Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja vaag he.

Ik heb het 2x gevraagd, en 2x zeiden ze gebruiken tot de testdatum.

Ik neem aan dat het zh weet wat ze doen. maar maakt me dus wel weer nog onzekerder

Geplaatst

Als je dat leest dan wordt je er zeker onzekerder van! Daarom lees ik eigenlijk zelden 'n bijsluiter. Ik zou dan maar op het ziekenhuis vertrouwen. Als je het al twee keer hebt gevraagd en 2x hetzelfde antwoord krijgt.....

Geplaatst

he bitch

ik moet het ook blijven gebruiken t/m testdatum.

voel me vandaag echt beroerd. mijn in mijn spieren, voortdurend krampen maar geen bloed. tja, wat gaat het worden!?

Geplaatst

Wachtbankje Oktober

Hellen, ISCI TP cryo, 1 okt testen

Sen1972, ICSI 19 sep TP 2 emmies, 1 okt testen

Janet, TP 2 emmies, 1 okt testen

Bitch1806 22 sep tp van 2 emmies 3 okt testen

Esk, IVF 18 sept TP, 4 okt testen

Sas, 1ste icsi, tp 1 emmie, 4 okt. testen

Ilse03, cryo tp 20 sept, 5okt testen

Anja icsi tp 20 sept,5 okt testen

Cindy1975, cryo tp 21 sept, 5 okt testen

EDR, 3e isci 21 sept TP 2 emmies, 5 okt testen

Agnes, 3e cryo TP, 5 okt testen

Joy1, tp 22 sept, 6 okt testen

Yvonne, 3e IVF 22 sept TP, 7 oktober testen

ms78, cryo tp op 23 sept 7 okt testen

Natasja, cryo tp op 25 sept 7 okt testen

Groentje, 3e IVF 24 Sept TP, 9 okt testen

SIL, 3e IUI op 25 sep, 9 okt testen

Dorine (Simonja), 29 sep TP van 2 cryo's, 11 okt testen

Krisje, 1ste icsi, 25 sept TP 2 emmies, 12 okt testen

Ik zag dat ik weer van het wachtbankje was afgevallen, heb me er weer tussen gezet.

Hellen en Bitch, voor jullie is het nu super spanend, ik duim voor jullie.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Help

Cryo-poging 1

dag 11 echo

dag 12 pregnyl

dag 14 eisprong

dag 17 ontdooien

dag 18 tp

VU zegt td : 12 dagen na tp met thuistest (dag 30)

WFG fert.medew zegt td: 14 dagen na pregnyl thuistest (dag 26)

WFG fert.arts zegt td : 12 dagen na tp met bloedtest of (dag 30) of

dag 35 thuis

Wie helpt mij, want bij het WFG word ik geen steek wijzer zo. Dit klopt toch van geen kant? Nogal wiedes dat er daar zoveel fouten gemaakt worden op de afd. gynaecologie.

Dit kan je er toch niet bij hebben in de wachtweken. Mijn vingers zijn al bijna aan een nieuw velletje toe van de zenuwen .....

Liefs

Geplaatst

The soap continues...

Heb er toch nog maar even een e-mailtje aangewaagd:

Mag nu dag 32 thuistesten, indien positief dan dag 35 een bloedtest

Volgens mij ga je juist eerder bloedtesten omdat het hormoon eerder te zien is in je bloed dan in je urine. Zijn ze misschien een beetje de weg kwijt daar vraag je je dan af.

zucht..............

Geplaatst

Hoi Natasja,

Bij mij is het zoals je het laatste hebt beschreven. Als ik even van jou CyclusDagen uitga en wat mijn ziekenhuis dan zegt komt op hetzelfde neer.

Ik zit in 'n IUI behandeling dus misschien is dat anders maar als ik de IUI zou hebben op CD 18 dan mag ik 14 dagen later thuistesten. In dit geval dus CD 32.

Als die positief is dan 3 dagen later mag ik pas een bloedtest doen in het ziekenhuis. Nou ja bloedtest, dat doen ze bij ons niet. Het zou dan weer een urine test worden.

Mijn ziekenhuis zegt ook dat de pregnyl, 5000IE, met ongeveer 10 dagen uit je lichaam is verdwenen. Ook dat is bij ieder ziekenhuis weer anders...

Hopelijk heb je er wat aan.

Geplaatst

hallo meiden, ik ben vandaag niet gaan werken want ik heb een mega baaldag. Voel me beroerd, verdrietig en heb nog steeds koppijn. Had echt geen zin, puf, moed om te gaan werken. Ga morgen wel weer. Vanmorgen heb ik voor de zekerheid nog maar met ochtendurine getest maar wederom negatief. Ik heb zin om onwijs te vloeken...

dames op de wachtbank.. ik duim nog steeds voor jullie hoor! ik gun dit werkelijk niemand! maar wat er ook gebeurt: niet opgeven, doe ik ook niet. Effe uithuilen, kop door elkaar schudden en weer met volle moed ertegenaan! Laten we dat afspreken okay?

Wij zitten ernstig te overpeinzen om naar België te gaan. We hebben zoiezo van Univé nog een derde poging tegoed en als het goed is nog een vierde. Maar er gaan geruchten dat ze die willen afschaffen. Dus dan wordt het zelf dokken.

Geplaatst

hee meis...wat kan ik me je rotgevoel voorstellen zeg. Goed dat je even voor jezelf kiest en thuis blijft.

Otjes...vaag gedoe zeg. Kan je niet helpen maar kan me voorstellen dat je hier onzeker van wordt.

Geplaatst

he otjes,

ik zit niet geheel in hetzelfde schuitje maar mag pas drie weken na de TP testen met urine. En idd je ziet het eerder in het bloed dan in de urine.

Raar!!!

heel veel sterkte

Geplaatst

Wachtbankje Oktober

Hellen, ISCI TP cryo, 1 okt testen

Sen1972, ICSI 19 sep TP 2 emmies, 1 okt testen

Janet, TP 2 emmies, 1 okt testen

Jay, tp 1 emmy, 1 okt testen

Bitch1806 22 sep tp van 2 emmies 3 okt testen

Esk, IVF 18 sept TP, 4 okt testen

Sas, 1ste icsi, tp 1 emmie, 4 okt. testen

Ilse03, cryo tp 20 sept, 5okt testen

Anja icsi tp 20 sept,5 okt testen

Cindy1975, cryo tp 21 sept, 5 okt testen

EDR, 3e isci 21 sept TP 2 emmies, 5 okt testen

Agnes, 3e cryo TP, 5 okt testen

Joy1, tp 22 sept, 6 okt testen

Yvonne, 3e IVF 22 sept TP, 7 oktober testen

ms78, cryo tp op 23 sept 7 okt testen

Natasja, cryo tp op 25 sept 7 okt testen

Groentje, 3e IVF 24 Sept TP, 9 okt testen

SIL, 3e IUI op 25 sep, 9 okt testen

Dorine (Simonja), 29 sep TP van 2 cryo's, 11 okt testen

Krisje, 1ste icsi, 25 sept TP 2 emmies, 12 okt testen

Jay ik heb heb je erbij gezet! Spannend hoor.

Geplaatst
he bitch

ik moet het ook blijven gebruiken t/m testdatum.

voel me vandaag echt beroerd. mijn in mijn spieren, voortdurend krampen maar geen bloed. tja, wat gaat het worden!?

Hmm jij dus ook, blij te horen dat ik niet de enige ben dan. ik maak me er nl nogal zorgen om.

Ik voel op het misselijk zijn na sinds een paar dagen eigenlijk niets.

Dat het maar gauw de testdag is, weet je eindelijk waar je aan toe bent

Geplaatst
Wij zitten ernstig te overpeinzen om naar België te gaan. We hebben zoiezo van Univé nog een derde poging tegoed en als het goed is nog een vierde. Maar er gaan geruchten dat ze die willen afschaffen. Dus dan wordt het zelf dokken.

Sen, laat je goed voorlichten over de kosten voor een behandeling in Belgie. Bij mijn verzekeraar is het zo (CZ) dat je ook in Belgie je pogingen mag doen. Je krijgt echter maar 75% vergoed van het standaardtarief IVF in Nederland. Dus als de behandeling daar duurder is betaal je 25%+wat een behandeling duurder is. Is de behandeling goedkoper, dan krijg je waarschijnlijk alles vergoed (wat binnen de poging valt). Het is dus niet altijd noodzakelijk om te wachten tot je pogingen "op" zijn.

Wij willen uiteindelijk ook naar Belgie omdat daar een gerenommeerde arts op gebied van endometriose schijnt te zitten, maar wij gaan pas als we toch zelf moeten betalen (en hopelijk is het tegen die tijd niet meer nodig).

En logisch dat je niet bent gaan werken, ik zou precies hetzelfde hebben gedaan.

Ben trouwens toch al niet zo productief de laatste paar dagen :blob3:, zit meer te forummen dan iets anders...:tongue9:

Geplaatst

bedankt voor de tip Esk. Ik ga maar eens uitzoeken wat Univé precies vergoedt in het buitenland. Ik heb gezien dat je o.a. naar Gent, Brussel (Jetten en Leuven) of Antwerpen kan. Ben nu aan het uitzoeken waar men goede ervaringen heeft. Eigenlijk ben ik gewoon op zoek naar maatwerk en geen standaardbehandeling. Verder zou het ook wel makkelijk zijn als het een ziekenhuis is die kan samenwerken met een ziekenhuis bij mij in de buurt zodat ik niet voor elke echo op en neer hoef.

Ik ben trouwens nog steeds niet ongesteld... zal wel door de bolletjes utrogestan komen.

Geplaatst

Volgens mij werkt Antwerpen samen met een Nederlands ziekenhuis (tot aan punctie en misschien TP ook nog wel), dat meen ik eerder gehoord te hebben. Verder heb ik ook al veel positieve verhalen gehoord over Dusseldorf, maar alles is uit tweede hand, zelf geen ervaring.

Geplaatst

het begint nu toch wel beetje te kriebelen.

maar heb echt super krampen dus vrees het ergste. Nog even en dan weten we het.

Bitch, misselijk klinkt goed!!! ik heb de hele bijsluiter 1 keer gelezen, raakte lichtelijk in paniek ook over de verhoogde risico's op kanker! en toen maar weer snel weggooid.tis protocol en ik moet het gebruiken dus ja!? wat wil je dan he

sen, de bolletjes kunnen idd de ongi tegen houden. echt zuur he.

geen bloed geeft moed maar helaas niet bij iedereen

Geplaatst

als je dat maar weet dat je weer hoop krijgt.

geen enkel idee dus!!!

heb nu ook jeukende tepels, pfffffffffffffffffff

vanavond verjaardag schoonouders, nou ja. Altijd vermoeiend en saai maar we gaan vroeg en dan vroeg de kooi in, slapen

Geplaatst

ja hé! spannens voor jullie! En die hoop die vind ik ook wel zwaar hoor. Liever geen hoop meer, dan doet het minder pijn straks

Geplaatst

Lieve meiden, heel veel sterkte voor de rode regels :-(

En heel veel succes voor de dames die nog steeds in onzekerheid zitten...

Nog een paar dagen en dan beginnen ze voor mij ook weer: de wachtweken!

Aan de ene kant mooi want we gaan er weer voor en er is weer een kans van slagen. Aan de andere kant moeilijk want ook ik weet nu al dat ik mezelf weer hor en dol kan maken en de uitkomst kan weer eens super teleurstellend zijn.

Hou vol meiden!

lfs,

Nienke

Geplaatst

Nog 1 dag.....dan gaan we de dames weer succes wensen met testen.

Hellen, jeetje. Gewoon nog even blijven hopen! Ga inderdaad maar vroeg je bed in zodat je sneller kan testen.

Ondanks je gevoel wens ik jou als eerste van de officiele testdatum succes morgen!

Ik ben nu wel blij dat 1 oktober morgen al is...des te sneller komt onze testdagen eraan dames......

Liefs SIL

Geplaatst

Hoi Natasja,

Ik heb nog niet zo heel veel ervaring met cryo's maar ik mag 12 dagen na TP testen. Ik gebruik echter niets aan medicijnen dus wellicht dat daar nog een verschil in kan zitten.

Succes in elk geval.

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik ben nieuw hier op het forum. Ik heb afgelopen zondag een terugplaatsing gehad. Vorige week donderdag was de punctie. Ze hebben toen 18 eitjes aangeprikt waarvan er 10 zijn bevrucht. Zondag een mooie terugplaatsing.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik deze weken erg heftig vind. Ik spuit liever 5 weken dan dit. Bij elke pijntje bij elk steekje denk ik weer iets pff. wat vermoeiend.

Hoe ervaren jullie dit? Doen jullie alles gewoon tijdens de 2 wachtweken of doen jullie het wel rustig aan. En wat voor een tips hebben jullie om deze weken door te komen.

Dankje wel. Gr meisje81

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden