Jump to content

Starten met decapeptyl rond 24 oktober

Recommended Posts

Posted

Hoi Mar,

Ik heb ook altijd even een rode, jeukende plek van het prikken en heel af en toe een blauwe plek. Gek is dat ik het liefst altijd links van mijn navel prik, rechts doet altijd pijn.

Ook heb ik altijd nog een klein druppeltje aan de naald van de deca hangen, na het spuiten. Volgens mij maakt dat niets uit.

Ook heb ik ooit de halve dosis Gonal in mijn gehaastheid tegen het plafond gespoten, maakte ook niets uit, er kwamen toch genoeg eitjes.

Groetjes, Nine

• Replies 949
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Ook ik heb een kleine rode vlek die korte tijd irriteert na het zetten van de Deca spuit. Ben benieuw hoe de Puregon spuit straks is. Tot op heden heb ik nog niet echt veel bijwerkingen, gelukkig maar. Hoe gaat het met jullie?

Kan niet wachten op de uitgangsecho, zodat we weer een klein stapje dichterbij komen.

Groetjes Linda

Posted

@ mar..hoi dat had ik de tweede keer ook....druk nu wat harder door en nu is het niet meer...maar of het erg is, dat weet ik niet, denk zelf dat een keertje geen kwaad kan

GRoetjes

Posted

Hey meiden,

Ben ff weggeweest, lekker uitrusten in de sauna, verstand op nul zeg maar!!! Maar in die tussentijd alweer heel wat verhalen erbij gekomen.

Ik laat me altijd prikken, maar gisteren moest ik het echt zelf doen :s Nu ben ik wel een blauw plek rijker haha!!!

Maar goed, de allereerste keer had ik ook uitslag en heel erg jeuk, de prik viel me toen ook vies tegen. Inmiddels heb ik een flesje alcohol gekocht en maak ik het vantevoren schoon met een watje.... nu heb ik in ieder geval geen jeuk meer. Of het door het desinfecteren komt, weet ik niet.

Ik kan elk moment ongesteld worden en dan moet ik een afspraak maken voor een echo ( CD 5), dan begin ik ook met het spuiten van de Puregon. Dus het komt steeds dichterbij.

Trouwens over die spuiten. Een vriendin van mij is verpleegkundige en die zegt ook dat je gewoon met luchtbel en al moet spuiten, ook omdat het al 'kant en klare' spuiten zijn. Als je de spuit ontlucht en je zet de naald in je buik, dan komt het eerste beetje decap. in je bindweefsel en dat schijnt niet goed te zijn. Of het helemaal waar is weet ik niet, maar er gaat dan in ieder geval geen decap. verloren tijdens het ontluchten. Bij pregnyl ( zelf mengen) is het geen probleem!

Groetjes

Posted

Wat doen jullie eigenlijk met de gebruikte spuiten?? Brengen jullie die naar de apotheek of gooien jullie ze gewoon in de prullenbak. Heb net de tweede spuit wat harder doorgedrukt en indd geen rode plek of brandend gevoel....heb hem nu ook aan de andere kant gezet...misschien maakt dat ook wel uit....maakt het trouwens ook nog uit waar je in de buik prikt...ik prik in het gedeelte vlak onder mijn navel, maar vroeg me af of ik niet meer naar de zijkanten moet spuiten...

Posted

Hoi Mar,

Dat verschilt geloof ik per ziekenhuis. Ik prik bijvoorbeeld echt richting de zijkant, een vuist van mijn navel vandaan. Maar ja, een ander moet het weer in het been of de bil prikken.

Bij het recept van de medicijnen heb ik ook een naaldencontainertje besteld, kost maar 1,55 euro of zo en daar doe ik het in.

Scheelt me een hoop gevlieg naar de apotheek, want de spuiten mogen absoluut niet in een gewone prullenmand.

Posted

@ sonja, ow wat stom van me....geen moment aan gedacht dat je ze niet gewoon weg mag gooien:eek:

Hebben jullie al een "botte' naald gehad...ik net ! voor mijn gevoel moest ik echt een flinke duw geven....kennen jullie dit?

Posted

Volgens mij mag je ook aan het ziekenhuis om een naaldenbeker vragen (zo'n gele). Ik kreeg 'm in ieder geval zo mee en als hij vol is neem ik hem weer mee naar het ziekenhuis.

Denk ook aan ampullen enzo, niet in de prullenbak gooien, wegens de restjes hormonen die er in zitten!

Ja, Spaatje, dat heb ik ook weleens gehad, zo'n botte naald ertussen, heel lastig, moet je hem er echt doordrukken:sick:

Groetjes, Nine

ps: morgen gaat mijn eerste deca er weer in...

Guest Diane180
Posted

Hallo allemaal,

Met het spuiten heb ik nog steeds geen last, de kant en klare spuiten met deca niet (ik tik de luchtbelletjes er wel uit). Ook met de puregon via de prikpen geen last.

Het enige wat ik voel is de puregon die in mijn buik aanwezig is, voel het zeker tot 5 a 10 minuten na het spuiten inwerken, met deca heb ik dat helemaal niet.

Geen blauwe plekken of rode irritaties.

Ook wel eens een wat botter spuitje gehad, even lastig en doordrukken.

De gebruikte spuitjes doe ik allemaal in een wit containertje, van de apotheek gekregen, was gratis. En kan ik als die vol is inleveren.

Succes met spuiten,

Diane

Posted

Hoi Diane.

fijn dat het goed gaat! Met spuiten en blauwe plekken ook hier geen probleem zie zelfs de prikgaatjes niet....doe er langer over om de verpakking te openen dan de spuit te zetten.....kan me wel voorstellen dat als je het wel eng vind, dat zeker dat doorduwen met zo'n "botte" naald nog enger is....zou fijn zijn als de naalden gewoon lekker scherp zijn

Groetjes

Posted

Nine; je mag weer!!! Succes morgen!

Sonja; die sauna...dat klinkt wel erg relaxed. Misschien ook maar weer eens doen.

Heb vandaag mijn 5e spuit gezet, en werkelijk waar, ze deden alle 5 pijn. Nog nooit gehad. Misschien per poging 2x ofzo.

Ws allemaal bot ofzo? Aan mijn spuittechnieken kan het niet liggen want ben zelf verpleegkundige...

Ben deze keer voor het eerst onder behandeling van een acupuncturist, misschien dat het daar mee te maken heeft dat mijn buik zo gevoelig is?

Ik spuit nl. altijd 3 vingers li of re naast mijn navel en dat waren voorheen de ongevoelige plekken.

Ben nu echt bezig met "ontdek-het-plekje" waar het het minst vervelend is.

Groetjes, Erika

Guest Diane180
Posted

Hallo,

Ik lees dat er hier nog dames naar de sauna gaan.... is dat wel verstandig ?

Vanwege de warmte (hitte) en de grote temperatuursverschillen.....

Voor de man weet ik dat het absoluut afgeraden word, de warmtes zijn niet goed voor de kwaliteit en hoeveelheid van het sperma is ons in het ziekenhuis verteld.

groetjes Diane

Posted

Goedemorgen dames,

Ik hoop dat iedereen het weekend goed is doorgekomen. Ook ik heb lekker gerelaxed. We waren een heerlijk weekendje naar het strand. Helemal uitgewaaid!

@Nine: heel veel succes vandaag! jij gaat weer beginnen.

@ Diane180. Ik ga ook niet naar de sauna tijdens de IVF/ICSI behandeling. Volgens mij kan waarschijnlijk het nog wel in de periode voordat je ook puregon/menopur zit. Maar zeker weten doe ik het eigenlijk ook niet. Ik ben erg benieuwd of iemand dit al eens gevraagd heeft. Ik weet wel dat de artsen het mij hebben afraden om na de TP lang in de zon te gaan of om je buik dus heel warm te laten worden. Dit werd specifiek gezegd bij de eerste TP omdat het toen zo lekker weer was.

Hoe doet iedereen het eigenlijk met andere dingen zoals alcohol etc. Bij de eerste behandeling heb geen druppel gedronken van de eerste spuit t/m de bloedtest. Nu heb ik een nieuwe theorie bedacht dat je eventueel wel kan drinken in de periode van stilleggen tot de dag van je ongesteldheid. Maar eigenlijk doe ik dat nog steeds niet want het geeft me gewoon geen prettig gevoel. Ben erg benieuwd hoe jullie hier over denken.

Heel veel liefs!

Keesje

Posted

Ik drink sowieso weinig alcohol..dus heb daar nog niet echt over nagedacht....ik heb verder mijn 1e blauwe plek ook binnen...gisteren deed de prik mij erg zeer...had het idee dat ik een botte naald had....ook ben ik steeds wat duizelig en heb steeds van die warme vlagen...kan het zijn dat dat door de hormonen komt?? (zo snel al??) of heb ik gewoon een griepje onder de leden...want dat heerst nu ook enorm....lastig hoor!!

Posted

Hoi Kimmie, welkom bij dit clubje...we lopen wel redelijk gelijk op!

Mar, ik heb ook altijd al na 2 dagen spuiten last van oplvliegers (en anders nooit, ook niet bij griep!) dus het kan best dat je daar al last van hebt.

Keesje, ze zeggen weleens dat je in de maanden voordat je zwanger wordt ook al moet stoppen met alcohol drinken...maar jouw theorietje klinkt mij best redelijk in de oren....

Groetjes, Nine

Posted

En nog even aan Diane:

De sauna... dat is echt mijn favoriete uitje, maar tijdens de hele ICSI-fase durf ik het toch niet aan.

Het voelt dan als overbelasting voor mijn lichaam.

Zou zonnebank ook af te raden zijn...?

Groetjes, Nine

Guest Diane180
Posted

Hoi Nine,

Ook is voor mijn man en mij de sauna ons favoriete uitje om lekker te ontspannen, maar sinds we met IUI zijn begonnen, dit helaas achterwege gelaten.

Zonnebank doe ik sinds het spuiten ook niet meer, las in een omschrijving dat er in 1 van de hormonen een stof zit gelijkwaardig, of ook in antibiotica zit.

Dus dan is het niet verstandig onder de zonnebank te gaan. Ook de warmte is misschien niet goed.

Wel ben ik sinds een maand terug van vakantie naar de Dominicaanse Republiek, ook niet bepaald koud, maar niet volop in de zon liggen bakken.

Groetjes Diane

Posted

Hi Kim, welkom dus! Je hebt dit onderwerp gevonden zie ik!

Hi Mar, Ja die opvliegers... heel herkenbaar! Ik had ze de vorige keer ook. Vooral ook snachts. Werd ik soms badend in het zweet (lekker smakelijk) wakker.. Tijdens een echo heb ik het gevraagd en het hoorde er idd bij.

Enne.. ik had er vanacht voor het eerst weer 1 en ik ben gelijk met jou begonnen dus het kan (schijnbaar) al zo snel..

Groetjes Weer!

Posted

Hi Kim welkom!

@ de zonnebank sauna-aanbidders, ik heb de zonnenbank gevraagd, en dat mag gewoon, ze zei alles mag ...behalve drinken en roken...maar de mannen niet naar de sauna, maar die mogen weer wel in het koude dompelbad (zei ze lachend tegen mijn man).

Groetjes Spaatje

Posted

Ik zou ook de sauna achterwegen laten tijdens de hele poging. Gewoon voor het idee. Op mijn recepten briefje stond ook een gele naaldencontainer, hier doe ik dus de spuiten in. Ik moet afkloppen, heb nog geen bijwerkingen gekregen an de Deca, ook niet volgens mijn man haha. Weet niet of dat nu nog komt na 6 dagen gespoten te hebben.

Posted

ik onzekere trien dak er ben heb weer een vraag....net toen ik de spuit zette en hem er weer uit haalde kwam er flink wat bloed uit...dit heb ik de eerder twee keer nog niet gehad...is dit erg?? Of maakt dat niet uit en komt dat soms voor??

Guest Diane180
Posted

Hoi Mar2809,

Haha, niks onzekere trien, heb ik ook al gehad, heb je waarschijnlijk net een bloedvaatje geraakt. als het goed is stopt het vanzelf.

groetjes Diane

Posted

Klopt, waarschijnlijk heb je hem er niet recht uitgetrokken en daarbij een bloedvaatje geraakt. Niks aan de hand, wordt alleen een blauw plek waarschijnlijk.

Ik wist helemaal niet dat het onverstandig was om naar de sauna te gaan als je decap. spuit. Voor mijn gevoel kan er nog niks mis gaan, zit nog in de stimulatiefase en moet nog ongesteld worden.

Het ligt bij ons ook aan mijn man, ach.... ik kan me er wel druk om maken, maar kan het toch niet terugdraaien.

HOe gaat het verder hier?