Ga naar inhoud

Benieuwd..Of ICSI meer succesvol is dan IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

syllie...

Ik heb precies hetzelfde aan medicatie als esthralita.

Ik vond de puncties prima te doen. De dagen erna een beetje beurs gevoel. En die prik door de baarmoederwand daar voel ik dus helemaal niks van! Sterkte meid en laat je niet gekmaken

• Reacties 205
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Esther,

Bedankt!! Ik zal volgende week vrijdag als ik de acho heb eens vragen wat ze aan pijnstilling gaan doen.

Je mag maandag testen? Spannend zeg!! Hoe voel je je?

Hele veel succes!!!!

Syl

Gast estrhalita
Geplaatst

He Syll,

Heb je volgende week vrijdag (9 okt) een echo in het EMC?

Geplaatst

Syll, Ik vond de prik in de vaginawand heel erg meevallen hoor. Ik kan het me bijna ook niet meer herinneren. Ik maakte me daar voor ook wel wat druk over hoor van Goh kan daar een naald doorheen??????Belachelijk!!!Hoe verzinnen ze het????De eendebek vond ik af en toe nog beroerder ha ha. De ene gyn. is de ander ook niet he? Gewoon er voor gaan en bij jezelf denken ik kan het en als ze pijnstilling geven, lekker. Ach en je moet er toch doorheen he? En je komt er ook doorheen! Je bent niet de enige he? Heel veel succes. Joy

Geplaatst

Bij mij is de eerste gonal f weer gezet. Het ging goed. Toch weer even onwennig.. en beetje nerveus.. maar alles oke.

Syll van een oxepam wordt je inderdaad duf en lekker relax. Wel een aanrader.. ik vond het prettig erbij.

De prik in de vaginawand heb ik niet gedaan, omdat ik een allergische reactie krijg van adrealine wat in deze verdoving zit. Denk aan de verdoving bij de tandarts daar zit de zelfde vloeistof in. Ik heb het dus zonder deze verdoving gedaan. Wel zelf met de arts over gehad. Bovendien was het natuurlijk niet het plan dat ik helemaal geen pijnstiling zou krijgen, maar helaas is het zo gelopen. Deze poging streven we naar dat het anders gaat en bovendien minder follikels zodat de kwaliteit misschien beter is van de follikels te veel is niet goed.

Ik moet volgende week vrijdag (9 oktober) voor de eerste echo dan zal die week erna de punctie denk ik plaats vinden.

Hoe voel je je verder Syll??

Kuzzzz Peggy

Geplaatst

Hoi meiden,

Bedankt, ik voel mij verder goed, heb nog niet echt last. Kreeg de vorige keer na een dag of 4/5 spuiten bijwerkingen maar ik hoop dat dat deze keer wel mee valt.

Estrhalita, ik heb de echo in het Maastad locatie zuider.

De lab fase is in het EMC.

Jij ook 9 oktober een echo zie ik? Grappig dat we een beetje gelijk oplopen allemaal...

Peggy,

Eng is dat he weer gaan prikken maar inderdaad na 1 spuit ben je er al weer aan gewend. Voor zover je daar aan kan wennen natuurlijk....

ik heb ook 9 okt de echo en hopelijk die week erna ook de punctie.

Ik hou je op de hoogte!

Joy, bedankt voor je peptalk, dat hebben we af en toe nodig he?!Haha ja en een eendebek is inderdaad ook niet fijn. Ik ga me vanaf nu proberen niet zo druk te maken. Haha proberen !!!

Allemaal heel veel succes met spuiten en wachten!!

Doei!!

Liefs Syl

Geplaatst

Hey meiden,

Wat spannend allemaal weer, heel veel succes iedereen. Ik begin volgende week weer (afhankelijk van mijn menstruatie)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de punctie verschrikkelijk vind. Schijnbaar ligt het bij mij ook wat dieper verstopt (feest...)

De laatste keer hebben we de punctie en terugplaatsing in dusseldorf gehad en toen kreeg ik volledige narcose: ZALIG! haha

Geplaatst

Hoi Peggy,

Ook ik ga binnenkort starten met ICSI. Het slagingspercentage is volgens onze gyn. hoger, we hebben 2 keer IUI poging gedaan zonder resultaat. Vanwege mijn leeftijd (41) wilde onze gyn. niet langer wachten of meerdere IUI pigingen doen (in eerste instantie zouden we er 4 hebben), maar de overstap op IVF met ICSI gemaakt omdat de kans om zwanger te worden hiermee groter is.

12 okt. begin ik met decapeptyl en 20 okt. is de start echo.

Spannend allemaal hoor.

Succes met jullie poging.

groetjes Diane

Geplaatst

Hey Peggy,

Ben even benieuwd hoe je je voelt?

Ik voel vrij weinig eigenlijk. Af en toe heb ik een soort van pijntjes onder in m,n buik en bij m,n lies. Heb jij dat ook?

Morgen de echo he?! Spannend!! Hopen op veel mooie follikels!!!

Hoi Diane,

Dat is positief nieuws dat ICSI succesvoller zou zijn. Dat hopen we dan maar! Jij ook heel veel succes de komende tijd!!

Ik laat morgen weten hoe de echo is geweest!

Liefs Syl

Geplaatst

Diane fijn dat je meteen door kunt voor icsi! Hopen natuurlijk dat het meteen raak is!!! Veel succes!

Hey Syl,

De eerste dagen ging het prikken goed, maar nu sinds 2 dagen de cetrotide erbij is doet het prikken pijn. Ik weet ook niet hoe dat nu opeens komt. Vanavond maar weer een mooi plekje scoren. We gebruiken nu een stuk minder medicatie dan vorige ivf behandeling en dat merk ik zeker!!

Minder 'klachten'. Ik ben heel benieuwd morgen met de echo..

Ook voor jou spannend.... We houden elkaar op de hoogte.. ik moet pas laat in de middag.

Liefs Peggy

Geplaatst

Hey Peggy,

Ik heb ook pas om 15:00 uur een echo.

Hopen dat het prikken vanavond beter gaat, maar we zijn er bijna vanaf!!

Jij ook heel veel succes morgen!!

Liefs Syl

Geplaatst

Hey Syl,

Hoe is het bij jou gegaan?

Bij mij waren er ongeveer 8 follikels te zien. Eindelijk geen overstimulatie, maar daar hadden we ook de medicatie:ky:op aangepast.

Ik moet zondag weer voor een echo en dan zal waarschijnlijk woensdag de punctie zijn.

Wel apart he samen in het zelfde ziekenhuis. Wij zijn in elk geval erg tevreden over onze arts. Ze is zo lief. Maar ze heeft het hele traject al met ons door gemaakt en dan krijg je toch een 'soort band' met een arts.

Hoe ervaar jij het verder?

Liefs Peggy

Geplaatst

Hey Peggy,

Das toevallig, ik log net in!

Ik heb de echo gehad en ik had ook 8 follikels!! Het zag er allemaal goed uit en ik heb de punctie maandagochtend om 08:30 uur. Moeten om 08:00 uur in het ziekenhuis zijn. Heb jij de punctie dan ook in locatie Zuider?

Wij hebben ook een vaste arts als we evaluatiegesprekken hebben maar met de fm hebben we weer een andere arts.

Ik ben best zenuwachtig nu ik weet dat het maandag zo ver is...ik heb nog nooit een punctie meegemaakt.

Voor jou is het ook positief dat er een aantal follikels bij zijn gekomen he?!

Ging bij jou ook alles goed?

Liefs Syl

Geplaatst

Hey Syl en Peggy,

Wat fijn dat het er bij jullie allebei goed uitzag vandaag! En grappig dat jullie zo gelijk oplopen en ook nog in hetzelfde ziekenhuis.

Ik kan me voorstellen dat je opgelucht bent voor wat betreft die overstimulatie Peggy, je hebt al zoveel ellende achter de rug! Dit keer moet alles gewoon goed gaan! Ik duim voor je!

En ik was ook echt superzenuwachtig voor de punctie Syl, dus was heel blij dat ik het zo vroeg op de morgen had. Het is me al met al uiteindelijk niet tegengevallen. Nee, het was niet prettig, maar het was ook snel voorbij (5 minuten?) en met verdoving wel te doen. Ik ben er maar zonder echte verwachtingen ingegaan, want het kan bij iedereen weer anders gaan. Heel veel succes in ieder geval!

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Hoi Aafke,

Ja dat is toevallig he dat Peggy en ik zo gelijk op lopen in hetzelfde ziekenhuis!

Hoe gaat het met jou? Wanneer heb je de terugplaatsing of krijg je nog te horen hoeveel er bevrucht zijn? Spannend hoor!!

Ja ik ben heel erg zenuwachtig! Ik zou ook het liefst aan je willen vragen wat ik nou kan verwachten maar dat is bij iedereen weer anders. Maar wat voor soort pijn is het dan? Haha daar ga ik weer! pffffffffffff ik moet het denk ik maar gewoon afwachten....5 minuten is gelukkig niet zo lang. Hoeveel follikels had jij?

Liefs Syl

Geplaatst

Hoi Aafke,

Ik lees net in je eigen topic dat je 18 bevruchte eicellen hebt! Wat geweldig voor je!! En morgen de terugplaatsing he?! Nou super!

Wens je heel veel succes morgen!!

Liefs Syl

Geplaatst

Dat is al snel syl.. Ik zal de punctie denk ik woensdag hebben. Ik hoor zondag met de 2de echo definitief wanneer het wordt.

Wie is jou arts in het zuider? Wij hebben de punctie inderdaad ook in het zuider en dan mag manlief richting erasmus.. Ik ben benieuwd hoeveel follikels er zondag zijn of het er 8 blijven of dat het er meer zijn..

Heb je nog om een oxepam gevraagd? Kun je ook nog bij de apotheek halen. Ik vond dat erg fijn. Daar wordt je heel suf en relax van!! Dat kun je tijdens de punctie wel gebruiken. En wat afleiding in het weekend.. je moet het maar op je aflaten komen.. soms is het goed om niet te weten hoe het zal gaan... Iedereen ervaart het weer anders.

Ik hoop dat alles voorspoedig en goed zal verlopen bij jou!.. Ik hou het forum in de gaten!!

Aafke veel succes!!! Hopen dat er ook nog wat mooie cryo's bij zitten!

Liefs Peggy

Geplaatst

Hey Peggy,

Woensdag schiet ook al op hoor! Zou fijn zijn als er wat meer follikels bij komen nog. Ik ben eigenlijk al heel blij met 8 omdat ik vorige keer maar 3 had. Maar ja als er nog bij komen is het nog beter natuurlijk.

Ik heb dr Van Muyden bij de evaluatiegesprekken en bij de echo heb ik nu 2 keer een andere arts gehad. Dr Dreischor geloof ik. En jij?

Heb jij met de evalutie en de echo en punctie telkens dezelfde arts?

Ik ben helemaal vergeten om te vragen naar een oxepam dus misschien ga ik die dan zo nog halen. Ze had het over pijnstillers en een verdovingsspuit. Ik weet trouwens niet eens welke arts ik heb met de punctie?

Heel veel succes morgen met de echo en hopen op nog meer follikels en een punctiedatum!

Liefs Syl

Geplaatst

Hey Syl,

Onze vaste arts is dokter dreischor. We zijn erg tevreden met haar. De echo's zijn inderdaad wel vaak met een andere arts. Ik ken trouwens jou arts niet.. dr van Muyden.. Onze arts mevr dreischor doet de evaluatie en de punctie en als er iets is moeten we dat met haar bespreken. We hebben ook een keer een gesprek gehad met dr verhoef. Hij is het hoofd van de ivf. Maar daar hebben we geen goede ervaring mee. Ik vond hem niet prettig. Na de 3x iui hebben we een evaluatie met hem gehad. Hij blijft wel de eind verantwoordelijke over de ivf afdeling, maar in princippe heb je niets met hem te maken.. Want hij doet geen echo's verder.

Die oxepam moet je zeker halen! Daar wordt je relax van.. Heel prettig.

Al vast veel succes maandag, maar we zullen elkaar nog wel treffen op het forum. Voor jou ook zeker een heeeeeeeel mooi aantal. Ga voor je duimen!!! En daarna natuurlijk die vreselijke wachtweken...

Liefs Peggy

Geplaatst

He Peggy en Syl,

Ik zat even met jullie mee te lezen en ik heb ook dr Dreischor, ik vind het een heel prettig mens! Ze heeft bij mij de intake en de punctie gedaan, de evaluatie had ik ook met dr Van Muyden. Volgens mij weet je niet wie de punctie gaat doen omdat ze niet weten wie er dan dienst heeft? Ik heb het ook niet gevraagd van tevoren trouwens en was een beetje verbaasd op zaterdag dr. Dreischor te treffen, die werkt kennelijk heel veel.

Succes allebei!

Caroline

Geplaatst

Hey caroline,

Ik vind mevr dreischor inderdaad ook erg prettig. Ze heeft voor ons alvast gekeken op het rooster van volgende week en daarom wil ze zelf de punctie doen. Zij is ook onze vaste arts. Hoewel de echo's uiteraard wel bij verschillende artsen zijn

Hoe is het met jou? Zie dat je een operatie moet ondergaan...

Liefs Peggy

Geplaatst

Hoi Peggy,

Ja, woensdag. Ik dacht dat ik 6 tot 8 weken zou moeten wachten, maar werd ineens gebeld donderdag dat het woensdag al kan. Ben wel blij omdat dat hoop ik betekent dat ik eind november mijn tweede poging kan gaan doen. Ik zat al te balen dat het dit jaar niet meer zou lukken. Ik heb ze laten weten bij het Zuider dat ik verplicht een pauze moet inlassen en dat hebben ze in mijn dossier gezet. Als ik weer wil starten mag ik bellen. Overigens moet ik dan ook meer medicijnen krijgen want dr van Muyden had veel te weinig voorgeschreven. Ik heb 17 dagen moeten spuiten vorige keer en ik heb nu maar voor een dag of 14. (Heb ze al 2 maanden in de koelkast liggen, omdat ik eigenlijk eind september zou starten weer.)

Ik ga vragen of Dreischor het weer wil doen want dat ging heel goed. Was jij niet degene die zo'n vervelende punctie had? Was dat dus ook bij haar?

Caroline

Geplaatst

Hoi Caroline en Peggy,

Wat grappig he dat we alle drie in hetzelfde ziekehuis lopen.

Dr Verhoef ken ik niet maar dr Dreischor heb ik nu 2 keer met een echo gehad, ook gisteren weer. Ik weet niet wie de punctie doet maandag. Ik laat het wel weten!!

Peggy het is wel fijn dat je voor alles 1 arts hebt, in dit geval dr Dreischor. Ik heb dat helaas niet.

Caroline, ook toevallig dat je dr Van Muyden hebt met de evaluaties!

Jij heel veel succes met wachten!!

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Syl

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo Syllie jij hebt snel je punctie zeg. Ik heb du ook vrijdag de fm meting gehad. De grootste was 11 mm en ze moeten rond de 18 zijn. Dus morgenochtend weer en dan denk ik woensdag de punctie. Hoeveel het er zijn meten ze niet echt in het EMC dat zien ze wel bij de punctie. Er zaten er in ieder geval een hoop en ik voel ze ook goed hoor. Bah.

Geplaatst

Inderdaad grappig dat we allemaal in het zelfde ziekenhuis lopen. Wie weet weleens samen in de wachtkamer gezeten hahaha.

Ik had inderdaad de vorige poging een hele vervelende ervaring met de punctie. Het was in de vakantie periode en de punctie werd gedaan door mevr Kompeer. Ze was wel heel aardig hoor daar lag het niet aan, maar ik had zo veel follikels (overstimulatie) en gevoelige eierstokken dat het echt een drama was. Ook kwam dit omdat ik het zonder verdoving heb gedaan, (ze konden het infuus niet prikken) maar syl dat is bij jou zeker anders hoor. Het wordt goed verdoofd en dan komt het zeker goed!

Vandaag weer een echo gehad er waren er nu 9. Woensdag heb ik de punctie. Voor jullie ook veel succes meiden!!! We lopen behoorlijk gelijk op!

Liefs Peggy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden