Jump to content

Starten met decapeptyl rond 24 oktober

Recommended Posts

Posted

Nou, mijn eerste decap. zit er ook in!!! De prik zelf viel me alles mee, alleen die vloeistof die voelde ik mega. Maar morgen kan het wel weer anders zijn :D

En die luchtbel inderdaad, die mag gewoon blijven zitten.

• Replies 949
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Bij ons zeiden ze juist dat we zelf mochten kiezen als het maar op hetzelfde tijdstip was. Met marges van inderdaad een paar uur. Bj twijfel idd. contact opnemen met de betreffende begeleidende artsen want ik merk dat er grote verschillen zijn. groet Joy1

Posted

:ky:

Diane 180 : 12 okt dec/20 okt./23 okt puregon 30 okt. echo 1e wk nov T en TP

Keesje: 19 oktober start / ICSI deca + straks menopur. Nu wachten op Ongi

Erika: 21 oktober

Jackie: 21 oktober

LindaJ: 21 oktober

Spaatje: 22 oktober ivf/icsi

Sonja 81: 22 oktober

Hellen: 22 oktober

Mirthe: 22 oktober DCPT/03 nov puregon/10 nov 1e FM

Nine: 26 oktober

Mar2809: 24 oktober

Sta ik weer opeens onderaan het lijstje, terwijl ik al begonen ben met spuiten. Het luchtbelletje haal ik er ook eerst uit. Het brand een beetje maar verder nog niet veel last van bijwerkingen. Jullie wel al?

Groetjes Linda

Guest Diane180
Posted

:ky:

Diane 180 : 12 okt deca/23 okt puregon/30 okt echo/1e wk nov T+TP

Linda: nog steeds geen bijverschijnselen, de vloeistof voel ik idd ook wel, maar haal de decapeptyl altijd een half uurtje van te voren uit de koelkast, is minder te voelen dan. Ben benieuwd of het puregon spuiten me net zo makkelijk af gaat. dat ga ik straks doen.

groetjes Diane

Posted

We zijn over een paar dagen allemaal bezig met spuiten..SPANNEND!!! Dus ik kan morgen beter eerst de spuit even uit de koelkast halen....weet niet meer of ze mij dat ook verteld hebben...kreeg zoveel informatie haha..hoe kan je eigenlijk zien hoeveel er nog in de puregon spuit zit?? Of moet je dat zelf uitrekenen???

Posted

Wij kregen ook het advies de injectie een kwartier tot een half uur voor toedienen uit de koelkast te halen. Heb er dan ook weinig tot geen last van. Ik kreeg bij de puregon prikpen een boekje waarbij je kunt bijhouden wat er nog inzit. Wel zei de arts dat er zowiezo extra vloeitstof inzit. (is natuurlijk ook afhankelijk hoeveel eenheden je moet spuiten)

Mirthe

Posted

Ben 2 dagen geleden begonnen met DCPT te spuiten.

Ik was niet eens blij....dacht meer van, daar gaan we weer.....

Heeft ook te maken met het feit dat dit voor ons de laatste keer wordt. En dat brengt een behoorlijke spanning met zich mee. Ben eigenlijk wat dipperig.

En eigenlijk mag ik blij zijn dat ik nog een poging mag, want het wordt al wel mijn 7e.., helaas daarvoor nog wel steeds zonder resultaat.

Dus ik draai heerlijk rondjes in mijn gedachten, muts wat af.

En dan zoek ik dit forum op om mezelf te motiveren, succes verhalen te lezen, saamhorigheid te voelen met een ieder die in deze periode ook is begonnen. En gelukkig werkt dat wel!

Sorry voor de depressieve toon...

Maarreh...wil wel iedereen heel veel succes wensen en ook wat mij betreft heeft iedereen over een maand of 1,5 een groene regel!!!!!!!!

Groetjes, Erika

Posted

Hai Erika,

Heftig, hoor, je 7e behandeling alweer! Petje af voor jou.

Voor mij is het ook de laatste behandeling, de 3e ICSI....

Probeer goede moed te houden, ook statistisch gezien zou jij nu echt aan de beurt komen.

We slepen je er door heen, zet m op!

Groetjes, Nine

Posted

hallo allemaal! Wat een leuk clubje hier waar ik me graag bij aan wil sluiten! Voor ons komt de spannende tijd er ook aan, maar dan weer met een heel ander ivf schema...

Ik heb eerst 3 maanden Lucrin injecties moeten gebruiken om de cyclus plat te leggen en nu gaan we 6 nov beginnen met Gonal F en dan 12 nov eerste FM en dan vanaf de 13e decapeptyl erbij en dan ws. rond 20 nov de punctie.

Wij gaan ook 'savonds prikken en bij ons is daar ook geen keuze in.

Ik vind het zo spannennnd allemaal! Heel veel succes voor iedereen hier en hopelijk gaan we de lijst deze keer echt groen krijgen, ook met de meiden die er al langer mee bezig zijn en bekend zijn met het vreselijke wachten op t bankje!

groetjes!

Posted

Diane 180 : 12 okt deca/23 okt puregon/30 okt echo/1e wk nov T+TP

Saab: 6 nov start Gonal/12nov 1e FM/ IVF

Ik heb mezelf maar meteen aan het lijstje toegevoegd, hopelijk heb ik het goed gedaan!! anders alvast excusses ;)

Posted

Meiden..

Ik heb miss. een stomme vraag hoor....:icon_scratch: maar wanneer heb je een lang en wanneer een kort protocol:confused:.....met mijn geduld is een week als lang w8

Posted

Hi Spaatje..

Ik heb qua lang en kort protocol het volgende begrepen van het AMC. Zij kiezen voor lang omdat uit onderzoeken is gebleken dat het plat leggen van je eigen cyclus en daarna stimuleren een net iets beter resultaat geeft. Nadeel: je bent al snel 2 weken langer bezig.

Aan de andere kant heb ik begrepen dat men vanuit het ziekenhuis in Dusseldorf weer meer gelooft in het korte protocal "want anders is het stimuleren met de rem erop" zoals de arts daar aangaf.

Aangezien ik bij het AMC zit doe ik dus het lange protocl. Ook hier geldt dus weer.. in welke behandeling gelooft het ziekenhuis en waar voel jij je dan weer prettig bij!

Hi Erika.. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om je iedere keer op te laden.. Maar om je moed in te spreken.. DEZE KEER GAAT HET GEWOON HELEMAAL LUKKEN.. al is het maar omdat je bij dit gezellige succes toppic zit!

Saab Welkome hier!

liefs

Posted

Hoi Keesje.

@ keesje Bedankt voor de uitleg, ik moet vanaf 21-10 deca spuiten en dan op 09-11 (13e cd) echo en de dag daarna gonal F+deca.......dus denk dat het lang is dan.....maar het gaat om het resultaal natuurlijk!

@ Erika....heel veel succes en respect voor je lange adem!!

Groetjes Spaatje

Posted

Hoi Saaab, jij ook van harte welkom! Het wordt inderdaad een leuk clubje.

Dat geeft ons allemaal moed.

Keesje en Spaatje, ik volg ook het lange protocol (AMC, he) Ik vind het redelijk zwaar, omdat ik de vorige keren daardoor bij elkaar bijna 4 weken deca spoot. Ik kreeg er hoofdpijn en buien van... (mijn man zet zich alweer schrap:sad2: )

Groetjes, Nine

Posted

Hoi Nine,

ik heb nog even contact gehad met iemand van het fert.team, ze vertelde dat ik op de 9de voor een echo moet omdat ze zoveel mogelijk puncties in het weekend willen voorkomen, en de dinsdag voor de negende was nog te vroeg........

Groetjes

Posted

He Spaatje,

Ik geloof dat ze in het AMC daar niet moeilijk over doen...ik heb ook gewone follikelcontroles gehad op zaterdag en zondag. Mijn laatste tp was ook op een zondag. Puncties gaan ook gewoon door in het weekend. Drie per uur!

Hoeveel dagen heb je op gespoten op 9 november?

Groetjes, Nine

Posted

Hoi Nine,

19 dagen maar ik had de 9de geschreven maar het is de 10de. Wij gaan naar het asz dat is een z.g transportkliniek en de tp is dan in het Erasmus, en daar gaat het wel 7 dagen per week door. En ze laten daar in het asz de ivf/isci de dames op dinsdag starten, heeft de vert.verpleegkundige vandaag uitgelegd.

Bij jou alles in één zh zeker? Lijkt me wel prettig hoor...maar gelukkig hier in het asz ontzettend lieve meiden dus wilde ik toch liever daarblijven ipv alles in het Erasmus.

Groetjes

Posted

Ha Spaatje,

Ja, dat is wel een voordeel van een universitair ziekenhuis, alles gebeurt op 1 locatie. Maar het is wel een fabriek, ik spreek en zie iedere keer weer andere artsen en verpleegkundigen, of AIOS of co-assistenten....

Groetjes, Nine

Posted

Hallo,

Ik ben vrij nieuw hier, maar heb de afgelopen weken veel proberen te lezen van jullie discussies. Ik ben afgelopen donderdag begonnen met mijn eerste IVF poging. Wat mij opvalt is dat bij het merendeel van jullie het lange protocol wordt gedaan, dwz beginnen met decapeptyl voordat je ongesteld bent geworden. Ikzelf krijg het korte protocol, dwz dat ik begin met decapeptyl op de eerste cyclusdag.

Heeft iemand ervaring met zowel korte als lange protocol en zo ja, wat waren dan de uitkomsten? Ik word namelijk een beetje onzeker dat ik misschien niet een goede kans maak op een zwangerschap, omdat het korte protocol zo weinig wordt gebruikt.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Posted

Hoi Chantal,

Welkom en bedankt!! nu weet ik echt het verschil tussen een kort en lang protocol, ik heb dus idd lang, begonnen op dag 21 van mijn cyclus.

Helaas kan ik geen antwoord geven op je vraag. Ik weet niet in welk ziekenhuis je behandeling is, maar bij ons is eer een tel. spreekuur waar je met alle vragen terecht kunt, ze vinden niets raar en ze drukken op je hart om zelfs niet met de kleinste vragen te blijven zitten. Ze vinden dat het al belastend genoeg is zonder dat je met vragen in je hoofd zit. Je kan ook vragen mailen die worden binnen twee werkdagen beantwoord. Miss. dat je daarover een vraag kan stellen bij je arts?

Succes en blijf er niet mee lopen hoor! gewoon lekkker alles vragen!

Groetjes Spaatje

Posted

Hey meiden,

ik wil zo de eerste spuit zetten en nu zie ik allemaal kleine luchtbelletjes erin zitten...moet ik die er ook uit tikken??? Of kan ik die gewoon laten zitten???

Posted

Gewoon zetten. Ik keek nooit naar dat spuitje of er belletjes in zaten. Volgens mij is het geen probleem hoor. Als je durft er 'm in een keer in jassen. (ik vond het echt klotespuitjes die deca's)

Succes!

Josephine

Posted

Nah hij zit er in..maar toen ik hem eruit haalde zag ik dat er nog een druppel uit de spuit kwam...is dat erg dat die druppel er niet bij in zit???

En hebben jullie na het zetten van de spuit ook een wat rooiige vlek die wat prikt en jeukt??