Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Sanne en Sharon; jullie lopen helemaal gelijk op.

Spannend,uitslag van de bloed onderzoeken!!

Laat t wel even weten hé.

Vandaag is het februari geworden. Steeds dichterbij dé datum dat wij

ook eindelijk naar de intake mogen!

als ik vanavond thuis kom hoor je het gelijk ben stiekem wel een klein beetje benieuwd maar ga er vanuit dat er niets uitkomt:icon_smile:

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames,

Morgenochtend is het voor ons de dag dat de intake is aangebroken. Ben echt heel erg benieuwd wat er gaat gebeuren zeker na al die gekke dingen die ik momenteel voel. Wordt er nu toch wel een beetje onzeker van maar ja we zien het wel. Ik hou jullie op de hoogte.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst
Hallo dames,

Morgenochtend is het voor ons de dag dat de intake is aangebroken. Ben echt heel erg benieuwd wat er gaat gebeuren zeker na al die gekke dingen die ik momenteel voel. Wordt er nu toch wel een beetje onzeker van maar ja we zien het wel. Ik hou jullie op de hoogte.

Liefs,

Nathalie

spannend ik lees het morgen wel succes

Geplaatst

Sharon; wat fijn dat alle uitslagen goed zijn. Dat is toch weer een hele geruststelling; tja,je weet toch maar nooit!

En Sanne??? Jij al uitslag?

Balu; succes morgen meid. Ik hoop dat je heel veel wijzer gaat worden!!!

Paula; Het klinkt misschien heel cliché,maar die naaldjes vallen zo super mee! Ik heb ook een naalden fobie (en al helemaal toen ik t bij mezelf moest zetten) Ik kon maar één ding bedenken: onnatuurlijk!

Maar het valt zo mee joh. Je zult het zien.

Geplaatst

nathalie succes morgen met je intake

en sanne waar ben je ben zo benieuwd of je een brief heb gekregen en of je onderzoek uitslagen goed waren

Geplaatst

Balu: Succes vandaag bij de intake..

Sharon: Wat fijn dat alle uitslagen goed waren. Ook al denk je zeker te weten dat alles goed is, het blijft spannend.

Nou, bij mij gaat zo'n beetje alles mis wat maar mis kan gaan..

Ik dacht echt dat ik gisteren even niet goed werd.

Ik had begrepen dat ik zelf moest bellen voor de uitslagen. Zo hadden ze ons dat gezegd (dacht ik). Blijkt dat ik een belafspraak had moeten maken en dat hadden we dus niet gedaan. Ik heb dus nog geen uitslagen gekregen. Ik zit nu in spanning, want ze bellen vandaag. Dr. Veenstra gaat bellen.

Ook heb ik de brief nog steeds niet gekregen. Ik zit echt in de zenuwen en dat heb ik gisteren ook heel duidelijk gezegd aan de telefoon.

Ik moest ook nog een afspraak plannen met de gynaecoloog, werd er verteld tijdens te intake, dr. Nap. Nou blijkt dat dit niet mogelijk is om daar een afspraak mee te plannen want haar agenda is niet beschikbaar.. Ik heb echt geen idee meer wat ik nu moet.

Ik wacht eerst het telefoontje van vandaag wel af. En natuurlijk laat ik jullie dat zo snel mogelijk weten..

Geplaatst
Balu: Succes vandaag bij de intake..

Sharon: Wat fijn dat alle uitslagen goed waren. Ook al denk je zeker te weten dat alles goed is, het blijft spannend.

Nou, bij mij gaat zo'n beetje alles mis wat maar mis kan gaan..

Ik dacht echt dat ik gisteren even niet goed werd.

Ik had begrepen dat ik zelf moest bellen voor de uitslagen. Zo hadden ze ons dat gezegd (dacht ik). Blijkt dat ik een belafspraak had moeten maken en dat hadden we dus niet gedaan. Ik heb dus nog geen uitslagen gekregen. Ik zit nu in spanning, want ze bellen vandaag. Dr. Veenstra gaat bellen.

Ook heb ik de brief nog steeds niet gekregen. Ik zit echt in de zenuwen en dat heb ik gisteren ook heel duidelijk gezegd aan de telefoon.

Ik moest ook nog een afspraak plannen met de gynaecoloog, werd er verteld tijdens te intake, dr. Nap. Nou blijkt dat dit niet mogelijk is om daar een afspraak mee te plannen want haar agenda is niet beschikbaar.. Ik heb echt geen idee meer wat ik nu moet.

Ik wacht eerst het telefoontje van vandaag wel af. En natuurlijk laat ik jullie dat zo snel mogelijk weten..

hey sanne wat klote allemaal maar bij ons werd bij het bloedprikken na de intake verteld door die verpleegster dat we zelf een belafspraak moesten maken want dat ging heel vaak fout ik dacht dat jij dat wist anders had ik het je wel verteld echt klote voor je en waarom moest je nog een afspaak maken bij de gyn ik ben bij de intake nog nagekeken heel vreemd allemaal welke gyn had jij ik had dokter nap succes meis maar het komt allemaal goed

Geplaatst

Ja ik voel me er ook niet echt happy door. Die verpleegster heeft niets daarover tegen ons gezegd. Maar nou moet ik zeggen dat het bij ons heel rommelig ging. De verpleegster hebben elkaar tijdens onze uitleg afgelost omdat de ene verpleegster weer ergens anders moest zijn op dat moment.

Op zo'n dag ben je al helemaal vol van alle nieuwe informatie, dan is het wel handig als ze je even duidelijk zeggen of op papier zetten hoe en wat.

Ik had die dag ook dr. Nap.. Ik ben ook wel onderzocht hoor, maar ze zag twee blaasjes op de echo en dat wilde ze over twee maanden nog eens bekijken dacht ik.

De post komt hier altijd laat, dus het duurt nog even.

Wanneer ben jij gebeld gisteren, hoe laat?

Geplaatst
Ja ik voel me er ook niet echt happy door. Die verpleegster heeft niets daarover tegen ons gezegd. Maar nou moet ik zeggen dat het bij ons heel rommelig ging. De verpleegster hebben elkaar tijdens onze uitleg afgelost omdat de ene verpleegster weer ergens anders moest zijn op dat moment.

Op zo'n dag ben je al helemaal vol van alle nieuwe informatie, dan is het wel handig als ze je even duidelijk zeggen of op papier zetten hoe en wat.

Ik had die dag ook dr. Nap.. Ik ben ook wel onderzocht hoor, maar ze zag twee blaasjes op de echo en dat wilde ze over twee maanden nog eens bekijken dacht ik.

De post komt hier altijd laat, dus het duurt nog even.

Wanneer ben jij gebeld gisteren, hoe laat?

ik had tussen 12 en 2 een afspraak maar ze belde al on half 11 vind het echt rot voor je

Geplaatst

Nou ik heb net gebeld. Ik word pas na 16.00 uur gebeld. Zit voor niets de hele tijd te wachten. Ook zei die mevrouw dat er verder nog geen afspraken voor mij gemaakt zijn. Dus ook nog niets bekend over de gezamenlijke afspraak helaas. Ik verwacht er maar niets meer van, dan kan het alleen maar meevallen.

Baal wel gigantisch trouwens.

Geplaatst
Nou ik heb net gebeld. Ik word pas na 16.00 uur gebeld. Zit voor niets de hele tijd te wachten. Ook zei die mevrouw dat er verder nog geen afspraken voor mij gemaakt zijn. Dus ook nog niets bekend over de gezamenlijke afspraak helaas. Ik verwacht er maar niets meer van, dan kan het alleen maar meevallen.

Baal wel gigantisch trouwens.

ja snap ik wel raar dat die verpleegster ons er wel voor gewaarschuwd heeft maar jullie niet ze zei het nog zo dat de gyn nooit erbij zegt dat we zelf een belafspraak moeten maken als zei dat niet gezegd had hadden wij dat dus ook niet geweten had het wel leuk gevonden als wij gelijk bleven en dat we samen die prikinstructies hadden gehad

Geplaatst

Ik weet ook niet of de prikinstructies verplicht zijn hoor, maar ik heb dit al gehad in ons eigen ziekenhuis. Tijdens de 6 IUI-behandelingen moest ik ook zelf spuiten met Puregon en Pregnyl.. Ik laat het je weten vanmiddag..

Geplaatst
Ik weet ook niet of de prikinstructies verplicht zijn hoor, maar ik heb dit al gehad in ons eigen ziekenhuis. Tijdens de 6 IUI-behandelingen moest ik ook zelf spuiten met Puregon en Pregnyl.. Ik laat het je weten vanmiddag..

dat kan het ook zijn natuurlijk ik lees het vanavond wel succes

Geplaatst

Vervelend dat het allemaal zo onduidelijk loopt zeg!

De prikinstructie zou ik wel naar toe gaan. Er worden wat tips gegeven en er zijn een aantal andere dingen waar je nu op moet gaan letten (met name de decapeptyl). En er wordt ook nog wat algemene info verstrekt + je kan alles vragen wat je dwars zou kunnen gaan zitten.

Hoop dat je snel wat meer hoort!

*gisteren ervaren dat het nieuwe planningssysteem nog niet heel handig werkt: met heel veel pijn en moeite een belafspraak weten in te voeren, we hebben 2x mijn telefoonnummer doorgeven en nog was het niet te vinden...*

Geplaatst
Vervelend dat het allemaal zo onduidelijk loopt zeg!

De prikinstructie zou ik wel naar toe gaan. Er worden wat tips gegeven en er zijn een aantal andere dingen waar je nu op moet gaan letten (met name de decapeptyl). En er wordt ook nog wat algemene info verstrekt + je kan alles vragen wat je dwars zou kunnen gaan zitten.

Hoop dat je snel wat meer hoort!

*gisteren ervaren dat het nieuwe planningssysteem nog niet heel handig werkt: met heel veel pijn en moeite een belafspraak weten in te voeren, we hebben 2x mijn telefoonnummer doorgeven en nog was het niet te vinden...*

Ik wil ook wel een keer weten waar ik aan toe ben ja. Vind het tot nu toe nogal rommelig gaan allemaal.

Maar tips zijn altijd welkom en ik was ook wel gegaan naar die prikinstructie, want dit is IVF en geen IUI. Er zullen toch dingen verteld worden die nog compleet nieuw voor me zijn.

Voor jou dus ook al zo'n gedoe met de belafspraak. Erg vervelend!!

Geplaatst

Nou ben net gebeld.

Alle uitslagen waren goed.

Maar heb direct gevraagd waarom ik nog geen uitnodiging had voor de gezamenlijke afspraak. Blijkt dat dit komt door dr. Nap. Zij wil eerst over twee maanden nog een echo maken om te kijken of de eiblaasjes weg zijn. Man, ik dacht dat ik helemaal uit de pan ging flippen.

Ik probeer al een tijd een afspraak te plannen met haar en iedere keer wordt er gezegd dat ze geen afspraken voor haar kunnen maken omdat haar agenda niet beschikbaar is. Het kan toch niet zo zijn dat ik daar op moet wachten. Dan duurt het nog hartstikke lang.

Geplaatst

Jeetje Sanne,lekker begin of niet.

Maar okee,alles is dus goed,en dat is het voornaamste!!

Hoop dat je snel je afspraak kunt krijgen bij dr Nap.

Balu; hoe is het bij jou gegaan????

Geplaatst

Hoi meiden,

Sorry voor de late reactie ik moest alles ff laten bezinken. Het ging allemaal wel goed volgens mij. Ik ben in ieder geval niet zwanger je zag niks zitten en mijn bms was heel dik wat duid op een aankomende menstruatie. Mijn man moest zijn zakie inleveren ik een uitstrijkje. Beide bloed laten prikken. Nu wachten tot alles binnen is en mijn dossier vanuit Den Bosch en dan wordt alles op 10 maart besproken. Ik ben toch wel ff opgelucht dat we na 10 maart verder gaan met alles. Ik had mijn man weer op zijn werk afgezet en daarna lekker even Nijmegen ingegaan en toen besefte ik me dat mijn lichaam vanaf vorig jaar mei toch heel wat te verduren heeft gehad met spuiten en hormonen. Het is even goed om "even" niks te hebben.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst
Nou ben net gebeld.

Alle uitslagen waren goed.

Maar heb direct gevraagd waarom ik nog geen uitnodiging had voor de gezamenlijke afspraak. Blijkt dat dit komt door dr. Nap. Zij wil eerst over twee maanden nog een echo maken om te kijken of de eiblaasjes weg zijn. Man, ik dacht dat ik helemaal uit de pan ging flippen.

Ik probeer al een tijd een afspraak te plannen met haar en iedere keer wordt er gezegd dat ze geen afspraken voor haar kunnen maken omdat haar agenda niet beschikbaar is. Het kan toch niet zo zijn dat ik daar op moet wachten. Dan duurt het nog hartstikke lang.

ooh sanne ik kan me helemaal voorstellen hoe je je nu voelt kun je geen tel afspraak met nap om te vragen of alles gewoon in gang gezet kan worden en dat je voor dat je gaat beginnen met de ivf die controle doet als het goed is begin je en zo niet stel je het uit weet niet of ze het doen maar nee heb je ja kun je krijgen toch??

Geplaatst

hee nathalie

mijn ervaring wat betreft je dossier krijgen vanuit denbosch

is dat je er wel stevig achteraan moet zitten

ze zijn iet echt snel met dat versturen en je kunt het beter naar je thuis laten sturen

anders komt het in nijmegen missschien niet op de juiste afdeling en dan zit je daar weer mee

Geplaatst

ja meiden als ik jullie 1 tip kan meegeven is het dat je een beetje brutaal moet zijn en overal zelf achteraan moet, dan geldt voor ieder ziekenhuis en ieder punt van de behandeling.

maar ik deel de ervaring uit JBZ wat een prutsers daar zeg!

Geplaatst

Hoi Lucky T en Pleun79,

Jullie hebben ook wel gelijk. Ik zit er ook bovenop. Heb gisteren ook gelijk mijn mening er door gedrukt dat ik na 10 maart als we op het evaluatiegesprek zijn geweest dat er actie moet komen omdat ik A) niet weer zo'n lucrin spuit wil en B) ik geen wachter ben en graag doorga met alles. Ik vind het helemaal niet erg om 1 of 2 menstruaties door te laten komen maar meer ook niet. Dadelijk zit ik weer vol met verklevingen en kan ik weer van voor af aan gaan beginnen en dat gaat hem toch echt niet worden. Verder komen de rode duivels nu toch om de hoek kijken voel me vreselijk. Heb echt vreselijke hoofdpijn kan bijna niet uit mijn ogen kijken zo zeer. Krampen in mijn onderbuik niet te filmen. Als het allemaal maar minder is voor zaterdagochtend dan vind ik alles best dus nu maar hopen. Ik kruip weer terug mijn bedje in snik snik....

Liefs,

Nathalie

Geplaatst
Jeetje Sanne,lekker begin of niet.

Maar okee,alles is dus goed,en dat is het voornaamste!!

Hoop dat je snel je afspraak kunt krijgen bij dr Nap.

Balu; hoe is het bij jou gegaan????

Zeker geen lekker begin. Vonden we al toen we net de intake hadden gehad. Dacht toen nog dat het aan onszelf lag door alle nieuwe informatie e.d. Maar dit ligt ook grotendeels aan het Radboud. Maar ik wil helemaal niet negatief overkomen hoor. Ik ben hartstikke blij dat we eindelijk in het traject zitten en dan wil je natuurlijk het liefste zo snel mogelijk beginnen. En omdat dr. Nap alleen op dinsdag werkt wordt het allemaal al wat lastiger om haar te spreken.

ooh sanne ik kan me helemaal voorstellen hoe je je nu voelt kun je geen tel afspraak met nap om te vragen of alles gewoon in gang gezet kan worden en dat je voor dat je gaat beginnen met de ivf die controle doet als het goed is begin je en zo niet stel je het uit weet niet of ze het doen maar nee heb je ja kun je krijgen toch??

Ik heb een telefonische afspraak staan voor a.s. dinsdag. Ik wil niet wachten totdat zij weer een echo heeft kunnen maken bij mij. Maar ik ben eigenlijk wel heel erg boos dat ik daar nu op moet wachten, dus ik heb het Radboud vanmorgen weer gebeld, haha.. Nu word ik voor 12.00 uur teruggebeld. Ik had een hele lieve vrouw aan de telefoon. Had eindelijk het gevoel dat er naar me werd geluisterd.

Geplaatst
Zeker geen lekker begin. Vonden we al toen we net de intake hadden gehad. Dacht toen nog dat het aan onszelf lag door alle nieuwe informatie e.d. Maar dit ligt ook grotendeels aan het Radboud. Maar ik wil helemaal niet negatief overkomen hoor. Ik ben hartstikke blij dat we eindelijk in het traject zitten en dan wil je natuurlijk het liefste zo snel mogelijk beginnen. En omdat dr. Nap alleen op dinsdag werkt wordt het allemaal al wat lastiger om haar te spreken.

Ik heb een telefonische afspraak staan voor a.s. dinsdag. Ik wil niet wachten totdat zij weer een echo heeft kunnen maken bij mij. Maar ik ben eigenlijk wel heel erg boos dat ik daar nu op moet wachten, dus ik heb het Radboud vanmorgen weer gebeld, haha.. Nu word ik voor 12.00 uur teruggebeld. Ik had een hele lieve vrouw aan de telefoon. Had eindelijk het gevoel dat er naar me werd geluisterd.

ooh fijn laat even weten wat ze gezegd hebben

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden