Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik ben weer terug van vakantie. We hebben wel een leuke vakantie gehad, maar ik merk dat ik niet echt lekker in mijn vel zit en dit afreageer op anderen. Dit vind ik zo erg, want ik zou nu op mijn gelukkkigst moeten zijn. Ik denk dat het alle spanningen zijn van de afgelopen jaren of zo.

Verder gaat alles wel goed met mij.

Margot: Jeetje zeg geweldig 1 A tjes.

Ik heb verder nog niet echt bjigelezen dus als ik dat gedaan heb zal ik ook meer op jullie kunnnen reageren.

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ach Jessie, dat hoort bij de hormonen.. tuurlijk is het allemaal heel spannend en wil je de 12 weken grens graag voorbij, maar je bent al een heel eind. Ik denk dat het voor iedereen moeilijk is om gelijk enorm blij en ontspannen te zijn.. We hebben allemaal al zo'n traject achter de rug met vooral veel teleurstellingen.

Maar ik hoop voor je dat je snel de ontspanning en het genieten mag gaan vinden en dat je verder een superzwangerschap mag hebben..

Liefs Margot

Geplaatst

hier is de mevrouw van moeders voor moeders net geweest.

Ik heb nu 3 flinke flessen hier in de gang staan dus kan volop aan de plas.

De test was weer dik positief. Is altijd even leuk om te zien. Ook kreeg ik een leuke armband erbij.

Nu maar even door het huis heen want dat is wel even nodig. Net de tuin even geveegd en geschoefeld en de plantjes water gegeven.

Nu nog de badkamer even doen en even beneden stofzuigen en stofvegen. Dweilen mag mijn man vanavond doen.

En dan morgen weer gaan werken. Ik zie er wel heel erg tegenop. Ik heb zoveel late diensten aankomende weken dat is op het moment echt niet prettig. Maar ja, ik ga ook nog niet zeuren bij mijn manager aangezien ik verder geen lichamelijke klachten heb.

Het is alleen zo dat de avonddienst een stuk zwaarder en drukker is dan de ochtendienst omdat alle clienten dan weer in huis zijn.

Margot: ik denk dat je gelijk hebt en dat dit ook een deel door de hormonen komt. Het is ook allemaal niet niks. Maar ik voel me dan ook zo rot tegenover de mensen waarbij de wens nog niet in vervulling is gegaan. Ik hoop zo dat iedereen hier lekker zwanger zal gaan worden. !!!!!!

Geplaatst

Margot, wat goed 2 A-tjes! Moet toch goedkomen!!!

Jessie, goed dat je MVM doet.. bij mij komen ze deze week als het goed is!!!

Geplaatst

Ik zou morgen avond met de puregon door moeten, maar tot op heden nog geen menstruatie. Balen dus. Iemand dit al eerder gehad? Mocht je dan wel beginnen met stimuleren, of moest je eerst voor een echo?

Margot, wat een goed nieuws!

Geplaatst

Nee fren, je mag niet met puregon beginnen als je nog niet ongesteld bent geworden. Ik zou bellen, maar dat heb je vast al gedaan. Irritant als je lichaam gewoon niet even meewerkt hè?

Geplaatst

Fren ik hoop dat de ongi zich inmiddels heeft aangemeld.

Jessie heerlijk voor jullie dat de test zo positief is en dat jullie een heerlijke vakantie heb gehad

Geplaatst

EmvElin, wat ontzettend K** Sterkte met verwerken...

@all, ik moet morgen voor echo komen. Nog steeds niet ongesteld, dus dat wordt een retourtje Amsterdam-Nijmegen morgen...

Geplaatst

EmvElin: Wat jammer. Sterkte meid. Knuffel je kleine meisje maar even lekker, dat neemt vast een stukje teleurstelling weg.

Fren: Balen zo'n extra ritje en vooral omdat je nu ook nog niet verder kan. Hopelijk morgen een bevredigend antwoord. Ben je wel vaker later met je ongi of is dit nieuw?

Raba: begint het al te kriebelen, wanneer begin je precies met de deca?

Ik heb zondag de laatste pil van de stip geslikt ik wacht dus ook op mijn ongi en dan kan ik me aanmelden en hopelijk ook beginnen. Lekker tegenstrijdig hier trouwens die één wil ongi worden en wordt het niet en de ander wil het graag niet worden en daar breekt het die nacht door.

Geplaatst

Hier gaat alles goed hoor... Ben fijn mijn bolletjes aan het "innemen" en ben druk om me aan alle adviezen te houden die ik op het forum lees, alles voor een goede innesteling.. geen kiwi en geen sinaasappel, wel visolie en granaatappelsap (echt niet lekker) maar de tarwekiemolie heb ik nog niet kunnen vinden.. Nou ja dan maar zonder.. "s avonds een warm pittenzakje en luisteren naar aff.. nog wat teksten

@Emvelin, wat een rotbericht.. heel veel sterkte

@fren, ben benieuwd waarom je dan geen ongi krijgt, hebben ze nog iets over een mogelijke oorzaak gezegd..

@appel.. kan me zo voorstellen dat je er nu helemaal klaar voor bent.. laat maar komen

Liefs

Geplaatst

@ Margot; zie dat je op zoek bent naar tarwekiemolie dat verkopen ze bij de super. Weet het toevallig omdat ik dat aan mijn honden geef hahaha. Veel succes met de wachtweken en inderdaad granaatappels niet lekker maar zeker wel goed voor innesteling zie mijn onderschrift :D

Dikke knuf,

Nathalie

Geplaatst

Tarwekiemolie ook bij het kruidvat verkrijgbaar. Ik slik het al een tijd, samen met foliumzuur en gezond zwanger tabletten. Dan krijg ik volgens mij alles wel binnen. Tarwijken Is ook om bms mooi dik te krijgen voor de terugplaatsing. Granaatappel wist ik niet. Moet het de vrucht zijn, of kun je ook sap drinken?

Geplaatst

@ Fren; maakt niet uit mag granaatappelsap zijn of de vrucht zelf ik heb het beide gedaan en moet zeggen dat de vrucht lekkerder is die heb je namelijk in de zure en de zoete variant dus dan weet je het wel hahaha. En voor wat betreft die tarwekiemolie, denk dat je liever capsule inneemt dan vloeibaar en vloeibaar is het gene wat ze bij de super verkopen en de capsules bij het kruidvat. Dames zoveel succes gewenst voor jullie die weer bezig zijn of gaan beginnen. Blijft een spannende en slopende periode. Toi toi toi.

Dikke knuffel,

Nathalie

Geplaatst

Lieve meiden,

EmvElin, wat ontzettend rot,balen om te lezen zeg! gaat het een beetje met je?

Voor de rest zie ik dat iedereen "lekker" druk bezig is met hun behandeling iedereen succes!

En Fren ben je al wat wijzer na vandaag?

Margot gaat alles nog goed?

Hier zijn de zenuwen af en toe bijna niet te houden, het is bijna vrijdag! zo spannend!! weet echt niet wat ik denken moet...

Dikke kus en liefs Loez

Xx

Geplaatst

@ Fren TWINTIG... Dat zou mooi zijn! Nou fijn dat er verder niks geks is, behalve een lichaam dat gewoon niet doet wat het zou moeten doen, hihi!

@loezie, mag je vrijdag al testen? Oe, spannend zeker nu? Hoe voel je je verder? Last van het een of ander? Dan is het vandaag twee weken na de punctie toch? Of nee zelfs al een dag erna.. Oh ik hoop het zo voor je, zou geweldig zijn.. Ik voelde in het begin niks hoor van het zwanger zijn, behalve pijnlijke borsten, maar die heb ik ook als ik ongi word dus dat zegt me niks..

Hier alles zijn gangetje.. Morgen maar eens op naar de kruidvat.. Ik vind de granaatappelpitjes wel heel lekker, maar die zijn niet elke dag te koop bij de appie, dus trouw elke dag een glas bitter sap.

Vandaag maar eens even enorm geshopt, door al die behandelingen toch best gegroeid en kan de zomerbroeken van vorig jaar echt niet meer aan.. Maar maat 42 vind ik echt de limit.. Ik ga geen 44 kopen, ik weiger.. en anders knip ik de label eruit, hihi.

Geplaatst

Haha, ja, m'n vriend enik vonden het wel een normaal aantal, vorige keer had ik 26 blaasjes en daaruit 19 eicellen...

Ben dus wel gewend aan zulke aantallen...

Geplaatst

Yes fren 20 is echt veel.

Loezie wat een spanning ik hoop zo dat je positief test.

margot hier het zelfde probleem ondanks dat we een pauze hebben gehad nog te veel kilo's. móet ook maar snel shoppen voor zomerbroeken. ik heb nu ook 42 had38/40. goed idee ik knip ook de label eruit als ik. de 44 bereik hihi maar ik hoop dat het niet zo ver komt

Esther hoe voel je , je nu.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden