Ga naar inhoud

Starten met decapeptyl rond 24 oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai Jackie,

Volgens mij is het niet zo dat het alleen maar handiger is voor het ziekenhuis dat je de pil slikt, het legt je eigen cyclus nl. helemaal plat zodat ze die dan weer met hormonen kunnen stimuleren. Voor de juiste timing.

groetjes Diane

• Reacties 949
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal.

Wat een verschil toch nog heey, wel pil geen pil lang protocol of kort??(weet niet eens wat dat inhoud :hmz:

ik laat het maar op me afkomen allemaal.....je zou er van in het warretje raken :drunken_smilie:

Ben zelf niet aan de pil al heeel lang niet....als het goed is (of niet) krijg ik een dat op 29/10 ndat is dan 7 dagen na de eerste decapeptyl nog menstruatie en dan op 10/11 eerste echo...

Geplaatst

Hoi Sonja!

"gezellig' dat we tegelijk starten.....voor zover we dan nog gezellig zijn, maar wel fijn dat we met z'n alle tegelijk in het zelfde schuitje zitten, kunnen lekker tegen elkaar aan babbelen.

Groetjes

Geplaatst

Halle dames,

Weten jullie al hoelaat jullie de Decapeptyl spuiten (moeten) gaan zetten? ik moet ze smogens op hetzelfde tijdstip zetten. ik denk dus dat ik dat rond 10:30 ga doen, dan heb ik nl pauze op mijn werk en hoef ik in het weekend niet zo vroeg op te staan.

Nog 4 nachtjes slapen.....

Liefs Linda

Geplaatst

he ladies,

ik begin de 22e me de deca. bij ons moet het ´s ochtends dus om 7,00 uur ga ik spuiten.

op 10/11 de uitgangsecho. ben benieuwd. Bij ons is het helaas de 2e poging. van de eerste zwanger maar helaas missed abortion bij 8 weken.

Geplaatst

Maakt het nog uit of je 's ochtends of 's avonds prikt? En straks komt de Puregon er ook bij. Spuit je deze tegelijk of moet je er een tijd tussen laten?

Succes allemaal!

Geplaatst

Ik vraag mij dus ook af of het nog uit maakt of je 's ochtends of 's avonds spuit?? En welk tijdstip is dan het makkelijkst??? Ik dacht met de pil ook dat het makkelijk zou zijn als ik die 's ochtends tegelijk met het make-uppen in zou nemen maar ik sta niet altijd om dezelfde tijd op...dus dat word hem niet met spuiten....

Geplaatst

Hoi meiden,

Mag ik me aansluiten bij dit clubje...ik start op 24 okt met de 1e deca, voor mijn 3e ICSI alweer (EN DE LAATSTE)...ben wel een ervaringsdeskundige inmiddels.

Ik prik het liefst 's avonds om een uur of 10, dan is alles rustig. In de ochtend heb ik altijd haast om op mijn werk te komen. Ik heb al gemerkt dat bij haastig en ongeconcentreerd prikken, er meer pijn is en blauwe plekken:sad:

Veel succes allemaal!

Gr. Nine

Geplaatst

Welkom Nine,

Pffff, wat zal er een druk op je schouders liggen! Hopelijk is het deze ronde voor jou echt raak!

Ik ben ook van plan om 's avonds te gaan spuiten met de deca. Puregon kan volgens de arts ook het beste 's avonds, maar kunnen deze samen?

En op een gegeven moment komt er ook nog de Pregnyl erbij, dus 3 op 1 avond... dit kan gewoon?

Groetjes

Geplaatst

Hi Sonja,

Op de dag dat je de pregnyl gaat prikken (36 uur voor de punctie) hoef je geen decapeptyl en puregon meer te prikken.

Je kunt gewoon tegelijk de deca en de puregon spuiten. Twee prikjes, is best te doen, hoor.

Ja, het drukt zwaar op me...die laatste kans... maar ik ben nu vol goede moed!

Groetjes, Nine

Geplaatst

Alle technische vragen legde ik bij de verpleegkundigen neer.

En samen spuiten , dus achter elkaar, heb ik ook gedaan. Ik wist trouwens niet dat je kon mengen? (Ik had een spuit die iemand ook heeft met suikerziekte, zonder insuline overigens, ha ha, ik vraag me af hoe ik dat had moeten mengen...)Ik spoot 'smorgens omdat mij dat het beste uitkwam. En die pregnyl kwam er dan 's avonds bij. Joy1

ps.. Volgens mij stop je overigens al eerder met die 2 andere spuiten.

Geplaatst

Ik heb net met mijn ziekenhuis gebeld en het maakt niet uit of je 's morgens of 's avonds spuit, als het maar op hetzelfde tijdstip gedaan wordt.

Ik ga voor de avond, dat komt mij beter uit.

Nog 3 nachtjes, dan is het 'priktime'.

Spannneeeennnnd......

Geplaatst

Hi,

Ik ja vanavond weer beginnen!

Ik spuit altijd in de avond na mijn werk (ongeveer 18.30 uur). Ik vind het namelijk prettig dat ik het dan achter de rug heb.. Tijdens IUI deed ik het om 22.00 uur maar dan zit je er een de hele avond mee in je hoofd... van ik moet nog. Daarnaast vond ik het dan onhandig dat je met een feestje of een etentje de spuiten dan mee moet nemen.

Van ons ziekenhuis moet je overigens tussen 16.00 en 22.00 uur spuiten.

Overigens ben ik het met Nine eens dat het wel heel veel scheelt als je even je rustige momentje hebt om te spuiten. Ook al is dit maar een paar minuten maar als ik het gehaast doe merk ik meteen dat ik opeens de spuit wel voel.

Gebruikt er ook iemand Menopur? Ik heb de eerste keer puregon gebruikt. Nu heeft het ziekenhuis Menopur voorgeschreven. Belangrijkste nadeel is dat je dan net als met pregnyl moet mengen. Maar ja... dat doen we dan ook maar weer!

@ Linda.. mengen? Ik ben ook benieuwd hoe dat werkt.

@Nine Welkom en idd spannend! Het is een heftig jaar voor jou geweest met 3 icsi pogingen! Vind je ook dat een jaar zo super snel gaat omdat je van poging naar poging leeft. Ik ben nu een jaar verder met 6 iui pogingen en 1 keer IVF en ben verbaasd hoe snel de tijd vliegt!

Succes voor iedereen!

Geplaatst

Ha Keesje,

Ja, het jaar vliegt voorbij met al die behandelingen, je leeft van de ene naar de andere...en altijd een gevoel van haast. (maar dat zal bij mij ook met mijn leeftijd te maken hebben)

Ik ga deze keer ook met Menopur spuiten, het mengen heb ik al onder de knie, doordat ik ook extra LH, Luveris heb gespoten bij mijn 2 ICSI's. Het kost meer tijd (en ook concentratie!)

Het is goed om elke dag op hetzelfde tijdstip te prikken, maar dat lukte mij ook niet altijd, inderdaad, bij feestjes enzo. Dan spoot ik meestal 2 uur eerder.

Op het aantal eitjes heeft het in ieder geval geen invloed gehad!

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hey Nine, wij starten dan helemaal gelijk op 24 oktober....jij alleen voor de 3e keer en ik voor de 1e keer...hoop voor jou dat deze poging lukt!! Welkom hier in ieder geval!

Voor wat betreft het spuiten...zou het niet uitmaken dat je 's avonds spuit ipv 's ochtends?? Ik heb het idee dat als je 's ochtends spuit je al een dag de hormonen in je lichaam hebt...dus meer kans om eitjes aan te maken...als je 's avonds spuit dan mis je al een dag...of zie ik het nu verkeerd?? ik wil het maximale eruit halen hahaha...wat kan je dan raar denken he...ik zal het woensdag in het ziekenhuis ook even navragen of dat wat uitmaakt...

Geplaatst

Haha Mar, mijn theorietje was dat in de nacht het hormoon goed zijn werk kan doen, als ik lig te slapen, kunnen de follikels lekker groeien.

Maar ik roep ook maar wat :dontknow: denk dat het niets uitmaakt, hoor.

Nog een weekje en dan de 1e deca... ben benieuwd of we ook gelijk de punctie hebben, ik denk ook rond 6 november met stimuleren te kunnen beginnen. (en punctie rond 18 november)

Groetjes, Nine

Geplaatst

Mar, volgens mijn ziekenhuis maakt het niet uit of je 's avonds of 's ochtends spuit, als het maar op hetzelfde tijdstip gebeurt.

Wel is mij verteld door de verpleegster dat je Puregon beter 's avonds kunt spuiten.

Hopelijk heb je hier wat aan en anders inderdaad even je eigen ziekenhuis bellen.

Geplaatst

Door deze verhalen begin ik nu een beetje te twijfelen aan het tijdstip. Morgen ben il maar eens naar t 'huis om na te vragen wanneer ik precies meot prikken. 's avonds zou mij ook beter schikken, rustiger en in je eigen omgeving.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Tegen mij is gezegt dat ik elke dag op een vast tijd moet prikken en als de gonal-f er bij komt dat ik dan de deca. aan de ene kant moet zetten en de gonal-f aan de andere kant.

Dat ik om 19:00 ga spuiten is idd. ook puur voor de rust..klaar met werken en eten..en daarna kan ik weg of niet. maar ik hoef geen spuit (en) mee te gaan nemen. En wat keesje ook zei als ik om 22:00 zou spuiten zit ik de hele avond op de klok te kijken.:clock: en dat zorgt natuurlijk voor stress en dat wil ik zo veel mogelijk vermijden......

Geplaatst

Je hebt helemaal gelijk spaatje... ik kies ook voor de avond. Mijn man gaat het bij mij doen of mijn vriendin. Als ik het zelf moet doen, komt die naald er nooit in haha!!!!

Succes iedereen!!

Geplaatst

Sonja! idd handig om te weten....oow jee stress uur verschil....hahha nee hoor de prikjuf vertelde ook dat een keerte eerder of later niet veel uitmaakt omdat deca ongeveer 26 uur werkt...:dontknow: morgen tock maar even mailen....gewoon voor de zekerheid.

Ik heb drie keer zelf pregnyl geprikt, dat ging best goed, dus ik ga zelf prikken.

Groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden