Ga naar inhoud

Starten met decapeptyl rond 24 oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kim, als het goed is gebeurd dat wel......Als je je zorgen maakt dan bel je ze toch even op? Of je vraag hoelang het duurt voordat het minder wordt omdat je juist het tegenovergestelde merkt. Succes. Joy1

• Reacties 949
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Diane, thanx voor het toevoegen op het lijstje. NU voel ik me medeplichtig ;) Maar spannend vrijdag dus, weet je al hoeveel eitjes er zitten, of heb je nog geen eerdere echo's gehad??

Geplaatst

Kimmie:

Ik was met het spuiten van de deca ook nog ongesteld. Dit rommelde nog een paar dagen door. Volgens het ziekenhuis is dat heel normaal. het stopt niet meteen met het beginnen met spuiten.

groetjes

Diane

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Op 20 oktober heb ik een start echo gehad. Hier waren geen follikels te zien, en dat was ook de bedoeling, dmv de pil was mijn hele cyclus platgelegd. En met de hormonen dus weer op gang gebracht.

Vanaf afgelopen vrijdag begonnen met stimuleren met puregon. Maar met mij IUI pogingen hebben we een paar keer gezien dat mijn follikels heel snel groeien. benieuwd hoe dat nu is.

groetjes Diane

Geplaatst

hoi meiden!

Pff na 5 dagen spuiten dacht ik echt dat het miss. zoutoplossing was of zo....geen bijwerkingen geen blauwe plekken niets....tot vandaag!! misselijk, hoofdpijn en MOE!! maar ik weet nu dat het wel het "echte spul'' is...maar ja dat goed doel he....

Geplaatst

Hi Spaatje.. heel herkenbaar.. ik ben nu meer dan een week bezig en ik voel me nu echt anders. Ik heb vooral last van een moe gevoel achter mij ogen, prikogen en een zeer droge mond. Ik heb zo ontzettend veel dorst.. Enne opvliegers. gelukkig heb ik deze keer geen hoofdpijn..

Ook hoor ik mijn man vaker zuchten dus ik ben ook wat prikkeliger in mijn reacties vermoed ik. Al vind ik dat zelf reuze meevallen

En wat je zegt we doen het voor het goede doel...

Enne Diane.. voor jou gaat het nu al snel.. vrijdag een spannede dag!

Groetjes!

Geplaatst

Hoi Keesje,

Geen droge mond wel last van mij ogen..maar dat heb ik voor de deca ook net als van die "buien" dus die vallen niet zo op:hypocrite:

Geplaatst

Bij mij begint het volgens mij ook te werken....ben vandaag ontzettend prikkelbaar...arm vriendje van mij...die heeft het vandaag al een paar keer moeten ontgelden...ook heb ik last van opvliegers....heb steeds van die warme vlagen...dus ook hier dienen de eerste symptomen zich aan...maar het is voor een goed doel

Geplaatst

Nine/Keesje;

Ik spuit ook menopur. Maar 450 e.h. Heeft ook met leeftijd te maken. (36 jr) Dus ook mixen met 2 ampullen. Het gaat erom dat je met 1 ampul maximaal 3 flesjes mixt. Dus kunnen 4 flesje op 2 ampullen ook bijelkaar in. Dit komt uiteindelijk in een spuit terecht. En het AMC geeft je grotere spuiten mee zodat je maar 1 x hoeft te prikken. Alleen het spuiten duurt wat langer, want het spul bijt best wel en daarom spuit ik het er langzamer in.

Dit clubje hier breidt zich langzamerhand uit! Leuk, om een wat kleiner gezelschap te volgen en je verhaal te vertellen!

Groetjes, Erika

Geplaatst

Hoihoi,

Alweer nieuwe mensen erbij zag ik, gezellig en welkom! Spaatje, wij lopen precies gelijk op wat de decap. betreft en ik vind het ook heel herkenbaar. Ik wil altijd moeilijk toegeven, maar moet zeggen.... de decap. doet z'n werking, want ik weet nu wat opvliegers zijn haha. Deobus gaat vanaf nu standaard mijn tas in!

Ga zo maar lekker mijn bedje in, want ook het moe zijn begint toe te slaan! Morgen weer een dag...

Geplaatst

Ha Erika,

Bedankt voor je info! Dat had ik me nog niet bedacht, dat het allemaal toch in 1 spuit kan!

Spaatje, ik heb na 1 dag al de eerste opvlieger binnen...gelukkig ben ik een koukleum, dus echt heel erg vind ik het niet.

Welterusten voor straks!

Groetjes, Nine

Geplaatst

hoi Kimmie,

Waarschijnlijk blijft het dan zo. Ik heb ook nog steeds geen last en spuit sinds 12 okt.

Ook van de puregon die ik sinds afgelopen vrijdag spuit heb ik geen last.

groetjes Diane

Geplaatst

Ik heb verder ook nog helemaal geen bijwerkingen, geen blauwe plekken, geen rode vlekken. Hoop dat de gehele cyclus zo probleemloos verloopt.

Nog even terugkomend op saunagebruik e.d. Volgens mij heeft het nl. niet super veel invloed. Maar het gaat toch ook om je eigen gemoedstoestand, ik word daar nl. super ontspannen van. En dat heeft ook weer zijn voordelen. En wie zit er nu dagelijks in een sauna? Uiteraard denkt iedereen hier verschillend over, maar denk vooral dat je naar je eigen gevoel moet luisteren. Net als met een drankje. Toen ik net met de pil gestopt was, dronk ik helemaal geen alcolhol meer. Maar nu neem ik nog steeds af en toe een rosé. En tuurlijk, petje af voor de dames die zich wel helemaal geven hoor!

Nou ja, misschien gebrabbel om niets. Maar dacht daar even over na. En als je dan eenmaal aan het tikken bent.............

Veel succes allemaal dames! En idd, hoop op veel goede positieve resulaten. In het vorige wachtbankje waren de uitslagen helaas niet zo positief. Zou mooi zijn dat we die dames ook weer kunnen steunen.

Knuf, Mirthe

Geplaatst

@kimmie

Ik hoop ook voor je dat het zo blijft, schreef eerder dat ik dacht een zoutoplossing te spuiten.....NOT! vanacht wakker geworden van door hoofdpijn....deca-dag 6

Groetjes

Geplaatst

Toobee ik las ergens tussendoor dat jij morgen de punctie hebt!! Heeeeeeeeeeeel veel succes!!! Dat is iets waar ik ook enorm tegenop kan zien dus ben benieuwd hoe jij het ervaart...

Wat is het ondertussen gezellig geworden hier....hoop echt dat we allemaal met een goed resultaat komen!! Mijn gevoel gaat op dit moment alle kanten op...dan zie ik het helemaal zitten en denk ik dat de 1e poging gaat slagen en dan zie ik het ineens helemaal niet meer zitten en denk ik dat het noooooooooit gaat lukken....gisteren had ik ook al moeite met spuiten....ineens was ik het zat en durfde ik hem niet meer erin te zetten (het is uiteindelijk wel gelukt hoor)....hopelijk gaat het vanavond wat beter..

Geplaatst

Hi Lieve Kimmie.. Niet verdrietig zijn! hopelijk heeft de huilbuil je juist opgelucht! Je moet maar zo denken met deze behandelingen zijn we onze kansen optimaal aan het benutten en dat is dus eigenlijk heeeeeel positief en spannend natuurlijk!

Ik denk dat de huilbuil te maken heeft met een combinatie van hormonen en deze spannende periode... tja.. en dat moet dan natuurlijk even kunnen!

Veel liefs!

Geplaatst

dankjullie wel voor jullie reacties, het is alweer over had gewoon even een dipje geloof ik omdat het allemaal niet naar mijn zin ging haha

zal vast de spanning en alles daaromheen geweest zijn, hopen dat het niet erger wordt hihihi :icon_geek:

Geplaatst

hoi kimmie..

het voordeel is dat je de decapetyl ook de "schuld" kan geven als je even lekker lelijk wilt doen tegen iemand....zonder reden:handbags: en daarna kan je dan zeggen ja sorrie hoor..de deca.

en verder meid laat je lekker gaan! het moet er toch uit!

Geplaatst

@ kimmie, gaat het prikken goed? of zie er er telkens tegenop....kan ook voor buien zorgen natuurlijk plus nog die hormonen, en de onzekerheid pff daar wil je toch ook van :tearyeyed:

Geplaatst

opzich gaat het prikken gewoon goed, maar heb er ook pas drie gedaan natuurlijk weet niet of het zo goed blijft gaan,

maar tot nu toe wel, ik prik mezelf en sluit me dan even op in de slaapkamer maar binnen een minuut ben ik er weer uit ,

dus tot nu toe heb ik nog niets te klagen ,

heb jij moeite met prikken ?

ik sta nogsteeds versteld van mezelf ik ben als de dood voor bloed en prikken en nu prik ik mezelf gewoon elke dag ongelovelijk !! ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden