Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een rotberichten hier weer zeg, waar blijft het groen??? Veel sterkte voor de meiden bij wie het mislukt is. Ik weet helaas hoe het voelt en het is gewoon echt verschrikkelijk. Zeker als je weet dat het over is. Wij hebben gelukkig alsnog besloten door te gaan, hoop doet letterlijk leven...

Bitch, wat ik uit die tekst opmaak is dat je het niet moet gebriuken als je zwanger kúnt worden, omdat het niet als anticonceptie geschikt heeft. Dit heeft in principe niets te maken met zwanger willen worden. Je zult die hormonen nu nodig hebben als ondersteuning van je eigen cyclus die natuurlijk door de pregnyl in de war is geschopt. Het klinkt verder veelbelovend, spannend hoor.

Sen, dat van dat maatwerk is heel herkenbaar. Wij zitten in precies dezelfde situatie. je krijgt het gevoel dat er eigenlijk geen interesse is om het beter te doen en ook de mensen te helpen die buiten de standaard vallen. Ik hoop voor je dat het alsnog goed uit gaat pakken.

Esther, de keer dat het bij mij heel even raak was heb ik de dagen voor de test alleen maar lopen janken, heel bizar. Maar ik herken ook wel wat je zegt over dat je het voelt. Ik voelde me toen echt anders. Net zo goed als ik de laatste keer de hele tijd al wist dat het niet raak was. je denkt dan dat het zelfbescherming is en hoopt dat je het fout hebt, maar toch...

Enne...aan alle meiden op het wachtbankje: positief blijven maakt je niet zwanger en een baaldag doet het ook niet mislukken. Doe zoals je je voelt is het advies van mijn acupuncturist, krop niks op want dan blokkeer je en dat is wél slecht. Dus jank als je wilt janken, fantaseer er op los over namen, kleertjes etc. als je daar zin in hebt, het maakt echt niet uit. Als het mislukt komt de klap toch wel en hard is ie altijd.

Hou je taai allemaal!!!

Henne

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb getest omdat ik sochtends vroeg chocoladecake wilde (en in staat was die te gaan bakken om 7 uur sochtends ;-)) en het brood wat ik altijd eet niet meer lekker vond. Mijn eetgewoontes / behoeftes waren echt opeens heel anders.

Verder kan ik achteraf zeggen dat de menstruatieachtige krampjes anders voelden. Maar dat is achteraf he.... dan is het makkelijk. Als ik normaal ongesteld word en kramp heb, dan moet ik maken dat ik een paracetamol neem anders gaat het fout. Meestal heb ik ook alleen sochtends buikpijn na het opstaan. Die 2e icsi had ik af en aan van die vage krampjes die dan vanzelf weer weggingen. Dan was het opeens helemaal over en vergat ik het ook helemaal. Tot het weer begon. Soms was ik ook een beetje wee in mijn buik, niet echt misselijk maar ook niet prettig.

Ook was ik (opnieuw achteraf) heel emotioneel en ook op een andere manier, ongecontroleerder. Ik kon echt zomaar enorm uitvallen of huilen.

En ik was er op een bepaalde manier gewoon van overtuigd dat het raak was, nu ik dat en keer heb meegemaakt geloof ik wel dat veel vrouwen zeggen 'je weet het gewoon'. Hoewel dat natuurlijk niet altijd hoeft te gelden, mijn zus was wist zeker dat ze ongesteld werd en was hartstikke zwanger.

De ellende met ivf is dat je lijf zo vol zit met hormonen dat je jezelf heel makkelijk voor de gek kunt houden....beide kanten op.

Geplaatst

He Esther, even over wat ik voelde toen ik de keren licht positief teste:

- streepje pas op de NOD/test dag

- klachten kwamen ook pas toen

- tot die tijd 'rook' en voelde ik de ongi aankomen

- toen op NOD dag voelde ik zowel borsten als buik ronder worden (aan bovenkant, ipv alleen aan onderkant zoals anders)

- Ook mijn tepels deden toen in ene zeer!

- Voelde me verder heel zacht / 'wollig'.

Maar ik lees ook genoeg dat men niets voelt, of de hele tijd -ook na positieve test- alsof de ongi gewoon nog komt. Maar 1 conclusie trok ik elke keer, voor de NOD valt er niets van te zeggen. Zo frustrerend!

Sterkte meid, ik heb blaren van het duimen hier. Voor jullie allemaal!

Liefs, -M

Geplaatst

Bij mij is het definitief over, ik heb al bloedverlies, helderrood. Ik heb altijd een paar dagen voor mijn menstruatie al bloedverlies en dan zet het door. Soms begint het al een week voor echte menstratie.

Ik wist het gewoon, ik ken mijn lichaam inmiddels. Ik ben momenteel helemaal klaar met IVF en ga me concentreren op andere leuke dingen in het leven. Wij gaan in januari naar Costa Rica en in maart op wintersport. Ik heb weer leuke dingen om naar toe te leven. Ik ga vrijdag weer beginnen met sporten en heb een extra lang weekend, even een paar dagen vrij genomen.

Voor alle meiden die nog zitten HEEL VEEL SUCCES en ik hoop voor jullie betere uitkomsten.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Ohw nee, Yvonne. Ik had het nog wel zo voor je gehoopt. Ik hoop dat je het een plekje kunt geven (zo te lezen probeer je het in ieder geval door leuke dingen te doen).

Een dikke knuffel.

Liefs

Natas

Ps. we hyven!

Geplaatst

Yvonne, wat vervelend en naar voor je! Wat knap dat je nu al naar de leuke dingen toe kunt leven, sterkte!

Hellen succes morgen....duimen draaien!

Hier vandaag een kl*te dag, vanochtend bij een vriendin op de koffie geweest, daar moest ik zowat op de bank gaan omdat ik me niet lekker voelde.

Toen maar lekker onder de wol gekropen met een kruik en een boek, maar het misselijke gevoel blijft, zo'n gevoel van een brok in je keel die je constant weg moet slikken.

Heb nog steeds dat weeiige gevoel in m'n buik. Ik doe vooral lekker rustig aan nu, en kruip dadelijk weer lekker mijn mandje in!

x

Geplaatst

Sen. Ik wou jou ook nog sterkte toewensen. Jammer dat de poging mislukt is. Ik heb niets gehoord over dat afschaffen. Ik hoop voor jullie dat dat dus ook niet gaat gebeuren. Eerst dit maar verwerken he?Joy

Geplaatst

@Krisje: las je klachten over die brok in je keel enzo. Klinkt voor mij als maagzuur, maar goed dat komt omdat ik dat altijd heel erg heb en dus precies weet hoe dat voelt. En daar kan je ook misselijk van zijn. Mijn maag- darm- leverarts zegt altijd dat je zelfs in het begin van een zwangerschap al last kan hebben van maagzuur vanwege de hormonen. Hoop dus dat het daardoor komt. Las het en moest toch even reageren. Je kan proberen een beetje warme melk te drinken dat wil nog wel eens helpen. Maar goed ben ook geen dokter ;-) dus kan ook heel goed iets anders zijn haha.

Succes allemaal dames...!!

Geplaatst

Hoi Hanneke,

Bedankt voor je reactie, ik heb ook regelmatig last van maagzuur, dus ben inderdaad bekend daarmee, en m'n moeder zegt ook altijd dat ik dan warme melk moet drinken, maar dat vind ik echt heel vies! Dus dat gaat em niet worden, haha!

x

Geplaatst

Hahaha dat is ook heel vies haha. Hoor ook wel eens dat vla helpt ofzo. En sowieso geen chocola en drop eten en alcohol drinken hihi maar dat doe je toch niet in je wachtweken. Anyway moest meteen aan maagzuur denken toen je je klachten omschreef. Die brok in je keel noemen ze een globusgevoel komt door het maagzuur in je slokdarm geloof ik.

Heel veel succes met wachten in ieder geval, ik weet hoe killing het is.

Liefs,

Hanneke

Geplaatst

Yvonne, Heel veel sterkte toegewenst. Je gevoel liet je inderdaad niet in de steek al had ik gehoopt dat het wel zo was in dit geval. Succes met het leven weer oppakken en met je nieuwe plannen! Joy

Geplaatst

Krisje spannende verhalen! Ik ben ook zo benieuwd hoe het voor jou gaat verlopen!

Voor iedereen uiteraard he?

Joy

ps Leuke foto. Voor de ontspanning maar even naar de kapper geweest??Of zelf gedaan.....

Geplaatst

Hoi Joy,

Ik ben zelf kapster en we hebben laatst als uitje een fotshoot gehad in Diemen. Dus daar werd je make-up lekker gedaan, maar mijn haren natuurlijk zelf hé ;-)

x

Geplaatst

Tjeetje.. het oktoberbankje loopt nog niet echt lekker, behoorlijk wat dames die wederom een klap in het gezicht hebben gekregen. Wat is het toch een akelig traject zonder garanties.

Liefs Pieneke

Geplaatst

Wachtbankje Oktober

Hellen, ISCI TP cryo, 1 okt testen

Sen1972, ICSI 19 sep TP 2 emmies, 1 okt testen

Janet, TP 2 emmies, 1 okt testen

Bitch1806 22 sep tp van 2 emmies 3 okt testen

Esk, IVF 18 sept TP, 4 okt testen

Sas, 1ste icsi, tp 1 emmie, 4 okt. testen

Ilse03, cryo tp 20 sept, 5okt testen

Anja icsi tp 20 sept,5 okt testen

Cindy1975, cryo tp 21 sept, 5 okt testen

EDR, 3e isci 21 sept TP 2 emmies, 5 okt testen

Agnes, 3e cryo TP, 5 okt testen

Joy1, tp 22 sept, 6 okt testen

Yvonne, 3e IVF 22 sept TP, 7 oktober testen

ms78, cryo tp op 23 sept 7 okt testen

Natasja, cryo tp op 25 sept 7 okt testen

Groentje, 3e IVF 24 Sept TP, 9 okt testen

SIL, 3e IUI op 25 sep, 9 okt testen

Dorine (Simonja), 29 sep TP van 2 cryo's, 11 okt testen

Krisje, 1ste icsi, 25 sept TP 2 emmies, 12 okt testen

Wolkje, IVF, 27 sept TP 2 emmies, 11 okt testen

Hallo allemaal,

Heb mezelf erbij gezet.

Wat een verhalen allemaal, voor de meiden met de rode regels heel veel sterkte komende tijd.

Voor de meiden met de groene regels, heel veel succes!!!!!!!!!

Liefs,

Elly

Geplaatst

Wachtbankje Oktober

Hellen, ISCI TP cryo, 1 okt testen

Sen1972, ICSI 19 sep TP 2 emmies, 1 okt testen

Janet, TP 2 emmies, 1 okt testen

Bitch1806 22 sep tp van 2 emmies 3 okt testen

Esk, IVF 18 sept TP, 4 okt testen

Sas, 1ste icsi, tp 1 emmie, 4 okt. testen

Ilse03, cryo tp 20 sept, 5okt testen

Anja icsi tp 20 sept,5 okt testen

Cindy1975, cryo tp 21 sept, 5 okt testen

EDR, 3e isci 21 sept TP 2 emmies, 5 okt testen

Agnes, 3e cryo TP, 5 okt testen

Joy1, tp 22 sept, 6 okt testen

Yvonne, 3e IVF 22 sept TP, 7 oktober testen

ms78, cryo tp op 23 sept 7 okt testen

Natasja, cryo tp op 25 sept 7 okt testen

Groentje, 3e IVF 24 Sept TP, 9 okt testen

SIL, 3e IUI op 25 sep, 9 okt testen

Dorine (Simonja), 29 sep TP van 2 cryo's, 11 okt testen

Krisje, 1ste icsi, 25 sept TP 2 emmies, 12 okt testen

Wolkje, IVF, 27 sept TP 2 emmies, 11 okt testen

zoals verwacht drie weken geleden, een negatieve test.

gaat goed met ons. Tis natuurlijk jammer maar we hadden ons er al op ingesteld.

Balen dat wel weer alles opnieuw moet maar ja. WE GAAN ERVOOR.

morgen om half 12 gesprek hoe wanneer we verder gaan.

Meiden, ik hoop echt op beter nieuws voor jullie!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden