Ga naar inhoud

Starten met decapeptyl rond 24 oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi allemaal daar ben ik weer even,

ik vroeg mij iets af...

ik heb lekker even een beetje zitten lezen hier maar nou zie ik bij vele van jullie staan dat jullie aan de pil zijn ?

ik ben gister begonnen met deca maar heb helemaal geen pil gekregen ze hebben mij er ook niets over verteld ,

verschilt dit per ziekenhuis of heeft het bij jullie een andere reden ?

hebben jullie ook de bolletjes ? ik las van de week op andere forums dat ze naar binnen gestopt moesten worden zeg maar ( net als een tampon )

maar in mijn bijsluiter staat dat ik ze gewoon in moet nemen met water

hoef ze voorlopig nog niet te gebruiken maar vroeg het me gewoon even af haha

groetjes kim :hello:

• Reacties 949
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik weet eigenlijk niet of ik hier wel helemaal goed op mijn plek ben want bij ons is het half ivf half icsi

wat nou het preciese verschil is weet ik ook niet maar komt allemaal een beetje op hetzelfde neer geloof ik :color:

Geplaatst

Hoi Kim, De uitleg ICSI en IVF staat hierboven beschreven bij home, alleen de bevruchting gaat anders, voortraject is het zelfde. Sommigen moeten aan de pil omdat het ziekenhuis de mensen wil inplannen. Puur praktisch gezien dus, althans dit is wat ons verteld is.En je bent prima op je plekkie hoor. Joy1 Succes met het traject!!

o ja, de bolletjes, Het schijnt dat de bolletjes beter vaginaal ingebracht kunnen worden bij bijv. ivf. dit in tegenstelling wat er op de bijsluiter staat. Veel mensen vinden het wat plakkerig worden want er verschijnt natuurlijk ook wat te voorschijn nadat het al even gezeten heeft. Maar goed, dit is praktisch op te lossen met inlegkruisjes toch? Als de bolletjes het werk maar doen! Dan hoor je mij niet klagen.

Geplaatst

Heey Kim,

Welkom hier!! Had ik nog helemaal niet gezegd...je bent hier op je plek hoor want het voortraject is inderdaad hetzelfde....Het klopt wat Joy zegt...ik moest ook aan de pil zodat ze het met het ziekenhuis waar de terugplaatsing plaats vindt beter konden regelen. Tegen mij zeiden ze dat het moeilijk inplannen is als ze wachten tot iedereen ongesteld wordt..dan lopen zij het risico dat ze op 1 dag 10 mensen hebben die moeten beginnen te spuiten en dat is niet haalbaar voor het ziekenhuis...dus ons ziekenhuis regelt dat door iedereen aan de pil te doen...

Die bolletjes heb ik verder nog niet...die krijg ik zodra ik de terugplaatsing heb gehad en ze zeiden tegen mij dat ik ze in moest brengen in tegenstelling wat in de bijsluiter staat...een vriendin van mij heeft ze ook in moeten brengen...dus gewoon inbrengen die dingen...hihi

Ow en heb indd een adertje geraakt...heb een flinke blauwe plek!

Geplaatst

Hoi Kim,

Het slikken van de pil ligt aan of je een lang of een kort protocol hebt.

Ik heb ruim 4 weken de pil geslikt en de laatste 3 dagen daarnaast nog decapeptyl gespoten, heb dus het lange protocol. De pil moet je slikken om je eigen cyclus helemaal plat te leggen. En dan weer hormonen om alles op gang te brengen.

De bolletjes moet je echt NIET slikken maar vaginaal inbrengen, vraag het nog maar even na. Ze werken dan sneller. Voor IVF behandelingen moet je ze echt inbrengen hoor.

Succes

groetjes Diane

Geplaatst

Nou, de eerste prik was een botte:eek: !En de eerste opvlieger is al binnen (nu al... of komt het omdat ik moest rennen om de metro te halen?)

Diane, spannend, he , de fm op vrijdag, ben benieuwd hoe hard je follikels gegroeid zijn!

Groetjes, Nine

Geplaatst

Vervelend he Nine, die botte spuitjes, iets harder doordrukken dan is mijn ervaring.

Ja spannend, ben erg benieuwd. Mijn man heeft vrijgenomen omdat we daarna nog naar Zwolle moeten om de pionskaartjes te laten maken.

We moeten met de follikels op transport (mijn man dus) dwz de punctie is in ons eigen ziekenhuis en de bevruchting en terugplaatsing in Zwolle.

Dus mijn man mag na de punctie met de isobox op stap naar Zwolle, om daar zijn deel bij te dragen. En dan een paar dagen later de terugplaatsing ook in Zwolle.

groetjes en succes allemaal.

Diane

Wat het pil gebruik betreft, dat is echt niet alleen voor de planning in het ziekenhuis.

Het legt je eigen cyclus plat, (lange protocol) en dmv de hormonen wordt alles weer in gang gezet.

Geplaatst

Hi Goedemorgen allemaal!

Om het verhaal van wel of niet de Pil aan te vullen met mijn ervaring... Ik heb het lange protocol maar ben niet aan de Pil. Ook dit is dus ook weer per ziekenhuis verschillend. Het is mij niet duidelijk waarom het AMC de pil eigenlijk niet voorschrijft. Nadeel is nu dat ik maar aan het afwachten ben totdat ik ongesteld moet worden. Normaal gesproken zou dit ongeveer dit weekend zijn maar helaas... nog geen spoortje te zien... Toch apart dat ik nu opeens aan het wachten ben op mijn ongesteldheid terwijl ik over een maandje de ongi weer zal wegkijken..

Groetjes

Geplaatst

He Keesje, ik weet niet waarom het AMC geen pil voorschrijft (ik ben ook in het AMC) waarschijnlijk hebben zij ervaren dat alleen deca de cyclus genoeg onderdrukt.

En dat klopt volgens mij...want mijn menstruatie blijft ook altijd een paar dagen langer weg door de decapeptyl. Zo balen is dat, want je kunt pas op cd 5 starten met stimuleren.

En vier weken later, 12 dagen na tp ben ik wel ongesteld geworden. Grrrrrr.

Gr. Nine

Geplaatst

:ky:

Diane 180 : 12 okt deca/23 okt puregon/30 okt echo/1e wk nov P+TP

Keesje: 19 oktober start / ICSI deca (lang) + straks menopur. Nu wachten op Ongi

Erika: 21 oktober

Jackie: 21 oktober

LindaJ: 21 oktober

Spaatje: 22 oktober ivf/icsi

Sonja 81: 22 oktober

Hellen: 22 oktober

Mirthe: 22 oktober DCPT/03 nov puregon/10 nov 1e FM

Mar2809: 24 oktober

Kimmie: 25 oktober / 1e echo 3 november

Nine: 26 oktober lang protocol

Saab: 6 nov start Gonal/12nov 1e FM/ IVF

Ik heb Kimmie bij ons lijstje gezet..

Volgens mij zijn we nu allemaal aan het spuiten.. (Saab ben jij nu al deca an het puiten of begin het voor jou pas echt op 6 november?)

Geplaatst

Keesje, is er een reden waarom jij met Menopur gaat spuiten? Ik dacht dat ze in het AMC een voorkeur hebben voor Gonal F. Dit heb ik de 1e 2 keer gespoten. Deze keer Menopur, gezien mijn leeftijd.

Gr, Nine

Geplaatst

Hi Nine,

Ja daar is wel een reden voor. Ik heb de eerste keer (ivf) bij het AMC 300 eenheden Puregon gespoten. Dit is voor mijn leeftijd (32 jaar) een hoge dosis. Resultaat ---> 5 goede folikels. Die naar ik begreep ook niet heel snel groeide. Vervolgens was de 'oogst' bij de punctie uiteindelijk best goed --> 7 eitjes.

Alleen toen kwam de bevruchting en die viel ontzettend tegen. Hoewel mijn man erg goed zaad heeft -dit is niet ons probleem- was er maar 1 eitje bevrucht en deze was van matige kwaliteit.

Nu adviseert het AMC dus ICSi om de bevruchting een handje te helpen..

Tijdens de evaluatie vertelde dr. T. dat ze graag zouden willen overstappen op Menopur omdat uit onderzoek een voorzichtige conclusie getrokken kon worden dat dit “ouderwetse” middel een net iets beter resultaat haalt in de kwaliteit van de eitjes en ook bevruchting. Waarom snappen ze ook nog niet helemaal. Maar in mijn geval wilde ze proberen om op deze manier de kansen weer te verbeteren.

Nadeel van menopur is wel dat het echt ouderwets is en dus mengen (dus normaal adviseren ze het liever niet omdat de belasting veel hoger ligt). Ook zal ik door de hoge dosis 2 keer moeten spuiten ipv 1 keer omdat het niet in 1 spuit past. Maarja.. ik heb het er graag voor over.

Mijn antwoord is wat uitgebreid geworden maar ik probeer het totaalbeeld te geven

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Ik ben dan aan de andere kant weer verbaast dat jij Gonal gebruikt. Op zich vind ik het wel positief om te merken dat he AMC toch individuelere behandelplannen maakt dan ik dacht.. ik dacht dat iedereen standaard aan de Puregon ging. Valt weer mee dus...

Liefs!

Geplaatst

Ja , Keesje, dat vind ik ook fijn om te constateren, dat ze toch wel rekening met het individu houden...(tot op zekere hoogte)

Ik heb de vorige keren 300 E Gonal gespoten, ik had veel eitjes en bevruchtingen, maar omdat niet eentje is ingenesteld en er ook geen cryo's waren, hopen ze nu dat Menopur meer doet, op de kwaliteit van de embryo's. Ik heb tenslotte al behoorlijk gedateerde eicellen, als 43-jarige :cry2:

Maar de slechte kwaliteit embryo's bij mij kan ook nog liggen aan de slechte zaadkwaliteit...

Hoeveel EH Menopur ga je dan spuiten?! Ik ga weer 300 EH spuiten, zou dat ook niet in één spuit passen?

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hi nine, ik had net jouw eerste berichtje niet goed gelezen.. en dus over je opmerking heen gelezen dat jij ook menopur gaat spuiten nu.. dan had ik wat minder uitgebreid kunnen reageren want het meeste wist je natuurlijk al dan.. sorry!

Nu maar duimen dat dit ons wondermiddel is.

En idd tot zekere hoogte denkt het amc mee.. want ik heb echt even moeten vechten voor wat aandacht en meedenken.

Ik moet idd weer 300 eenheden dus. Over het aantal spuiten weet ik het nog niet helemaal zeker. De uitleg van het AMC moet ik nog krijgen maar ik begreep al wel dat er 3 x menpur maximaaal gecombineerd kunnen worden met 1 x water. Dus dan zou de laatse 75 eenheden menopur een hele ampul water moeten hebben en dus in een apparte spuit? Wellicht dat het AMc straks nog grotere spuiten verstrekt wat het weer makkelijker zou maken. Dus eigenlijk nog even afwachten dus tot de uitleg.. Of weet jij al meer?

Geplaatst

Geeft niet, hoor, Keesje, dat je eroverheen las:icon_profileright: Ik heb nog niets te horen gekregen over hoe ik Menopur moet gaan gaan spuiten...dat krijg ik wel bij de 1e FM te horen.

Hmm, wel lastig dan, dat er maar 3 poedertjes in 1 watertje mogen, ik vrees dat ik dus ook aan drie spuiten (incl. deca) per dag zal zitten!

Maar we doen het voor de goede zaak, he!

Liefs, Nine

Geplaatst

Hi Kim,

Ik was ook niet aan de pil hoor, als 4 jaar niet:a4628ea63ee3976fca4 ben op dag 22 van mijn cyclus begonnen met decapetyl en krijg op de 13de dag (van de volgende cyclus) en echo en dan als het goed is beginnen met gonal-F én door spuiten met decapetyl en dan.......óf ivf óf icsi. dat weten we pas op het laatse moment!

En als je ergens over tweifelt oid gewoon de poli bellen!

Geplaatst

Nog even een vraag aan jullie, ik heb gehoord dat je ipv van de bolletjes ook door kan spuiten met pregnyl, iemand daar ervaring mee?

Groetjes spaatje

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum en heb mn profiel ook nog niet helemaal aangepast maar ik zag de vraag wie er ging starten in oktober. Ik denk daar ga ik eens snel op reageren.

As zaterdag moet ik de eerste decapeptyl gaan zetten. Het wordt de 1e IVF na 4x IUI. Vol goede hoop maar ook erg spannend!

IVF trouwens omdat er erg weinig goede zwemmers zijn, het hangt van het aantal af of het IVF of anders ICSI wordt. Dat weten we pas bij de punctie en als mn partner dus zn zaad heeft ingeleverd.

Ik vind het wel erg prettig om hier te kunnen praten (en lezen) met mensen die hetzelfde meemaken.

Gr Nathalie

Geplaatst

Hallo Meiden,

Het is echt gezellig hier! :toppie: Het lijkt me leuk om ook met jullie mee te kletsen. Al ben ik wel iets verder dan de meeste van jullie.. Want ik las dat de meeste net (weer) begonnen zijn met spuiten.. Ik heb vandaag namelijk alweer mijn 4e echo gehad en heb waarschijnlijk donderdag de punctie :nerves: Ik moet zeggen dat ik er wel heel erg tegenop zie hoor. Mijn rechter eierstok ligt namelijk nogal hoog en de echo van gister deed behoorlijk zeer.:pinch: Vandaag was er daarom ook een ivf arts die de punctie gaat die aanwezig en heeft ook een deel de echo gedaan om te kijken of hij met 1 prik de eierstok kan bereiken. Gelukkig was dat zo! Dat luchtte wel op zeg.. :happy:

Het gekke is ook wel weer dat ik blij ben als ik de punctie heb want ben die eierstokken zo zat.. Ze zitten nu echt in de weg. :boxing: Vandaag waren er 9 follikels te zien van tussen de 18 en 20 mm en nog een 4tal van ongeveer 11-13 mm. Die kunnen evt nog meegroeien door de pregnyl. Ze waren in ieder geval erg tevreden en het zag er mooi uit.. Al zag ik alleen 9 zwarte gaten op het scherm.. hahaha :happy8:

Verder doe ik het korte protocol en ben op de eerste dag van mijn menstruatie met deca begonnen en op dag 4 met 150 E gonal. Ik zit in het LUMC en daar is het dus weer anders... Gek eigenlijk hè..

Meiden ik wens jullie allemaal heel veel succes en dat deze maand maar een heeeeeeele succesvolle mag worden!!! :B-0009:

Geplaatst

Ik had toenstraks even snel een berichtje geplaatsten had net pas tijd om eens wat te lezen. Pfff, het is allemaal wel heel erg verschillend.

Ik ben dus wel aan de pil nu. Moest hiermee beginnen op mijn 3e cyclusdag en moet de hele strip slikken. De 31e oktober begin ik met decapeptyl en dat heb ik dus 1 week dubbel met de pil. Mij is verteld dat de pil is om mijn cyclus helemaal plat te leggen.

Voor 17 november staat de uitgangsecho gepland en dan zal ik waarschijnlijk ook starten met de gonal-f. Een verdere planning heb ik nog niet gekregen, ik krijg bij iedere volgende stap weer nieuwe data.

Ik ben nu echt af aan het tellen tot zaterdag, dan mag de eerste spuit erin. Erg spannend, maar na het lezen hier, heb ik al gezien dat ik met al mijn vragen hier terecht kan.

En over het tijdstip van spuiten, mij is verteld dat ik in ieder geval na 16:00 moet spuiten en dat ik de decapeptyl en de gonal-f straks samen mag spuiten. Of gewoon na elkaar bedoel ik dan. Daar hoeft geen tijd tussen te zitten.

Nou jullie zijn al allemaal aan het spuiten. Heel veel succes meiden, ik hoop dat jullie allemaal goed nieuws hebben en dat ik jullie dan snel mag volgen!!

Lfs Nathalie

Ps: Mag ik ook op jullie lijstje erbij???

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Ik heb ook eerst de pil geslikt dik 4,5 week en 3 dagen samen met de decapeptyl.

Nu aan de puregon en decapeptyl spuiten dus. En dat val me reuze mee, van het spuiten voel ik niks.

Naar het beginnen met spuiten heb ik ook uit gekeken, en nu naar vrijdag dan heb ik weer een ech odie gaat bepalen wanneer de punctie en de terugplaatsing is.

Spannend allemaal

Succes met spuiten

groetjes

Diane

Geplaatst

Voor de volledigheid hier het lijstje

:ky:

Diane 180 : 12 okt deca/23 okt puregon/30 okt echo/1e wk nov P+TP

Keesje: 19 oktober start / ICSI deca (lang) + straks menopur. Nu wachten op Ongi

Erika: 21 oktober

Jackie: 21 oktober

LindaJ: 21 oktober

Spaatje: 22 oktober ivf/icsi

Sonja 81: 22 oktober

Hellen: 22 oktober

Mirthe: 22 oktober DCPT/03 nov puregon/10 nov 1e FM

Mar2809: 24 oktober

Kimmie: 25 oktober / 1e echo 3 november

Nine: 26 oktober lang protocol

Nathalie: 31 okt deca/start echo 17 nov.

Saab: 6 nov start Gonal/12nov 1e FM/ IVF

Je staat er bij Nathalie! :toppie:

Geplaatst

hoi allemaal daar ben ik weer, ik heb een vraagje

ik ben zondag avond ong geworden en ben zondag avond ook gelijk begonnen met deca spuiten, alleen lijkt het of ik nu veel erger ongi ben dan normaal :dontknow:

ik dacht eigenlijk dat ze bij het ziekenhuis hadden gezegd dat ze de ongi stop gingen zetten met prikken maar volgens mij gebeurd dit niet echt ?

snap er helemaal niks van haha

dyn005_original_300_300_gif_2571751_6ed5443d2d1b3f1e0688e4c8d33ea5e5.gif

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden