Ga naar inhoud

Dagboek Chantal Eiceldonatie 2009/2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh Chantal wat spannend!! Ik kom vanaf morgen ook een paar dagen niet op het forum, dus bij deze wil ik je alvast heel erg veel succes wensen met de TP en de wachtweken! Super dat je zo lief bent voor de donor, je laat haar zo wel goed weten dat ze gewaardeerd wordt, straks ook zo lief voor jezelf zijn en dan op naar een posi test!

Liefs Dani.

• Reacties 470
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Chantal

Ik wens jullie heel veel succes met de punctie en ik vind het geweldig om te lezen hoe lief je voor jullie geweldige donor bent!!!

Wat is het toch een enorm mooie en bijzondere situatie

Ik duim voor jullie voor een groot succes!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

owww spannend Chantal, ik zal aan je (jullie) denken! op naar een goede opbrengst! laat je het snel weten morgen?

nog even een vraagje: hoe oud is jouw donor eigenlijk?

Geplaatst

He he we zijn weer thuis.

bedank voor jullie reactie meiden.

De puctie is niet zo lekker gegaan ze hebben helaas alleen de rechte kant kunnen aanprikken de linker draaide elke keer weg en dat was erg pijnlijk voor onze donor maar ik moet zeggen dat ze cht een bikkel is hoor ze heeft geen morfine willen hebben.

Ze hebben 3 eicellen gevonden nu hopen dat ze allemaal bevrucht worden.

We worden donderdag tussen 10 en 11 gebeld en als alles goed is gagaan hebben we tussen 2 en 4 een tp. Het blijft dus erg spannend en zodra ik weer meer weet laat ik het jullie weten.

Claudia weet jij al iets hoop zo dat je snel gebeld word!!!! Duim voor je.

Sen onze donor is 33 en heeft twee geweldige zoontjes van bijna 4 en bijna 2.

Ga zo eerst wat eten en dan lekker op tijd naar bed.

Geplaatst

nou dat is toch goed nieuws 3 eicellen!!! kunnen inderdaad zomaar 3 embryos worden. Het gaat nu echt spannend worden zeg...

Geplaatst

Chantal,

Heel veel succes donderdag... wat een spannende tijd voor jullie. Je vroeg in mijn topic "vroegtesters" wanneer je kan testen na ECD... gewoon net als elk ander met een verse poging vanaf wd 10

Liefs Pieneke

Geplaatst

en als ik jou was zou ik er 2 laten terugplaatsen maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Je weet immers nooit of een cryo goed ontdooit en dat is dan toch weer een gemiste kans.

Geplaatst

Hey Sen,

dat was ook onze wens maar gezien mijn leeftijd en dat het de eerste keer is voor een tp willen ze er maar 1 terug plaatsen maar mocht het zo zijn dat het wat minder van kwaliteit is dan ga ik zeker vragen om er 2 terug te laten plaatsen kan het namelijk niet over mijn hart verkrijgen dat ze de anderen dan moeten vernietigen.

Nu eerst maar afwachten of het in iedergeval zo ver komt.

Hoe gaat het nu met jou, heb je al bericht hoe ze dit gaan doen met de verzekering? Het kan toch niet zo zijn dat jullie daar de duppe van worden.

Liefs Chantal

Geplaatst

Hoi Chantal, ben er nog steeds mee bezig. Ik hoop dat we er op één of andere manier uitkomen. Maar hoe dan ook, het blijft balen

liefst

Sen

Geplaatst

Hoi Chantal,

Ik lees dat het vandaag een spannende dag voor je is. Ik wil je heel veel succes wensen!

Wij zitten ook aan eiceldonatie te denken, omdat mijn amh-waarde maar 0,05 is en onze kansen via ICSI minder dan 5 procent zijn.

Mijn vraag aan jou is, hoe heb je dit aangepakt?

*Moet je weer een verwijzing hebben van je gyn, of kun je zelf het UMC gewoon bellen hierover?

*Hoe vaak moet de donor naar het ziekenhuis?

*Hoe lang heeft het hele traject bij jou geduurd?

*Hoe ben jij verzekerd en vergoedt de verzekeraar alle kosten?

*Heb je eventueel nog tips waar we wat aan hebben?

Heel veel succes in de wachtweken! Ik zal voor je duimen!

Groet, Marja

Geplaatst

JIPPIE,

We zijn net gebeld en we hebben vanmiddag om 15:00 een tp van een mooie embryo en de andere twee zijn geschikt om in te vriezen. We zijn zo blij:wav:

kom straks nog even terug op je vragen Marja.

Liefs Chantal

Geplaatst

Chantal, wat een superbericht !! Dus straks is het al zover, spannend, wat een bijzonder gevoel zal jij vanmiddag hebben. En ook nog twee in de vriezer, dat zal ook wel een beetje rust geven, heerlijk hoor, ik ga in ieder geval duimen voor een positest over twee weekjes.

Geplaatst

hallo lieve meiden,

bedankt voor jullie steun ik ben zo blij met dit forum en natuurlijk ook dat wij ons verhaal hier kwijt kunnen.

Gisteren hebben we dus een tp gehad van een 8 cellige emmie en de twee die in de vriezer zijn gegaan zijn ook 8 cellig dus dat is in ons geval een score van 100% wij en onze donor zijn hier dan ook zo blij mee.

Ik moet jullie wel zeggen dat ik het nu emotioneel pas aan het landen is en dat ik vandaag dan ook aan weinig andere dingen kan denken maar dat is volgens mij heel normaal zelfs mijn man wil dat ik niet zo veel ga beuren en als ik moe ben moet ik van hem even naar boven om tot rust te komen ( word er dan ook gek van ) maar wel heel lief bedoeld hoor. ik denk nu al dat ik dat niet ga halen en waarschijnlijk wel een keer eerder test.

Ga zo lekker na bed maar baal dat ik met die vieze bolletjes in de weer moet om23:00 ( het is voor een goed doel en ik hoop eigenlijk dat ik dat nog lang moet doen).

Liefs

Nu mogen wij op vrijdag 18 dec testen maar

Geplaatst

Wij zitten ook aan eiceldonatie te denken, omdat mijn amh-waarde maar 0,05 is en onze kansen via ICSI minder dan 5 procent zijn.

Mijn vraag aan jou is, hoe heb je dit aangepakt?

*Moet je weer een verwijzing hebben van je gyn, of kun je zelf het UMC gewoon bellen hierover?

*Hoe vaak moet de donor naar het ziekenhuis?

*Hoe lang heeft het hele traject bij jou geduurd?

*Hoe ben jij verzekerd en vergoedt de verzekeraar alle kosten?

*Heb je eventueel nog tips waar we wat aan hebben?

Heel veel succes in de wachtweken! Ik zal voor je duimen!

Groet, Marja

Hallo Marja

Je wou graag weten hoe wij het hadden aangepakt nou dat is eigenlijk erg snel gegaan allemaal.

Wij hebben in Aug te horen gekregen dat wij minder als 2% kans hadden met mijn eitjes en nadat wij een proefstimulatie hadden gedaan was dat ook wel duidelijk ik had namelijk met 225 EH menopure maar 1 follikel en dit is dan ook echt veel te weinig,Toen wij met dit verhaal de zelfde avond bij vrienden waren kregen wij gelijk te horen of hun ons niet konden helpen.

wij hebben toen eerst gezegt dat ze maar is moesten gaan lezen voor dat wij echt op hun aanbod in zouden gaan dat hebben ze dan ook gedaan en twee dagen later hebben ze ons gebeld of wij wouden komen praten want ze wouden ons echt helpen.

De laatste week van Aug heb ik gebeld met het UMC en we hadden geluk we konden binnen 2 weken bij Dr Candido terecht (Echt een geweldig mens)

Wij moesten hiervoor een brief van onze Gyn meenemen en ons dosier ook moesten de donor en haar man mee voor dit eerste gesprek van nog geen 1/2 uur.

Dan moet je man zijn zaad en bloed op nieuw laten testen en de donor moet een aantal bloed testen doen.

Binnen een maand konden we terecht bij de maatschappelijkwerkster en zij moet dan een rapport op stellen ( het gesprek viel ons erg mee)

Daarna moet een commisie gaan beslissen of jij en je donor op een lijn zitten en of ze nog bezwaren zien ( zij komen 1x per maand samen)

op 27 okt ben ik dan begonnen met de deca en de donor een week later op 30 nov heeft ze dus een puctie gehad. daar tussen is de donor nog 3x naar het ziekenhuis geweest. in totaal 6 x.

Wij zijn nu dus een goede 3 maand bezig en misschien over 14 dagen wel een geweldig resultaat.

een tip waar je misschien iets aan hebt is dat je zo snel je een donor hebt samen met de donor aan de pil gaan het klint misschien een raar en zo voelde het ook wel hoor wat je wild immers zwanger worden. maar dat doen ze om je cycles te gelijk te laten lopen met de donor.

verder moet je doen wat jij en je donor zich lekker bij voelen.

Oja, de verzekering wij hadden nog geen behandelingen verder gehad dus hebben er drie te goed het valt namelijk allemaal onder IVF op jou naam.

Hebben jullie misschien al een donor dan???

Ik wil jullie heel veel succes wensen en wil je mij op dehoogte houden??

PS UMCU is van 24 dec tot 4 Jan gesloten dus zou je een afspraak willen maken an zal dat denk ik pas in Jan 2010 zijn.

Geplaatst

Chantal en hub,

Op naar een positieve test meis!! Ik ga in iedergeval hard duimen dat je hetzelfde resultaat (ok, eentje minder dan of een ééneiïge tweeling, dat kan ook nog!) hebt over 2 weken.......

Heel veel sterkte met de WW!

Greetzzz,

Elena

P.s. de onze waren 7- en 9-cellig en allebei blijven plakken, dus je hebt een hele mooie emmie in de buik!!

Geplaatst

Ha Chantal,

Wat super dat er zulke mooie emmies waren en nu 1 aan het uitgroeien is tot een klein Chantalletje :whistling_girl:...ik duim heel hard voor je...hoe is het voor jou?

Wij zijn een stapje verder: hebben 22-12 een eerste afspraak voor ECD met onze superdonor in Leuven. De donor woont bij Maastricht en dus zijn wij eerst naar het AZM gegaan, moesten we 5 weken wachten voor een eerste afspraak, heel eind gereden vanuit Utrecht en ...we stonden na 1 minuut weer buiten. De consulente was vergeten te vertellen dat ze in het AZM geen vrouwen helpen van 40+..en ik ben 40 jr en 4 maanden :flame:...dat eind voor niets gereden en weer bij af.

Gelukkig zijn we meteen tot actie overgegaan en hebben we in samenspraak met de donor nu bij 2 ziekenhuizen waar het zeker is dat ze ECD doen tot 45 jaar (Tilburg en Leuven) en ook nog een beetje te bereizen is voor ons en de donor, afspraken gemaakt. Leuven gaan we dus 22-12 heen, lukt dat allemaal en gaat het lopen dan zeggen we Tilburg af.

In Leuven zijn ze erg aardig en gaan meteen ook onderzoeken doen bij mij en de donor...kijk zo kan het ook!

We zijn heel benieuwd maar het voelt wel heel erg goed met onze superdonor en Leuven...we gaan voor volgend jaar Kerst mama en papa zijn!!

Liefs,

Koosje

Geplaatst

Hey Chantal,

Hoe gaat het? Kom je vreselijke wachtweken een beetje door? Dacht maar even hier te reageren want op ons "verhoogd fsh"-forum is het even een beetje stil. Weinig nieuws van de meeste kanten denk ik. Alleen bij jou is het spannend op dit moment. Hoop dat je er ook gewoon een beetje van kan genieten, dat je eigenlijk al vanaf moment 1 een beetje zwanger bent. Er is daar vast een mooi klein minimensje aan het groeien. Denk aan je!

Liefs, Henkie

Geplaatst

Hey Henkie,

Danje wel voor je lieve woorden wij hopen ook dat er echt een klein mensjeaan het groeien is en ik moet zeggen dat mij deze weken erg tegen vallen ik had verwacht dat ik er heel nuchter in zou staan maar helaas ik leg echt alles op dat gouden schaaltje en ik merk dat ik steeds meer klachten krijg heb nu onwijs zere borsten en het inbrengen van die vieze bolletjes lijkt wel steeds moeilijke te gaan.

Onze donor is er van overtuigt dat het gaat lukken en dat wij voor mijn verjaardag een geweldig kado hebben maar we zullen zien ik ga mij in ieder geval nog niet heel blij maken ik wil het eerst zien dat we deze 8 dagen nog door komen zonder bloed.

Hoe voel jij je nu krijg je koppie nog een beetje rust???????

Ook ik denken veel aan jullie hoor en dat er snel een beetje vaart achter komt zodat jij in Jan/ Feb een positive test hebt.

Liefs Chantal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden