Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nee nog niks maar moet nog een TP krijgen he, van die medicijnen heb ik eigenlijk nooit last, alleen bij de ustrogan bolletjes pijnlijke borsten.

Ik heb zoiets vanaf dag 10 kan je testen bij de meeste is er dan iets zichtbaar.

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ik wilde mezelf erbij zetten maar toen verdwenen de kleurtjes en bedacht ik me dat ik het moest doen d.m.v. 'quote' alleen kreeg ik hierna een hele vreemde melding.

Zou iemand anders zo vriendelijk willen zijn en mij in het lijstje willen zetten?

Het is voor mij de 2e IVF-poging, heb 30 sept de TP gehad en mag op 13 okt testen.

Alvast bedankt!!

Het was nog even afwachten of de TP door kon gaan.

Ik had namelijk sinds de punctie afgelopen zondag erg veel buikbijn en werd dinsdag nog erger. Woensdagochtend even het ziekenhuis gebeld om te vragen of dit gevolgen zou hebben voor de TP. Ze zeiden dat ik gelijk moest komen, heb een echo gehad, bloed laten prikken, urine inleveren... het was geen overstimulatie maar ze dachten aan een of andere infectie. 's Middags om 14.00 uur toch de TP gehad en om 16.00 uur kon ik bellen voor de uitslag van de onderzoeken. Gelukkig kwam hier niks uit. Sinds vandaag trekt de pijn ook iets weg dus hopelijk dat het nu de goede kant op gaat.

Nu is het maar weer wachten tot de 13e....dan mag ik weer eens testen!

@Krisje: Mag ik vragen in welk ziekenhuis jij in behandeling bent. Je had het er namelijk over dat jij wat later mocht testen dan de anderen. Ik had dit namelijk ook, ben zelf in behandeling in Den Bosch (in samenwerking met het ziekenhuis in Tilburg) en vroeg me af of jij daar dan ook toevallig heen ging.

Voor iedereen waarbij deze poging mislukt is heel veel sterkte gewenst en voor iedereen die nog moet gaan testen....succes!!

Groetjes Marjon

Hoi Marjon,

Ik ben onder behandeling in het Catharina ziekenhuis in Eindhoven, daar testen ze normaal, 14 dagen na de punctie dus dat zou volgende week zaterdag zijn, maar omdat dat in het weekend is, testen ze op maandag.

Ik heb geen idee waarom er zo veel verschil in zit per ziekenhuis!

Nog veel succes met de wachtweken!

Hellen, wat naar voor je...veel sterkte!

x Kristel

Geplaatst

Wat leuk dat er dames uit Den Bosch komen! Ik ben daar geboren en mijn hele familie woont er nog.

Den Bosch voelt echt als mijn thuis! Eigenlijk heb ik een tijdje een plan gehad om weer terug te gaan. Vind het alleen zo moeilijk. Woon al 19 jaar niet meer daar maar iedere keer als ik Den Bosch binnen rij dan voelt het als thuis. Ik woon nu in Zandvoort en daar heb ik dat niet.

Houdoe!

Geplaatst

in de bonen...haha! Is dat dialect, ik heb daar nog nooit van gehoord, wel grappig!

Oeps ik heb me vergist, ze tellen 15 dagen ná de tp, met de dag van de tp als dag 0, en dan kom je uit op zaterdag 10 oktober.

Maar ik ga toch stiekem eerder testen!

x

Geplaatst

Nog eentje uit de buurt van DB. Ik ben daar wel onder behandeling geweest, maar kon de gyn wel killen en vond de secretaresse erg onvriendelijk... dus ben nu overgestapt...

Edit: mmm... het is dus meer dat dit ziekenhuis mij niet lag, maar ik voelde me zo onbegrepen en zeurderig... ik heb dat gevoel in het Geertgen helemaal niet.

Geplaatst

Wat leuk om te lezen dat er best veel meiden (uit de buurt) van Den Bosch komen. Woon daar zelf ook in de buurt en ben in het GZG met transfer naar Tilburg St. Elisabeth ziekenhuis behandeld en met succes!

Marjon: ik wens je heeel veel succes met deze poging (de andere ook natuurlijk!)

Sil: Ik zou zeggen: VERHUIZEN!!! Hahaha.

Liefs Elke

Geplaatst

Hi Elke,

Van harte gefeliciteerd met je dochter!

Hartstikke leuk joh.

Jullie wachten is beloond....

Groetjes,

Tamara

Geplaatst
Hi Elke,

Van harte gefeliciteerd met je dochter!

Hartstikke leuk joh.

Jullie wachten is beloond....

Groetjes,

Tamara

Thanks, lief van je!

Hoop dat jouw wachten ook zo beloond wordt!

Geplaatst

Hoi Elke,

Gefeliciteerd met je dochter. Wat leuk om te horen dat de eerste keer meteen goed is gegaan. Hoe heb jij heel het proces ervaren en het je nog tips voor ons??

Gr Es

Geplaatst

Hi Elke,

Ja dat hopen wij ook....

Geduld is niet een van mijn beste eigenschappen, dus de dagen gaan langzaam, hahaha....

Wat voelde jij allemaal na je terugplaatsing?

Voelde jij je op een gegeven moment zwanger?

Groetjes weer...

Geplaatst

Heej Es en Armat,

Tips? Eigenlijk niet... Het wachten is gewoon klote. In mijn wachtenweken viel ook de kerstdagen dus dat wad een behoorlijke afleiding en mijn ouders hebben ons ook een paar dagen op sleeptouw genomen. Echt super lief van ze :-D

Wat voelde ik na de terugplaatsing: eigenlijk voelde in de eerste week vrij weinig. De tweede week heb ik constant het gevoel gehad dat ik ongi zou worden. Ik dacht dat ik gek werd. Voor de rest helemaal geen andere gevoelens of kwaaltjes... Maar dit is natuurlijk bij iedereen anders!

Ik voelde me helemaal niet zwanger, ben ook nooit misseijk geweest of gevoelige borsten gehad.

Laat jullie niet gek maken dat is de enige tip die ik jullie kan geven. Het is makkelijker gezegt dan gedaan... en volgens mij ervaart iedereen dit proces anders en wat ik voel en heb ervaren, kan (en is waarschijnlijk) voor iedereen anders.

Liefs Elke

Geplaatst

Heej Elke,

Bedankt voor je tips!

Maarre leuk kerstkadootje was dat voor jullie dan...

Dat ongi gevoel heb ik al sinds gisteren avond, niet continue, maar zo nu en dan. En mijn terugplaatsing was afgelopen zondag...

Groetjes,

Tamara

Geplaatst

Hoi meiden...

even een update vanuit mijn kant. Ik weet het niet!!!!! Gek word ik ervan. Ik heb niet meer dat hele zware ongi gevoel onder in mijn buik. Wel heb ik continu krampjes. Niet van de ernstige ongikrampen maar gewoon steken in mijn baarmoeder zeg maar.

Nog een paar uurtjes...dan gaan we testen. Ik kan de tijd wel vooruit kijken en ben benieuwd hoe goed we slapen vannacht!

tamara en es,

Je kunt in de wachtweken niet uitgaan van wat je lijf zegt. Het houd je voor de gek. Een enkeling wist dat ze zwanger maar de meesten niet geloof ik. Wel hoor ik dat velen zich gewoon hardstikke ongesteld voelden. Spannend meiden! Hou de moed erin hoor!

liefs esther

Geplaatst

@Esther: alvast heel veel succes voor morgen. Ga heel hard duimen voor een positieve test en raak nog niet in paniek als hij negatief is 12 dagen na TP is volgens mij net de grens hoor. Bij mij was de test op dag 12 heeeeeeeeel licht positief. Maar dan moest je wel goed kijken. De volgende dag was hij al iets donkerder. Dus het kan nog steeds dan. Maar hoop natuurlijk dat hij gewoon hartstikke positief is. Wij hebben morgen eindelijk gesprek in het ziekenhuis of we mogen starten met poging 2. Hoop 't echt. Ben het wachten meer dan zat. Maar hou er ook rekening mee dat ze zeggen dat ik niet mag starten. We zullen zien.

Nogmaals heel veel succes met testen morgen en we duimen gewoon voor een positieve test!

Liefs,

Hanneke

Geplaatst

Hey Esther,

Jeeee wat super spannend zeg voor jullie!

Kan me goed voorstellen dat de spanning bijna niet te houden is.

Ik ga voor je duimen hoor, het zou zo leuk zijn he....

Hoi Hanneke,

Jullie veel succes morgen met het gesprek in het ziekenhuis!

Groetjes,

Tamara

Geplaatst

Esther en Bitch heeeeeel veel succes! Ik heb er wel een goed gevoel over bij jullie beiden. En heb het al een paar keer goed gehad hier dus wie weet :good1:

Geplaatst

he meiden,

wees echt voorzichtig met vroeg testen. bij de eerste keer had ik 13 dgn na TP negatief en de 14e harstikke positief!

Ik zou altijd uitgaan van de datum die je krijgt. Die wordt natuurlijk niet voor niks gesteld.

Heel veel succes en zet hem op met die groene regels!!!!

Geplaatst
he meiden,

wees echt voorzichtig met vroeg testen. bij de eerste keer had ik 13 dgn na TP negatief en de 14e harstikke positief!

Ik zou altijd uitgaan van de datum die je krijgt. Die wordt natuurlijk niet voor niks gesteld.

Heel veel succes en zet hem op met die groene regels!!!!

Hier ben ik het helemaal mee eens, te vroeg testen heeft echt niet veel zin en geeft zo veel onzekerheid. Niet eerder dan dag 12 na TP zou ik zeggen (in ons zkhs dag 15 na TP en heb ik me toen ook aan gehouden).

Allemaal veel succes!!! Esther ... ik duim heel hard voor je!

Geplaatst

Hey Krisje, gezellige nieuwe foto!

Alle meiden veel succes.

Esther, toi toi toi voor je test morgen. Ik vind het zelfs superspannend!

lfs,

Nienke

Geplaatst

he meiden. Wat lief zeg jullie reacties. En wat is het spannend! Toch ervaar ik een andere spanning dan de afgelopen week. Ik had vanaf maandag alle moed verloren. Maandag en dinsdag zoveel gehuild, vreselijk. totdat gister iemand me een schop onder m'n achterste gaf en zei...ben jij nou betoeterd! Je mag nu nog hopen! Je kunt niet afgaan op wat je lijf zegt. Dit doe je puur uit zelfbescherming. eigenlijk heeft ze gelijk.

Maar goed...spannend blijft het. En over dat eerder testen. Ik test morgen 11 dagen na tp. Misschien idd te vroeg maar we zien het wel. Als ik negatief test en ik word morgen overdag niet ongesteld dan weet ik bijna zeker dat er iets aan de hand is.

Verder is mijn ongestelde gevoel eigenlijk weg. Ik hou alleen die lichte steken in mijn baarmoeder over (en maagpijn, van de zenuwen?). Ik heb nu drie nachten achter elkaar enorme opvliegers gehad. Word ik hardstikke nat wakker...bleegghhhh.

En normaal (ik heb het ook in mijn eerdere wachtbankjes teruggelezen) heb ik een dag of vier voordat ik ongi moet worden meer afscheiding. Nu eigenlijk niks. We blijven hopen hoor!

Morgenochtend horen jullie meer. en nogmaals....lief dat jullie zo aan ons denken!

liefs esther

Geplaatst

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik zit ook in het JBZ in Den Bosch en woon 5 km verder.

"De stand van zaken hier": Ik voel helemaal niets! De eerste week wel wat steken en ongigevoel, maar sinds 3 dagen voel ik helemaal niets meer. Is zo vreemd.

Meiden succes met testen morgen!

Ga zodra ik wakker ben meteen kijken op de pc naar de mooie groene regels!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden