Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

wbt de kilo's, hier helaas hetzelfde probleem gehad na onze vorige icsi. Was ruim 7 kilo aangekomen. Door onze noodgedwongen pauze van 1.5 jaar ben ik deze kilo's plus nog een aantal extra gelukkig kwijt, maar ik hoop echt dat ik ze niet weer terugkrijg deze ronde...

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fren, ik vindt 20 lekker veel hoor ik had er maar 4 hihi dus dan is 20 echt een mega score!! maar dat is opzicht wel een lekker gevoel dan weet je in ieder geval dat je niet voor niks spuit toch? en is de ongi doorgezet nu?

uhm morgen is onze 15e dag na de punctie en dus testdatum oh zo spannend!! ik voel eigenlijk helemaal niet zoveel.... op wat krampjes en steekje na dan en een gevoelige onderrug maar dat heb ik al zo vanaf rond de punctie...ik heb alleen echt geen idee of dat nou een goed of een slecht teken is...pff wat een enorme spanning!! duimen jullie met me mee??(Wat ik wel heb dat ik heel de tijd denk dat ik wat voel omdat ik denk dat ik wat moet voelen snappen jullie??)

Nou Raba en Margot Fren ik ben van maat 34 naar 38 gegaan!! niet alleen door de behandelingen hoor maar ben ook sinds 8,5 maand gestopt met roken dus ik heb geen één zomerbroek meer over haha maar ik hoop dat ik zeer binnenkort zo'n broek en nog veel meer mag kopen met zo'n meegroei band erin!!

Hoe gaat het met jullie verder? weet iemand hoe het met EmEvlin is?

Hier gaan we heel veel duimen draaien en hopen dat we morgen ochtend een positieve test in onze handen hebben!!

Hele dikke kus en liefs Loes

Xx

Geplaatst

Loes spannend!!!!!!!!!!!

Ik duim heel erg hard voor je.

Ik heb morgen de echo. Vind het weer net zo spannend als de eerste keer.

Geplaatst

Hee dames,

Even snel een berichtje van mij.

Loes: heel veel succes met testen vandaag. Ik hoop op goed nieuws

Jessie: ik kan me voorstellen dat je het spannend vind, maar het zit vast goed. Succesn in elk geval

Fren: fijn dat je eindelijk ongesteld bent geworden. Kun je tenminste verder. Succes met de laatste spuiten en op naar de punctie!

Margot: houd je het wachten nog een beetje vol? Nog een weekje te gaan meid en dan op naar een mooie positieve test!

EmvElin: heel veel sterkte met het verwerken van deze teleurstelling. Neem je tijd!

Hier verder alles ok. Afgelopen week zijn we door de gyneacoloog helemaal goedgekeurd. De cystes zijn weg, dus hoef niet meer terug naar het zh. Nu gewoon bij de verloskundige. Het kindje was goed gegroeid en het hartje klopte goed. Alleen wilde het niet stil liggen voor een mooie foto. Dus nu al een dwarsligger..hihi..

Nu op naar de 20 weken echo op 8 juni

Lfs Dorien

Geplaatst

Wat geweldig dorien. Nu kan je genieten.

Jessie wat lijkt me het mooi om vandaag weer het hartje te mogen horen. Snap goed dat het eng is.

Mijn hoofd is vol. Mijn man snel geiriteerd. Maandag een afspraak met een homeophaat dat is een klant van mij. En ik hoop dat zij mij kan helpen on meer rust te krijgen. Mijn broer heeft weer een aantal aanvallen gehad. Hij krijgt maar weinig geld om rond te komen. Hij wil werken maar dat mag niet en kan niet.

Geplaatst

Loezie en ik ben zo benieuwd.

Gisteren kreeg ik een sms van ook een lotgenoot en ze is zwanger. Ze heeft eerst iui gedaan. En dit is de 2de keer icsi. Ze had maar 4 eitjes en der was een bevrucht en dat was een a.

Fren Jippie je kan verder.

Geplaatst

Pffff ik weet het niet meer!

Test was positief volgens ziekenhuis. zelf vonden we m wazig maar het was een wel een kruis om te zien TIP: koop niet die van clearblue want die is niet echt duidelijk bijna alles is mogelijk als ik de bijsluiter moet geloven.

Maar het ging twee weken super goed tot gisteravond: ineens bloedverlies en bruine viezigheid ik weet het echt niet meer mijn gevoel zegt dat het fout gaat!

waarom, waarom, waarom??

Geplaatst

wat lief dat een aantal van jullie naar me vragen!

Het gaat best goed, natuurlijk wel erg teleurgesteld.

Voor onze dochter was het de 2e poging "raak" dus je hoopt op herhaling...

Maar goed, we gaan nu voor de cryo's!.

Ik ben hier idd niet veel meer geweest, vind het nameljk een beetje lastig.

Jullie zijn de lotgenoten, dus kan natuurlijk bij jullie terecht, maar misschien vinden jullie me ook wel een beetje zeuren, of denken jullie "maar je hebt al een kindje".

Wat natuurlijk zo is, maar een 2e is ook ZO welkom!

Loezie, jij mag testen toch?? En???

Raba, wat vervelend dat jij en je man niet lekker in jullie vel zitten.

Wt dat betreft zijn al die behandelingen ook echt ingrijpend voor je realtie vind ik hoor, je beleeft het allemaal op een andere manier, nu hebben onze mannen er wel ook echt iets voor moeten ondergaan (de tese) maar verder is het toch iets dat vooral de vrouwen ondergaan. Dat merk ik ook aan de afgelopen weken, ik ben steeds bang bloed te zien, hij staat er (lijkt het) bijna niet bij stil dat dit zo'n stress periode is.

Hou vol, en je weet ons te vinden he!

@margot, hoe gaat het bij jou? Nog lekker aan het broeden?

@ Fren, fijn dat je verder kan!! En 20 in de wacht, dat wordt een mooie score!

en iedereen die ik nu vergeet, sorry!

Ik kom de komende week niet, ik ga lekker een weekje weg met vrienden, we vertrekken vanavond naar Friesland.

Fijn weekend iedereen!

Geplaatst

oh jee, door het lange typewerk, tussen mijn werk door, heb ik het bericht van Loezie gemist!

Meid ik hoop dat het gewoon wat oud bloed is, dat hoeft niets te betekenen he!

Zit je na 2 wachtweken nog steeds in onzekerheid...Sterkte!!

Geplaatst

oh Loezie, wat onzeker. Ik hoop voor je dat de test gelijk heeft. Ik heb met de kruidvat getest de goedkope en iets duurdere maar die gaven een goed resultaat allebei. Clearbleu vond ik ook niet prettig.

Geplaatst

Doortje wat goed dat alles zo goed gaat. En het gaat ook allemaal zo snel.

Ik ben echt heel erg blij voor je. Geniet van dit goede nieuws. :clap2:

Geplaatst

loezie, heel veel meiden hebben last van wat bloedverlies. Als het bruin is, is het oud bloed en kan het geen kwaad.

Koop anders een digitale test van Clearblue, die zegt ZWANGER of NIET ZWANGER. Kan geen twijfel over bestaan dan wat de uitslag is... Maar heb al vaker gelezen dat de onzekerheid pas echt start na een positieve test. Heb je een echodatum gekregen van het zh?

Vanmorgen gebeld en moet volgende week zondeg (dag 10) komen voor eerste FM. Gelukkig in het weekend, we moeten zo ver rijden, dan is de belasting voor het werk wat minder. Vanaf vanavond aan de puregon EN de bloedverdunners. Fijn 3 spuiten dus...

Geplaatst

Bedankt voor jullie medeleven jullie zijn echt schatten!!

Ik voelde me vandaag zo ontzettend verdrietig ik weet echt niet meer wat ik denken moet, positief getest joepie maar ja die bruinige viezigheid he, heb heel de dag ook van die ongesteldheidsklachten maar géén buikpijn en ook géén zere borsten en dat heb ik normaal wel maar ja dat kan dan misschien nog door die bolletjes komen voor de rest lijkt het ook totaal niet op een menstruatie dus ik hoop dat het inderdaad oud bloed is. Voel me nu ook iets rustiger vondt het ook lief dat de verpleegkundige die ik vannochtend aan de telefoon had zo positief was.

Ik heb nu twee kruidvat testen gekocht( stukk goedkoper ook) en hoop idd dat deze dan een stuk duidelijker zijn. Fren jouw idee is ook een goede maar ik het te laat gelezen

We hebben 6 juni als alles goed gaat een zwangerschaps echo phoe phoe wat spannend.

En EmvElin Ik vindt echt niet dat jij "zeurt" en vindt al helemaal niet dat jij geen recht van spreken hebt omdat je al een dochter heb! Jij hebt net zoveel recht op geluk als wij!!

Wat voor bloedtest bedoel jij Doortje? is dat iets wat ze ook alleen in het Radboud doen? en wat zou dat kunnen uitwijzen dan?

Sorry als ik wat warrig overkom en misschien wel op een paar van jullie ben vergeten te reageren maar dat komt omdat ik zo ontzettend in de war ben nu! heb er zefs een avondje Jeroen van der Boom voor laten schieten.....

Dikke kus van mij en nogmaals jullie zijn schatten!! hoop het beste voor jullie allen Xx

Geplaatst

@loezie... verschrikkelijk die onzekerheid.. maar je kent al de verhalen hier op het forum, het kan alle kanten op gaan.. Ik heb altijd de testen van clearblue en dan de digitale gedaan, gewoon duidelijk! Hoop dat het komende dagen wat rustiger wordt. Veel sterkte, rust en hoop toegewenst.

@jessie hoe was de echo?

@emvElin dat je al een kindje hebt wil niet zeggen dat je geen verlangen naar nog een kindje mag hebben.. je zeurt nooit, anders zeuren we allemaal!

@doortje wat gaat het het snel joh, fijn dat het zo goed met je gaat!

@Fren.. joehoe eindelijk verder!

@alle meiden met extra kilo's... lang leve de tuniekjes en broeken die je mooi afkleden.. en bikini in de ban! En op naar de broeken waar we een hele mooie ronde dikke buik in mogen laten groeien..

Hier alles goed, ik vind alleen die smurrie van die bolletjes toch zo vies.. heb de hele dag het gevoel dat ik aan het lekken ben, voelt echt heel goor, sorry! Maar nu las ik ineens in de bijsluiter dat dit geneesmiddel je rijvaardigheid kan beïnvloeden.. Fijn dat ze dat even vertellen.. Die vermoeidheid herken ik wel.. Ben 's avonds op en doe dan echt niet veel meer, dat wordt gezellig volgende week op kamp.. De juf gaat vast naar bed, wil de laatste het licht uitdoen? hmm daar moet ik nog even wat voor verzinnen..

Liefs

Geplaatst

Hoi Meiden,

Loes: een plus is een plus, maar deze onzekerheid is killing. Ik hoop dat je morgen een betere plus heb die je iets meer rust kan geven en dat het bruinverlies snel stopt. Zoals al geschreven wil dit nog niet zeggen. Op naar een mooi kloppend hartje op 6 juni.

Jessie: Weer lekker kunnen genieten van jullie kleine frummeltje?

Margot: Je bent op de helft, succes meid. Houd ze lekker warm. Hopelijk brengt het kamp een beetje afleiding.

EmvElin; Ik snap heel goed wat je bedoelt. Ik heb dit zelf ook en vind het soms ook best moeilijk. Ik wil heel graag nog een kindje, maar als ik hier dan lees van meiden die nog steeds met lege handen staan voel ik me bijna schuldig voor dit verlangen. Aan de andere kant kan ik daar doordoor ook makkelijker over mijn verdriet heen stappen, omdat ik weet dat het ook heel anders had kunnen zijn. Voor mij werkt dat.

Fren heerlijk je kunt verder.

Doortje; Mooi buikje hoor!

Raba; Sterkte meissie.

Ik heb me vanmorgen aangemeld. Hoorde gelijk dat ik door kon gaan, maar dat ik dan wel iets langer de pil moet slikken. Ik heb wel gezegd dat dit niet te lang moet zijn, want anders kom ik met mijn vakantie in de knoop. De verwachting is dat ik eerst 4 weken nog de pil slik voordat ik aan de deca kan beginnen. Joepie we zitten weer in de race!

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Loes, hoe is het nu met je? Doortje bedoelde de bloedtest waaraan ze je HCG waarde kunnen meten.

Even bloed laten prikken evt. bij de huisarts en die kan dan ook daaraan zien dat je zwanger bent.

EmvElin, voel je alsjeblieft niet schuldig. Je verlangen naar nog een kindje is zo groot. Ik heb nog geen kinderen maar ik denk vooral als je weet hoe het voelt om moeder te zijn. En je zeurt niet hoor.

Appel, wat goed dat je je hebt kunnnen aanmelden,

Raba: blijf praten met je man. Dit is ook allemaal zo zwaar en legt een druk op je relatie.

Even een update.

Gisteren een mooie echo gehad. Ons frummetltje is 2.5 cm. We zijn nu ontslagen uit de kliniek en kunnen ons gaan aanmelden bij de verloskundige. Vandaag op het werk kreeg ik de schrik van mijn lieven. Er zat donker bruin bloed in mijn inlegkruisje en bij het vegen was het helderrood. Ik ben snel naar huis gegaan was niet meer in staat te werken. De kliniek gebeld en die zei het nog even aan te zien en dan maandag bellen voor een echo. Dat was voor mij niet voldoende, dus heb ik het ziekenhuis gebeld hier in de buurt. Die gyneacoloog was echt zo aardig. Die zei meteen, ik snap dat u bezorgd bent en kom maar even langs. Wij daarnaartoe met lood in de schoenen. En hij zag meteen het frummeltje bewegen. Ook het hartje was goed. Hij had een veel duidelijker echoapparaat en we konden voor het eerst ook het hartje horen. Mijn man brak echt helemaal even van de spanningen. Misschien dat er een adertje is gesprongen gisteren bij de echo omdat hij flink even druk moest zetten om het goed te zien, of bij het werk toch iets teveel getild enz. Ik weet het niet, maar alles is nog goed.

Ik had vanavond groot personeelsfeest van de stichting, maar die laat ik maar even aan me voorbij gaan. Ik moest het even rustig aan doen dus blijf morgen ook nog maar even thuis.

Geplaatst

Oh Jessie, dat is inderdaad echt heel eng.. gelukkig kon je bij dat ziekenhuis terecht.. Doe het echt maar even rustig aan en laat frummeltje maar lekker groeien..

@loezie, hoe is het nu?

Geplaatst

Hey Jessie,

Jeetje meis ik snap dat je je inderdaad echt rotgeschrokken bent. Het hoeft niet altijd iets ergs te betekenen. Ik heb zelf bij 6 of 7 weken een flinke bloeding gehad en bij de 11 weken heb ik een flinke bloeding gehad en met ons meisje is alles goed zie mijn onderschrift. Ik snap natuurlijk dat je schrikt en je hebt er goed aan gedaan om aan de bel te trekken! Ik denk dat het bij jou ook gewoon goed zit hoor dus probeer lekker te gaan genieten en ik kan me herinneren dat iemand ook hier van het forum me vertelde dat als je vroeg een bloeding krijgt dat het dan een meisje is ik weet niet of het echt de waarheid is maar bij ons klopte het!

Dikke knuffel,

Nathalie

Geplaatst

Jessie jeetje meid dat is schrikken. Hoe voel je je nu.

Gisteren een super gezellige dag gehad. Namelijk het vrijgezellefeest van mijn dinnetje. Ze is thuis overvallen zonder mij. Want ze woont in een plaats waar de rest ook woont behalve ik. En aangezien dat we in mijn salon begonnen met een beauty workshop. Was het wel zo handig dat ze mij kwamen halen. Met die smoes hebben ze haar hierheen gebracht. En toen kon het feest beginnen. Ik had de ruimte versierd en ze was helemaal emo bij mij prikte ze ook. Iedereen vond het zo super. Hierna zijn we ook in mijn woonplaats een workshop Hightea gaan doen. Veel dingen gemaakt waaronder chocoladetaart zo lekker en nog veel meer wat hadden we veel en wat was alles super gelukt. Ze vond het geweldig. En wij ook.

Geplaatst

Raba: ik voel me nu weer goed. Ben blij dat ik zo snel terrecht kon in het ziekenhuis en niet hoefde af te wachten tot maandag.

Klinkt leuk je feestje.

Geplaatst

Erg rustig hier.. kan me eigenlijk niet voorstellen dat er niet meer meiden actief zijn in het radboud.. of zouden ze ons niet kunnen vinden?

Hier alles goed, spannende laatste wachtdagen zijn begonnen en als het goed is wordt het daarna nog spannender.. Maar ben heel positief! Deze twee kanjers blijven lekker bij mama!

Nou ik hoop dat het met de rest ook lekker gaat..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden