Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik test vanaf wachtdag 10 na TP (dag van Tp=dag 0) bij een verse poging, inderdaad met de 2 voor 5 euro van het kruidvat. Jij krijgt een licht streepje vanaf ongeveer 18 hcg. Succes met testen dames!

X Pieneke

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esk volgens mij is 2500 IE pregnyl na zeven dagen nog niet uit je lijf... De hoeveelheid halveert ongeveer per dag, volgens mij staat er een dag of tien voor. Dan kom je idd op zondag uit.

Geplaatst

Esther, die van 2 voor 4,99 daar had ik het ook over. Voor 2,50 per stuk kun je eindeloos testen als je wilt hahahahaha

ESK, mijn ziekenhuis geeft ook aan dat je met 10 dagen de pregnyl uit je lichaam is. En ik krijg 5000 IE

Geplaatst

Bedankt dames, ik wist het eigenlijk ook wel. Het is alweer donderdag, dus zondag is niet zo ver meer... en als ik het tot zondag haal, heb ik ook goede hoop op een goede afloop...

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen.

Mijn naam is Tamara en ik zit op het wachtbankje voor oktober.

De 9e mogen wij testen, heb afgelopen zondag een terugplaatsing gehad van mijn eerste icsi poging.

Maak me nu eigenlijk al ongerust, want ik heb sinds gisterenavond al regelmatig menstruatie achtige krampen, welliswaar licht maar toch....

Hebben jullie dat ook (gehad.)

Alvast bedankt voor de reacties,

Tamara

Geplaatst

Hoi tamara.

Welkom hier op de site en op het wachtbankje. Een spannende tijd voor jullie!

Het lijkt mij een beetje vroeg om nu al te gaan menstrueren. Ik begin vaak vanaf dag 9 na de tp met buikpijn. Daar komt ook nog bij dat er zoveel is gerotzooid in je buik. De 1e week kun je wat dat betreft eigenlijk niet aan op de lichaam denk ik. En vergis je niet in alle hormonen!

Heel veel sterkte en op naar een positieve test!

groetjes esther

Geplaatst

Hoi Aramat, het zegt allemaal niets, de een voelt van alles en de ander voelt niets. Het enige wat je kan doen is wachten, wachten, wachten. Klinkt misschien lullig maar het is echt zo.

Succes!!!

Geplaatst

Hallo meiden,

super bedankt voor de snelle reactie!

ja die hormonen, pffff....heb er heel de behandeling geen last van gehad en ik begin met die capsules en het drama begint, hahahaha.... voel me echt heen en weer geslingerd in mijn emoties.

Echt raar wat het allemaal met je lichaam doet.

Maar het is wat jullie zeggen, wachten en geduld hebben.

Jullie ook allemaal super veel succes!

Geplaatst

Tamara, welkom op het wachtbankje! Spannend je 1ste ICSI poging.

Ik zet je gelijk even op het wachtbankje

Zojuist even babykleding gekocht voor mijn collega. Hij heeft een zoon gekregen.

Ow wat een stoer stelletje van MEXX heb ik gekocht zeg. Hij vondt het onwijs leuk en ik was trots. Tis best moeilijk voor iemand die niet heel dichtbij staat.

Gelijk mijn vriend gebeld....dat ik niet meer kan wachten op voor mijzelf te shoppen!! AHHHH

Liefs SIL

Geplaatst

Wachtbankje Oktober

Hellen, ISCI TP cryo, 1 okt testen

Sen1972, ICSI 19 sep TP 2 emmies, 1 okt testen

Janet, TP 2 emmies, 1 okt testen

Bitch1806 22 sep tp van 2 emmies 3 okt testen

Esk, IVF 18 sept TP, 4 okt testen

Sas, 1ste icsi, tp 1 emmie, 4 okt. testen

Ilse03, cryo tp 20 sept, 5okt testen

Anja icsi tp 20 sept,5 okt testen

Cindy1975, cryo tp 21 sept, 5 okt testen

EDR, 3e isci 21 sept TP 2 emmies, 5 okt testen

Agnes, 3e cryo TP, 5 okt testen

Joy1, tp 22 sept, 6 okt testen

Yvonne, 3e IVF 22 sept TP, 7 oktober testen

ms78, cryo tp op 23 sept 7 okt testen

Natasja, cryo tp op 25 sept 7 okt testen

Groentje, 3e IVF 24 Sept TP, 9 okt testen

SIL, 3e IUI op 25 sep, 9 okt testen

Aramat (Tamara), 1e ICSI op 27 sep, 9 okt testen

Dorine (Simonja), 29 sep TP van 2 cryo's, 11 okt testen

Meisje81 (Es), TP op 27 sep, 11 okt testen

Wolkje, IVF, 27 sept TP 2 emmies, 11 okt testen

Krisje, 1ste icsi, 25 sept TP 2 emmies, 12 okt testen

Mama27, 2e IVF 30 sept TP, 13 okt testen

Tamara je staat erbij!

Marjon jij ook!

Geplaatst

Hoi Sil,

Ik ben ook nieuw op deze site en mag ook op het wachtbankje. Ik heb afgelopen zondag mijn eerste terugplaatsing gehad van een ivf behandeling. En ik mag 11 oktober testen.

Ik herken wel van iedereen de onzekerheid over de krampen en steken die je voelt. Heb ik ook pff en dan moet je nog 1,5 week wachten.

Gr Es

Geplaatst

Ik wilde mezelf erbij zetten maar toen verdwenen de kleurtjes en bedacht ik me dat ik het moest doen d.m.v. 'quote' alleen kreeg ik hierna een hele vreemde melding.

Zou iemand anders zo vriendelijk willen zijn en mij in het lijstje willen zetten?

Het is voor mij de 2e IVF-poging, heb 30 sept de TP gehad en mag op 13 okt testen.

Alvast bedankt!!

Het was nog even afwachten of de TP door kon gaan.

Ik had namelijk sinds de punctie afgelopen zondag erg veel buikbijn en werd dinsdag nog erger. Woensdagochtend even het ziekenhuis gebeld om te vragen of dit gevolgen zou hebben voor de TP. Ze zeiden dat ik gelijk moest komen, heb een echo gehad, bloed laten prikken, urine inleveren... het was geen overstimulatie maar ze dachten aan een of andere infectie. 's Middags om 14.00 uur toch de TP gehad en om 16.00 uur kon ik bellen voor de uitslag van de onderzoeken. Gelukkig kwam hier niks uit. Sinds vandaag trekt de pijn ook iets weg dus hopelijk dat het nu de goede kant op gaat.

Nu is het maar weer wachten tot de 13e....dan mag ik weer eens testen!

@Krisje: Mag ik vragen in welk ziekenhuis jij in behandeling bent. Je had het er namelijk over dat jij wat later mocht testen dan de anderen. Ik had dit namelijk ook, ben zelf in behandeling in Den Bosch (in samenwerking met het ziekenhuis in Tilburg) en vroeg me af of jij daar dan ook toevallig heen ging.

Voor iedereen waarbij deze poging mislukt is heel veel sterkte gewenst en voor iedereen die nog moet gaan testen....succes!!

Groetjes Marjon

Geplaatst

Hoi Es,

Ohhh sorry ben je helemaal vergeten. Ik maak het goed met je....

Je staat in het overzicht erbij!

Hoi marjon,

Ook jij staat erbij!

GR, Priscilla

Geplaatst

Sil, maak helemaal niet uit. STa er nu gezellig bij. Wat een spannende weken zijn het toch.

Marjon ik zit ook in Den Bosch / Tilburg en ook ik mag pas 11 oktober testen en heb zondag 27 september de terugplaatsing gehad. Ik weet ook eigenlijk niet wat normaal is???

Heb jij al ergens last van?

Gr Es

Geplaatst

Hi Sil,

Bedankt voor het toevoegen aan het lijstje.

Het lijkt mij idd lastig om kleertjes te kopen voor iemand die je niet goed kent. In dat soort gevallen koop ik altijd maar iets wat ik zelf leuk vind, hihi... Maar Mexx is altijd goed joh, super leuk die kleertjes. Ik kan zelf ook niet wachten tot ik eindelijk kan shoppen voor kleertjes, we zijn al drie jaar bezig en die 20% kans is maar klein natuurlijk, maar ik hoop het zo, zucht....

Hi Es,

Wat leuk dat jij ook zondag je terugplaatsing heb gehad, waarom ik 1 dag eerder mag testen is wel raar... Maar ik lees dat jij ook een beetje buikpijn hebt, het zal er wel bijhoren denk ik....

Groetjes,

Tamara

Geplaatst

Tamara,

Het is niet echt buikpijn meer van die kleine steekjes af en toe. Maar ik ben er ook van overtuigd dat het ook vaak je darmen zijn. En dat je natuurlijk wel echt alles voelt!!!

Hoe voel jij je verder? Is het voor jou de eerste keer?

Gr Es

Geplaatst

Hoi Es,

Naar aanleiding wat ik hier allemaal gehoord heb denk ik wel dat je in "ons ziekenhuis" pas wat later mag testen dan in andere ziekenhuizen. Maar goed, het wachten duurt sowieso al lang. Ben jij met IVF bezig? 1e poging?

Dit is mijn 2e IVF poging. Heb met de 1e IVF poging 4 TP's gehad en ben daarvan 2x zwanger geweest maar het is beide keren weer misgegaan (bij 7 & 5 weken).

Nu dus de 2e poging....hoop dat het dit keer weer eens lukt en dat het dan ook nog gewoon mag blijven zitten.

Ik heb nu nog nergens last van maar ik heb dan ook gisteren pas de TP gehad dus dat zou ook wel erg vroeg zijn ;-)

De 1e keer dat ik zwanger was merkte ik het trouwens gelijk --> erg moe, pijnlijke borsten en verschrikkelijk misselijk. De andere keer dacht ik dat het mislukt was maar toch een test gedaan en toen bleek ik dus toch zwanger te zijn. Zo zie je maar....er is eigenlijk geen peil aan vast te knopen.

Ik wacht het dus maar gewoon af.

Merk jij dan al wel iets?

@Sil: bedankt dat je me erbij gezet hebt.

Geplaatst

Hi Es,

Ja het is onze eerste icsi poging, alles is tot nu toe vrij soepel verlopen. Heb geen last gehad van het spuiten van decapetyl en gonalf. De punctie vond ik niet echt een feest, maarja het was aan de andere kant ook zo voorbij. Heb wel wat last van die capsules, voel me de laatste dagen wat huilerig, maar dat kan ook de spanning zijn....

En bij jou?

Groetjes,

Tam

Geplaatst

Marjon,

Het is voor mij de eerste keer ivf. Ze hebben vorige week donderdag de punctie gedaan en hebben 18 eitjes aangeprikt waarvan er 10 bevrucht zijn. Zondag is er 1 teruggezet. Ik heb vorig jaar een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Toen is er 1 eileider weggehaald de andere is ook neit helemaal oke vandaar ivf.

Ik heb geen buikpijn ofzo maar voel wel af en toe een steekje ofzo. weet het eigenlijk niet echt precies. Maar zoiezo duurt het wachten heel erg lang.Mijn borsten doen wel echt verschrikkelijk veel pijn maar dat kan ook door de bolletjes komen toch?

Ik vind DB wel een heel fijn ziekenhuis allemaal erg aardig.

Gr Es

Geplaatst

Tamara,

Ik heb tot nu toe ook echt nergens last van gehad. Niet van de spuiten en niet van de punctie. De punctie vond ik gelukkig ook echt meevallen. Daar was ik wel echt heel erg bang voor.

Nu een beetje een raar gevoel zeg maar. Gewoon het idee dat er nu iets in je buik zit.... En dat je niks kan doen alleen maar wachten. Gisterenavond had ik ook echt een huilbui. Het is gewoon allemaal spannend.

Gr Es

Geplaatst

Bij mijn zijn vorig jaar beide eileiders verwijderd dus vandaar ook IVF.

Van de utrogestan heb ik altijd veel last, heb dan meestal een cupmaat groter. Da's op zich niet erg (vind mijn vriend ook niet hahaha) maar wel een beetje lastig want mijn bh's passen nu dus eigenlijk niet meer. Maar om nu voor die 2 weekjes nieuwe te gaan kopen vind ik ook zonde.

Ik vind ook dat de medewerkers in Den Bosch allemaal erg aardig zijn. Het is wel wat jammer dat het best zo'n groot team is. Heb eigenlijk iedere keer wel een ander. In het begin vond ik dat iets minder maar na een tijdje ken je ze toch allemaal.

Mag ik vragen hoe oud jij bent en waar je dan ergens woont? Dichtbij Den Bosch of niet?

Geplaatst

Ik ben 28 jaar en woon in Den Bosch.

Ik heb ook last van de bolletjes mijn borsten staan op springen en doen pijn. En verder een raar gevoel onder in mijn buik heb jij dat ook?

Gr

Geplaatst

Hallo meiden,

Weten jullie of de datum die je doorkrijgt van het ziekenhuis om te testen echt op z'n vroegst is, of weten jullie (misschien uit ervaring) of het ook mogelijk is om eerder te testen?

Thanks,

Tamara

Geplaatst

Ik heb vorige keer op WD 10 positief getest met die goedkope van het kruidvat, ga nu ook eind okt al testen op WD 10 denk ik.

Kan me nooit inhouden haha

Iedereen die aan het wachten is heel veel succes.

Geplaatst

Hey Suus,

Bedankt voor je reactie!

Ben bang dat ik het ook niet volhoud om die twee weken uit te zingen.

Dus waarschijnlijk ren ik dag tien ook naar het kruidvat...

Hoest met jou, ergens last van?

Groetjes,

Tamara

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden