Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Margot, dat is balen zeg dat je rug nog steeds zo'n zeer doet. Hoop echt dat het gauw beter wordt! Goed dat je thuis blijft van je werk! Eerst jij en dan pas de rest! Pas goed op jezelf!!

Ik heb mijn 1ste fm pas op de 11de dag. Ik vind dat laat maar ik had diezelfde gedachten als jij. Ze zullen het wel 3 keer checken voor ze de afspraken opsturen. Vorige keer had ik na 16 dagen de punctie, ben benieuwd hoe dat nu gaat!

Succes morgen met de Puregon en nogmaals sterkte met de rug!!!

Hoe is het met de andere meiden?

Hier een heerlijk weekend gehad.

Morgen weer aan de slag en op naar een heerlijk lang paasweekend!!!

Weltruste.

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee ladies,

Vol aan het spuiten zie ik.

Margot: ik moest de eerste keer ook langer deca spuiten als de tweede keer. Dit gebeurd i.v.m. planning zodat je toch nog mee kan in deze ronde. Dus het is even irritant met spuiten, maar toch beter als nog een maand wachten.

Veel sterkte ook met je spit.

Go for it gilrz!

Geplaatst

Ik dacht al zoiets.. Het heeft vast met de planning te maken.. De eerste keer had ik na de 1e fm gelijk de punctie en de tweede keer moest ik nog twee dagen doorspuiten. Wel grappig van thuiszitten is dat ik nu naar prof. Kremer zit te kijken op de televisie. Hij heeft bij mij de eerste punctie gedaan, kan hij heel goed!

Nou ik ga even een blokje om..

Geplaatst

Goed hoor Jessie. Tuurlijk is het spannend, maar we gaan van het positieve uit toch? Je bent precies twee maanden na mij uitgerekend zie ik. Ook de 16e.

Liefs Dorien

Geplaatst

@ Jessie, super meid! :icon_flower:

@ Margot, Dr Kremer zie je nu idd wel veel op de tv. Aardige man. Hij heeft ons opgebeld na de mislukte poging. Ongeveer 3 dagen daarna wilde hij toch even weten hoe het met ons ging. Ik had hem nog nooit gehoord of gezien. Ik vond dat zo waardevol en begripvol. Zoiezo vind ik ze allemaal erg aardig!

Hoe gaat het met je spit? Nog net zo erg? Sterkte hoor meis!

Vanavond gaat de 1ste Puregon er weer in bij jou! Dan gaat het echte werk beginnen!

@ Doortje, hoe gaat het met jou? Alweer 14 weken en een dag, super hoor!

Fijne avond en groetjes!

Geplaatst

Jessie,super! Je hebt een ticker geplaatst. Groot gelijk meid.

Dr Kremer heeft bij mij de follikelmeting gedaan. Heb 'm maar één keer gezien/meegemaakt,maar ik vond het gelijk een hele aardige man. De punctie heeft dr Smeenk gedaan. Ook een fijne (maar vooral rustige!) man.

Geplaatst

Wat is die puregonspuit toch een verademing bij de decapeptyl. Ik zet die naald op mijn pensje en hij zakt er vanzelf in.. Dat in tegenstelling tot de deca, waar ik heel hard moet duwen.. Ja het echte werk gaat nu weer beginnen, maar ik heb er zin aan, hoop wel dat mijn rug tegen die tijd over is want ik zie me al liggen in de punctiestoel.. Nee het gaat nog steeds niet zoals het moet.. ik had gisteravond even goede hoop, maar helaas.. Dit zitten achter de computer is ook funest.. Zo maar weer een blokje om..

Ik heb morgen de eerste dag van mijn nieuwe opleiding.. van 2 tot 8 zitten op een stoel, ....

Jessie, ik vind die ticker super! het gaat helemaal goedkomen.. 16 december, fijn tussen alle feestdagen door! hihi

Liefs Margot

Geplaatst

Jessie heb jij al kwaaltjes?

Ik voel me vanaf gister erg beroerd sochtends, moest afgelopen vrijdag ook spugen...

Maar mag niet klagen natuurlijk...

Moet alleen oppassen dat het op het werk niet opvalt dat ik geen koffie meer drink en mn brood niet weg krijg!

Geplaatst

Nee ik heb eigenlijk nog geen kwaaltjes. Ik heb alleen grotere en gespannen borsten.

Ik heb wel een paar echte huildagen gehad, maar dat was door de angst dat het ook fout kan gaan.

Op mijn werk weet iedereen het. Dit omdat ze een aantal diensten voor mij moesten opvangen tijdens de behandeling.

Wanneer heb jij de echo? Ben jij ook zo bang dat het fout kan gaan?

Geplaatst

jessie, die huildagen klinken heel bekend. Had ik ook in het begin hoor. Fijn dat je verder, behalve je borsten, nog nergens last van hebt. Houden zo!

Begrijpelijk dat iedereen het op je werk al weet. Ik heb het ook gedeeld met collega's omdat er werk opgevangen moest worden tijdens mijn behandeling.

Lara, vervelend dat je 's ochtends zo misselijk bent. Het hielp mij heel goed om voor het op staan een soepstengel te eten (of 2). Dan ging het allemaal wat gemakkelijker. Ook at ik meer fruit ipv brood en af en toe een opkikkertje (bouillon). Zorg dat je kleine beetjes eet gedurende de dag.

En wat betreft die koffie: lust je dat niet meer of wil je het niet meer drinken nu. Ik drink nog 1 of 2 kopjes per dag en dat kan geen kwaad volgens het voedingscentrum. Ik doe er nu alleen wel melk in (gewone melk) omdat ik het anders niet lekker vind

Geplaatst

@ Margot, ben benieuwd wat de Puregon gaat doen. Vanavond hier weer de 1ste! Spannend hé?

Hoe is het op je curcusdag gegaan en zo lang op de stoel? Ik hoop dat je echte gauw een betere rug hebt anders wordt het een ramp voor je op de puctiestoel! Sterkte meis!

Geplaatst

Hallo meiden!

Ik heb zo een beetje jullie berichtjes aan elkaar gelezen en O wat klinkt het allemaal bekend!

Als jullie het goed vinden zou ik graag met jullie mee willen praten Want als er iemand is die weet hoe ik me zo'n beetje moet voelen dan zijn jullie het!

Wij zijn bezig aan onze eerste icsi poging, Het ging de hele tijd goed maar begin nu zo langzamerhand toch wel weer een beetje zenuwachtig te worden a.s zaterdag de eerste echo jullie noemen dat geloof ik fm??

Geplaatst

Hee loezie, wat leuk dat je er ook bent.. Aan al die afkortingen ben je snel gewend hoor.. Ik voel me na twee icsi avonturen al een expert op ivf gebied.. Zeker in de "normale" wereld, want daar weten mensen eigenlijk heel weinig van het bevruchtingsverhaal..

Spannend hoor de eerste fm.. natuurlijk horen daar de zenuwen wel een beetje bij.. Het is toch ook spannend om te zien wat de medicijnen nu eigenlijk gedaan hebben..

@Goofy.. joehoe de eerste spuit puregon.. Ik voel me veel beter dan de vorige keer toen ik aan het spuiten was (behalve mijn rug dan..) Ik ben niet doodmoe en blaas ook niet enorm op.. dus hier positiviteit!

Geplaatst

Hej Margot, dank je wel voor het welkom heten! Nou net wat je zegt in de "Normale" wereld weet echt niemand wat je nou echt bedoeld en meemaakt ze denken algauw dat je een beetje hormonen moet spuiten en dat je dan wel even zwanger zult worden, nou nee dus... er komt wel ff nog wat meer bij kijken, nou moet ik wel zeggen dat ik me opzicht wel gewoon goed voel op een beurze buik moeheid en wat emotionelere buien na dan..hihi

Jij loopt inderdaad al even mee in het icsi verhaal lees ik nu onderaan bij je! pff dat is allemmaal niet niks zeg en nu dan ook nog je rug erbij ik vindt het heel knap van je dat je zo positief bent! ik heb zelf ook 2 keer flinke spit gehad dus weet wel n beetje hoe vervelend dat is,

Ja ben ook zo benieuwd wat de medicijnen gedaan hebben ik hoop genoeg!!, ook omdat ik maar tot volgende week woensdag spuiten heb.. weet jij of iemand anders hoe dat dan gaat als je niet genoeg spuiten hebt? of heeft dat dan weer te maken met je punctie?

Succes allemaal!!

Geplaatst

Loezie welkom. Ze schrijven een recept voor maar een aantal spuiten. Als je je fm hebt gehad en het blijkt dat je meer moet spuiten dan krijg je een nieuw recept voor nog wat extra. Ik moest tijdens de eerste en tweede icsi langer doorspuiten dan gebruikelijk en kreeg gewoon steeds een nieuw recept. Tip, als je het recept krijgt gan dan naar de apotheek van het ziekenhuis. Die hebben alles op voorraad liggen. Ik heb ooit eens gehad dat mijn eigen apotheek het niet had en ik het dezelfde dag nog nodig had en moest weer naar Nijmegen rijden en dat is van mij uit ver. de derde en vierde icsi heb ik iets minder lang hoeven te spuiten omdat ik een hogere dosering kreeg, maar ook toen heb ik spuiten bij moeten halen. Spannnend allemaal zeg. Heel veel succes.

Margot:ik heb ook een poging gehad toen ik een hernia had. Dat was een IUI poging. Vreselijk. Ik kreeg mijn benen bijna niet omhoog. Dus bijna huilend toch gedaan, en dat deed pijn. Dus ik wens je heel veel succes en hoop dat het snel beter zal gaan met je rug. Veel succes met de puregon vandaag. Ik hoop op veel en mooie eitjes.

Geplaatst

@ Jessie, kop op meid, dat zie je ook bij veel meiden staan die zwanger zijn. Laat het koppie niet hangen hoor!!!

@ Loezie, welkom hier, fijn om nog een "spuiter" in ons midden te hebben. Je loopt iets voor op ons! Margot moet 27 april voor een fm=follikelmeting (echo) en ik moet op 30.04. Heel veel succes en vraag maar raak hoor! Op het forum kan je trouwens ook heel veel van je vragen vinden! Ik heb er in het begin heel veel aan gehad. Logisch ook dat je zenuwachtig bent. Ben ik ook hoor! Succes!!!!

@ Margot, Yes, hier is de eerste ook weer een feit. Fijn dat jij je zo goed voel. Ik voel me juist minder dan de vorige keer. Heb veel meer last van vocht en opvliegers. Ben ook wat duizelig, maar daar heb ik vaker last van (migraine).

Maar goed, mij hoor je nog steeds niet klagen hoor en als ik het niet meer trek met de bijwerkingen bel ik naar het ziekenhuis!

Morgen lekker vrij! Nu ga ik mijn mandje in!

Meiden, weltruste!!

Geplaatst

Hey meiden ik breek hier eventjes in:

@ Jessie; ik snap dat je heel onzeker bent en dat ongi gevoel wat je nu hebt kan ook op een heel goed teken duiden. Ik heb dit ook gehad en ik heb zelfs 2x best hevig gebloed. En ik hoorde juist dat als je een ongi gevoel hebt dat je lichaam heel hard aan het werk is ter voorbereiding van de kleine spruit. Probeer het positief te bekijken dat geeft jou meer rust en is ook beter voor de kleine (hmmm zegt iemand die dit dus niet kon hahaha). Kom op meis niet je hoofd laten hangen het komt helemaal goed blijf vertrouwen houden.

Dikke kus,

Nathalie

Geplaatst

Jessie meid ik snap je onzeker maar al te goed.:CYBER_HUGS:Maar probeer positief te denken het komt goed.

Loezie@ welkom hier de meest van dit forum zijn inmiddels doorgewinterde spuiters. Dus als je vragen heb over het icsi traject stel ze gerust. Ik heb ook een forum waarin ik onze behandelingen heb gezet.

Margot@ wat vreselijk lijkt het mij om zo'n veel pijn te hebben. Veel sterkte.

Goofy@ zo lief hoe je altijd aan anderen denkt. Veel succes.:alright:Dit keer gaat het lukken. Ik duim voor je.

Met mij gaat het goed ben erg blij als het tien dagen verder is of 17 dagen verder dan kunnen we hopelijk ook verder.

Geplaatst

Jessie, toen ik net wist dat ik zwanger was (zover als jij nu bent) Had ik ook paar dagen ongi gevoel! heel pijnlijk... heb het 2 a 3 dagen gehad..

nu er gelukkig geen last meer van....

Ik ben vooral bang dat de echo niet goed is... die heb ik vrijdag!!

Voel me wel op en top zwanger, vanmorgen weer moeten spugen...:(

Doortje; klopt ik eet heel veel fruit want brood lust ik niet graag meer.. Of beschuitjes, die gaan ook wel!

En drink veel boulion tussendoor haha.. t rare is dat je een half uur nadat je wat gegeten hebt al weer giga honger hebt...

Koffie lust ik niet meer... dat komt omdat ik zo'n brok in mn maag heb steeds..

Loezie welkom, hopelijk is het snel raak!!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat is hier weer lekker veel geschreven. Heb zelf de laatste tijd iets minder zin in schrijven. Zal wel van het mooie weer komen. Maar uiteraard leef ik wel met iedereen hier mee.

Jessie: Ik kan me heel goed voorstellen dat je het verschrikkelijk spannend vindt en denkt dat het mis kan gaan. Ik had dit ook heel erg tijdens mijn zwangerschap. Als ik iemand vertelde dat ik zwanger was, zei ik er direct achteraan, maar het kan nog mis gaan hoor! Heb tot ik haar in mijn armen had het eigenlijk altijd wel een beetje gehad. Heb gelukkig wel van mijn zwangerschap kunnen genieten. Ik hoop dat je straks na de eerste echo steeds een stukje zekerder wordt en gewoon heerlijk kan genieten. Ik ben zo blij voor jullie.

Sorry ik moet naar mijn dochter. Ik reageer later verder.

Groetjes.

Appel

Geplaatst

Bedankt allemaal voor het welkom heten!

@Jessie dank je wel voor de uitleg want ik schrok toch wel ff toen ik in de koelkast keek: van de Deca heb ik t/m volgende week woensdag en van de Puregon maar t/m maandag.... maar ja het hangt toch allemaal van de fm af denk ik? wij wonen ook ongv. anderhalf uur rijden van Nijmegen af dus is ook niet ff heen en weer rijden en mijn apotheek heeft het volgens mij ook niet op voorraad. dus bedankt voor de tip!

Hoop dat alles goed met je gaat! voel je je alweer wat beter/gerustgesteld?

@Goofy dank je ben vandaag al weer wat minder zenuwachtig maar het zullen wel de hormonen zijn denk ik...ja wij lopen idd ongv gelijk het gaat nu echt spannend worden! bij ons zit er 1 rietje in de vriezer t'is niet veel maar al meer dan wij ooit hebben durven hopen!! kan het alleen niet terug vinden in de digi poli bij mijn behandelingen maar ik geloof dat daar wel meer gegevens ontbreken zo nu en dan maar dan denk ik weer he, het zal toch wel goed gegaan zijn maar ja,

succes met spuiten! (wat een verschil met die deca en puregon spuiten he)

@Lara jaa hoop ook zo dat het snel raak is en dat net als bij jou onze droom ook mag uitkomen!!

Iedereen weer succes met alles en weltrusten!

Liefs, Loes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden