Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

nou, ik geloof dat ik de enige ben die een 'ouderwetse' molton en katoenen hoeslaken heeft.. hahah

Hoe gaat het verder met jullie dames? Ik moet nu nog ff wat kleine dingetjes voor m'n werk afmaken en dan gaan we lekker een paar dagen naar Duitsland (Bodensee).

Van het weekend heb ik trouwens ook een afspraak staan voor een zwangerschapsreportage. De fotograaf die onze trouwfoto's heeft gemaakt gaat ook dit doen want we waren zeer tevreden over onze trouwfoto's. ben benieuwd hoe dit gaat.

zodra ik straks foto's heb (dit zal wel ff duren) zal ik er zeker een paar plaatsen!

Allemaal alvast een fijn weekend en tot snel.

Liefs, Dorine

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Niet de enige, Simonja, want ik heb er ook gewoon een katoenen hoeslaken en molton onderliggen. Ik ga ervan uit dat het dan een "gewoon" matrasje is...

Veel plezier op je weekendje weg!

Geplaatst

Hoi, hoi,

Met mij gaat alles goed hoor. Niet ziek zwak of misselijk zal ik maar zeggen.

Ben druk met het schilderen van de werkkamer van mijn man. Maandag a.s. komen ze eindelijk de vloerbedekking leggen en kan Johan zijn kantoor naar beneden verhuizen. We kunnen dan de "schade opnemen" voor wat er nog geschilderd en gesaust moet worden in de babykamer, maar ik schat dat dat niet veel is. Een muurtje behangen is ook zo klaar.

Morgen worden ook alle meubeltjes, de kinderwagen en alle andere babyspulletjes afgeleverd. Als het goed is dan gaan we maandagavond/dinsdag eindelijk beginnen met het inrichten van het kamertje. Heb er zo'n zin aan en het wordt toch echt wel tijd.

Maandag moet ik nog voor één keertje terug naar mijn werk ivm het uitleggen van de facturering dus voorlopig zit ik nog niet stil.

Hoe is het met jullie? Leven jullie al naar verlof toe? Kan me er iets bij voorstellen. Ben blij dat het bij mij al zover is.....

Dorine, veel plezier in Duitsland en met het maken van je reportage. Ik heb ook iemand gebeld, maar ze belt me niet erg terug. Ga nu maar op zoek naar iemand anders....... Wil Johan met zijn eerste vaderdag (neem toch aan dat onze beeb dan al wel geboren is) een mooie foto cadeau geven.

Liefs,

Natas

Geplaatst

Dag allemaal,

Ik ben weer wat afwezig geweest, want ik was even geveld door een verkoudheid. Vreselijk vervelend. Nu gaat het wel weer een beetje, maar ideaal is het nog niet.

Ik werk nu ook echt naar m'n verlof toe: nog 5 daagjes (exclusief vandaag) en dan is het gelukkig zo ver. Het wordt ook echt zwaar nu.

Gisteren hebben we het kamertje afgemaakt. Nu alleen nog maar wachten op de gordijnen en dan is het helemaal af. Als ik er aan denk zal ik nog even foto's plaatsen.

Hoe gaat het met jullie? Simonja, fijn weekend gehad?

Geplaatst

Hi ESK, vervelend dat je door een verkoudheid geveld bent. Hopelijk gaat het al iets beter.

Met mij gaat het goed. We hebben heerlijke dagen in Duitsland gehad. Lekker op een terras in de zon, 's-avonds uit-eten, echt nog ff een mini-vakantie ;-)

Ook ik tel af naar m'n verlof. Net als jij is volgende week dinsdag mijn laatste dag en ik ben ook blij als het erop zit.

Van het weekend heb ik een dikke-buiken-reportage laten maken. Super gaaf om te doen. Zodra ik foto's heb zal ik er een paar plaatsen, ben benieuwd naar het eind-resultaat.

Onze kamer is ook klaar. Sinds het weekend heb ik de was-kriebels gekregen dus ben nu echt begonnen. Valt me best nog wel tegen hoeveel dit is maar het is wel leuk om te doen. Eigenlijk wilde ik wachten tot m'n verlof maar ik werd opeens ongeduldig, vreemd he???

zometeen komt de kraamzorg langs en morgen weer naar de VK. Zodra ik m'n afspraken weer gehad heb zal ik weer verslag uitbrengen.

fijne avond.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hoi Meiden,

pff ook ik tel af tot mijn verlof..

Wanneer word jullie 1e werkdag weer??

ik heb trouwens te horen gekregen dat ik op 5 mei gewoon moet werken ik dacht dat het een feestdag was maar blijkt dus dat niet iedereen dan vrij is jammerrrrr nou ja 12 mei is lekker mijn laatste werkdag heerlijk!

Geplaatst

Hi Kiet,

Ik heb nog wat vakantie aan mijn verlof geplakt en ben, zoals het nu uitziet, vrij van 12 mei tot 20 september.

Geplaatst

Wat fijn dat iedereen niet zo lang meer hoeft te werken. Kunnen jullie een beetje slapen? Ik ben namelijk de ene dag niet in slaap te krijgen en de volgende dag slaap ik als een os.

Heb vanochtend mijn zwangerschapsshoot bij de fotograaf gehad. Een klein aantal foto's heb ik gezien, maandag ga ik ze allemaal bekijken. Was erg leuk, heb zelfs naakt geposeerd! Ik hoop op een hele mooie foto die ik aan Johan cadeau kan doen voor vaderdag (moet ons kindje wel op tijd geboren worden, want als ik een week overloop, dan kan het al niet meer hahah). Mocht ik er een paar digitaal hebben, dan zal ik er een paar plaatsen.

Verder zal waarschijnlijk morgen de babykamer grotendeels klaar zijn. Moet dan alleen nog wassen. Een heerlijk vooruitzicht met nog 5-6 weken te gaan! Gaan jullie nog foto's van jullie kamertjes plaatsen?

Nou meiden, werk ze nog even. Dikke knuf

Natas

Geplaatst

Joehoe mijn laatste bloem is open!

Ik begin weer rond 2 september met werken.

Gister vreselijke steken net boven mijn schaambot ben zo bang dat deze dame eerder komt en ik alsnog naar het ziekenhuis moet. Vanaf 37 weken mag ik thuis bevallen dus ze moet echt nog 1 week en 1 dag binnen blijven.

Sinds gister vreselijke hoofdpijn,keelpijn en verkouden. Lig de halve nacht wakker niet echt prettig. Moet om het half uur naar de wc en lig soms gewoon een tijdje naar het plafond te bekijken. Zal er zo even wat foto's op zetten mijn dochter heeft zich uitgeleeft haha.

Geplaatst

Marchan, wat een leuke foto's. Zal je dochter vast prachtig gevonden hebben om te doen.

Natasja, ik ben nog wel van plan om foto's van de kamer te plaatsen. Ik ben nu een beetje aan het opruimen en dan zal ik wat foto's maken.

Ben ook wel benieuwd naar de overige kamers dus ik hoop dat meer dames dit zullen doen.

Fijne avond.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Ons kamertje mist nog gordijnen (worden pas over twee weken geleverd), maar is verder wel een heel stuk af. Gister heb ik het hemeltje gekregen wat mijn schoonmoeder gemaakt heeft: helemaal geweldig! Ik ga even 2 foto's plaatsen, kwaliteit van de foto's is niet helemaal geweldig, maar het geeft een indruk:

PICT0187.jpg

PICT0190.jpg

Geplaatst

Hee meiden,

Wat goed te lezen dat het allemaal zo voorspoedig gaat: kamertjes af, bedjes opgemaakt en (bijna) met verlof! Het is nu echt aftellen geblazen!

Voor ons is het ook weer begonnen: we hebben een terugplaatsing gehad van twee cryo's: spannend!

Simonja: dank je voor je berichtje in het mei topic: lief!

Groetjes!

IVFSH

Geplaatst

Leuk kamertje!

ik slaap ook zo slecht de ene dag kom ik ook niet in slaap en de volgende dag slaap ik gelijk ik weet ook geen houding meer te vinden haha en ik slaap ook heel licht! dat heb ik normaal nooit.

Geplaatst
Hee meiden,

Wat goed te lezen dat het allemaal zo voorspoedig gaat: kamertjes af, bedjes opgemaakt en (bijna) met verlof! Het is nu echt aftellen geblazen!

Voor ons is het ook weer begonnen: we hebben een terugplaatsing gehad van twee cryo's: spannend!

Simonja: dank je voor je berichtje in het mei topic: lief!

Groetjes!

IVFSH

Hee meid,

Spannend zeg.. ik ben heel benieuwd laat je ons wat weten?

Geplaatst

Hi ESK,

Wat een super leuk kamertje, ziet er heel gezellig uit.

Wij hebben een vrij strakke kamer, zie hieronder.

Bij ons komen er geen gordijnen. Wij vinden het leuker om er geen gordijnen bij te doen, heeft ons ook een hoop zoeken gescheeld.

Foto-I6DCAZTW.jpg

Foto-4VYF8IQL.jpg

Geplaatst

Hi dames,

Vergeet nog te vertellen dat ik vanochtend wederom tante ben geworden. Mijn nichtje Lynn is vanochtend na 39 w zwangerschap geboren. Alles gaat goed en ik ga haar van het weekend bewonderen. (dat klinkt heel lang maar ze wonen zo'n 175km bij ons vandaan en ik durf vanwege mijn bekkenklachten niet meer zo'n afstand alleen te rijden)

Geplaatst

Geweldige kamertjes dames! Wat zijn jullie allemaal al ver he? Ik herinner me de eerste positieve testen van jullie nog ;-)

Dorine, van harte met Lynn.. ik heb precies dezelfde lamp gekocht ;-)

Liefs Pien

Geplaatst

Gefeliciteerd met Lynn en wat een leuk kamertje ook!

Pieneke, ja, het gaat heel erg hard, kan het zelf ook amper geloven. Nog 4,5 week en dan is de uitgerekende datum er al!!

Geplaatst

Hoi, hoi,

Wat een leuke kamertjes ESK en Dorine! Zal zo even foto's maken en proberen te plaatsen. En Dorine: gefeliciteerd.

IVFSH, wat fijn voor jullie. De duimen draaien weer hoor!!

Gaat het hard hè meiden, nog eventjes en het is zo ver. Kan niet wachten......... straks even naar de vk. Is jullie kindje ook zo beweegelijk? Af en toe dan gaat mijn hele buik heen en weer, een heel raar gevoel geeft dat en ik kan dan zomaar een voetje vastpakken hahaha.

Pieneke, die van jou kan ik me ook zo goed herinneren (mevrouwtje Test hihi).

Liefs

Natas

Geplaatst

Pieneke, het gaat idd heel erg snel. Nog 2 daagjes werken en dan ook eindelijk met verlof. Als het weer dan ook nog wat beter wordt... hahaha

En wat betreft die lamp. Ik was er zo verliefd op toen ik hem in een babyzaak had zien hangen, ik moest hem gewoon kopen. Toevallig bood iemand hem toen op marktplaats aan en heb ik hem meteen opgehaald. Ben er zo blij mee....

Natasja, ben ook erg benieuwd naar jouw foto's en ja, mijn kleine man is ook zo beweeglijk. Hij ligt wel klem met een elleboogje waardoor hij vaak heel hard op mijn nieren duwt en dat is toch best wel pijnlijk en niet zo fijn. Maar goed, nog maar een paar weekjes. Wie weet gaan we dit zelfs missen straks.

Van de week is een vriendin van mij bevallen van een dochter (ja ja, bij ons is het echt babyboom) en ik kan me nog steeds niet voorstellen dat ik ook zo'n baby in m'n buik heb. Qua lengte zal het niet meer zo veel schelen en als ik haar dan vast heb kan ik het niet geloven, het blijft onwerkelijk.

Natasja, veel plezier weer bij de VK vandaag.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Foto-MFZSDB6F-D.jpg[/img]

Foto-PIOO7WNO-D.jpg

Foto-QTVKIHAP-D.jpg

Foto-YRGNHKJE-D.jpg

Alleen het wandrekje moet nog worden opgehangen en de lamp mist nog.

Geplaatst

Goh,

wat zien die kamertjes er allemaal mooi uit zeg! Wij moeten de meubeltjes nog halen bij mijn schoonzus. Ik hoop dat mijn man dat dit of volgend weekend gaat doen. ik begin toch wel echte nesteldrang te ontwikkelen!

En ja, ik kijk ook uit naar mijn verlof. Nog 3 weken werken. de tijd vliegt echt voorbij! Vanochtend weer bij verloskundige. En nu weet ze toch niet helemaal zeker hoe de baby ligt, dus over 1,5 week nog een echo om echt even goed te kijken. Maar verder alles helemaal goed. Het is een druk wezentje hierbinnen. Bijna nooit rustig. Gelukkig kan ik toch wel slapen. Ben s avonds erg moe..

Kleertjes en spulletjes wel allemaal in huis, dus als mijn man de meubels gaat halen kan ik ook gaan inrichten. Wel hebben we de wieg al in de slaapkamer staan. Daar zal de baby in eerste instantie slapen voordat hij/zij naar zijn/haar kamertje gaat, dus we hebben gelukkig nog wel even...

goed weekend iedereen!

groet,

tessa

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden