Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Pammie: Oeoeoeh, vind het zo spannend! Ik vind het nog zo onwerkelijk, maar probeer me er iedere keer een beeld van te maken dat ik twee embryo's in mijn baarmoeder heb zitten. Ik hoop dat er sowieso 1 blijft plakken. Heb je lekker vrij vandaag?

Paula: Wat heerlijk, een weekje naar Italie. Waar ga je heen en met de auto? Die zon kan je gestolen worden, als je maar een wondertje in je buik hebt, hahaha.. Zonnetje zou mooi meegenomen zijn. Lekker genieten met z'n 3-en.

Auwtzzz, inderdaad mijn (.)(.) doen ook pijn. Nou eigenlijk mijn tepels, haha.. Komt dat door die mutsenbollen ja? Heb het normaal nooit dus...

Liesbeth: Als je gespoten hebt totdat je niet verder kon en er toen een nieuwe ampul in hebt gedaan, dan spuit deze automatisch verder bij waar je was gebleven en stopt bij het aantal hoeveelheden dat je hebt aangegeven. Dus maak je geen zorgen. Je hebt het helemaal goed gedaan.

Sharon: Wat lieffff.. Oh ik zou ook meteen verkocht zijn. Vind het ook super een hond. Wij hebben er ook wel eens naar gekeken, maar we staan er nog niet allebei 100% achter. Weinig thuis en vakanties worden lastig, de ruimte in huis is er ook niet echt (helemaal niet als er straks een box moet staan, haha).

Leuke naam ook. Zo heet de dochter van Wendy van Dijk ook (dacht ik).

Ik ga zo even kijken op je Hyves.

Liefs mij

daar heb ik de naam ook van haha ik wilde in iig een i of y op het eind en toen dacht ik aan die kleine van wendy lizzy ik denk he dat vin ik leuke naam

@ paula ja idd zei mam ook al is wel de juiste tijd om er 1 te kopen lekker afleiding is alleen maar goed en mocht ik zwanger worden van de cryo's dan is lizzy tegen de tijd dat ik uitgerekend ben wel opgevoed haha wil der wel goed opvoeden en africhten hou niet van honden die voor geen meter luisteren en zo'n klein hondje is voor kinderen ook leuk en lekker vakantie heerlijk joh en idd met zo'n spruit in je buik maakt het niet uit waar je bent toch??

@ raba sorry heb nog helemaal niet gereageerd op jou echt weer k*tzooi ik weet ook niet beter dan dat je maar 1 cyclus max moet wachten kan best snappen dat je je er klote onder voelt

de medicijnen ja erg he groentela vol ik heb nog 3 doosjes puregon over ik moest 150 spuiten dus ik spoot 2 avonden 150 uit 1 ampul de 3de avond 100 uit de ene (die is dan op er zit 400 in mamelijk)en dan 50 uit de nieuwe daarom heb ik nu nog zoveel over ik vond het spuiten geen ramp sommige dames spuiten liever maar 1 keer en gooien die 100 eenheden weg maar dat vind ik zonde als ik straks zwanger ben kan ik er iemand ander nog blij mee maken die het niet meer vergoed krijgt snappen jullie het een beetje denk dat meer meiden het hier zo doen/deden

lekker aan het genieten van mijn vrije dag samen met me manneke jullie??

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hihi, ja inderdaad pammie, ik heb ze ook in de extra koelkast in de garage neergelegd. Had gisteren toch al geen plaat want mijn man was jarig en dus zat de koelkast al behoorlijk vol.

Geplaatst

Hoi Sharon,

Ik heb ook vrij, maar helaas is mijn man net weg naar zijn werk. Straks 2 van de 4 kinderen naar huis brengen en als de andere 2 op bed liggen dan plof ik eens goed op de bank want dan ben ik kapot.

Geplaatst
Ik doe het wel rustig aan. Maar dat komt ook doordat ik bang ben voor overstimulatie. Ik voel mijn onderbuik nog steeds (lees; mijn rechtereierstok). Ach en volgende week weer werken en daar heb ik ook wel zin in eigenlijk.

Wij hebben ook een extra koelkast en dat is dan wel super handig.

Je mag ook bijna beginnen met spuiten.. Hoe vind je dat? Ik denk dat je zin hebt om te beginnen hé?

Ik heb heel veel zin om te beginnen. Zodra ik de 1e deca spuit heb gezet,dan voelt het voor mij pas écht.

Zal wel weer wennen zijn,ik ben nu al zo lang zonder al die spuiten.

Ik hoop dat mijn menstruatie in die 2 weken optreedt,zodat ik ook daadwerkelijk op 28 mei met de Puregon kan beginnen.

Is het meestal netjes op tijd met de deca? Of heeft alles te maken met je cyclus duur?

Geplaatst

Hooooiiii!

Het kan zijn dat je ietsjes later ongesteld wordt.

We gaan trouwens naar Noord Italië, Lago Maggiore.

Vorig jaar ook geweest, heel mooi daar.

Nu nemen we lekker spelletjes mee en plannen we wat uitstapjes die niet buiten zijn. Weten we zeker dat we lekker veel leuke dingen kunnen doen ondanks het weer.

Geplaatst
Ik heb heel veel zin om te beginnen. Zodra ik de 1e deca spuit heb gezet,dan voelt het voor mij pas écht.

Zal wel weer wennen zijn,ik ben nu al zo lang zonder al die spuiten.

Ik hoop dat mijn menstruatie in die 2 weken optreedt,zodat ik ook daadwerkelijk op 28 mei met de Puregon kan beginnen.

Is het meestal netjes op tijd met de deca? Of heeft alles te maken met je cyclus duur?

Ik werd twee dagen later ongesteld dan normaal. Dus dat is netjes.

Zal zeker weer wennen zijn ja, maar waarschijnlijk ben je er ook zo weer aan gewend.

Ga eten koken, we eten asperges, Mmmmhh..

Geplaatst

OOh Paula, ik ben jalours. Naar Italie. Wij zijn er 2 jaar geleden geweest en waren meteen verkocht. Daar ben ik toen ook ten huwelijk gevraagd.

Wij gaan in augustus 2 weken naar het garda meer.

Veel plezier in italie.

Geplaatst

@Paula; Wat heerlijk vakantie! Geniet er maar van. Ik heb gelukkig ook bijna vakantie. Wij gaan nergens heen. Als alles mag gaan zoals ik hoop dan valt het hele traject Puregon, echo's, punctie en TP in de vakantie. Vind ik wel prettig. Hoef ik ook niets uit te leggen aan mijn collega's.

@Sanne; Ik hoop ook dat ik gewoon zoals altijd na het stoppen met de pil ongesteld word. Heb totaal geen idee wat ik kan verwachten van wat de Deca gaat doen. Morgen de 1ste. Joepie!!

Hoe waren de asperges? Ik vind dat ook zo lekker. Eet ze veel te weinig.

@Pammie; Ik snap dat je zin hebt om te beginnen. Ik ben ook zo blij dat ik morgen mag starten. Ik vind het wel eng hoor, die naalden. Ik heb nog nooit gespoten, alleen die keer om te oefenen. Maar ik weet waar ik het voor doe, dus het zal zeker wel lukken!!

@Raba; Ik had het dan verkeerd begrepen, ik dacht dat je je eigen vakantie bedoelde. Zal voor je duimen dat je iig door mag volgende keer!!

@Liesbeth; Ben je je stress nu een beetje kwijt, nu je met het ziekenhuis hebt gebeld? Raar dat ze dat bij jou niet hebben uitgelegd. Gelukkig is het goed gegaan. En ja, morgen mag ik de 1ste deca zetten. Spannend hoor! Het lange wachten is nu voorbij. Eindelijk starten!!

@Jessie; Het Gardameer klinkt ook goed!! Ik ben helemaal weg van Kroatië. Wij hopen daar dit jaar (ergens in aug/sep) nog naar toe te gaan.

Meiden, een fijne avond en tot schrijfs!

Geplaatst

@Pammie; Ik snap dat je zin hebt om te beginnen. Ik ben ook zo blij dat ik morgen mag starten. Ik vind het wel eng hoor, die naalden. Ik heb nog nooit gespoten, alleen die keer om te oefenen. Maar ik weet waar ik het voor doe, dus het zal zeker wel lukken!!

Goofy,enorm veel succes morgen met je 1e deca spuit.

Hoelaat ga je spuiten?

Sanne,Lekker gegeten? Hier niet zo'n fan van Asperges.

Smaken verschillen.

Geplaatst
Goofy,enorm veel succes morgen met je 1e deca spuit.

Hoelaat ga je spuiten?

Hoi Pammie,

Bedankt!

Ik heb voor 21.30 gekozen.

Dan ben ik over het algemeen gezien het meeste thuis.

Heb jij al besloten hoe laat je gaat spuiten?

Voor jou gaat het nu ook opschieten!

Groetjes...

Geplaatst

Goofy: Succes vandaag met de eerste spuit. Je zult zien, het valt reuze mee. Ik haalde de spuit ruim van te voren ui t koelkast.

Ik heb een soort van ongi-gevoel (zwaar gevoel) onderin mijn buik..

Zal dat nog door de punctie komen?

Geplaatst

Ha Sanne,

Dat gevoel komt door de punctie en de terugplaatsing. En de utrogestan doet dat volgens mij ookw el een beetje: ik heb er na de terugplaatsing tot aan het testen last van gehad iig. Succes met het wachten!

Geplaatst
Hoi Pammie,

Bedankt!

Ik heb voor 21.30 gekozen.

Dan ben ik over het algemeen gezien het meeste thuis.

Heb jij al besloten hoe laat je gaat spuiten?

Voor jou gaat het nu ook opschieten!

Groetjes...

Vanavond dus je 1e spuit erin.

Ik kies voor 19.00 uur. Dan ben ik altijd thuis,ook in de weekenden.

Succes hoor!

Geplaatst

Het is zover, nog eventjes en dan gaat hij erin!!!

De 1ste deca.

Ben nu toch wel een beetje zenuwachtig hoor.

@Pammie; 19.00 uur was ook eerst mijn idee. Maar toch maar voor 21.30 gekozen ivm sport en evt uitloop van werk.

@Sanne; sterkte met dat zware gevoel, hoop dat het gauw wegtrekt!

Hoe lang van tevoren haalde jij de spuit uit de koelkast?

Ik zat aan 45 min voor injecteren te denken.

Fijne avond...

Geplaatst

Goofy,het wordt voor jou de 1e keer hé dat je écht thuis de spuit zet.

Toen wij begonnen aan de fase IUI,was ik ook heel nerveus toen ik het thuis zelf moest gaan doen.

Maar je zult zien,het valt reuze mee.

Maar nu is het elke dag,toch weer even heel anders.

Heb jij geen IUI gedaan dan.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar jou vraag.`

Hoelang haal je de spuit van te voren uit de koelkast.

Sanne,gaat het al wat beter met je ongi krampen.

Geplaatst
Goofy,het wordt voor jou de 1e keer hé dat je écht thuis de spuit zet.

Toen wij begonnen aan de fase IUI,was ik ook heel nerveus toen ik het thuis zelf moest gaan doen.

Maar je zult zien,het valt reuze mee.

Maar nu is het elke dag,toch weer even heel anders.

Heb jij geen IUI gedaan dan.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar jou vraag.`

Hoelang haal je de spuit van te voren uit de koelkast.

Sanne,gaat het al wat beter met je ongi krampen.

Hoi,

Het is idd mijn 1ste keer dat ik moet spuiten.

Wij hebben geen IUI/Ivf e.d. gehad.

Onze casus was daar helaas te slecht voor. De enige mogelijkheid om een kans te hebben voor een zwangerschap is een ICSI behandeling.

Wij zijn dus gelijk opgegeven voor een ICSI omdat mijn partner relatief weinig zaadcellen heeft. De paar zaadcellen die ze gevonden hebben bij test 2 en 3 waren goed van bewegelijkheid. De 1ste test had hij helemaal geen levende zaadcellen. Er is voor ons dus een kleine kans dat op de dag van de punctie een spoed TESE gedaan moet worden. We hopen dit natuurlijk niet. Een ICSI is al ingrijpend en spannend genoeg.

Je mag wel weten dat ik heel erg blij ben dat we nu eindelijk mogen beginnen.

Geplaatst

spannend allemaal dat spuiten. Hopelijk kan ik eindelijk de volgende keer eens mee praten. Vandaag net mijn andere 2 verstandkiezen eruit laten halen.

Dikke wang en moeilijk praten. Blijf erg emotioneel.

Geplaatst

Even snel een berichtje:

Goofy hoe ging het?

Ik haalde de spuit vaak al om 12.00 uur uit de koelkast en spoot om 20.15 uur. Je kan dit spuitje ook gewoon meenemen als je ergens heen moet.

Pammie: Nog even en je kan ook beginnnen. Spannend!!

Raba: Ik kan me het erg goed voorstellen hoor. Je hebt ook nog totaal geen zekerheid en daar heb je juist behoefte aan.

Ze moeten me nog steeds niet aan mijn buik zitten hoor. Nog wel gevoelig.

Geplaatst

Daar ben ik weer!

Nou, de 1ste ging GOED! Prikte echt maar een heel klein beetje, verders geen problemen. Vanavond al weer de 2de!!!!

Ik heb hem 1 uur voor het spuiten eruit gehaald en hij was goed op kamertemp. Ik las vanochtend op het forum van het UMCN dat je hem bijna een week uit de koelkast kan bewaren.

@ Raba; balen zeg dat je verstandskiezen eruit moesten. Dat is erg pijnlijk. Sorry voor mijn enthousiasme van het prikken. Maar ben zo blij dat ik ben gestart. Ik hoop echt voor je dat jij ook volgende ronde mag! Ik duim echt heel erg hard voor je!!!!

Geplaatst
Daar ben ik weer!

Nou, de 1ste ging GOED! Prikte echt maar een heel klein beetje, verders geen problemen. Vanavond al weer de 2de!!!!

Wat goed van je. Het valt allemaal reuze mee hé?

Sanne;Vervelend dat je buik nog zo gevoelig is. Kun je het een beetje beter beseffen nu?

Iedereen een fijn weekend!

Geplaatst

Voor jou ook een fijn weekend! En idd, het viel reuze mee. Was wel een klein beetje gespannen, maar je weet waar je het voor doet!!!!!

En uiteraard ook voor de andere een fijn weekend!

Geplaatst

@ Goofy: Wat fijn dat het je meeviel.. Gelukkig maar!! Op naar de Puregon, hahaha.. Ach ja, met het doel voor ogen is het allemaal zeker te doen vond ik.

@ Pammie: Nee , ik besef het nog helemaal niet. Alleen als ik mijn (.)(.) voel. Sjonge, die heb ik nog nooit zo goed gevoeld als nu zeg!! Lijkt wel een blauwe-plek-gevoel en mijn tepels, auwtzz. Kan door de Utrogestan komen volgens mij.

Ik ben met vlagen een beetje misselijk (lees; weeig gevoel). En verder heb ik helemaal nergens last van. Ja er zijn gisteren twee knopen van mijn broek geknapt toen ik bukte, hahaha.. Nu al? Komt vast nog door de hormonen..:tongueP:

Ik heb soms het idee dat 1 bolletje Utrogestan per keer ook wel genoeg is. Bah, er komt soms lekker een besmeurd bolletje weer in mijn onderbroek terecht. Nou, dat is zeker niet fris!

Ik denk helemaal niets eigenlijk. Voel me absoluut niet zwanger en verwacht er maar niet teveel van.

Prettig weekend allemaal!

Geplaatst

Hoi hoi

@Sanne; wat balen dat je misselijk bent en een vervelend gevoel hebt bij de utrogestan! En dan je (.)(.), ook niet prettig. Ik hoop dat ik net als jij op het wachtbankje terecht kom!!! Sterkte met je kwaaltjes!

@ Sharon; veel plezier met LIZZY!!!!!

Zo, ik ga nu ff shoppen.

Groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden