Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hellen, ISCI TP cryo, 1 okt testen

Sen1972, TP 2 emmies, 1 okt testen

Bitch1806 22 sep tp van 2 emmies 3 okt testen

Esk, IVF 18 sept TP, 4 okt testen

Sas, 1ste icsi, tp 1 emmie, 4 okt. testen

Ilse03, cryo tp 20 sept, 5okt testen

Anja icsi tp 20 sept,5 okt testen

Cindy1975, cryo tp 21 sept, 5 okt testen

EDR, 3e isci 21 sept TP 2 emmies, 5 okt testen

Joy1, tp 22 sept, 6 okt testen

Yvonne, 3e IVF 22 sept TP, 7 oktober testen

ms78, cryo tp op 23 sept 7 okt testen

Groentje, 3e IVF 24 Sept TP, 9 okt testen

Hey meiden,

Heel veel succes in deze spannende weken, dat het maar een erg groene maand mag worden :-) Ik duim voor jullie allemaal.

Ik hoop zelf ook weer aan te schuiven op deze bank. Heb afgelopen vrijdag en gisteren een FM gehad, maar ze willen nog niet echt groeien. Even afwachten dus of het deze maand wel doorgaat, de cryo tp.

Heel veel succes!

lfs,

Nienke

Geplaatst

inderdaad een ramp dat wachten. Elk steekje in je buik ben je aan het analyseren.. slaat helemaal nergens op. Hoe gek kan je jezelf maken?! Ik heb dus 1 okt. een bloedtest maar ik weet niet of ik zolang kan wachten hoor. Mijn vriendin deed al een week na de tp een test, die hield het niet meer uit (gelukkig was die positief). Je leeft echt zo tussen hoop en vrees, das echt niet leuk.

@Marion: ik snap dat je baalt maar er kan nog verandering inkomen hoor. Na je eerste echo kunnen er nog follikels bijkomen en soms groeien ze in het begin traag en maken ze later opeens een groeispurt. En het is elke cyclus ook weer anders. Niet dat je er opeens 20 zal hebben maar elke eitje meer is al mooi meegenomen toch? dus zie het a.u.b. allemaal niet te negatief in meid

ik heb trouwens ook iets stoms, ik heb nog steeds geen gemeenschap gehad. Durf nie, bang dat het schadelijk is.. zal wel niet maarja je wilt echt alles uit de weg gaan..

Geplaatst

Nienke, bedankt voor het lijstje,fijn dat ik er ook op sta! Is het zo van wie zin heeft in een lijst maken maakt ereen? En o spannend dat jij er hopelijk ook op plaats neemt. Joy

Geplaatst

Zooo......vandaag al eerder gemeld dat ik een baaldag had! Vanmiddag bij een zwangere vriendin op de thee geweest. Heftig hoor. Confronterend! Vanavond dus stiksjachie toen ik thuiskwam. Om half 8 ging ik naar het toilet. Ik heb vanaf de punctie nog steeds wat buikpijn. Hoort erbij maar op het toilet verloor ik bloed. M.n. stolsels en oud bloed. Het waren raar grote stolsels. Nog nooit gehad eigenlijk. Ik schrok me een hoedje. Ik moest morgenochtend werken maar ik ga niet hoor. Ik heb me ziek gemeld. Ik ga nu toch echt even voor mezelf kiezen.

Vanavond een portie gejankt bij m'n mannetje en morgen weer een nieuwe en frisse dag!

Hoe is het met de rest van de meiden op het wachtbankje? Ik ben zo benieuwd of we er een goeie maand van maken met elkaar!

Geplaatst

jeetje Es, wat zal jij geschrokken zijn :ohmy:

zou er misschien iets geraakt zijn bij de punctie? er zitten natuurlijk heel wat bloedvaatjes daarzo. Ik had tijdens de stimulatiedagen ook een paar dagen bloedverlies na een pijnlijke echo, maar dat stopte na een dag of 3 gelukkig weer. Ik zou als ik jou was wel even het ziekenhuis bellen morgen. Hopelijk stelt het niets voor. Sterkte meid!

Geplaatst

Ik denk dat ik morgen ook even bel ja. Mijn man zei wel dat de vpk na de punctie had gezegd dat je tot een paar dagen na de punctie nog oud bloed kan verliezen. Ik ken dit echter niet van de vorige twee keer.

Ik ben eigenlijk deze hele maand vrij maar ze zitten omhoog op het werk, veel ziekte. Ik zou morgen een route rijden in zwolle (werk normaal in kampen) maar die heb ik dus afgebeld. Wel vervelend hoor, w.s. is het een crime om nog inval te regelen omdat ze al omhoog zaten. Ik vind het sowieso moeilijk om me ziek te melden. In een instelling is het ook vervelend maar dan ben je gewoon later de hele dag (ook irri hoor!) maar je kunt niet een hele route laten vervallen. ER moet gewoon iemand naar die clienten toe. Ik heb me veel ziek moeten melden dit jaar vanwege alle behandelingen en op een gegeven moment ben ik me zo schuldig gaan voelen. Je belast toch elke keer je collegae extra.

A.s. zondag zou ik ook nog een dag werken maar ik denk eigenlijk toch dat ik het niet doe. het voelt niet goed zo.

Geplaatst

Hallo meiden,

Wat een hoop goed nieuws. Ik hoop binnenkort ook bij jullie op de wachtbankje te komen.

Vandaag de punctie gehad en er waren 4 i.p.v. 3.

Vrijdag horen we of ze bevrucht zijn en dan kan zondag de terugplaatsing plaatsvinden. En dan 11 okt testen. Heel erg spannend.

Esther wat gaaf voor je. Ik zal voor je duimen en ik snap helemaal wat je bedoelt met het rustig aan doen. Ik heb mezelf voorgenomen om alles te laten wat ook maar het resultaat zou kunnen beinvloeden. Ik weet het zal waarschijnlijk niet hoeven maar het is voor je eigen gemoedstoestand wel beter. Ik zal trouwens voor jullie allemaal duimen want als je dit er allemaal voor over hebt dan verdien je gewoon het moment om de kleine vast te kunnen houden.

Veel succes allemaal, en hopelijk tot binnenkort.

liefs,

Elly

Geplaatst

Ik zat er gisteravond helemaal doorheen. Enorme aanvaring met manlief (over niks) en daarna was ik echt helemaal overstuur. Huilen en nog meer huilen. Ik ben nu echt bang dat het over is: ik heb heel vaak van dit soort buien ongeveer een week voordat ik ongesteld wordt... als iemand me nog wat moed in kan praten? Dan graag...

Ik baal er nog steeds van. Het zou natuurlijk ook de pregnyl kunnen zijn (ik reageer daar nogal emotioneel op, zal nog wat worden als ik echt zwanger zou zijn :whistling_girl: ).

Esther, hartstikke goed dat je vandaag niet gaat werken en ik kan me voorstellen dat je je gister helemaal rot geschrokken bent. En ik zou ook zeker even bellen vandaag, al is het maar voor je eigen gemoedsrust.

Sen, ik las gister over gemeenschap hebben en hoe jij erover denkt: ik heb precies hetzelfde. Ik durf het gewoon niet zo goed. Verstandelijk snap ik ook wel dat dit niet schadelijk kan zijn, maar gevoelsmatig wil ik er niet aan.

Geplaatst

Esk, je hebt een lijf dat bomvol hormonen zit, op het moment dat je stopt met spuiten zijn de hormonen nog niet zomaar uit je lichaam verdwenen, neem dat samen met het feit dat er emotioneel ook heel wat speelt nu dus op zich is het niet vreemd dat je dan even heel heftig kunt reageren om niets hoor, ik denk dat het in deze periode niet echt een voorbode is voor het wel of niet ongesteld worden. Heel veel succes nog even!

Geplaatst

Thanks, Dani, ik weet het ook wel, maar toch, dat stemmetje in m'n hoofd blijft maar knagen...

(Trouwens, wat heb je een ontzettend lief mannetje op je profielfotootje).

Geplaatst

Hee meiden,

Edr; Kan me voorstellen dat je je ziek meld, je moet nu echt even aan jezelf denken. In het ziekenhuis hebben ze bij ons ook gezegt dat je een paar dagen nog oud bloed kunt verliezen.

Esk; Ik denk dat je idd nog erg emotioneel kunt zijn van de hormonen die zijn nog lang niet je lichaam uit.

Voelen jullie ook elk steekje in de buik, heb echt het idee dat ik me anders voel. Maar dat komt denk ik ook omdat ik dat wil.

Sas

Geplaatst

Yes!!! Ze belde net van het zh.... om 14.15u hebben we weer een terugplaatsing. Maar ze kon niet meer informatie geven over de telefoon... De tijd van gekte is weer aangebroken :strangle: De eerste week gaat nog wel, maar de opvolgende...aaaahhhh...

Geplaatst

Esther,wat klote voor je!!! Je man heeft wel gelijk met dat oude bloed verliezen, dat zeiden ze de vorige keer ook bij mij.

Het advies dat meerdere mensen je gaven om even te bellen, zou ik ook ten harte nemen voor je gemoedstoestand.. het is toch prettig iemand te spreken die er verstand van heeft.

Goed van je dat je toch voor jezelf hebt gekozen en je het rustiger aan doet!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Esk, die hormonen zijn verschrikkelijk ja!! Ze versterken je gemoedstoestand lijkt wel, dus als je al niet zo lekker in je vel zit knal je er ook gelijk goed door heen!!

Toch kan een huilbui wel opluchten...heb ik gister ook gehad na mijn bloeding.

Sterkte!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Joy, wij kregen niet het advies geen gemeenschap te hebben. Wel had ik het ergens gelezen dat de eerste 6/7 dagen je beter geen orgasme kon krijgen i.v.m. het ontsluiten van de baarmoedermond. De eerste keer heb ik wel gewoon gemeenschap gehad, nu 6 dagen niet...voor de zekerheid.

Wat dan wel weer apart is dat ik op OBGYN.net weer las dat het nooit bewezen is en dat het geen kwaad kan...kortom verschillende inzichten maar geen wetenschappelijk bewijs. Als je: orgasme naar terugplaatsing googled, krijg je ontzettend veel tegenstrijdige info te lezen.

Ik denk dat een ieder gewoon moet doen wat het beste aanvoelt.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

EDR, ik zie je berichtje van die stolsels oud bloed. Heb je het al gevraagd in het ziekenhuis? Ik zou me ook rot schrikken als ik dat had meid. Ik leef met je mee.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

@Esther: heb je al gebeld? in het VU zei één van de artsen tegen mij dat bruin (dus oud) bloed nog altijd minder erg is dan helder rood bloed. Waarschijnlijk is het gewoon nog van de punctie

@Wolkje: jouw testdatum is precies op mijn verjaardag :)

verder wilde ik nog meer zeggen maar ben alweer kwijt wat bij wie hoort :icon_scratch:

Geplaatst

Hoi meiden...

Even een update. Na gisteravond geen bloed meer verloren. zo gek!!! Ik heb gisteren nadat ik bloed verloor op het toilet een schoon maandverbandje ingedaan. Daar zat gisteravond voor het na bed gaan nog wat bloed in. Weer verschoont en vanmorgen zat er helemaal niks in. Ik heb vanmorgen toch maar even het zh gebeld. Als het goed is bellen ze me vanmiddag terug. Ze vond het niet helemaal normaal. Maar opzich denk ik dat het van de punctie is hoor. Mijn theorie is een oud heamatoom was geknapt is maar goed...even met beide beentjes op de grond, ik heb er natuurlijk geen klap verstand van!

We wachten af...

Verder blijf ik buikpijn houden. Geen erge buikpijn maar zo'n zeurend gevoel onder in je buik. Hebben anderen dat ook?

En ik heb me ook afgemeld voor zondag, ze reageerden prima op het werk. Het is gewoon niet slim denk ik om te gaan werken. Ik ben trouwens ook zo labiel als een kikker, om het minste begin ik te janken...ik denk niet dat clienten het op prijs stellen...een sniffende zuster aan bed:crybaby2:.

Geplaatst

Elly...super goed toch? Nu een paar spannende dagen voor de boeg! sterkte

Esk...ik herken je labiliteit en emotionele gevoel wel hoor! De wachtweken zijn sowieso al een crime en dan ook nog met een lijf vol hormonen! Ik heb het er regelmatig met mijn man over gehad en die weet dat ik nogal...tja hoe zeg je dat...explosief en emotioneel kan reageren momenteel. Hij neemt me maar met een korreltje zout. En trouwens...mag je ook? Het is toch ook niet niks wat er allemaal met je gebeurd, lichamelijk en geestelijk!

Sas...ik voel ook van alles maar voor mijn gevoel kan ik dat allemaal nog terugleiden naar de punctie. Er is zo gerotzooid van onder en van binnen. De 1e 2 keer heb ik echt gedacht dat er van alles bezig was (met het embryo hoopt ik dan hé) maar toch ongesteld. Nu leid ik niks meer af van datgene wat mijn lijf zegt. (zegt ze nu heel stoer hoor...maar ondertussen ben ik benieuwd of ik dat volhoud)

Groentje...gefeliciteerd meid! Je zit nu ws in het ziekenhuis! voor straks...welkom op het wachtbankje!

ennuh...seks...nu??? Moet er echt niet aan denken! Aan mijn lijf even geen polonaise! Wij houden het hier bij knuffelen hoor!

Geplaatst

Fijn dat ze je toch nog even terugbellen. En goed dat je je afgemeld hebt voor je werk. Vandaag gaat het hier gelukkig wat beter, maar anders zou ik me ook ziekmelden... ook hier gaat de tranenkraan om het minste geringste open.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden