Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Wie moest er vandaag voor intake naar Nijmegen??. Stond me iets van bij dat iemand de 19e moest,én iemand de 20e.

Ik ben overtijd. Ik heb een cyclus tussen de 28 en 31 dagen. Maar vandaag zit op cylcusdag 32,en nog steeds niks. Snap er niks van!

Ik wacht gewoon af.

Denk ook nergens bij na; zeg nou zelf; Nu een spontane zwangerschap zal toch wel heel lucky zijn!

Oeoehh!!! Spannend zeg :clap2:! Wie weet toch nog spontaan, je hoort het zo vaak. Ik zal voor je duimen op een positieve test :zwanger:. Hoe voel je je dan? Wacht je nog met testen? Zelf durf ik nooit te testen, uiteindelijk bij mij ook altijd goed geweest, want ik ben iedere ronde gewoon ongi geworden. Heb je al bericht van Nijmegen?

ja ik we staan op de wachtlijst en jullie wat zeiden ze bij jullie hopen op een spontane zwangerschap zou mooi zijn hoelaat had je afspraak trouwens
Sta je nu al op de wachtlijst? Wat snel zeg.. Wel fijn hé? Weer een stapje dichterbij. Nou zoals ik net al had getypt heb ik begrepen dat we nu eerst nog moeten wachten op een brief met daarin vermeld de aanmelding (maar dan wel met terugwerkende kracht vanaf vandaag). Ik wacht gewoon weer af..
  • Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Sharon: Hoe was het bij jou vandaag? Zoals ik het heb begrepen moeten wij nu wachten op bericht voor het Pre-IVF spreekuur en op een brief dat we zijn aangemeld. Ook moeten wij over twee weken bellen voor de uitslag vh zaadonderzoek en het bloed. 8 februari is er een info-avond, daar gaan we ook heen. Zoals het er nu uitziet duurt het nog zeker tot maart/april voordat we kunnen beginnen. Wachten duurt lang als je iets heel graag wilt.

ja wordt zeker maart april maar daar waren we ook wel vanuit gegaan het wordt trouwens icsi bij ons zaad is echt slecht ze belde zelfs einde van de middag nog op dat ze het zaad nog een keer onderzocht had en dat me man weer bloed moet komen prikken ze willen onderzoeken of het misschien niet erfelijk is voor ons misschien eventuele zoon mochten we een zoontje krijgen tis wat allemaal met dat zaad haha wij hebben ook over 2 weken een afspraak en daarna eerst de infoavond en dan maar afwachten op bericht die 2 maanden kunnen er ook nog wel bij eerst lekker naar euro disney eerste weekend in maart ze liepen trouwens flink uit vanochtend drukke boel daar wel raar idee dat iedereen daar zit voor hetzelfde wordt wel echt allemaal als je daar zo zit he me man zei al ben blij als we zwanger zijn :laugh:

Geplaatst
Sharon: Hoe was het bij jou vandaag? Zoals ik het heb begrepen moeten wij nu wachten op bericht voor het Pre-IVF spreekuur en op een brief dat we zijn aangemeld. Ook moeten wij over twee weken bellen voor de uitslag vh zaadonderzoek en het bloed. 8 februari is er een info-avond, daar gaan we ook heen. Zoals het er nu uitziet duurt het nog zeker tot maart/april voordat we kunnen beginnen. Wachten duurt lang als je iets heel graag wilt.

ja wordt zeker maart april maar daar waren we ook wel vanuit gegaan het wordt trouwens icsi bij ons zaad is echt slecht ze belde zelfs einde van de middag nog op dat ze het zaad nog een keer onderzocht had en dat me man weer bloed moet komen prikken ze willen onderzoeken of het misschien niet erfelijk is voor ons misschien eventuele zoon mochten we een zoontje krijgen tis wat allemaal met dat zaad haha wij hebben ook over 2 weken een afspraak en daarna eerst de infoavond en dan maar afwachten op bericht die 2 maanden kunnen er ook nog wel bij eerst lekker naar euro disney eerste weekend in maart ze liepen trouwens flink uit vanochtend drukke boel daar wel raar idee dat iedereen daar zit voor hetzelfde wordt wel echt allemaal als je daar zo zit he me man zei al ben blij als we zwanger zijn :laugh:

Geplaatst
wij gaan trouwens ook naar de infoavond wat zeiden ze eigenlijk bij jou sanne jij had toch ook gesprek vandaag??

Je hebt dus nog leuke dingen in het vooruitzicht, Euro Disney, leuk!

Ik vind het ook niet erg hoor dat het nog een paar maanden duurt want ik vind het best fijn even zonder hormonen etc. Maarrrr wil ook graag beginnen, haha..

Bij ons hebben ze ons allebei onderzocht.

We hebben een aantal vragen beantwoord, erfelijke ziektes, soa's etc.

Daarna moesten we bloedprikken (HIV, Hepatitus B en C) en werd er uitgelegd dat we hier over twee weken over konden bellen. Ze vertelden dat we nu met terugwerkende kracht op de wachtlijst kwamen te staan. We moeten wachten op een uitnodiging voor het Pre-IVF spreekuur. Mijn vriend heeft direct zijn zaad ingeleverd bij het lab. De uitslagen van de bloed- en zaadtest krijgen we dus over twee weken.

Dus jij bent er ook 8 februari? Lijkt me best interessant. Die markt helemaal. Kan je vragen stellen en ook zelf kijken onder de microscoop hé?

Had het wel even te doen met mijn vriend. Toch vrij plotseling nog even zaad produceren in een klinisch hokje met wat sexblaadjes. Lijkt me ook best lastig hoor. Maar ja, wat de vrouw allemaal niet moet doorstaan (zei de verpleegkundige ook nog :) ), dan stelt dat natuurlijk niets voor.

Voor ICSI geldt dezelfde behandelprocedure als voor IVF toch?

Geplaatst
wij gaan trouwens ook naar de infoavond wat zeiden ze eigenlijk bij jou sanne jij had toch ook gesprek vandaag??

Ik vind het ook niet erg hoor dat het nog een paar maanden duurt want ik vind het best fijn even zonder hormonen etc. Maarrrr wil ook graag beginnen, haha..

Daarna moesten we bloedprikken (HIV, Hepatitus B en C) en werd er uitgelegd dat we hier over twee weken over konden bellen. Ze vertelden dat we nu met terugwerkende kracht op de wachtlijst kwamen te staan. We moeten wachten op een uitnodiging voor het Pre-IVF spreekuur. Mijn vriend heeft direct zijn zaad ingeleverd bij het lab. De uitslagen van de bloed- en zaadtest krijgen we dus over twee weken.

Dus jij bent er ook 8 februari? Lijkt me best interessant. Die markt helemaal. Kan je vragen stellen en ook zelf kijken onder de microscoop hé?

Had het wel even te doen met mijn vriend. Toch vrij plotseling nog even zaad produceren in een klinisch hokje met wat sexblaadjes. Lijkt me ook best lastig hoor. Maar ja, wat de vrouw allemaal niet moet doorstaan (zei de verpleegkundige ook nog :) ), dan stelt dat natuurlijk niets voor.

Geplaatst

Oh ja, ze hebben ook een uitstrijkje gemaakt. Dat vind ik best spannend! Maar wel goed dat dit gebeurt. Anders had ik dat sowieso dit jaar nog moeten laten doen, want ik word 30 dit jaar..

Geplaatst

Oh ja, ze hebben ook een uitstrijkje gemaakt. Dat vind ik best spannend! Maar wel goed dat dit gebeurt. Anders had ik dat sowieso dit jaar nog moeten laten doen, want ik word 30 dit jaar..

Geplaatst

moesten jullie partners geen chromosomen en dna onderzoek doen. volgens mij waren jullie dan voor mij met bloed prikken vanmorgen Sanne haha, of heeft je vriend geen bril ;-)

Geplaatst

moesten jullie partners geen chromosomen en dna onderzoek doen. volgens mij waren jullie dan voor mij met bloed prikken vanmorgen Sanne haha, of heeft je vriend geen bril ;-)

Geplaatst

Nee mijn vriend hoeft dat (nog) niet. Misschien als de uitslag van het zaad bekend is? Ik weet het niet hoor. Moest je vandaag ook voor het intake-gesprek? Bij welke arts? Maar mijn vriend heeft geen bril, haha.. Ik heb nog wel even gedacht aan de meiden van dit forum. Ik wist dat er meiden zouden gaan vandaag. Maar ja, je weet dan natuurlijk ook niet wie het is..

Geplaatst

Nee mijn vriend hoeft dat (nog) niet. Misschien als de uitslag van het zaad bekend is? Ik weet het niet hoor. Moest je vandaag ook voor het intake-gesprek? Bij welke arts? Maar mijn vriend heeft geen bril, haha.. Ik heb nog wel even gedacht aan de meiden van dit forum. Ik wist dat er meiden zouden gaan vandaag. Maar ja, je weet dan natuurlijk ook niet wie het is..

Geplaatst
ik had ook om half 10 afspraak, niet voor intake maar start ICSI.

Grappig, dan waren we er gelijk. Maar ik was denk ik ook te druk met vanalles en nog wat. Is toch weer helemaal nieuw,ander ziekenhuis, nieuwe mensen, start van een nieuwe behandeling.. Heb helemaal niet goed gezien wie er allemaal aanwezig waren.

Wat spannend, jij start dus al met ICSI.. Hoop op een positieve uitslag voor je..

Geplaatst
ik had ook om half 10 afspraak, niet voor intake maar start ICSI.

Grappig, dan waren we er gelijk. Maar ik was denk ik ook te druk met vanalles en nog wat. Is toch weer helemaal nieuw,ander ziekenhuis, nieuwe mensen, start van een nieuwe behandeling.. Heb helemaal niet goed gezien wie er allemaal aanwezig waren.

Wat spannend, jij start dus al met ICSI.. Hoop op een positieve uitslag voor je..

Geplaatst

ja wij hebben ook die hele vragenlijst gehad en bloedgeprikt maar hoezo moet je met terugwerkenden kracht op de wachtlijst en ja icsi is voor ons precies hetzelfde alleen in het lab veranderd er wat die mannen moeten niet zeuren wij moeten hormomen spuiten zwanger zijn en bevallen haha (hopen we dan he)we houden elkaar op de hoogte

xx

Geplaatst

ja wij hebben ook die hele vragenlijst gehad en bloedgeprikt maar hoezo moet je met terugwerkenden kracht op de wachtlijst en ja icsi is voor ons precies hetzelfde alleen in het lab veranderd er wat die mannen moeten niet zeuren wij moeten hormomen spuiten zwanger zijn en bevallen haha (hopen we dan he)we houden elkaar op de hoogte

xx

Geplaatst

xx

Het enige wat ik zei toen we daar weg liepen was; "ik begrijp er helemaal niets van!!" Mijn vriend zei nog; "Nu zijn we hier nog, dus we kunnen nog gaan vragen." Maar dat heb ik niet meer gedaan. Hoe dat dus precies bedoeld wordt "met terugwerkende kracht" snap ik niet. Maakt me ook niet uit want ik wacht het gewoon af en ga er vanuit dat het nog 2 tot 3 maanden duurt.

We lopen dus eigenlijk gelijk op. Leuk!

Geplaatst

xx

Het enige wat ik zei toen we daar weg liepen was; "ik begrijp er helemaal niets van!!" Mijn vriend zei nog; "Nu zijn we hier nog, dus we kunnen nog gaan vragen." Maar dat heb ik niet meer gedaan. Hoe dat dus precies bedoeld wordt "met terugwerkende kracht" snap ik niet. Maakt me ook niet uit want ik wacht het gewoon af en ga er vanuit dat het nog 2 tot 3 maanden duurt.

We lopen dus eigenlijk gelijk op. Leuk!

Geplaatst

Met terugwerkende kracht op de wachtlijst betekend dat als alles goed is je niet de datum krijgt van die uitslagen, maar van nu (dus dan krijg je de wachttijd al 'kado'). Wij kwamen eind oktober voor de uitslagen, maar onze inschrijfdatum op de wachtlijst ligt daarvoor.

Geplaatst

Met terugwerkende kracht op de wachtlijst betekend dat als alles goed is je niet de datum krijgt van die uitslagen, maar van nu (dus dan krijg je de wachttijd al 'kado'). Wij kwamen eind oktober voor de uitslagen, maar onze inschrijfdatum op de wachtlijst ligt daarvoor.

Geplaatst

Bedankt voor de uitleg Hobbesje. Ik had al zoiets verwacht.

Gewoon even twee weken wachten op de bloed- en zaaduitslag en het uitstrijkje.. Kan je wel in die twee weken al een uitnodiging ontvangen voor het Pre-IVF spreekuur of komt dat pas na twee weken?

Geplaatst

Bedankt voor de uitleg Hobbesje. Ik had al zoiets verwacht.

Gewoon even twee weken wachten op de bloed- en zaaduitslag en het uitstrijkje.. Kan je wel in die twee weken al een uitnodiging ontvangen voor het Pre-IVF spreekuur of komt dat pas na twee weken?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden