Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

oh anja meis. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Wat vind ik dit erg voor jullie. Wat zul je nu verdrietig zijn. Ik wil je heel veel sterkte wensen en moed en kracht voor de toekomst. En bovenal ook heel veel geluk en ik hoop dat je geniet van al het mooie wat er is in je leven!

krisje...ik heb geen inbrenghuls dus ik breng ze gewoon met mijn vingers naar binnen. ik moest ze zo diep mogelijk naar binnen brengen en dan voel ik mijn baarmoedermond. Met een inbrenghuls zul je dat idd niet voelen.

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Anja nee hè... wat rot voor jullie. Dikke knuffel meid

@EDR en Krisje: ik heb ook geen huls om ze in te brengen en ik let eigenlijk helemaal niet op de baarmoedermond. Moet dat anders zijn dan?

Geplaatst

MOeten niet perse maar gedurende je cyclus verandert je baarmoedermond wel. Tijdens je ovulatie word hij heel zacht en komt hij hoger te liggen, daarna sluit hij zich en wordt hij net zo hard als het puntje van je neus. Maar ik begrijp van een reactie van esk (zie ander topic) dat je niks af kunt leiden van je baarmoedermond bij een zwangerschap

Hoe is het met jou?

Geplaatst

Wachtbankje Oktober

Hellen, ISCI TP cryo, 1 okt testen

Sen1972, TP 2 emmies, 1 okt testen

Janet, TP 2 emmies, 1 okt testen

Bitch1806 22 sep tp van 2 emmies 3 okt testen

Esk, IVF 18 sept TP, 4 okt testen

Sas, 1ste icsi, tp 1 emmie, 4 okt. testen

Ilse03, cryo tp 20 sept, 5okt testen

Anja icsi tp 20 sept,5 okt testen

Cindy1975, cryo tp 21 sept, 5 okt testen

EDR, 3e isci 21 sept TP 2 emmies, 5 okt testen

Agnes, 3e cryo TP, 5 okt testen

Joy1, tp 22 sept, 6 okt testen

Yvonne, 3e IVF 22 sept TP, 7 oktober testen

ms78, cryo tp op 23 sept 7 okt testen

Natasja, cryo tp op 25 sept 7 okt testen

Groentje, 3e IVF 24 Sept TP, 9 okt testen

SIL, 3e IUI op 25 sep, 9 okt testen

Krisje, 1ste icsi, 25 sept TP 2 emmies, 12 okt testen

Even het wachtbankje bijgewerkt. Hij was verweg gezakt. Nogmaals sterkte anja!

Ik ben benieuwd hoe het met Hellen en sen is

Geplaatst

hallo, ik ben er nog.

en kan mezelf helaas nog niet kleuren!

voortekenen geen idee, ben er een beetje me gestopt om alles bij mezelf te voelen en me gek te maken. Wil het heel graag maar kan helaas het ijzer niet met handen breken en er geen invloed op uit oefenen.

Op dit moment; draaierig in hoofd, geen bloed, pijnlijke boobs en steken/krampjes.

maar ja, wat betekent dit!?

zoals ik al eerder schreef de kans is erg klein. Vrijdag hebben we sowieso een afspraak bij AZM om te bespreken hoe we verder gaan. Wij willen meteen door!

Nog twee dagen en dan worden we uit ons lijden verlost

Geplaatst

hier ben ik.. ik zit dus ook flink te stressen. Het valt mij zo op dat er de tijd tussen TP en test zo verschilt (zie lijstje). Ik heb de neiging om al te gaan testen vanavond ofzo, zou dat kunnen?

Geplaatst

14 dagen na de punctie zou je ip denk ik kunnen testen. tenminste als ik kijk naar mijn cyclus. Ik zou pas dinsdag mogen testen maar ik weet dat, als ik vrijdag niet ongi ben, ik ga testen hoor!

Heb je al klachten ofzo?

Geplaatst

Wachtbankje Oktober

Sen1972, ICSI 19 sep TP 2 emmies, 1 okt testen

heb even bij mij de datum TP erbij gezet.. stond er nog niet

zie bijv. Esk: TP één dag voor mij en 3 dagen later testen.. hoe kan dat?

Geplaatst

Zou dat verschil te maken hebben met de medicijnen die mensen na de punctie krijgen? Ik heb bijvoorbeeld pregnyl. Ik kan nu wel een test doen, maar de halfwaardetijd van pregnyl is iets van 33 uur. Het duurt dus met mijn dosis (2500 IE) minstens 8 dagen voordat een test een beetje betrouwbaar is (en dat is dus zo'n beetje 2 dagen voor de testdatum).

Geplaatst

ow dat zou kunnen ja. Ik heb na de punctie geen pregnyl meer hoeven te nemen, alleen maar die bolletjes utrogestan.

btw, testen kan toch op elk tijdstip van de dag, ik heb die digitale clearblue dingen liggen

Geplaatst

Volgens mij kan je op ieder moment testen, alleen is ochtendurine wel geconcentreerder en kan het dus zijn dat je daar wel een streep hebt, terwijl je die 's middags niet hebt.

Ik heb er zelf nooit naar gekeken. Heb altijd getest wanneer ik er behoefte aan had en ben er van uit gegaan dat er wel een streep zou verschijnen als ik zwanger zou zijn... heb trouwens nog nooit een eigen streep gezien. Ik zou compleet in shock zijn als ik 2 strepen (of een kruis) op een test zou zien...

Geplaatst

@Esther: klachten.. tja in hoeverre je het klachten kan noemen, beetje hoofdpijn nog en beetje moe en draaierig maar ik weet dat je door de stress ook vanalles kan gaan voelen. Helemaal als je jezelf erop zit te focussen. Heb wel nog steeds dat gevoel onderin mn rug en het idee dat ik mega grote (.)(.) heb. Gevoelig zijn ze al een paar weken.

Geplaatst

Wachtbankje Oktober

Sen1972, ICSI 19 sep TP 2 emmies, 1 okt testen

Simonja, 29 sept TP 2 cryo's, 11 okt. testen

Dames, ik kom gezellig bij jullie zitten. Heb net een TP gehad van cryo's. Één 9-cellige en één morula. Nu hopen dat ik hier meer succes mee heb dan mijn versie emmie.

Succes iedereen.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Anja sterkte meid, wat een rot nieuws, bah.

Succes Dorine, wat is een morula als ik vragen mag?

ik hoop dat ik vrijdag naast jullie neer mag ploffen.....

Geplaatst

Er zit waarschijnlijk een verschil tussen de verse emmies en de eskimo's. Met de tp van de eskimo's mag je eerder testen ivm het feit dat de eskimo al een paar dagen ouder is dan de emmie. En het scheelt per ziekenhuis. Ik ben onder behandeling (echo's) in het WFG en de punctie en tp en cryo's gaan via het VU. In het WFG zeggen ze testen mag je bij een cryo 14 dagen na de Pregnyl en in het VU zeggen ze 12 dagen na tp. Tussen de Pregnyl en de tp zitten 6 dagen!!!!

Sterkte Anja.

Alle andere meiden op het bankje heel veel succes.

Geplaatst

Een morula is een embryo of een cryo die meer dan 9-cellig is. Zodra het meer dan 9-cellig wordt kunnen ze de cellen niet meer tellen en noemen ze het zo. Wist ik ook niet tot vandaag, zo leren we er iedere keer weer iets bij ;-)

Natasja, ik mocht trouwens zowel bij mijn verse poging als nu bij de cryo 12 dagen na TP testen. Ik heb echter bij de verse poging geen pregnyl gebruikt en nu helemaal niets van medicijnen.

Geplaatst

Hoi Natasja,

Ik kom net uit het ziekenhuis van een cryo-tp. Neem vanaf vandaag weer plaats op het wachtbankje en hoop volgend weekend op een goed resultaat. Zie dat jij over een week alweer mag testen, hoe gaat het tot nu toe?

Geplaatst

simonja welkom op het wachtbankje. Fijn dat je twee mooie emmy's teruggeplaatst hebt gekregen. En nu de spannendste weken! Sterkte hoor!

Geplaatst

Ik heb jullie hulp nodig meiden,heb sinds vanmiddag ineens hoge koorts en mijn ongi daarintegen is gestopt ik weet het niet meer.Wie weet wat dit kan zijn?

liefs Anja

Geplaatst

Hee Anja,

Ik heb er geen verstand van en kan je dus niet echt helpen...

maar kun je het ziekenhuis niet bellen? Lijkt me toch vreemd dit.

Hoe hoog is je koorts?

Liefs Heather

Geplaatst

Hee Heather

Heb al gebeld maar krijg geen gehoor en de temp is 38,5.Ik weet het allemaal even niet meer

liefs Anja

Geplaatst

Hee Anja,

Snap dat je dr nu even doorheen zit!

Ik weet niet of je in een groot of klein ziekenhuis loopt en of dat uitmaakt, maar misschien kun je de centrale van zh bellen en vragen of je mag overleggen met de dienstoende gyn?

38,5 is op zich niet superhoog, maar snap dat je je wel zorgen maakt en het niet snapt, helemaal omdat je ongi gestopt is!

Juist daarom (omdat er dus misschien toch nog hoop is!?) zou ik toch nog een keer proberen om iemand te pakken te krijgen denk ik.

Als je niemand te pakken krijgt, en je wil/kunt niet wachten tot morgen...huisartsenpost bellen?

Sterkte meid!

Liefs Heather

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden