Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bah xxxxxx wat k** nou weer.

En wat een spanning op het bankje.

Volgens mij heb je ook te vroeg getest hoor Es. in ieder geval een fijn weekend. Ik hoop dat je de zinnen kunt verzetten en als je terugkomt er een groene regel bijstaat.

En ik moet oorspronkelijk nog wachten met testen tot 7 oktober. Misschien dat ik dit keer wel eerder ga testen. 6 oktober is mijn NOD dag en volgens mij kan je eerder testen dan je NOD dag. De vraag is alleen hoeveel eerder. Misschien dat ik het zondag wel probeer. Zal in ieder geval vandaag of morgen naar het Kruidvat gaan ....

Liefs en succes dames

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sas, wat ontzettend k****n... veel sterkte meid! Hoe voel je je?

Manoah, veel succes vanmiddag en idd er is ruimte zat nog.

Sil, wat typisch dat dat bij jou gezegd werd en dat het klopte. Ik probeer er maar niets van te denken, dan valt het ook niet tegen... iedere dag die ik nu niet ongesteld wordt is er eentje dichterbij de test... ik weet het gewoon echt niet meer en dus denk ik er maar niets meer van.

Geplaatst

Hallo meiden,

Even een vraagje, vanaf welke dag na je terugplaatsing kan je ongesteld worden? Of is het net als in een normale cyclus, een paar dagen eerder of later is normaal? Misschien een domme vraag, maar dit is mijn eerste icsi dus weet niet goed wat allemaal te verwachten....

Bedankt voor jullie reacties,

Tamara

Geplaatst

dames,

Ik heb ook veel te vroeg getest, op dag 10 in de avond en die was heeeeel duidelijk! Ik had ook geen pregnyl ofzo gespoten alleen maar bolletjes ingebracht.

het kan dus wel positief testen ook al ben je vroeg. Ik had op dag 8 wat menstuatie pijn en dacht dus dat het over zou zijn maar niets was minder waar..(had echt het gevoel dit klopt niet ik ben gewoon zwanger! moederinstinct???)

en nu ben ik dus 30 weken en 1 dag zwanger. het gaat echt heel snel allemaal...

Ik wil alleen nog zeggen.. geniet geniet geniet zodra je zwanger bent!

hopen voor jullie dat er snel een groene regel tussen staat! blijf hoop houden.

liefs

Desiree

Geplaatst

Hoi Tamara,

Ik denk niet dat er een specifieke dag is aan te wijzen vanaf wanneer je ongesteld kan worden. Ik denk dat het heel afhankelijk is van hoe je normale cyclus is, hoe je reageert op de hormonen en wat je nu nog gebruikt aan medicijnen. Dat is erg rottig, want je weet dus eigenlijk niet goed wat je kan verwachten. Het beste is dus om te wachten tot de testdatum die je van het ziekenhuis gekregen hebt (en dat is moeilijk!)...

Geplaatst

Hoi Esk,

Bedankt voor je berichtje.

Het wachten is echt zo irritant, de ene keer ben ik positief en de andere keer denk het zal wel op niks uitdraaien... grrrr...tis allemaal zo onzeker, maar dat hoef ik jullie niet vertellen natuurlijk...

Hoe voel jij je?

Groetjes,

Tamara

Geplaatst

Ha Tamara,

Ik weet niet hoe ik me voel. De ene keer heel positief, de andere keer heel negatief. Ik moet nog 2 dagen wachten voordat ik kan testen. Ik hoop dat ik voor die tijd niet al van het wachtbankje afval door ongesteld te worden, maar ik durf er echt geen zinnig woord over te zeggen. Ik vind het wachten wel iedere dag moeilijker worden. Heb moeite om me te concentreren op het werk en wil eigenlijk het liefst gaan slapen (zodat het snel de volgende dag is). Nog maximaal 2 daagjes en dan zullen we het weten...

Het duurt ook al enorm lang, ik ben al 40 dagen bezig met deze cyclus omdat ik zo lang Gonal-F heb moeten spuiten...

En jij?

Geplaatst

Wat een spanning allemaal bij iedereen. Ik probeer het echt vol te houden tot de testdatum van het ziekenhuis je krijgt deze misschien niet voor niks mee. Maar ik vind het steeds moeilijker worden en ik moet nog tot volgende week zondag. Maar de dagen op het werk sluipen voorbij en ook ik ben de ene keer heel positief en de andere keer negatief.

Je weet ook gewoon niet wat je moet voelen en als je iets voelt wat het dan is kunnen ook je darmen zijn. Denk dat dit bij mij het geval is zit al verstopt vanaf de terugplaatsing. Heeft iemand hier ervaring mee??

Lfs Es

Geplaatst

Hey Esk,

Ja het wachten is echt killing!

Ik ben op 28 augustus begonnen met de Decapeptyl, dus dat is ook al weer ff geleden....

Maar het word idd steeds erger, wij zijn drie jaar bezig geweest voordat we in het ziekenhuis terecht kwamen en iedere maand die teleurstelling en weer wachten, hopelijk wordt het uiteindelijk beloond...

Groetjes,

Tamara

Geplaatst

Hi Es,

Of het je darmen zijn, geen idee eerlijk gezegd.

Ik heb de afgelopen twee dagen van alles gevoeld in mijn buik; steekjes, lichte menstruatiekrampjes, gerommel, noem maar op.

En vandaag heb ik weer nergens last van, er is geen touw aan vast te knopen bij mij, durf ook niet goed te hopen....

Was jouw terugplaatsing nou ook afgelopen zondag?

Groetjes,

Tamara

Geplaatst

Hoi hoi,

Ik heb me eigenlijk nog helemaal niet aangemeld voor het wachtbankje, weet eigenlijk ook niet helemaal waarom...want ik hoor er toch echt op te zitten.....

Ik moet a.s. maandag 5 okt. testen.

Ik heb alleen helemaal geen goed gevoel, ik voel helemaal niks.

Vanwege ECD word ik ook niet ongesteld... het is gewoon testen, indien negatief, dan stoppen en word ik ongi.....

Voelen de meesten wel wat???

Geplaatst

Es van de progesteron kun je verstopping krijgen. Als het echt erg wordt moet je het ziekenhuis even bellen voor een middeltje. Flink water drinken en vezels eten helpt ook wel.

Succes allemaal!

Geplaatst

ooo Esther, wat klote, ik hoop echt dat je idd te vroeg getest hebt.

Hoop dat je een beetje kan genieten van jullie weekendje Limburg.

xxxxxx ook jij negatief, balen, ik wens je sterkte.

Geplaatst

@ Suze Je hoeft ook niet persé wel iets te voelen, ik voelde in mijn wachtweken ook niets wat voor mijn gevoel op een zwangerschap zou moeten duiden, voelde me niet anders dan anders en had ook verwacht dat het niet gelukt was maar het resultaat was wel een positieve test en uiteindelijk een prachtig mannetje, dus mijn advies is niet te veel zorgen maken bij alles wat je voelt of niet voelt want het kan alle kanten op ( weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is).

Dames heel veel succes!

Geplaatst

Het positieve nieuws is dat ik vanochtend een tp heb gehad van 2 mooie embryo"s.

Een 7 en een 8-cellige en ze lagen keurig op schema.

Ik ben helemaal happy en ben positief gestemd.

16 oktober testen, het is erop of eronder!!!

Geplaatst

Hoi Suze, hier ook iemand die de 5e moet testen en ook helemaal niets voelt. Voor mij is het de 4e crypo tp en bij de andere 3 tp's had ik allerlei kwaaltjes en nu dus helemaal niets.

Na de IVF 2 jaar geleden voelde ik ook helemaal niets, was dus al helemaal teleurgesteld, maar was wel zwanger! Kon het niet geloven, eindelijk een positieve test in handen na 3 jaar MMM.

Wanneer had jij je tp?

Geplaatst

Dani

Thanks voor je antwoord, want ik maak me echt zorgen...en denk daarbij natuurlijk alleen maar negatief. Mijn mannetje zegt ook dat ik nog niks kan voelen, maar als ik dan op deze site lees, dat de meesten toch al krampjes voelen en soms al misselijk zijn... en ik echt helemaal niks voel...behalve dan een spierpijn in mijn lies... of het moet zo zijn dat na de pijnlijke terugplaatsing mijn baarmoeder flink weggeschoten is, richting mijn lies;-), dan voel ik echt vanalles..

Niks voelen maakt me onrustig en onzeker, ik probeer op vanalles te letten..en weet daardoor ook niet meer goed wat ik precies voel of misschien wel graag zou willen voelen.

Geplaatst

Hey meiden, Succes allemaal, het is heel heftig hier merk ik wel.

Voor diegene die geen goede uitslag hebben, heel veel sterkte!

Oh en voor Es (Meiske81) ik had ook in de wachtweken (en lange tijd daarna) enorme last van verstopping, bij mij pakte het goed uit! Ik was/ben zwanger! Zal voor je duimen meid!!! Als het te erg wordt ziekenhuis bellen krijg je lactulose, helpt goed en lucht enorm op!

Succes allemaal!

Geplaatst

Hoi Ilse,

Ik heb maandag de 21e de terugplaatsing gehad...die niet echt florisant verliep.. Ik lag er met lege blaas..terwijl die vol moest zijn, ze konden mijn baarmoeder dus niet vinden (hij ligt ook nog eens naar achteren gekanteld), toen ze begonnen te vragen of ik ooit wel gecontrolleerd was op toegankelijkheid, had ik de tranen alweer in de ogen... Ik werd teruggestuurd om eerst maar water te drinken, vervolgens na 1,5 liter weer geprobeerd en na veel gepiel moest het dus toch zijn gelukt...ondanks dat we niks op het scherm konden zien, zelfs de catheter niet. Ik heb er dus geen goed gevoel bij...

Maar ik moet gewoon afwachten en hopen dat wonderen bestaan...

Wat moet jij dan laat testen ik dacht dat het bij cryo's altijd eerder was?

Geplaatst

Tamara: Ik heb ook afgelopen zondag de terugplaatsing gehad. En mag 11 oktober testen. Probeer het echt tot die datum vol te houden en gewoon maar veel leuke dingen te plannen.

Marietje: Dankje wel voor de tip. Ik ga gewoon positief denken en hopen dat het gewoon is gelukt!!

Het is alweer vrijdag bijna weekend· Voor iedereen geniet van het weekend en succes met wachten of met testen. Dat er snel maar van vele goed nieuws mag komen.

Lfs Es

Geplaatst

Weet iemand ook wanneer je eigenlijk na de tp weer in bad mag...of naar de sauna? Ik weet dat het de eerste dagen niet goed is... maar vanaf wanneer zou dat wel mogen?

Geplaatst

Hi Suze,

Tegen mij is gezegd de eerste dag na de terugplaatsing niet zwemmen en niet in bad, daarna is het weer toegestaan.

Lekker in bad is wel heerlijk met dit weer, het is ineens zo fris....

Groetjes,

Tamara

Geplaatst

Bij ons in het ziekenhuis JBZ (samenwerking met Tilburg) hebben ze niets gezegd over sauna of bad. Ik weet wel dat het bad niet te heet mag zijn als je zwanger bent, maar verder vind ik het heerlijk om effe te ontspannen.

In ons ziekenhuis is het normaal dat je op dag 15 test. Bij mij is deze cryo ook niet helemaal volgens het boekje gegaan (lees topic: kwaliteit cryo).

En bij mijn IVF poging zat ik tegen een overstimulatie aan, waardoor ik pas 1 uur voor de tp wist dat het door zou gaan. En achteraf.......hab ik er alles voor over gehad!

Geplaatst

Mooi.. je bent toch een beetje voorzichtig hé met in bad gaan.

Maar heb er nu ineens zo n zin in. Het is hier koud, guur en het regent wat! Ik heb gewoon zin om lekker met een lekker tijdschrift in bad te gaan.

Ik zal wel ff rekening houden met de temp dan, hou zelf wel van heerlijk lekker warm!

Al die verschillende testdagen vind ik toch wel een beetje raar hoor..., de een soms dagen eerder en de ander later. Ik zou wel eerder willen testen, maar durf het eigenlijk ook niet!!

Geplaatst

Tamara, Goeie vraag van je wanneer word je nu ongesteld. Ik sluit me aan bij het eerdere antwoord.Ik had dus de 22e een terugplaatsing en werd na 6 dagen al ongesteld! En flink ook. Ik vroeg me ook af hoe dat zo snel mogelijk was. Ik moet volgende week do. na de gyn. en ik ga het maar eens aan hem vragen. (Voor mijn situatie in het bijzonder natuurlijk want elke vrouw is natuurlijk anders.) Maar als ik een algemeen antwoord krijg en het is interessant dan zal ik zijn reactie even opschrijven. Succes.Joy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden