Ga naar inhoud

Dagboek Chantal Eiceldonatie 2009/2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

chantal

Klinkt idd allemaal heftig pff

Wel goed dat ze idd heel realitisch denken zo van wat had hun babytje er aan over gehouden als het had blijven leven pff

Ik denk dat het idd eventjes goed is om nog even niets te zeggen

het is allemaal zo vers het overlijden van het babytje.

dat moet eerst even zakken en het ergste verdriet voobij

misschien over een paar weekjes, wel voordat je het goed gaat zien natuurlijk

En ik zou dan ook eerlijk erbij vetellen dat je het toen (nu dus)

niet kon vertellen.

spannend en leuk de eerste echo!!!!

Heel veel kijkplezier geniet ervan!!!

mijn buikje begint overigens langzaam en gestaag te groeien heb nu een bescheiden buikje!

Liefs claudia

• Reacties 470
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Joehoeee wij hebben vandaag het hartje zien kloppen en ons hummeltje is nu 9.4 mm groot en dat klopt precies met de 7 weken en 1 dag dat ik zwanger ben.

Ik hoef nu pas 11 mei weer terug te komen en mag al gelijk een afspraak maken met de gyn hier bij ons in de buurt want ik blijf onder behandeling van het ziekenhuis voor evt risico's.

Meiden kom er later op terug ga nu eerst aan het werk.

Liefs

Geplaatst

Gefeliciteerd wat een goed nieuws. Wel genieten hoor. Hoe was reactie van je man/vriend?

Op naar 11 mei.

Het is verschrikkelijk dat de zus van je vriendin hun mooie mannetje hebben verloren. Maar het heeft niets met jouw zwangerschap te maken. Het is geen keus geweest. Waarschijnlijk domme pech. Verschrikkelijk, maar jij kan er niets aan doen. Evenmin jouw zwangerschap. Weet nog wel dat met mijn miskraam mensen mij "voorbij"gingen dat ik dacht zover had ik nu moeten zijn zover nu. Wat zij meemaakt is niet te vergelijken velen malen erger. Maar zij zal zeker tot aan de uitgerekende datum blijven denken zo oud had hij nu geweest en zo oud nu. Daarna minder maar ook nog.

Ik hoop dat ze het een beetje een plekje kan geven en snel zwanger wordt van de 2e. Want het mooie mannetje blijft hun eerste kindje. Het mannetje dat hen vader en moeder heeft gemaakt. Alleen daarom al zal hij nooit worden vergeten.

Ik zou haar wel binnenkort vertellen, hoe moeilijk ook, van jouw zwangerschap. Het is nog naarder als ze het van een ander hoort.

En nu aan iedereen jullie goede echo laten zien en GENIETEN!!!!!!!!!!

En bij de volgende echo SHOPPEN!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Hey Pulletje,

Sorry voor de late reactie maar ben zo vreselijk beroerd dat ik wel wat mee lees maar weinig schrijf.

Mijn man was erg onder de indruk en toen hij het hartje hoorde was hij dan ook erg stil en ik vond het zo lief toen hij met tranen in zijn ogen zei van nou meis dit is dan ons hummeltje nu mogen we dan gaan genieten en hopen dat alles goed blijf gaan.

Ook hebben wij het onder tussen aan de vrienden en familie verteld dat we zwanger zijn en iedereen is zo ontzettend blij voor ons ze begonnen bijna allemaal spontaan te huilen toen we het zeiden.

Woensdag gaan we naar het zusje van mijn vriendin om het te gaan vertellen en volgens mij vriendin kunnen ze het wel aan dus het zal zeker wel zwaar zijn maar ik heb er dan ook vertrouwen in dat we er voor elkaar kunnen zijn.

Oja onze echo is toch een week vervroegd mijn hub wilde toch graag die week de echo en heeft zijn duikweekje maar laten schieten;-) hij wil nu later in het jaar gaan hij vond dit gelukkig toch belangrijke ( ik heb niks gezegt van mij mocht hij gaan maar hij wil dan toch graag zijn hummeltje weer zien)

Ga me nu zo maar is wassen en aankleden moeten nog naar de verjaardag van mijn neefje die vandaag 2 is geworden en ik moet zeggen dat ik er nu niet zo erg tegenop zie om naar een kinderfeestje te gaan.

Iedereen een hele fijn zondag en tot snel.

Liefs

Geplaatst

zo even gauw bijgelezen, fijn dat alles goed was met de echo...er is gewoon echt een ''nieuw'' tukkertje onderweg!!

Ook slecht nieuws gehad las ik, jee best emotioneel om zo'n verlies van zo dichtbij mee te maken.

Deze paar dagen ben ik er even niet zoals je weet maar kom daarna snel weer even checken hoe het met je is.

Groetjes Dani

Geplaatst

Hee Chantal,

Ik heb net je verhaal van begin tot eind gelezen. Heftig hoor! Maar wat een geweldige uikomst. 3x scheepsrecht blijkbaar bij jou :-)

Geniet ervan

Groet

Lisette

Geplaatst

Hey Lisette,

Gelukkig wel al ben ik nog wel erg onzeker en wil ik graag dat de eerste 3 maanden zo snel mogelijk voorbij gaan.

Ook heb ik het vertrouwen er wel in zolang iknog elke dag een aantal keren boven de wc pot hang ( al begint dat nu wel te vervelen hoor, wil niet klagen zo ben ik helemaal niet)

en wat betreft een heftig verhaal tjaaa dat hebben we helaas allemaal wel hier vind ik maar moet zeggen dat jou verhaal mij ook erg bij is gebleven hoor en dat is ook wel een van de redenen waarom wij nu wel voor een nekplooimeeting gaan al hoop ik dat de uitkomst niet zo zal zijn als bij jullie toen.

Meis ik hoop zo dat jij deze keer echt mag genieten tot het eind en dat jullie dan 1 of 2 gezonde tukkertjes in jullie handen mogen houden.

Wanneer hebben jullie eigenlijk jullie eerste echo?????

liefs

Geplaatst

Ha ha ha, ja dat hoop ik ook.

De eerste echo is op 10 mei. Ik ga morgen lekker twee weken op vakantie, en als ik dan terug kom nog twee weken 'wachten'.

Maar...ik voel me goed, en dus geen klagen hier. Heb wel eenbepaalde spanning in mijn buik maar die voelt ook wel lekker. Alsof je net een paar buikspieroefeningen hebt gedaan als het ware :icon_rabbit:

Lijkt me wel lastig hoor, zo misselijk als jij bent. Aan de andere kant, zo weet je ook dat je nog zwanger bent, toch?

Wanneer is de nekplooimeting?

Groet

Lisette

Geplaatst

Hey meiden,

Ja wij doen een nekplooimeeting niet omdat wij in de risico goep vallen maar gewoon om toch iets voobereid te zijn met wat er komen gaat.

En mocht de uitslag niet zo gunstig zijn gaan we ook nog verder testen (maar hier gaan we niet van uit hoor)

Wij hebben de nekplooimeeting op 10 mei dan ben ik precies 12 weken zwanger en 2 dagen later hebben we de eerste afspraak bij onze eigen gyn en ook daar wordt dan weer een echo gemaakt jippie dat zijn dan 3 echo's in 1 week tijd.

Moet trouwens wel zeggen dat ik deze 4 weken erg lang vind duren voor wij weer een echo hebben nu nog 3 weken wachten voor we weer kunnen gluren.

Ojaa Lisette fijne vakantie geniet ervan!

liefs

Geplaatst

Chantal ik hoop dat alles goed zal zijn. Maar het blijft een kansberekening. En verder testen houdt risico voor het kind in.

Je had een jonge donor toch? Dan is de kans heel groot dat je een goede uitslag krijgt. Ze nemen ook de leeftijd mee in de berekening.

Geplaatst

Hey Pulletje onze donor was toen der tijd 33 dus ze valt nog niet in de risico groep en bij hun in de familie komt ook helemaal niks voor dus we gaan er van uit dat alles goed is.

Ben alleen z'n muts dat ik op alles voor bereid wil zijn( ook al kan dat helemaal niet)

Geplaatst

Gelukkig heb je een onwijs grote kans dat het een mooi gezond kindje wordt. Maar hoe dan ook het wordt jullie kindje. En dan is het sowieso het mooiste kindje die er is.

Geplaatst

Wat een lief berichtje van je.

Maar het is ook zo herkenbaar. Ik had die angsten ook.

Elke dag dacht ik wel had ik maar een luikje dat ik even kon kijken of het wel goed gaat. Ik telde niet de weken op maar af. Dan dacht ik yes nog een week korter tot de bevalling. Stom he.

Maar geniet er wel van. Het is jullie tijd. Je bent echt zwanger van een mooi klein kindje. Al bijna 9 weken. Met 10 weken is alles aangelegd en moet de kleine alleen nog groeien en rijpen. Veel groeien en rijpen. De kans dat dit alles goed zal gaan is heeeeeeeeeeeeeeel groot.

En ik geniet met je mee vanaf de zijlijn als je het goed vind, hahahaha.

Geplaatst

Fijn dat alles goed gaat Chantal! geniet ervan! :hello2:

wel heel herkenbaar hoor, dat je zo snel mogelijk naar die 12 weken wilt.

Wij beginnen in deze cyclus met IVF. Ik wacht eerst op mijn menstratie, wat vandaag moet komen, maar er nog niet is.

voel al een paar dagen af en toe rommelen. Zal je net zien wacht je erop en dan komt het later.

of helemaal niet...., ha ha dat zou een bak zijn, maar dat geloof ik echt niet hoor!

liefs Joske

Geplaatst

Hi meisjes,

Het is ons echt niet gegund....eindelijk zouden wij vandaag naar valencia vliegen voor onze eiceldonatie afspraak.....nou niet dus...alle vluchten vanochtend geannuleerd.

Ik baal aangezien wij er zo naar toe hadden geleefd.....maar goed het is niet anders....op naar misschien een afspraak volgende week of zo.

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Mineut sterkte. Wat wordt jullie geduld op de proef gesteld.

Hoop dat de volgende vlucht een vlucht wordt van het begin van jullie wondertje.

Geplaatst

Mineut,

Bha wat een terleurstelling zeg ik had zo gehoopt dat het jullie nu wel een keer mee zou zitten.

Heb je alweer een nieuwe afspraak kunnen maken?

Ik hoop dat jullie er dan snel terecht kunnen en net wat pulletje zegt hoop ook ik dat dat jullie vlucht naar een begin van jullie wondertje is.

Liefs en een dikke Knuffel

Chantal

Geplaatst

Joske,

Leuk dat je ook even langs komt wippen gezellig;-)

Is de mensttruatie nu door gedrongen gisteren of moet je nog steeds wachten?

Hier gaat het sins een paar dagen iets minder heb de misselijkheid nu wel een beetje onder controle maar heb best veel buikpijn en omdat ik eigenlijk pas een echo had op 3 mei heb ik toch maar even gebeld of ik niet eerder mocht komen en nu mag ik gelukkig a.s maandag al komen voor een echo ben er zo opgelucht onder dat ik nu toch iets meer rust heb gekregen ga in ieder geval rustig het weekend in.

Liefs

Geplaatst

Jeetje mineut heb je er zo naar toegeleefd gebeurt er dit!!!!!

Hopelijk heb je al snel een volgende afspraak kunnen maken.

Nou een dikke :hugg:van hier om het een klein beetje te verzachten.

Groetjes Corina.

Geplaatst
Joske,

Leuk dat je ook even langs komt wippen gezellig;-)

Is de mensttruatie nu door gedrongen gisteren of moet je nog steeds wachten?

Ja ik houd je in de gaten!!! ha ha

meis, vervelend dat je buikpijn hebt, zal misschien bandenpijn zijn. Had ik gek genoeg ook vroeg in de zwangerschap bij mijn vorige zwangerschappen.

Wel goed dat je een echo kan krijgen, niets minder dan een onzeker gevoel!

tja ben nog steeds niet ongi..., zal dan toch echt wel morgen of zo komen. Zit dan op CD 29, dat is dan ook de langste die ik gehad heb.

Ben ik het zondag nog steeds niet, dan zondag maar eens testen.

Voel me niet zwanger dus dat zal wel niet.

liefs Joske :bye:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden