Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

wat een leuke foto!!

wat is het rustig hier zeg.. zijn julllie al aan het bevallen?

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee, nog geen bevalling hier... gister had ik het wel even helemaal gehad. Ik kon niet overeind komen uit een stoel en dat was dus even de spreekwoordelijke druppel. Maar goed, ik moet nog een weekje tot de uitgerekende datum, dus eigenlijk mag ik niet zeuren. Alles gaat ook goed, dus wat dat betreft ook geen nieuws.

Houden jullie het allemaal nog een beetje vol? Ik merk dat ik een beetje uitgecomputerd ben en dus niet zoveel online kom.

Marchan, leuke foto hoor!

Geplaatst

Hier ook nog geen bevalling. Ik heb het vrij druk met andere dingen doen dus ben ook niet meer zovee online.

Ben nog steeds m'n huis aan het opruimen en veel afspraken met vriendinnen dus kom m'n tijd nog wel goed door.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Dag allemaal,

Ja, ik ben er nog. Sorry dat ik zo stil ben geweest (ik lag 4 forumpagina's achter) Heb het heel erg druk gehad met mijn overdracht. Gisteren is mijn verlof officieel ingegaan. Heerlijk..

Maar eerst:

Natasja: van harte gefeliciteerd met jullie prachtige dochter Desi!

Marchan: van harte gefeliciteerd met jullie dochter Jocelyn!

En Kiet: jeetje, dat is schrikken zeg! Hopelijk blijft nu alles goed gaan.

Maar goed. de laatste loodjes. Kleertjes wassen en strijken. Wiegje opmaken. Bed moet nog op klossen en tas moet nog gepakt. Ik wil klaar zijn voor dit weekend, want dan ben ik 37 weken. En wat mij betreft mag de kleine dan best gaan komen. Ookal gaat alles eigenlijk super het gesjouw en slecht slapen wordt toch ook een beetje zwaar.

Aan de andere kant moet ik natuurlijk genieten van mijn rust. Dat is immers voor het laatst.

De baby is inmiddels ingedaald. Voel ook af en toe een behoorlijke druk op mijn schaambot daardoor. verder is hij of zij lekker bewegelijk. soms heb ik het idee dat ie via de buikzijde eruit wil klimmen, zoveel spanning staat er dan op en er staat dan echt een enorme punt op mijn buik...:-)

zoals gezegd. ik mag in het geheel niet klagen! Aan iedereen, succes met de laatste loodjes en ik zal nu zeker vaker even inloggen om te lezen hoe het met iedereen gaat!

groet,

tessa

Geplaatst

Hee Tessa!

dat is lang geleden!!

wij hebben afgelopen weekend ons bed op bierkratten gezet zo het is hoog ineens! heb het idee dat ik in een hoogslaper slaap haha moet echt een sprong maken om in bed te komen haha hier zijn we er ook al klaar voor hoor.. begin nu toch wel heel nieuwsgierig te worden en manlief belt ook vaker op een dag om te vragen hoe het gaat volgens mij begint hij ook nerveus te worden haha

Geplaatst

hoi meiden

hier even een berichtje van mij uit het ziekenhuis..\had gisteravond zo veel harde buiken dat ik hierheen moest komen vanochtend vroeg had ik 1cm ontsluiting als dat vanmiddag niet meer is geworden mag ik naar huis en anders moet ik blijven.. stiekem hoop ik dat het meer is geworden van mij mag de kleine komen!!!

Geplaatst

Hey Kiet

Succes meid ik hou het forum in de gaten.

Hoop voor jullie dat het kleintje vandaag komt.

Liefs

Geplaatst

ik ben helaas weer naar huis gestuurd.. als de weeen erger worden moet ik gelijk bellen.. maar ging net naar de wc (beetje vies praatje.) en zag dat ik slijm met bloed verlies beetje bruinig is het.. zou dat de slijmprop kunnen zijn??

Geplaatst

Ha Kiet, ik zie je berichtje nu pas. Ik denk dat het heel goed mogelijk is dat het je slijmprop is. Ben benieuwd of het doorzet. En bij twijfel: gewoon bellen naar je vk of gyn...

Geplaatst

hi dames

Ook hier een bericht uit het ziekenhuis. Ik ben opgenomen met zwangerschapsvergiftiging en het gaat niet zo goed. Ik lig aan infuus en moet absolute rust houden, mag mijn bed niet uit. Ze proberen het op te wekken maar mijn lichaam werkt nog niet mee.

Ik houd jullie op de hoogte.

Liefs dorine

Gast Sannie66
Geplaatst

Dorine! Jee meid, da's even andere koek... sterkte en hopelijk gaat alles toch nog sneller dan verwacht...

Geplaatst

Dorine,

Tjeetje dat is niet niks! Je bent wel in goede handen nu, en ik vermoed dat je kleintje nu wel sneller gehaald zal gaan worden. We wachten in spanning af.

Liefs Pien

Geplaatst

Wat rot, Dorine. Ik hoop dat je je kleintje snel vast kan houden en dan zal je je ook snel beter voelen... sterkte!

Kiet, nog steeds last van weeen? Of is het allemaal weer rustig?

Ik mag zo weer naar de vk. Aangezien mijn bloeddruk ook steeds te hoog is, verwacht ik vanmiddag ook weer in het ziekenhuis te zitten. We zullen zien... vandaag 39w2d en wat mij betreft mag de kleine komen. Hoewel, de oma van mijn man is eergister overleden en de begrafenis is zaterdag aan de andere kant van het land. Als het even kan zou ik het fijn vinden als we daar bij konden zijn... maar ja, blijft even afwachten.

Geplaatst

Hoi

Esk gecondoleerd.

Kiet ik heb twee dagen wat slijm en bloed verloren voordat de kleine dame kwam.

Dorine sterkte hoop dat alles goed gaat!

Alle baby's uit de juni topic hebben wel haast zeg.

Alleen Esk zit al op 39.2 weken de kleine zit ws erg goed daar haha.

Liefs

Geplaatst

Esk gecondoleerd.

hier nog steeds weeen maar het zet niet door het en doet wel pijn en krijg ook last in mijn rug ben vanochtend naar de vk geweest en ik moet maandag terug komen als ik het dan nog steeds heb gaan we kijken of ik ingeleid kan worden want zo doorlopen is ook niets!

Geplaatst

Ik ben vandaag overgedragen aan het ziekenhuis, dus het wordt een volledige ziekenhuisbevalling. De hoeveelheid vruchtwater is aan het afnemen en ik moet morgen terug voor ctg en echo. Daarna wordt bekeken of ik ingeleid moet worden of dat ze nog even afwachten. Vandaag dus weer de hele dag in het ziekenhuis gezeten. Ben benieuwd morgen, begin het zwanger zijn ook wel beu te worden eerlijk gezegd.

Dorine, ik hoop dat alles goed gaat.

Kiet, veel sterkte, ik hoop dat de bevalling nu gaat doorzetten.

Geplaatst

meiden wat is het hier stil... zijn jullie al aan het bevalllen?

ik hoor morgen eindelijk wat meer ik heb nog steeds heel veel last van harde buiken om de 5 a 10 min is echt niet prettig.. ben benieuwd of ik ingeleid word.

Geplaatst

Nog steeds niets hier, wel iedere 2 dagen op controle in het ziekenhuis (maar dat vult de dag, zullen we maar zeggen ;-) ). Verder weinig zin in dingen... kan ook niet meer uit de weg...

Geplaatst

Hoi meiden,

Eindelijk weer even tijd om op het forum te lezen. Wat een spanning hier zeg. Ik zal de aankomende tijd iedere dag even gluren hoor. Ben zo benieuwd naar jullie bevallingen en foto's!

Bijgaand nog even een foto van onze Dési (aan het einde van week 38 - had vandaag 39 weken geweest :-)

Mocht er iemand toch stiekem gaan bevallen, succes schatten, dat het een mooie mag zijn.

Foto-J4SZKM7W-D.jpg[/img]

Foto-G6SHQP38-D.jpg

Geplaatst

@Natasja, wat een superlief dochtertje heb je! Mooie foto's. Ik voel een beetje alsof we van plek hebben gewisseld.

Het is heeeeeeeel erg spannend in dit topic aan het worden. Ik probeer jullie te volgen. Heel veel succes meiden! Ben benieuwd hoe het met dorine gaat.

Geplaatst

Natasja, wat een snoepie!

Dorine, ook hier natuurlijk van harte gefeliciteerd!

Ursula, leuk dat je ons volgt!

Nou, ik heb helemaal geen nieuws. Vanochtend in het ziekenhuis een groeiecho en een ctg gehad en alles is goed! Ineens dus niet meer te weinig vruchtwater (!) en met de beeb is alles prima, ze schatten ongeveer 7 pond. Ik ben dus weer terug overgedragen aan mijn verloskundige. Dat hadden we niet verwacht, dus was even schrikken. We hadden eigenlijk gedacht dat er vandaag weer minder vruchtwater zou zijn en dat er misschien wel een datum voor inleiding zou komen. Niets is minder waar... gewoon weer afwachten geblazen dus...

Kiet, ben jij er ook nog? En Tessa? Ik hoop dat het met jullie ook goed gaat.

Geplaatst

Dag allemaal,

jeetje, er is weer veel gebeurd de afgelopen dagen!

Dorine: sterkte. hoe is het nu?

Esk: fijn dat alles toch goed blijkt te zijn. Gewoon maar weer afwachten dus... en nog gecondoleerd met oma...

Kiet: ik hoop voor je dat de baby snel komt. Lijkt me nikst wat je hebt.

Hier gaat alles eigenlijk gewoon goed. De baby groeit goed, bloeddruk blijft goed. Dus heb niet het idee dat onze baby al gaat komen. volgens mij zit ie wel lekker waar die zit...

En gezien ik nog steeds geen klossen onder mijn bed heb, omdat ik ze nu niet kan halen (auto is stuk, is woensdag weer gemaakt en ga dan even snel halen) is het wel OK.

Ik voel me verder eigenlijk ook prima. Kan eigenlijk niet klagen. Ja de baby drukt lekker op mijn bekken omdat ie is ingedaald en 's avonds doet mijn lijf gewoon meer pijn. Maar dat is allemaal te verwachten en logisch.

deze week staat in het teken van het op orde krijgen van de adreslijst voor de babykaartjes. de lijst is nu 5,5 jaar oud (trouwlijst) en de verhuizingen moeten nog even verwerkt worden (ben nooit zo goed in het bijhouden van onze adreslijst).

Veel sterkte allemaal!

groet,

Tessa

Geplaatst

Hoi dames,

Ik lees dat het nog goed met jullie gaat en dat jullie de beebs nog goed op z'n plekjes houden.

Afgelopen week is er bij mij heel veel gebeurd, ik doe een poging om het op een rijtje te zetten.

Afgelopen dinsdag ben ik op controle geweest bij de VK. Hier bleek dat ik weer een hoge bloeddruk had en werd direct doorgestuurd naar het ziekenhuis. Toen ik daar aankwam deden ze nog een aantal test (bloed, urine en bloeddruk) en toen besloten ze om me per direct op te nemen. Reden zwangerschapsvergiftiging.

Dit was natuurlijk wel ff schrikken maar ik had er wel een goed gevoel bij omdat ik in het ziekenhuis in goede handen was.

Op woensdag 2-6 heb ik om 7.00 uur 's-ochtends een hormoontampon geplaatst gekregen om de inleiding mee te starten. Deze deed niet echt veel maar mijn eigen toestand ging wel achteruit. De klachten werden erger en ik werd om die reden aangesloten aan een magnesiuminfuus en mocht vanaf dat moment mijn bed niet meer uit.

's-Avonds om 19 uur bleek dat de tampon echt helemaal niets had gedaan en werd er besloten om een ballon in de baarmoeder te plaatsen. Deze zou er (hopelijk) voor zorgen dat mijn baarmoedermond volledig zou verweken en dat er wat ontsluiting zou zijn. Pas als dit zo was kon de inleiding verder gaan.

Donderdag 3-6 bleek dat de ballon zijn werk had gedaan en om 15.30 uur werden mijn vliezen gebroken en kreeg ik meteen wee-opwekkers. Het duurde even voordat de weeën op gang kwamen maar daarna ging dit goed.

Rond 19 uur had ik alleen maar rugweeën en echt heel veel last van mijn bekken en heb ik een ruggenprik gevraagd die ik ook gelijk gekregen heb. Daarna was de pijn goed te verdragen.

Om 23.00 uur had ik zo'n 6 cm ontsluiting en regelmatige weeën totdat deze opeens stopten. Ruim een uur heb ik geen weeën meer gehad en dat is echt niet fijn. Ik had het idee dat ik nu weer helemaal opnieuw moest beginnen. Ik was net aan de weeën aan het wennen, ze waren er regelmatig en dan houdt het zomaar op. Hoe dit kon en wat hier de reden van was weten we tot op heden nog niet.

Gelukkig kwamen de weeën weer op gang nadat de wee-opwekkers verhoogd waren en konden we weer verder.

Om 1.30 uur (inmiddels 4 juni) had ik 10 cm ontsluiting maar nog geen persdrang, daar moesten we eerst op wachten.

Om 3.20 uur was deze drang er wel en werd is verhuisd naar de verloskamer (hiervoor lag ik op een 'voorbereidingskamer')

Ik heb het als heel fijn ervaren dat deze persdrang er eindelijk was, want ik mocht iets doen bij de pijn, ipv alleen maar wegzuchten!

Persweeën heb ik niet heel veel gehad maar wel heftig. In totaal heb ik zo'n 45 min. geperst en toen werd onze Wessel geboren.

En dan dat moment, ik kan echt niet beschrijven wat er toen voor gevoel kwam. Ik was 'opeens' mama, ik had een zoon.

Na de bevalling moest ik nog 2 dagen in het ziekenhuis blijven. De eerste dag heb ik nog aan het infuus gehangen maar gelukkig werd dit na 24 uur verwijderd. Mijn bloeddruk nam weer normale waarden aan en ik voelde me, meteen na de bevalling, een stuk beter. De klachten van de zwangerschapsvergiftiging waren verdwenen dus het ging ook echt beter met mij.

Gisterochtend, 6 juni, mochten Wessel en ik naar huis. Wat een feest om thuis te komen. Nu zijn we echt een gezin en kunnen we met z'n drietjes genieten.

Nou, het is nog een heel verhaal geworden en dan is dit zelfs de beknopte versie :-)

Ik zal snel wat foto's plaatsen en probeer jullie ontwikkelingen te volgen.

Heel veel succes allemaal met de laatste loodjes.

Veel liefs,

Dorine

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden