Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hoi hoi

@Sanne; wat balen dat je misselijk bent en een vervelend gevoel hebt bij de utrogestan! En dan je (.)(.), ook niet prettig. Ik hoop dat ik net als jij op het wachtbankje terecht kom!!! Sterkte met je kwaaltjes!

@ Sharon; veel plezier met LIZZY!!!!!

Zo, ik ga nu ff shoppen.

Groetjes

Het valt mee hoor Goofy.. Ik mag niet klagen.. Ik ben het wachten alleen nu al zat, haha.. Volgende week weer werken, dus dan gaat de tijd wat sneller (hoop ik).

Ik hoop natuurlijk ook voor alle meiden die nu aan het spuiten zijn en die nog gaan spuiten dat jullie op het wachtbankje terechtkomen met een heel mooie embryo/embryo's in jullie buik.

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Pammie: Nee , ik besef het nog helemaal niet. Alleen als ik mijn (.)(.) voel. Sjonge, die heb ik nog nooit zo goed gevoeld als nu zeg!! Lijkt wel een blauwe-plek-gevoel en mijn tepels, auwtzz. Kan door de Utrogestan komen volgens mij.

Ik ben met vlagen een beetje misselijk (lees; weeig gevoel). En verder heb ik helemaal nergens last van. Ja er zijn gisteren twee knopen van mijn broek geknapt toen ik bukte, hahaha.. Nu al? Komt vast nog door de hormonen..:tongueP:

Die Utrogestan bolletjes geven je heel veel zwangerschapsymptomen volgensmij. Dat vertelden ze ook nog op de GA. Máár kan natuurlijk ook iets heel anders betekenen!

Knopen geknapt? hihi. Ik kon toen merken dat ik was aangekomen van de hormonen tijdens m'n iui's. (Vooral buik).

Sharon; Hoe is het met Lizzy?

Hoe vond jij de film "de gelukkige huisvrouw"?

Ik vond het dramatisch,maar ook met goede humor.

Goofy; Lekker dagje geshopt vandaag?

Geplaatst

Ik heb heerlijk geshopt! Heb een harembroek gekocht bij de Kruidvat! Die zitten nml lekker losjes om je buik! (voor als het evt zeer gaat doen van het spuiten en voordat mijn knopen ook gaan schieten, hahahahahahaha)

@ Sanne; ik snap dat je het wachten zat bent, dat lijkt mij ook de moeilijkste tijd! Het is idd beter om afleiding te hebben, maar ja, lekker vrij van het werk is ook HEERLIJK!

Straks mijn 3de spuit. Die van gisteren ging er iets moeizamer in dan de 1ste keer. Mijn huid was wat stugger dan het vorige plekje. Vanavond maar iets harder erin jassen! Vind het nog steeds best eng hoor! Maar dat zal met de keer wel beter gaan.

Hebben jullie trouwens ook een agenda op de digi poli van het UMCN?

Die van mij wijkt wat af van het originele schema. Wel handig om bij benadering te zien wanneer wat gaat plaatsvinden.

Fijne zaterdag avond!!

Geplaatst
Die Utrogestan bolletjes geven je heel veel zwangerschapsymptomen volgensmij. Dat vertelden ze ook nog op de GA. Máár kan natuurlijk ook iets heel anders betekenen!

Knopen geknapt? hihi. Ik kon toen merken dat ik was aangekomen van de hormonen tijdens m'n iui's. (Vooral buik).

Sharon; Hoe is het met Lizzy?

Hoe vond jij de film "de gelukkige huisvrouw"?

Ik vond het dramatisch,maar ook met goede humor.

hey dames nou ze ligt hier lekker in mijn armen echt geweldig zo innieminnie als ze is ze wil wel graag bij je liggen want als ik er op de grond zet begint ze te piepen dat ze bij je wil liggen maar we geven niet toe al moet sander wel de hele tijd zeggen nee laat der staan ze moet het leren haha ze kijkt zo zielig dan he ben benieuwd vanavond de eerste nacht.....

jullie horen het morgen weltrusten

en de film jaaaaa ik vond hem beter dan komt een vrouw bij de dokter en idd dramatische maar ook mooie humor hihi tis wel echt het verhaal van heleen van rooijen he zei is tijdens de film ook weggelopen omdat ze het te confronterend vond je zou het maar krijgen he bah bah

Geplaatst
Hebben jullie trouwens ook een agenda op de digi poli van het UMCN? Die van mij wijkt wat af van het originele schema. Wel handig om bij benadering te zien wanneer wat gaat plaatsvinden.

Fijne zaterdag avond!!

Even een korte reactie; Die agenda moet je zelf kloppend maken.

Je kunt de agenda verwijderen en voor jezelf een nieuwe maken onderaan.

De agenda die er standaard in staat klopt voor niemand.

Fijne moederdag allemaal.

Geplaatst
Even een korte reactie; Die agenda moet je zelf kloppend maken.

Je kunt de agenda verwijderen en voor jezelf een nieuwe maken onderaan.

De agenda die er standaard in staat klopt voor niemand.

Fijne moederdag allemaal.

Bedankt, dat ga ik doen!!

@sharon; heel veel plezier hoor met LIZZY!

Fijne dag.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ja pammie, ik heb ook inderdaad op het moment weinig te vertellen. Ik ben , ik denk net als jij, aan het wachten tot de eerste spuit erin kan. Dat is voor jou vrijdag al he. Voor mij is dat zondag.

sanne, hou je het nog vol met het wachten. dit lijken mij de ergste weken.

Sharon, geniet maar van die kleine pup. Ze zijn groot voor je het weet. Hoe is de eerste nacht gegaan?

Goofy, dat had ik ook ja, de ene spuit gaat er gemakkelijker in dan de andere.Maar het is allemaal voor een goed doel zullen we maar zeggen.

Wij hebben op 18 mei nog een telefonische afspraak gemaakt met dokter Kremer. We hebben nog een aantal vragen over de pesa. Liever hebben wij direct pesa dan eerst een potje inleveren en dan maar afwachten of daar iets goeds bij zit. Hier hebben we zowel bij de iui als bij de vorige icsi een onzeker en rotgevoel aan overgehouden.

Ook willen we er zeker van zijn dat al de eitjes bevrucht gaan worden en niet alleen het aantal wat aan zaad gevonden is en dat was de vorige keer maar eentje. 1 zaadcel en daardoor maar 1 eitje bevrucht terwijl er 12 goede waren. Maar dat was in een ander ziekenhuis, maar wil wel weten hoe Nijmegen hiermee omgaat.

Ik merk wel dat ik er nu weer steeds meer mee bezig ben naarmate de eerste spuit eraan komt en ik erg bang onzeker wordt. Ook op het werk is de werkdruk erg hoog, en dat samen wordt me even wat teveel. Ik ben bang dat ik dit straks niet goed kan combineren. Dat het me echt teveel gaat worden, maar van de baas hoef ik geen medewerking te verwachten. pfoe, fijn als je dit even kwijt kan hier.

Geplaatst

Jessie @ mijn man heeft al pesa gehad. De operatie heeft die laten doen onder narcose hij zag er tegen op maar gelukkig was die snel weer de oude. Kan me voorstellen dat je liever directe pesa wilt.

Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Maar uiteindelijk is alles in te passen. Als je het s'avonds laat doet dan gaat het beter. Zodra ik eindelijk maar beginnen lijkt het mij het handigste. Ja zo lekker dat je het hier kwijt kan. Veel succes en maak je niet te druk het komt wel goed.

Geplaatst

Hier ook weinig te melden..

Voel zo af en toe een ongi-gevoel onderin de buik, maar niet noemenswaardig ofzo. En mijn borsten. Maar dat komt vast allemaal van die bolletjes. Alle verschijnselen die je er van kan krijgen heb ik wel dussss. Je kan er geen touw aan vastknopen.

Het blijft afwachten helaas!

Zit momenteel wel even in een hele negatieve dip en dat is niet leuk. Heb het gevoel dat het niet gelukt is terwijl we nog niets weten.. Ben erg emotioneel zeg maar. Gisteren kon ik als iemand me een vraag stelede al wel direct janken..Niet leuk, maar hoort er misschien ook wel bij.

Geplaatst

Jessie;Inderdaad,vrijdag mag ik beginnen met de deca.

Ik ben er nu zelf ook meer mee bezig nu de datum dichterbij komt,spannend.

Voor jou zondag!

Jammer dat je je zo rot voelt,en dat het met je werk ook niet soepeltje verloopt.

Het angstige gevoel herken ik hoor. Ik heb het weleens,en dan kan ik helemaal niet genieten van bijvoorbeeld het weeknd ofzo.

De andere dagen voel je je weer een stuk zekerder. Ik heb het nu al heel erg op emontioneel vlak,en ik ben nog niet eens begonnen met de hormonen!

Sanne;Die wachtweken is ook niet te doen hoor,eigenlijk is het maar gewoon dom afwachten totdat je kan testen,en in die tussentijd ben je alleen maar het piekeren,en jezelf de vraag stellen; wel of niet?

Onmogelijk om er NIET mee bezig te zijn.!

Nog even,en je bent van de onzekerheid af meid.

Geplaatst

Hallo meiden!

Hier ben ik ook weer!

Vanavond al weer de 5de deca!! Wat gaat het nu ineens rap.

Pammie, wat gaaf dat je ook vrijdag mag beginnen. Joepie!

Jessie en jij zondag, medespuiters, gezellig!

Dat emotionele herken ik heel goed.

Voordat ik moest beginnen was ik al in tranen om niets. Nu gaat het wel.

We zijn heel erg aan het nadenken en praten over 1 of 2 emmy's terugplaatsten. We weten het gewoon niet. Wat is nu wijsheid??? Als we een goede A hebben dan doen we er zoiezo 1. Maar dan, stel dat we alleen B's en/of C's hebben. Doen we er dan ook maar 1 of toch 2. Ik weet het echt niet.

En dan nog de vraag spoedTESE. Mijn partner krabbelt een beetje terug als dat nodig mocht zijn. Hij vindt het toch net te ver gaan.

Hij heeft jaren geen kinderwens gehad. Sinds 2007 is hij gaan twijfelen en in 2008 wilde hij dan toch wel kinderen. Tja, en dan lukt het niet. Wij kennen elkaar al 11 jaar en ik roep al vanaf dag 1 dat ik 2 misschien wel 3 kinderen wil.

Helaas loopt het leven niet altijd zo als je denkt dat het loopt.

Sanne, ja, die wachtweken lijken mij ook heel erg lang en onzeker, maar 1 ding moet je maar voor ogen houden. Er is een TP geweest!!! Je zit in ieder geval op dat wachtbankje. Ik hoop dat ik er op mag komen!!! (met de andere meiden natuurlijk!)

Sterkte met je ongi-gevoel en je (.)(.).

Jessie, dat is idd wel erg onzeker en ik snap dat je het anders wilt dan de vorige keer! Heel goed dat je die afspraak hebt gemaakt voordat jullie starten. Je kan maar beter zekerheid hebben!!

Ook balen voor je dat je op je werk geen medewerking krijgt.

Gelukkig heb ik vakantie rond de echo's, punctie en TP.

Ik heb alleen mij leidinggevende op de hoogte gebracht en 1 collega, verder nog niemand. Dat komt wel als het echt nodig is.

Sharon, hoe gaat het met LIZZY?

Ik heb geen schokkende bijwerkingen van de deca. Heb alleen een beetje last van mijn slijmvlies in mijn mond en een opgezette buik. Ben nu 2 kg aangekomen. PPFFF Niet te hopen dat ik nog meer aankom met de spuiten/ hormonen. Aankomen is niet erg, als het maar van een baby/zwangerschap is. Hahahahahahahahahaha.

Nou meiden, het is weer een flink verhaal geworden.

Tot schrijfs maar weer!

Geplaatst

Goofy; Bij kwaliteit B of C.."adviseren" ze vaak 2 embryo's terug te laten plaatsen. (je moet natuurlijk niks).

Wij gaan dit ook doen.

Last van de je slijmvlies in je mond? Bizar zeg.

Hormonen doen veel met je,eigenlijk is het maar raar spul!

Geplaatst
Jessie @ mijn man heeft al pesa gehad. De operatie heeft die laten doen onder narcose hij zag er tegen op maar gelukkig was die snel weer de oude. Kan me voorstellen dat je liever directe pesa wilt.

Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Maar uiteindelijk is alles in te passen. Als je het s'avonds laat doet dan gaat het beter. Zodra ik eindelijk maar beginnen lijkt het mij het handigste. Ja zo lekker dat je het hier kwijt kan. Veel succes en maak je niet te druk het komt wel goed.

Hoi hoi raba, maar pesa is toch geen operatie, dat is alleen een naald in de bijbal om zaad op te halen. Mesa en tese is wel een operatie. Kon pesa dan ook onder narcose? Het spuiten ga ik denk ik om 22.00u 's'avonds doen, maar ik zal ook weleens op het werk moeten spuiten als ik een late dienst heb.

Geplaatst

Sanne, wat vervelend dat je in een dip zit. Wij denken in ieder geval allemaal aan je. Ik weet dat dit weinig helpt, maar gooi je gevoelens en verhaal maar op deze site. We zijn er voor je.

Pammie, ja dat emotionele gevoel herken ik wel ja, maar dat komt bij mij ook omdat mijn zusje nu met donorzaad bezig is en ze deze week de punctie zal hebben. Ik leef zo erg met haar mee, en het deed mij ook zo'n pijn dat bij haar 3 keer icsi is mislukt dat ik erg bang ben wat het met mij zal doen als het gaat mislukken. Maar we hopen allebei dat we elkaar peettante kunnen maken van ons kleintje straks.

Goofy, dat lijkt me moeilijk als je man zich een beetje terugtrekt van spoedtese.

Jullie moeten goed in gesprek met elkaar gaan denk ik. Mijn man heeft kinderen uit een eerdere relatie. Toen hij mij leerde kennen wilde hij ook geen kinderen meer.

Maar 3 jaar geleden begon hij zich toch te bedenken. Hij gaat er nu gelukkig ook volledig voor. Wij hebben gekozen voor 2 terugplaatsingen, ook bij a kwaliteit. Het is wel een moeilijke keuze ja en de twijfel blijft regelmatig terugkomen. Maar het is ook maar afwachten of er een a bij mag zitten.

Geplaatst

Hallo Goofy,

Ik ben het eens met Jessie dat je met je man moet gaan praten. Wie A zegt moet ook B zeggen. Waarschijnlijk is het hem koud op zijn dak gevallen en moet hij nog even aan het idee wennen dat het nodig zou kunnen zijn. Maar je bent samen het traject ingegaan en je zal het echt samen moeten doen.

Maar wat moet jij allemaal doormaken? De hormonen, de echo's, de punctie, de TP en als het goed is 9 maanden een kind dragen en daarna ook nog baren. Dat is toch heel wat heftiger dan een sneetje met daarna misschien een paar weken last.

Mijn man ondergaat volgende week dinsdag een TESE. Dat is een heel gedoe bij hem omdat hij bloedverdunners slikt die heel moeilijk te stoppen zijn. Hij heeft hierdoor kans op complicaties waar een normaal mens niet op zit te wachten. Hij ziet erg op tegen de pijn. Hij denkt dat hij 3 weken niet kan lopen. (Ik verwacht dat dat wel mee zal vallen) Maar hij doet toch maar wel.

Ik hoop dat je je hierdoor een beetje gesterkt voelt. Denk er nog eens goed over na en praat er dan eens over.

Veel succes,

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Pammie: Bijna beginnen met spuiten..Joeppieieie!!

Jessie: Wel bijzonder dat je zus ook in de MMM zit. Donorzaad, ik vind het knap dat ze die stap ook hebben gezet. Je vertelde al wel eens dat ze daar heel lang over hebben nagedacht of niet. Haar laatste ICSI was al een paar jaar terug toch?

Jij mag ook bijna beginnen met spuiten. Joeppieieieie!!

Goofy: Hoe gaat het met je? Al last van opvliegers? Gaat het spuiten goed?

Paula: Lekker aan het genieten in Italie? Mmm, ben jaloers!!

Sharon: Jij mag al bijna voor de cryo.. Wel fijn dat het dan weer begint hé? Al heb je nu een geweldige afleiding. Wat een schatje is Lizzy zeg!

Nou hier weinig te melden. Wachten wachten en nog eens wachten, pffff. Ben het zóóóó zat. Ik kan er niets aan doen; maar ik heb de hele tijd het gevoel dat het niet gelukt is. En bepaalde momenten ben ik ook wel weer positief. Ik durf niet eerder positief te zijn dan dat ik een positieve test in handen heb. Alles wat ik wel/niet voel kan vanalles betekenen. Misschien zijn het de bolletjes, misschien ben ik wel zwanger, misschien blijven ze allebei zitten, misschien één embryo, pffff.

Geplaatst

Hallo lieve dames!

Wat vind ik het fijn om af en toe even te luchten via het forum.

Jessie en Maureen.

Jullie hebben idd gelijk dat ik met mijn partner moet praten.

Ik heb hem ook het argument aangegeven dat ik de gehele behandeling onderga terwijl er met mij eigenlijk niets aan de hand is. Het enige eigenlijk wat ik heb is een kinderwens. Hij ziet zoiezo heel erg tegen de operatie op. Dit komt omdat hij al meerdere keren in dat gebied is geopereerd. Tevens twijfelt hij omdat TESE nog niet zo lang in NL gedaan wordt.

Hij vindt het al heel wat dat hij ICSI doet. Mocht het bij ons met ICSI niet lukken is het wat hem betreft wel OK. Zonder kinderen is hij ook gelukkig. Niet dat ik nu niet gelukkig ben, hoor, maar ja, een kinderwens heb je of niet. Ik heb het daar wel moeilijk mee. Maar we komen er hoe dan ook wel uit hoor!

Wij praten er nu heel veel over en over het terugplaatsten van 1 of 2 emmy's hebben wij het ook.

Ik zou willen gaan voor 1 A, 1 goede B of 2 mindere B's of 2 C's . Als het zover mag komen natuurlijk. Ik hoop dat we genoeg emmy's krijgen na de punctie en ICSI. Hij wil er zoiezo maar 1, wat de "kwaliteit"ook is. Spannend dus.......

Ik houd veel van mijn partner hoor! Het klinkt wel een beetje of ik hem af loop te kraken, maar we hebben wat kinderwens en behandeling niet helemaal hetzelfde idee, en dat is zo heel erg lastig......

Sanne; OOO, ik vind het ook zo spannend jou wachtweken. Ik volg je hoor en duim me suf! Ik heb geen last van opvliegers. De 6de deca gaat er vanavond in. Het spuiten gaat goed! Ik heb wel het gevoel dat mijn buik een stuk dikker is. Ben ook 2,5 kg aangekomen sinds start. Verder heb ik wat last van mijn mondslijmvlies. (is mijn zwakke plek) en ben ik wat moe. Moet wel zeggen dat het GIGANTISCH druk is op het werk. Ben blij dat ik na volgende week 2 weken vakantie heb.

Had jij trouwens bijwerkingen van de Deca,Puregon en Pregnyl?

Maureen; trouwens heel veel sterkte met jullie TESE behandeling!!

Jessie, jeetje, je zus ook in de MMM. Wat balen voor jullie beide! Wens haar ook maar heel veel succes en sterkte!!

Fijne avond en groetjes

Geplaatst

Hallo Goofy,

Ik hoop voor je dat je partner nog wat bijtrekt. Hij kan misschien wel gelukkig zijn zonder kinderen. Maar als jij daar doodongelijk van wordt is dat ook voor hem niet fijn.

Mijn man zag er ook heel erg tegenop maar heeft zoiets van; ik wil dat we het op zijn minst geprobeerd hebben. Mocht blijken dat er geen zaad is of het uiteindelijk niet lukt. Dan hebben we er alles aan gedaan wat we er aan konden doen.

Ik wens je heel veel sterkte toe.

En bedankt voor je medeleven. Ik sta stijf van de spanning, ik slaap slecht ben de hele dag moe en kan mijn gedachten er niet bijhouden. En dat terwijl het mijn man is die onder het mes gaat. Dat wordt nog wat mochten we echt gaan starten met de ICSI.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Gezamelijke afspraak

- 8 februari Samsam

- 9 februari MamavanTim

- 11 februari Sharon24

- 18 februari Paula

- 9 maart Sanne

- 31 maart Liesbeth

- 6 april Raba

- 15 april Pammie

- 22 april Jessie

Start Decapeptyl

- 4 maart sharon

- 8 maart Samsam

- 17 maart Paula

- 29 maart Sanne

- 18 april Liesbeth

- 14 mei Pammie

- 16 mei Jessie

Start Puregon/Gonal F

- 21 maart Sharon24

- 25 maart Samsam

- 2 april Paula

- 16 april Sanne

- 2 mei Liesbeth

- 28 mei Pammie

- 3 juni Jessie

Eerste fm

- 30 maart Sharon24

- 3 april Samsam

- 10 april Paula

- 25 april Sanne

- 10 mei Liesbeth

- 6 juni Pammie

- 12 juni Jessie

Tweede fm

- 11 april Paula

- 27 april Sanne

- 12 mei Liesbeth

Derde fm

- 29 april Sanne

Punctie

- 30 maart MamavanTim

- 1 april Sharon

- 12 april Samsam

- 13 april Paula

- 1 mei Sanne

Terugplaatsing

- 4 april Sharon TP van 1 A-embryo

- 15 april Samsam

- 16 april Paula 1 A-embryo

- 4 mei Sanne 2 B-embryo's

Testdag

- 17 april Sharon

- 17 april Mama van Tim

- 30 april Samsam

- 1 mei Paula

- 19 mei Sanne

Cryocyclus:

- Sharon 2 A embryo's

Geplaatst

Sanne; Ik vind het zo spannend worden voor jou. Laat staan jezelf!

Kan me voorstellen dat je het wel zat bent hoor.

Goofy;Zo'n TESE behandeling zal niet niks zijn,logisch dat je vriend er de bibbers van krijgt. Maar jullie doen dit samen.

Denk zowiezo dat een man heel anders in het traject staat als de vrouw.

Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn,steun is het belangrijkste,en natuurlijk het praten.

Maureen; Jullie zijn volgende week aan de beurt hé voor de TESE.

Enorm veel succes!

Sharon; Jij zal binnenkort wel de de cryo behandeling krijgen?

Liesbeth; Ik zie dat jij morgen je 2e FM hebt?

Succes meid.

Geplaatst

@ Pammie: ja klopt morgen de 2e en hopelijk laatste FM! Ze zeiden gisteren dat het vrijdag, zaterdag of zondag punctie zou worden, ben erg benieuwd!! Hoop toch eigenlijk al wel vrijdag, maar ja dat hebben we ook niet voor het zeggen! Jij al bijna de eerste decapeptyl spuit zetten, ook spannend he. Vond het best pittig en nog eigenlijk wel, rotte botte naalden en werd er zo mega moe van. Dat gaat nu met de puregon erbij wel wat beter, alleen voel ik nu echt mijn eierstokken wel zitten haha. Laat het maar een goed teken zijn voor veel eitjes en natuurlijk bevruchtingen en uiteindelijk natuurlijk de positieve test en de beeb!

@ goofy: moeilijk hoor als je partner er zo anders over denkt. Maar het is denk ik ook kwestie van aan het idee laten wennen en laten bezinken. Ik en wij riepen tot een jaar geleden ook nog, maar aan ivf beginnen we niet hoor en nu gaan we voor ICSI en dat is ook niet zonder een wenproces gegaan. Ik weet dat tijd je vijand is in dit verhaal omdat je al zolang zwanger wilt worden en het allemaal al veel te lang duurt. Maar dit doe je gewoon niet even tussendoor en ook niet in je eentje. Succes!

@ Maureen, de spanning voor je man is toch begrijpelijk. Sterkte!

@ Sanne, spannend hoor nog een week. Hoop je snel te kunnen volgen!

@ Jessie, dus bij jullie grote kans op een tweeling. Vind ik heel leuk en bijzonder, maar lijkt me ook erg druk. Twijfel zelf ook nog wat we doen met terugplaatsen. Mijn man ziet een tweeling echt niet zitten, ook ivm de complicaties. Ik twijfel nog erg.

@ Sharon: lekker kroelen hoor met Lizzy! Geniet ervan.

Verder weet ik het even niet meer. Vind het allemaal heel spannend en ben erg benieuwd wanneer we de punctie hebben en hoeveel eitjes etc etc. Hoop nu dat het vrijdag gaat worden. Maar we wachten het maar rustig af. Ben na Sanne aan de beurt om op het wachtbankje te klimmen en ik hoop er ook groen af te stappen en niet rood af te vallen. Duimen jullie mee voor me?

Fijne avond en weltrusten vast!

Geplaatst
Hoi hoi raba, maar pesa is toch geen operatie, dat is alleen een naald in de bijbal om zaad op te halen. Mesa en tese is wel een operatie. Kon pesa dan ook onder narcose? Het spuiten ga ik denk ik om 22.00u 's'avonds doen, maar ik zal ook weleens op het werk moeten spuiten als ik een late dienst heb.

De Pesa van mijn man was echt een operatie. Hij kreeg de keus voor een ruggeprik of narcose.

Want tijdens pesa werd er ook een biopsie uit de zaadbal gehaald om te kijken of dat bruikbaar was. Dit word ook wel tese genoemd. Dit is gedaan in het umcu en daar mogen ze de biopsie niet gebruiken die word alleen onderzocht en weggegooid. Hij moest ook een nachtje blijven. En heeft nog een litteken op zijn testikel. En kon amper lopen. Dit heeft 1 week geduurd en daarna moest die nog wel rustig aan doen en kon die ook niet sporten. Maar gelukkig voelt die er nu niks mee van. De hechtingen waren oplosbaar.

Geplaatst

@ Maureen; ik snap dat je stijf van de spanning staat. Het is ook allemaal niet nix! Sterkte meid! Hoop dat je gauw door mag voor de ICSI! Ik blijf je volgen!

@Pammie; het is idd waar dat een man het anders ervaart dan de vrouw, we komen er wel uit! Ben inmiddels de 6de deca rijker!

@Liesbethb; idd waar dat het een wenproces is waar je doorheen moet. Ik denk dat het idd een kwestie is van gewoon ondergaan en niet te veel pushen. Maar wel open en eerlijk met elkaar praten. (al is dat soms lastig als ik een emo-bui heb)

Succes morgen met je FM! Hoop snel op de punctie en TP voor je!

Gezamelijke afspraak

- 8 februari Samsam

- 9 februari MamavanTim

- 11 februari Sharon24

- 18 februari Paula

- 9 maart Sanne

- 31 maart Liesbeth

- 01 april Goofy

- 6 april Raba

- 15 april Pammie

- 22 april Jessie

Start Decapeptyl

- 4 maart sharon

- 8 maart Samsam

- 17 maart Paula

- 29 maart Sanne

- 18 april Liesbeth

- 06 mei Goofy

- 14 mei Pammie

- 16 mei Jessie

Start Puregon/Gonal F

- 21 maart Sharon24

- 25 maart Samsam

- 2 april Paula

- 16 april Sanne

- 2 mei Liesbeth

- 19mei Goofy

- 28 mei Pammie

- 3 juni Jessie

Eerste fm

- 30 maart Sharon24

- 3 april Samsam

- 10 april Paula

- 25 april Sanne

- 10 mei Liesbeth

- 6 juni Pammie

- 12 juni Jessie

Tweede fm

- 11 april Paula

- 27 april Sanne

- 12 mei Liesbeth

Derde fm

- 29 april Sanne

Punctie

- 30 maart MamavanTim

- 1 april Sharon

- 12 april Samsam

- 13 april Paula

- 1 mei Sanne

Terugplaatsing

- 4 april Sharon TP van 1 A-embryo

- 15 april Samsam

- 16 april Paula 1 A-embryo

- 4 mei Sanne 2 B-embryo's

Testdag

- 17 april Sharon

- 17 april Mama van Tim

- 30 april Samsam

- 1 mei Paula

- 19 mei Sanne

Cryocyclus:

- Sharon 2 A embryo's

Ik heb me er ook weer bij gezet!

Weltruste en tot schrijfs maar weer!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden