goed sperma. uit een vorige relatie heb ik al een dochter (21 jaar). en mijn vriend heeft zelf geen kinderen...wij willen het zo graag!!! ben zo blij om te lezen dat er meer vrouwen zijn van over de 40 met een kinderwens,ik hoef de hoop (hoop ik)dus nog niet op te geven..

zou graag willen weten hoe het in zijn werk gaat om voor ivf in aanmerking te komen.

kun je gewoon bij de huisarts een verwijskaart halen en that's it?

Geplaatst

Pfffft, micbri, als eerste welkom hier! Was het maar zo makkelijk 'een verwijskaart halen bij de huisarts and that's is. Je hebt sowieso (hoe hard het ook klinkt) je leeftijd tegen. In nederland zijn er ziekenhuizen die vrouwen boven de 40 niet in behandeling nemen. Sommige vrouwen kiezen om die reden ervoor om zich in het buitenland te laten behandelen. Op de site van Freya vind je een overzicht van ziekenhuizen die tot 43 behandelen. Voordat je 'op IVF' kan, gaat er een heel traject van onderzoeken en voorliggende behandelingen zoals ongeveer 6x IUI aan vooraf. Dus nee, het is niet even een kwestie van een verwijskaart halen. Ik wil je absoluut niet ontmoedigen maar het is heel weg om te gaan voordat je bij IVF uitkomt (wat trouwens ook niets garandeert want ook bij IVF mag je jezelf allesbehalve rijk rekenen, zoals mijn gynaecoloog blijft herhalen).

Heel veel succes!!

Groetjes, Josephine.

Gast Sannie66
Geplaatst

Welkom Micbri,

Je moet eerst langs je huisarts ja. Het ligt aan de huisarts of hij/zij je meteen verwijst (of jullie geschiedenis al bij hem/haar bekend is), anders zal er een gesprek plaatsvinden.

Hoe snel kan het gaan? Ligt eraan of er wachttijden zijn in het zh van jullie keuze. Wij lopen in het SFG in Rotterdam en die heeft geen wachtlijst (zij werken samen met het EMC, zoals alle zh's in de regio Rotterdam die IVF/ICSI aanbieden). Wij zijn in juli afgelopen jaar begonnen met een intake in het zh, daarna bloedwaarden (FSH, LH, soa's e.d.) laten onderzoeken alsook een semen-onderzoek. Hieruit bleek bij ons dat ondanks mijn leeftijd ik een uitzonderlijke goede FSH waarde had (dus nog lang niet in de overgang zeg maar) en mijn eierstokken nog heel actief zijn. Dus m.a.w. goed te stimuleren. Bij mijn vriend daarentegen werd geconstateerd dat hij weinig alsook kwalitatief niet zulk goed zaad had. Dit is met een tussenpoos van 2 maanden (dus 2x een potje) geconstateerd. Dus daarna meteen een datum kunnen prikken voor de 1e IVF die uiteindelijk begin november 2009 kon plaatsvinden.

Hoop dat je hier wat aan hebt. Stel je vragen gerust, daar is dit forum uiteindelijk voor (en geen vraag is te gek :hypocrite:)...

Groetjes,

Sandra

Geplaatst

dank je wel sannie, voor je lieve berichtje.

zoals josephine schreef heb ik mijn leeftijd tegen? maar er zijn toch meerdere vrouwen van boven de 40 die via ivf geholpen kunnen worden?

onze huisarts weet van onze situatie af en stelde het ons al voor om naar de gynacoloog te gaan om verder te gaan kijken hoe zij/hij ons zou kunnen helpen,maar mijn vriend was zo teleurgesteld dat het niet op natuurlijke wijze lukte,dat we er toen niet mee verder zijn gegaan. maar een kindje van ons samen laat ons niet los. we hebben samen al heel wat tranen gelaten.

en nu gaan we er gelukkig alsnog voor. heb de huisarts al gebeld voor een afspraak. maar mocht er bij de gyn uitkomen dat het echt een tijd zal gaan duren..dan hebben we samen al besloten om er toch aslnog vanaf te zien. want dan vind ik ook dat onze leeftijd tegen zit, hoe naar het nu ook klinkt, dan zij het zo..

Geplaatst
dank je wel sannie, voor je lieve berichtje.

zoals josephine schreef heb ik mijn leeftijd tegen? maar er zijn toch meerdere vrouwen van boven de 40 die via ivf geholpen kunnen worden?

onze huisarts weet van onze situatie af en stelde het ons al voor om naar de gynacoloog te gaan om verder te gaan kijken hoe zij/hij ons zou kunnen helpen,maar mijn vriend was zo teleurgesteld dat het niet op natuurlijke wijze lukte,dat we er toen niet mee verder zijn gegaan. maar een kindje van ons samen laat ons niet los. we hebben samen al heel wat tranen gelaten.

en nu gaan we er gelukkig alsnog voor. heb de huisarts al gebeld voor een afspraak. maar mocht er bij de gyn uitkomen dat het echt een tijd zal gaan duren..dan hebben we samen al besloten om er toch aslnog vanaf te zien. want dan vind ik ook dat onze leeftijd tegen zit, hoe naar het nu ook klinkt, dan zij het zo..

allereerst welkom hier,

meestal duurt het wel lang, maar niet altijd hoor!

wij zijn vorig jaar in mei naar de gyn geweest, en in juli doorverwezen naar UMC.

We kwamen in aanmerking voor ivf omdat manlief zijn zaad niet optimaal was en ik toen 41 was.

IVF is toen niet doorgegaan omdat ik spontaan zwanger ben geworden in juli.(helaas een MK met 10 weken zwangerschap)

Nu beginnen we in april of mei met onze eerst IVF.

dus er is nog hoop!

liefs joske

p.s wat is het hier stil??? waar is iedereen?

Geplaatst

Hallo dames, ik sta aan het begin van mijn eerste ivf behandeling ik moet nog beginnen met hormonen spuiten enz maar ik heb 6 april mijn eerste afspraak en ik denk dat ik dan de medicatie en wijze van gebruik mee ga krijgen ... ik heb 6 IUI behandelingen achter de rug waarvan ik van de 6e zwanger ben geraakt maar na 10 weken en 4 dagen een miskraam heb gekregen ... nu gaan we voor IVF gezien mijn leeftijd ( 42 ) is IUI geen oplossing meer voor ons .... ik ben reuze benieuwd hoe dit allemaal zal gaan .... en wat ik mij het meeste afvraag waar mijn man rekening mee moet houden???

gr. Nicole

Gast Sannie66
Geplaatst

@Coni, wat bedoel je specifiek 'waar je man rekening mee moet houden' ?

Wij als vrouwen doen bijna alles en ondergaan eigenlijk alles, voor de man is het eigenlijk precies hetzelfde als bij IUI.... z'n zaad inleveren...

Geplaatst

Hoi, ik hoor nog wel eens verhalen dat je als vrouw door de hormonen nog wel eens kan veranderen in je "gedrag" ... en dat dit voor de man soms nog wel eens moeilijk kan zijn of zo,

gr. Nicole

Geplaatst

Hoi Coni,

Dat gedrag is bij iedereen verschillend, ik heb bij mijn 1e ivf alleen maar wat hoofdpijn en moeheid gehad van de hormonen. Maar een ander is er helemaal van ondersteboven.

Groet Schattie

Geplaatst
Hallo dames, ik sta aan het begin van mijn eerste ivf behandeling ik moet nog beginnen met hormonen spuiten enz maar ik heb 6 april mijn eerste afspraak en ik denk dat ik dan de medicatie en wijze van gebruik mee ga krijgen ... ik heb 6 IUI behandelingen achter de rug waarvan ik van de 6e zwanger ben geraakt maar na 10 weken en 4 dagen een miskraam heb gekregen ... nu gaan we voor IVF gezien mijn leeftijd ( 42 ) is IUI geen oplossing meer voor ons .... ik ben reuze benieuwd hoe dit allemaal zal gaan .... en wat ik mij het meeste afvraag waar mijn man rekening mee moet houden???

gr. Nicole

Hey meis,

ik ken je nog van het andere forum. (althans dat denk ik)

Ik zie dat we hetzelfde mee hebben gemaakt ,en gaan meemaken.

ik heb ook een MA met 10 weken gehad vorig jaar september, en ben net 42 geworden.

jullie hebben jullie eerste afspraak op 6 april voor de eerste IVF en wij hebben op 7 april onze afspraak voor ook onze eerste IVF. Kunnen we elkaar een beetje op de hoogte houden.

Ik ben benieuwd hoe het gesprek gaat verlopen en ook hoeveel hormonen ik moet spuiten met mijn 42 jaar.

Wij krijgen in eerste instantie 1 poging en mocht die niet lukken, hangt het van mij eicelopbrengst af of ik nog een poging mag doen.

Hebben jullie je MK een plaatsje kunnen geven? Ik heb het er moeilijk mee gehad, pas sinds een paar weekjes kan ik zeggen dat ik uit het dal klim.

Ook omdat je weet (of misschien juist daarom) dat er niet zo super veel kansen zijn.

liefs joske :hello:

Geplaatst
Hey meis,

ik ken je nog van het andere forum. (althans dat denk ik)

Ik zie dat we hetzelfde mee hebben gemaakt ,en gaan meemaken.

ik heb ook een MA met 10 weken gehad vorig jaar september, en ben net 42 geworden.

jullie hebben jullie eerste afspraak op 6 april voor de eerste IVF en wij hebben op 7 april onze afspraak voor ook onze eerste IVF. Kunnen we elkaar een beetje op de hoogte houden.

Ik ben benieuwd hoe het gesprek gaat verlopen en ook hoeveel hormonen ik moet spuiten met mijn 42 jaar.

Wij krijgen in eerste instantie 1 poging en mocht die niet lukken, hangt het van mij eicelopbrengst af of ik nog een poging mag doen.

Hebben jullie je MK een plaatsje kunnen geven? Ik heb het er moeilijk mee gehad, pas sinds een paar weekjes kan ik zeggen dat ik uit het dal klim.

Ook omdat je weet (of misschien juist daarom) dat er niet zo super veel kansen zijn.

liefs joske :hello:

Hoi Joske, het zou maar zo kunnen dat we elkaar op een ander forum/topic al zijn tegen gekomen leuk dat je nu ook hier bent net als ik en helemaal leuk dat we eigenlijk "gelijk" lopen. Met de IUI had ik altijd 2 of 3 Follikels dus dat zag er altijd wel goed uit ... het zaad van mijn man was nooit echt helemaal optimaal maar goed genoeg om zwanger van te moeten raken en dat bleek ook wel bij de 6e IUI was het dus raak en toen helaas de miskraam .... tja of ik het een plekje heb kunnen geven dat is een goeie vraag. Ik heb het net zoals jij behoorlijk moeilijk mee gehad en dat had ik niet verwacht. Maar ik denk ook dat dit ligt aan de voorgeschiedenis en omdat we weten ook weten dat we niet zo heel veel kansen meer hebben. Dus dat speelt een hele grote rol .... Ik wordt in juni 43 dus de kansen om een goeie zwangerschap te mogen krijgen worden steeds kleiner maar we blijven hopen.

Ik ben ook reuze benieuwd naar ons eerste gesprek .. ik zit op cyclus dag 20 als we de afspraak hebben en ik had bij mijn vorige bezoek al alle papieren mee gekregen en die heb ik dus ook al doorgelezen en ik denk dan ook dat ik de hormonen mee ga krijgen en dat ik mijn eerste IVF in mei zal hebben want je krijgt volgens mij 3 verschillende hormonen ( dacht ik ) ... maar goed ik wacht het wel af en zie wel wat er gaat gebeuren .... ik welk ziekenhuis loop jij voor je IVF???

gr. Nicole

Geplaatst

Hoi Nicole, Ik kan niet zeggen dat ik door de hormonen nou zo anders was dan normaal, dat zal idd. per vrouw weer anders zijn. Ik was eerlijk gezegd ook niet zo bezig met mijn man.....Ten minste niet anders dan anders. Ik zag het als iets van ons samen en ik vond dat het voor mij intensiever was bij momenten. Ik denk dat je dit proces allebei mentaal er doorheen moet gaan en gedragen moet worden door twee. Het is maar net hoe je het ervaart, hoe je begeleid wordt hoe het fysiek allemaal gaat.

Je kan je wat in gaan lezen hoe over het algemeen een ivf ervaren wordt en wat erbij komt kijken? Maar hoe je erin staat? Ervaar! En succes! Joy1

Geplaatst

@ Nicole

ha ha, je zult het niet geloven...., maar ik zit ook op cyclus dag 20 als we ons gesprek hebben. Ook is het zaad van mijn man niet optimaal maar moet ook goed genoeg zijn voor een zwangerschap.

Wij hebben ook informatie meegekregen, en ook naar een info avond geweest.

Wij lopen in het UMC, en jullie??

gebruikte je met IUI ook hormonen? en welke/hoeveel?

Want mijn gyn wil voor een evt. 2e poging minimaal 4 follikels zien bij deze 1e poging. :sad1:

Heb wel genoeg gelezen hier om te weten dat 4 follikels best wel veel is met een leeftijd van 42.

Dus wat dat betreft ben ik er niet zo gerust op dat we een 2e poging zullen krijgen .

ik sta dan ook wel een beetje op scherp met het gesprek, en dan bedoel ik dat ik hopelijk wel een hoog genoeg dosis hormonen hoop te krijgen (om in iedergeval maar genoeg follikels/eicellen te krijgen).

Wij krijgen dan ook recepten mee, en wordt er nog een afspraak gemaakt voor een prikinstructie.

liefs joske

Geplaatst

Hoi, het UMC wilde ons toen niet helpen omdat ik op dat moment te weinig follikels had ... ik had er toen 4 maar ze zeiden toen tegen mij dat ik er minimaal 7 moest hebben wil ik aanmerking komen voor een behandeling IUI/IVF dus toen ben ik via via bij Stichting Geertgen ( fertiliteitskliniek ) terecht gekomen en dat bevalt me echt heel erg goed.

MIjn eerste IUI is in mijn eigen cyclus zonder hormonen gebeurt ik heb toen alleen pregnyl gehad voor de eisprong .. bij poging 2 t/m 6 heb ik clomid geslikt en ook weer pregnyl voor de eisprong ... maar dat is dus het enigste wat ik heb gebruikt ..

Met de IVF zal dat heel anders zijn want daar spuit je jezelf iedere dag vanaf cyclus dag 21 heb ik gelezen ... dus ik ben benieuwd ... Met de IUI had ik trouwens 2 tot 3 follikels dus dat is ook niet echt veel ( denk ik ) dus ik ben benieuwd wat straks de hormonen gaan doen,

gr. Nicole

Geplaatst

Klopt van die 7 follikels, dat is hun grens. Die grens vindt ik dus best hoog.

Ik had er 7 dus op het randje.

Maar die meting op de 3e dag van de cyclus was wel juli vorig jaar, al weer een aantal maanden geleden.

Die maand werd ik zwanger. Ik vond het toenertijd wel grappig dat ik mijn toen toekomstig beebje al zo vroeg had gezien. Jammer dat "hij/zij"' niet bij ons gebelven is.

nou we gaan ervoor, ben ook benieuwd naar jou behandelplan, omdat onze situatie zo op elkaar lijkt.

prettige paasdagen!

liefs Joske

Gast Sannie66
Geplaatst

Hier ook even een berichtje: dames, ik ben zwanger! Vandaag bloed laten prikken en mijn HCG (17 dgn na tp) was 282, dus mooi gemiddeld...

Ik zal hier niet zoveel meer te vinden zijn, maar schrijven in het topic 'uitgerekend in december 2010'...

Liefs,

San

Geplaatst

Sannie

tjee meid wat fantastisch nieuws!!!!!!!!!! gefeliciteerd, je geeft mij echt hoop dat het nog kan met mijn net 42 jaar....:icon_joker:

geniet ervan!

liefs joske

p.s. Coni heb je al nieuws?? ben zo benieuwd.

Geplaatst

@San van harte gefeliciteerd ....

Ik ben vandaag weer bij Geertgen geweest en we zijn sinds vandaag gestart met de IVF/ICSI dwz met het spuiten van de "Decapeptyl" dus de eerste stap is nu daadwerkelijk gezet. Ik heb net de eerste spuit gezet ... als het goed is moet ik volgende week ergens ongesteld worden op dat moment moet ik naar Geertgen bellen voor een "uitgangsecho" als het zaad van mijn man goed is dan krijg ik IVF en anders wordt het ICSI dus dat is even afwachten want de kwaliteit van het zaad is erg wisselend bij mijn man .... Ik vind het allemaal erg spannend .. de gyn moest er nog wel even bij zeggen dat de kans op een miskraam groter is dan een goeie zwangerschap ... maar dat wisten we al dit was ook al zo met de IUI maar we blijven positief en we wachten het nu maar af meer kunnen we toch niet doen ...

gr. Nicole

Geplaatst

hey con,

Weet je al hoeveel en wat voor hormonen je moet spuiten? viel het gesprek je mee?.

wel mooi dat je al bent begonnen, ik had dat niet zo snel verwacht.

ik zal donderdag wel verslag doen, denk dat ik er morgen niet aan toe kom.

groetjes joske

Geplaatst

Hoi Joske, ik moet nu dagelijks Decapeptyl spuiten tot dat ik ongesteld ben geworden dan moet ik weer terug naar Geertgen om een uitgangsecho te laten maken en dan krijg ik er nog een hormoon spuit bij dan wordt er een afspraak gemaakt om een follikelmeting te doen en als dat goed is krijg ik er nog een hormoonspuit bij ... dus we blijven gezellig prikken ... ( ik heb er geen moeite mee ) ... Tja in veel ziekenhuizen zijn er wachtlijsten maar ik denk omdat wij gewoon met "eigen" zaad werken dat dit gewoon veel sneller gaat ... Nou meid ik wens jou ook heel veel succes en ik ben benieuwd wat er tegen jou gezegd is,

gr. Nicole

Geplaatst

Mega gefeliciteerd Sannie echt brilliant nieuws!!!

Geniet er lekker van en de HSG klinkt prima dus op naar de echo en het zal helemaal werkelijkheid worden als je het hartje gaat horen!

Ik zelf zit in de wachtstand voor een afspraak voor ecd in spanje dus voor mij na alle iui's, ivf's is dit de enige optie. Helaas aangezien wij het graag anders hadden gezien maar goed mijn leeftijd speelt een rol, 43 dus wij gaan vol goede moed naar het volgende traject.

Groetjes,

Mineut

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden