Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Pammie, valt toch niet mee he dat spuiten. Ik mag morgen en daar zie ik van de ene kant erg tegenop en van de andere kant kijk ik ernaar uit. Maar ook voor ons is het nu begonnen.

De spuit een uur van te voren uit de koelkast halen is al voldoende heb ik gehoord, maar hij mag er ook wel langer uit zijn. Het mag er zelfs wel een hele dag eruit liggen.

appel: welkom welkom Klets maar lekker met ons mee.

Liesbeth, Ik had dat gevoel ook de eerste keer punctie. Maar toch waren de grote toen nog blijven zitten. Dus ik hoop voor je bij jou ook. Ik hoop dat je punctie is meegevallen. Mijn zusje heeft gisteren haar punctie gehad en ze voor haar was het wel pijnlijk. De terugplaatsing voor haar zal ik Genk zijn. Alleen in Genk doen ze terugplaatsingen voor donorbehandelingen.

Goofy, wat vervelend die hoofdpijn. Dat kun je er nu helemaal niet bij hebben.

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Welkom hoor appel!

De punctie was echt heel pijnlijk, hem mijn man denk ik bijna fijn geknepen. Was ook naar van de verdoving, trok helemaal weg, kon ze slecht horen en amper reageren op wat ze vroegen. De gyn gooide ook nog een nat washandje in mijn gezicht omdat ze zag dat t niet goed ging, schrik me rot haha. Maar het was niet voor niets!

Ze hebben 24 eicellen aangeprikt en zag net op de Digipoli dat ze er 19 hebben bevrucht!!! Dus ik vond dat toch wel een heel goed resultaat, dat vonden ze in het ziekenhuis ook wel. Want zowel de Gyn als de laborant waren hier wel opgewonden over. Maar zoals je begrijpt zijn 24 aanprikken wel pijnlijk, nu maar hopen en bidden dat het maar 1 keer hoeft en dat we nu ook snel zwanger worden.

Bedankt voor jullie medeleven!

Geplaatst

Liesbeth: Wat vervelend dat het zo'n pijn heeft gedaan. Maar wel een super score natuurlijk. Daar zitten vast een paar toppers bij. Spannend! Dinsdag de terugplaatsing?

Werd je zo naar van de pijnstilling ja? Bij mij zeiden ze ook dat ik mijn ogen wel dicht mocht doen, nou; die had ik allang dicht. En reageren op wat ze zeiden ging inderdaad bijna niet. Maar daar had ik ook echt geen zin in. Voelde me super loom.

Pammie: Ik haalde de spuit al rond het middaguur eruit en spoot om 20.15 uur. De ene keer was het gevoeliger dan de andere keer. Bij mij werkte het ook goed als ik de schuine kant naar boven gericht had. Dus het puntje van de naald onder. Tja, een pretje is het niet, maar na de spuit dacht ik altijd weer; het viel best mee. Gelukkig valt de Puregon wel mee hé?

Jessie: Succes alvast voor morgen als jij begint met de Deca.. Hoop dat het jou mee gaat vallen.

Appel: Welkom hier!! Wat fijn dat je al een dochtertje hebt mogen krijgen via ICSI. Ik hoop dat er snel een broertje of zusje komt voor haar :).

Wanneer heb jij de GA gehad?

Goofy: Het gaat wel met me. Lief dat je ernaar vraagt. Ik heb wel een paar emotionele dagen moet ik zeggen. Ik jank om het minste of geringste, haha.. Maar goed, zullen de hormonen wel zijn.

Ik voel me absoluut niet zwanger. Ik wil helemaal niet negatief zijn, maar ik zie mezelf echt als de volgende rode op het bankje. Ik heb weinig hoop!! En vaak is mijn intuitie wel goed!! We zullen zien.

Wat ik nog even wil zeggen tegen de dames die de punctie nog gaan krijgen; Bij mij viel het achteraf reuze mee. Dus wees aub niet bang en gestressed als je hoort/leest dat het erg pijnlijk is want het kan ook anders. Serieus, het is natuurlijk geen pretje, maar het kan je ook erg gaan meevallen. Het zal er inderdaad misschien ook mee te maken hebben hoeveel follikels er aangeprikt gaan worden.

Geplaatst

Hey Sanne!

Nog 4 dagen meid, spannend!!!

Ik hoop zo dat je gevoel fout zit!

Wij hebben een prima vakantie gehad, helaas wat slecht weer.

Maar hier was het ook niet echt lekker, heb ik gehoord.

Ik vond de punctie ook meevallen, ondanks de 21 aangeprikte cellen, gelukkig hebben ze alle "echte kleine" eicellen laten zitten. 21 was genoeg zeiden ze en hoe kleiner de eicel, hoe gevoeliger vaak het leegzuigen werd mij verteld.

Met een uurtje is de vloeistof wel op kamertemperatuur, daar gaat het om. En ben je te laat met het er uit halen: lekker even tussen je handen opwarmen.

Xxx

Geplaatst
L

Pammie: Ik haalde de spuit al rond het middaguur eruit en spoot om 20.15 uur. De ene keer was het gevoeliger dan de andere keer. Bij mij werkte het ook goed als ik de schuine kant naar boven gericht had. Dus het puntje van de naald onder. Tja, een pretje is het niet, maar na de spuit dacht ik altijd weer; het viel best mee. Gelukkig valt de Puregon wel mee hé?

Heb de Deca spuit zo rond één uur eruit gehaald.

De Puregon spuit vind ik echt zo anders! (die ben ik dan ook gewend,hij is echt minder pijnlijk.)

De deca spuitjes vind ik vergelijkbaar met de pregnyl.

Ik vind ze echt zeer doen hoor,net de 2e spuit gehad. Geen pretje! bah.

Maar ik hoop zo dat je gevoel FOUT zit! We gaan ontzettend voor je duimen meid.

Ik hoop het zo voor jullie. Knuffel voor jou.

Paula; welcome back in het kikkerlandje. Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad,op het weer na dan.

En met je zwangerschap ook alles goed...super.

Liesbeth; Vervelend die punctie verhalen hoor. Iedereen ervaart het natuurlijk anders,de één heeft er meer last van dan de ander.

Wel een super mooie score hoor,en omdat je zoveel eitjes had,en allemaal geprikt moest worden,kan ik me voorstellen dat dit geen pretje is.

Lekker rusten nu...en hopelijk snel een telefoontje (of digi poli) voor de uitslag!

Appel; Wanneer heb je de gezamenlijke afspraak gehad?

Geplaatst

Hallo,

@ LiesbethB ik kan me voorstellen dat het aanprikken van 24 eicellen geen pretje is geweest, maar 19 bevruchte eicellen is wel een geweldig resultaat. En dan begint het nu wel heel spannend te worden. Straks op het wachtbankje. Ik hoop en bid met je mee dat harde werken niet voor niks is geweest en dat ook jij je zelf groen mag maken hier.

@ Sanne. Wat zul jij gespannen zijn. Over 4 dagen testen heb je de behoefte om eerder te gaan testen? Ik kan me heel goed voorstellen dat je mee gaat in je gevoel dat het niet gelukt, maar volhouden he meissie. Ons lichaam heeft ons allemaal wel eens voor de gek gehouden en misschien jouw intuïtie jou nu wel.

@ Raba Ik heb 6 april ook de GA gevolgt, net als jij zag ik in het lijstje. Ben nu eigenlijk stiekem wel een beetje benieuwd wie jij was van het groepje. Las dat jij voor een tweede keer niet bent ingepland. Dat is behoorlijk balen. Hoop voor je dat je snel mag beginnen.

Succes allemaal en tot schrijfs.

Groetjes, Appel

Geplaatst

Zo nog even een berichtje voor het slapen gaan!

@Liesbethb; wat een goed resultaat!!!! Hoop dat er een boel mooie emmy's ontstaan! Duim nog steeds voor je hoor! Wel heftig , je verhaal over de punctie. Phoehee....En ja, Maxalt is mijn grootste vriend met migraine! Supermiddel! Let er wel goed op dat je het ABSOLUUT niet mag gebruiken met een zwangerschap. Het is heel gevaarlijk voor je baby! Sterkte nog even met het wachten op je verlossend woord over de emmy's en met je TP!!!

@Sanne; Die tranen moet je maar zien als opluchting! Laat ze lekker lopen. Het is wel vervelend voor je dat je er geen goed gevoel over hebt! Ik hoop echt dat je het mis hebt. Ik ken je alleen via het forum (zoals de rest natuurlijk) maar ik gun het jullie allemaal!!! Op naar de testdatum, ik duim voor je!

@Pammie; Ik haal de spuit 1 uur voor het zetten uit de koelkast. Maar haal hem er ook wel eens eerder uit als ik niet zeker weet dat ik op tijd thuis ben. Vandaag heb ik hem om 10.00 uur al uit de koelkast gehaald. Hij mag er max 7 dagen uit liggen. Ging de spuit er vanavond wel goed in? Ik heb nu na 11 x spuiten 1 blauwe plek. Verder moet ik zeggen dat het prikken wel goed gaat. De vloeistof prikt een beetje. Ik heb wel sinds gisteren een zwaar gevoel in mijn onderbuik en heb ook een heftige menstruatie. ik weet niet of dit normaal is, maar dat moet haast wel. Het zijn toch hormonen die je je lijf inspuit! Succes ook hoor met het priken en ik hoop zo dat ze woensdag tegen me zeggen dat de Puregon erbij mag!

@Paula; Welkom terug! En idd, het was hier ook handschoenenweer! Bah, WAAR IS DE ZON??????? Hoe gaat het verders met je?

@ Raba; Hoe gaat het met je? Je bent zo stil op dit forum?

Geplaatst

@ Appel, Ben inderdaad erg blij met het resultaat.was even fout met mijn 19 bevruchte eitjes, ik bedoelde goede eitjes, we weten natuurlijk nog niet hoeveel er bevrucht zijn. Maar het uitgangspunt is super! Staat denk ik morgen pas op de digipoli?

@ Goofy, weet dat het idd heel slecht is, dus gebruik het dan ook niet. Maar anders, iss het ook mijn redmiddel ja.

@Pammie, jij bent na mij de volgende die op mag voor de punctie rtc, maar we liggen wel allemaal redelijk uit elkaar. Spannend he! Vond het spuiten eerst langzaam gaan, maar afgelopen week ging weer lekker snel.

@Sharon, alles goed met Lizzy?

@Sanne, nog geen ongi?Ga je dinsdag testen?

)

@jessie, ze zaten er gelukkig nig zoals je kon lezen ;-)

Voel me nog wel mega opgeblazen, hadden jullie dat ook? Ben zelfs na de punctie toch nog wel paar kilo zwaarder. Vind ik iets minder fijn, maar hoop dat het grootste deel vocht is wat nog wegtrekt.

Heb nu nog wel pijn, maar het is wel te doen. denk morgen maar gewoon weer werken. Zijn julie ook weer aan het werk gegaan na de puntie en na de TP?

Vind het echt fijn dit met elkaar te kunnen delen.

Geplaatst

Nou mijn hoop is nu echt totaal verloren.

Vanmorgen een testje gedaan en wat we al dachten-->NEGATIEF :crybaby2:hamerslag. En we hebben ook geen cryo's, :protest:!!

Getver KL*TE!!!! En ik weet dat ik te vroeg ben, maar er had nu dan echt wel een ministreepje gestaan als ik wel zwanger zou zijn geweest en die stond er ook niet.

Helaas wordt het wachten op een wondertje voor ons deze ronde niet beloond. Ik hoop de volgende ronde op meer geluk!

Ik wens jullie allemaal meer succes!!

Ik blijf natuurlijk gewoon meeschrijven, maar ben nu even totaal niet voor rede vatbaar, waarom waarom waarom nou :confused:???

Geplaatst

Vanmorgen een testje gedaan en wat we al dachten-->NEGATIEF :crybaby2:hamerslag. En we hebben ook geen cryo's, :protest:!!

Getver KL*TE!!!! En ik weet dat ik te vroeg ben, maar er had nu dan echt wel een ministreepje gestaan als ik wel zwanger zou zijn geweest en die stond er ook niet.

Helaas wordt het wachten op een wondertje voor ons deze ronde niet beloond. Ik hoop de volgende ronde op meer geluk!

Ik blijf natuurlijk gewoon meeschrijven, maar ben nu even totaal niet voor rede vatbaar, waarom waarom waarom nou :confused:???

Lieve Sanne;Ik schrik van je berichtje. Het is een beetje "realiteits" gevoel. Bah wat ontzettend naar allemaal.

Ben je niet te vroeg dan? Weet niet hoor,misschien op de echte testdatum nog even testen?.

Ik leef zo met je mee,had jullie dit zo gegund,net als iedereen natuurlijk.

Het leven is zo oneerlijk.!! Heb hier verder geen woorden voor hoor.

Net terug van een kraamvisite. Echt lekker in mijn velletje zit ik niet. Maar dat komt niet daardoor hoor,had het vorige week ook al wel.

Komt misschien nu omdat ik begonnen met de 1e behandeling,en het allemaal zo dichtbij komt,dat ik heel bang ben.

Heb ook constant een nerveus gevoel...En dan zit je met zo'n kindje op je arm,en dan denk je maar één ding.. (Dat hoef ik jullie niet uit te leggen).

Sanne,sterkte meis,met alles.

Denk aan je.

Goofy; de spuit van gisteravond ging er weer niet goed in.

Het doet me gewoon zeer. Echt vreselijk vind ik het!

En de hoofdpijn begint ook toe te slaan.

Geplaatst

@ Liesbeth. Vervelend dat opgeblazen gevoel. Je had veel eicellen hebben ze je in het ziekenhuis nog iets gezegd over overstimulatie. Het lijkt mij verstandig dat je veel water drinkt en rustig aan doet. Lees anders even in het voorlichtingsboekje waar je op moet letten bij overstimulatie. Kan nooit kwijt even goed op je lichaam letten. Bij mijn vorige behandeling ben ik zelf niet direct aan het werk gegaan. Heb bijna een week vrij gehad. Hoefde niet van de dokter hoor, maar vond dat zelf een prettig idee. Geen extra stress van het werk erbij en gewoon rustig aan doen, maar volgens mij is er geen wetenschappelijk bewijs dat dit een innestelling bevorderd.

@ Sanne; je intuïtie had dus toch gelijk? Ik wil je geen valse hoop geven, maar als je niet ongesteld bent geworden, dan toch nogmaals testen op de echte testdag. Maar voor nu heel veel troost gewenst. Huil zoveel als nodig is, zodat je (wanneer jullie daar aan toe zijn) weer opnieuw kunnen beginnen. Jammer dat er geen cryos zijn en dat het hele circus weer opnieuw moet worden gestart. Ik kan me goed voorstellen dat jullie hier helemaal kapot van zijn.

Geplaatst
Nou mijn hoop is nu echt totaal verloren. Vanmorgen een testje gedaan en wat we al dachten-->NEGATIEF :crybaby2:hamerslag. En we hebben ook geen cryo's, :protest:!! Getver KL*TE!!!! En ik weet dat ik te vroeg ben, maar er had nu dan echt wel een ministreepje gestaan als ik wel zwanger zou zijn geweest en die stond er ook niet. Helaas wordt het wachten op een wondertje voor ons deze ronde niet beloond. Ik hoop de volgende ronde op meer geluk! Ik wens jullie allemaal meer succes!! Ik blijf natuurlijk gewoon meeschrijven, maar ben nu even totaal niet voor rede vatbaar, waarom waarom waarom nou :confused:???

Jeetje meissie, wat een teleurstelling vandaag! Waarom dacht je het al dat ie negatief zou zijn? Ik kan me voorstellen dat het extra zwaar is omdat je geen cryo's hebt en dan alles weer van voor af aan moet gaan doen.

Hoe lang heb je gewacht met aflezen?

EN NATUURLIJK BEN JE NIET VOOR REDE VATBAAR!!!

Heel veel liefs!

Geplaatst

Voel me nog wel mega opgeblazen, hadden jullie dat ook? Ben zelfs na de punctie toch nog wel paar kilo zwaarder. Vind ik iets minder fijn, maar hoop dat het grootste deel vocht is wat nog wegtrekt.

Heb nu nog wel pijn, maar het is wel te doen. denk morgen maar gewoon weer werken. Zijn julie ook weer aan het werk gegaan na de puntie en na de TP?

Ik ben na de punctie toch zeker 8 dagen opgezwollen geweest. Je doet er verstandig aan om goed af te wegen of je kan werken en idd veel te drinken en je rust pakken. Je kan idd nu ook nog overstimulatie ontwikkelen en dat pak je aan door rust en drinken.

LUISTEREN NAAR JE LICHAAM DUS!

Xxx

Geplaatst

@ Sanne, he balen zeg! Had het je zo gegund!!!!!

@ Pammie, dat nerveuze gevoel ken ik inderdaad ook. M'n maag/ buik maakte steeds sprongetjes. En dat spuiten vond ik gewoon zwaar sh.t

Die naald is zooo ontzettend bot en die zooi prikt en je moet er steeds aan denken. En nu heb ik dat weer met die bolletjes. Maar vooruit, kop op meid, als je straks zwnager bent, dan is het het allemaal waard geweest toch?

@ Paula en Appel, bedacht me idd zelf ook wel dat het nog wel even kon duren dat het allemaal weer een beetje rustig was daarbinnen. Rust pakken is nogal moeilijk omdat we zo druk zijn op het werk. Drinken doe ik wel mijn best en verder paracetamol tegen de pijn. Zal morgen toch echt weer aan de bak moeten. Ben al zoveel afwezig geweest door de echo's en nu dinsdag als het goed is voor de TP. Dus voel me al schuldig...

Zag net op de Digipoli dat ze er toch echt 19 eicellen hebben geinsemineerd. ben zo benieuwd naar de deling!

Fijne zondag nog verder!

Geplaatst

Ja dat begrijp ik, had ik ook last van. Ik heb na de punctie 1 dag rust gehouden en daarna 1,5 dag gewerkt en toen was de TP al. Deze was op vrijdag en aangezien ik op maandag altijd vrij ben heb ik toen 3 dagen echt bijna niks gedaan.

3 dagen na de TP was mijn buik op zn dikst en vanaf toen is het langzaam gaan afnemen.

Succes!

Geplaatst

@ Paula, Hoe laat is de TP ongeveer? Is dat altijd op hetzelfde tijdstip ongeveer? Dus er staat me nog een veel opgezwollere buik te wachten, help!

Haha, voel me nu al zo'n ballon.

Geplaatst

Wij hadden de TP als 2e van de middag, om 12.15.

Dus ik denk dat je moet rekenen op vroeg in de middag?

Geplaatst

@Sanne; Jeetje meid, wat erg. KL*** man. Ik weet even niets te schrijven. Ik hoop echt dat de test fout is, zeker ook omdat je nog niet ongesteld bent geworden. Doe je nog een test op je eigenlijke testdatum? Meid, heel, heel, heel veel sterkte en ik denk aan je!

@Liesbethb; En heb je al op de digipoli gezien hoevel Emmy's er zijn ontstaan? Hoe laat wordt je gebeld over de tijd van de TP? Sterkte met je opgeblazen gevoel en het wachten. Ik heb als het goed loopt met de prikken /FM's /punctie ongeveer nog 6 dagen vrij van mijn werk. Dat lijkt me wel lekker. Ik denk dat ik trouwens de 1ste ben met de punctie. Pammie is 9 dagen later met de Deca begonnen dan ik.

@Pammie; Balen joh dat die spuiten niet lekker gaan. En ja, die hoofdpijn is niet fijn. Sterkte! Voel jij al wat in je buik? Ik heb echt een pens van een buik. Vooral aan de rechter kant. Er zit gewoon een bobbel op mijn buik. Ben ook nog nooit zo hevig ongi geweest. Het zal er wel bij horen. Heel veel succes met de prikken. Je kan het!!! Houd het doel voor ogen, ook al doen ze zeer en is het niet prettig! Sterkte.

Geplaatst

@ goofy, sorry heb ik niet goed in de lijst gekeken. Denk dat we pas morgen kunnen zien hoeveel Emmy's er zijn en dan bellen ze 's middags over de TP.

@ Paula, oke duidelijk, had jij er last van of voelde je er amper iets van?

Geplaatst
Lieve Sanne;Ik schrik van je berichtje. Het is een beetje "realiteits" gevoel. Bah wat ontzettend naar allemaal. Ben je niet te vroeg dan? Weet niet hoor,misschien op de echte testdatum nog even testen?. Ik leef zo met je mee,had jullie dit zo gegund,net als iedereen natuurlijk. Het leven is zo oneerlijk.!! Heb hier verder geen woorden voor hoor.

Net terug van een kraamvisite. Echt lekker in mijn velletje zit ik niet. Maar dat komt niet daardoor hoor,had het vorige week ook al wel. Komt misschien nu omdat ik begonnen met de 1e behandeling,en het allemaal zo dichtbij komt,dat ik heel bang ben. Heb ook constant een nerveus gevoel...En dan zit je met zo'n kindje op je arm,en dan denk je maar één ding.. (Dat hoef ik jullie niet uit te leggen).

Sanne,sterkte meis,met alles. Denk aan je.

Goofy; de spuit van gisteravond ging er weer niet goed in. Het doet me gewoon zeer. Echt vreselijk vind ik het! En de hoofdpijn begint ook toe te slaan.

Ik lees je berichtje nu pas, had er overheen gekeken.

Lekker aardig van me.

Hoe komt het dat je spuiten niet goed gaan dan?

Hoever ben je nu? Ik ben het even kwijt (door de vakantie denk ik).

Inmiddels heb ik nog even je handtekening gelezen, maar NATUURLIJK je bent tijdens mn vakantie (lees eergister) begonnen! Oh meissie ik hoop dat je snel het ritme te pakken krijgt, je moet er nog zoveel. Doe je hetzelf of laat je het doen? Pak een plooi beet op je buik of been en knijp hier lekker flink in, dat geeft afleiding. In ieder geval: spuitje snel er in "gooien" en dan heel langzaam inspuiten. Zorg ervoor dat de vloeistof op kamertemperatuur is. Maar dit weet je vast allemaal al wel...

En dan zo'n frummel in je armen en maar hopen dat het ooit zo ver komt dat je zelf een frummel in je armen mag hebben en iedereen bij jou op kraamvisite komt...

Heel veel liefs en knuffels!

Geplaatst
@ goofy, sorry heb ik niet goed in de lijst gekeken. Denk dat we pas morgen kunnen zien hoeveel Emmy's er zijn en dan bellen ze 's middags over de TP.

Geen probleem en ik duim voor je! Spannend hoor! Ik houd de site in de gaten.......

Fijne dag allemaal.

Sanne een digi-knufff en nogmaals sterkte hoor!

Geplaatst

@ Liesbethb

Ik had alleen maar last van die verschrikkelijke volle blaas van me!

Daardoor was ik zo gefocusd op "NIET PLASSEN", dat de rest langs me heen is gegaan. Ik was op een gegeven moment er bijna van overtuigd dat ik recht in het gezicht van de arts zou gaan plassen... Dus niet te veel drinken hoor!!!

Geplaatst

He sanne, Je zult nu inderdaad ook echt een kl. dag hebben. Ik wil je ook geen valse hoop geven, maar een collega van mij had ook te vroeg getest en toen was de test negatief. Een paar dagen later was die toch positief en was ze kotsmisselijk op haar bruiloft. Maar ik kan me voorstellen dat je er nu niet meer in gelooft. Ik leef in ieder geval erg met je mee.

Pammie: probeer inderdaad goed een plooi te pakken en steek de spuit er snel in. Als een soort van dartpijltje. Ik mag vanavond gaan beginnen.

Liesbeth, 19 geimsemineerd is als erg goed. Nu maar hopen dat het allemaal emmy's worden.

Als ik straks de punctie of terugplaatsing heb kan ik ook geen vrij nemen erna.

Mijn manager werkt niet erg mee. Ook als ik me ziek meld wordt ik maar voor 50 % ziek gemeld. per dag zijn dan 4 uur ziekteuren, en 4 uren moet ik zelf inleveren.

En op het werk is het nu enorm stressen, want ze is binnen het team aan het reorganiseren en daarbij vraagt ze van ons erg veel. Meer dan ik klaar kan krijgen. Laat staan als ik straks hier allemaal mee bezig ben. Dan kan ik me nog minder concentreren.

Geplaatst

Hoi Jessie,

Ik heb de dag na de punctie bewust vrij genomen. Ziek melden was ook voor mij niet echt een optie, maar de rust heb je wel nodig hoor de dag erna. Althans, ik wel.

Succes straks!

Xxx

Geplaatst

hey meis heb je al gesproken via hyves lees nu net pas op het forum en wat ik al zei waarom komt goed ik ben er ook overheen gekomen flink huilen en leuke dingen doen afleiding zoeken hielp bij mij echt wij worden mama weet het zeker dikke knuffel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden