Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh margot, wat erg voor je! Ik snap helemaal dat je het nu uitgezocht wilt hebben! Heel veel sterkte met het verwerken hiervan.

Knuffel voor jou!

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Margot wat vreselijk. Heel veel sterkte voor zowel jou als je man. Je mag steeds even blij zijn en dan komt de klap.

Dat is zo oneerlijk.

Geplaatst

jeetje Margot wat een verschrikkelijk bericht. Is er echt geen hoop meer? Heel veel sterkte meisje, wat zal dit zwaar zijn. Een goed idee om dit verder uit te laten zoeken. Dikke digiknuf.

Geplaatst

ooo Nee, Margot toch, meis wat een verschikkelijk Kl&*% nieuws. Ik hoop echt dat je het mis hebt en dat het wel goed zit, maar je hebt helaas al veel te veel voorkennis. Heel veel sterkte meis!! Weet ook gewoon niet wat ik moet zeggen. Zou je zo graag even een knuf geven. Heel veel sterkte nogmaals.......

@ Appel, Dr Woldringh is idd mijn behandelend arts maar zij was ziek afgelopen donderdag dus ik kreeg heel onverwachts een andere arts. Dr Braat. Heel aardige vrouw ook. Zij begon zelf over de amh waarde. Heb er zelf eigenlijk nooit bij stil gestaan om zoiets te vragen. Ben nu wel heel nieuwsgierig wat eruitkomt. Hoe gaat het verder met jou?

@ Raba, dank je wel meid en wat mooi dat je getuige bent geweest! Een hele eer.

@ Jessie, hoe is het meid, kan je het allemaal een beetje bevatten?

@ Fren, hoe is het met de napijn? Weet je al meer?

Geplaatst

Margot jeetje nee ik hoop zo dat het bloeden gestopt is. Dit is niet eerlijk digiknuf voor Jou.

Fren succes met de tp heb je al op de digipoli gekeken daar staat het vast al op.

Vandaag ga ik paardrijden eerst op mijn verzorgpaard. Hierna gaan we naar schoorl en ga we met een groep paardrijden. Heerlijk. Het gaat nog steeds goed geen blauweplek en we zijn rustig

Geplaatst

Lieve allemaal

Ik denk dat ik ondertussen echt helemaal leeggelopen ben, heb veel last van buikpijn gehad en daarom al twee nachten slecht geslapen.. Gisteren aan familie verteld. Mijn zus kwam gelijk even langs, mijn ouders zijn op vakantie en toen ik paps aan de lijn kreeg, brak er wel iets in me.. Ik vind het naast mijn eigen verdriet ook zo erg dat al die andere mensen er zo'n verdriet van hebben.. Mijn vader zei ook dat hij echt eventjes na moest denken voordat hij me zou bellen.. En dan mams machteloos aan de lijn krijgen..

Mijn amh waarde is ook getest bij mijn eerste bezoek aan het radboud en daaruit bleek een verminderde eireserve.. Dus het is ook niet echt dat we nog zeeën van tijd hebben.. Ik weet alleen niet of ik nog wel zo'n ivf behandeling wil.. Maar ja wat dan?

Nou ik ga het maar eens heel rustig aan doen vandaag.. stapje voor stapje

Liefs

Geplaatst

Marot, wat erg allemaal, heb t zo met je te doen... Misschien kan het zh verder onderzoek doen? Lijkt me dat er toch wel uets aan de hand is als je 3 x opmrij een miskraam krijgt.

Raba, kijk al de hele morgen, maar het mijn behandelng deel doet he niet helaas

Geplaatst

Net even op de oude site gekeken, die doet het nog wel. Volgens mij zijn er 11 bevruchtingen...

Wacht telefoontje nog even af, maar ziet er goed uit dus.

Geplaatst

Definitief aantal: 11 GOEDE embryo's. Er waren er 13 gaan delen, maar twee zijn gestopt. Dit elftal is allemaal goed genoeg m terug te plaatsen, morgen om 12.15 in nijmegen.

We zijn ZO blij!!

Geplaatst

Ach Margot, wat een ellende wat een wanhoop lees ik in je laatste stuk. Hoe je schrijft over ook het verdriet van je ouders, ik kreeg gewoon tranen in mijn ogen, ik kan daar zelf ook zo slecht tegen. Dit betkend wel dat ze heel veel van je houden. Meisje volgens mij kun je nu nog niet beslissen wat je/ jullie moeten doen, doorgaan of stoppen. Eerst dit weer proberen te verwerken, weer opkrabbelen. Heel veel sterkte.

Fren: Wat een super goede score. Misshien dus wel een eigen eftalletje oprichten :) Fren's elftal. Ik hoop voor jullie dat ze wat kunnen invriezen (die je dan natuurlijk de eerst komende tijd niet nodig hebt). Succes morgen met de tp en dan heerlijk broeden en voor succes met wachten.

Goofy; Met mij gaat het goed. Ben aan het wachten tot ik 9 juni mag beginnen met de deca. Ik vind het wel heel erg spannend deze keer. Een beetje zo'n erop of eronder gevoel. Wat als er straks weer niets te vinden is, dan is het einde oefening. Terwijl ik aan de andere kant ook wel weer positief ben en me zelf ook nog wel weer een keer achter de kinderwagen zie lopen (weet alleen niet of dat dan mijn eigen kindje is of die van een ander:)). Maar goed je snapt het al ik slinger gewoon van de ene uitkomst naar de andere. Ik had gisteren wel een beetje zo'n neus op de feit druk moment. Een vriendin zei tegen mij. Ik verwacht binnen nu en een jaar toch wel een kindje erbij. Ik had toen zo iets; oh ja zo hoort het te gaan, elke maand een kans en dan zo binnen nu en een half jaartje zwanger. Had er even niet meer zo bij stil gestaan dat dat de natuur is.

Geplaatst

Tjeetje Margot wat vindt ik dit erg voor je/jullie! dit is echt niet te bevatten het ging allemaal zo goed, wat zul jij je k*lte voelen en ja ik snap precies wat je bedoelt met het verdriet van anderen...

Waarschijnlijk helpt op dit moment niks om de pijn te verzachten maar weet dat ik aan je denk en met je meeleeft!

Sterkte meid.

En Fren ja dat is natuurlijk wel helemaal te gek zeg zoveel! zijn het dan ook allemaal a-tjes? dan heb je evt nog cryo's over. gefeliciteerd!! en succes morgen he ik duim voor je!

Wat dubbel allemaal he de ene intens verdrietig en dan ander weer hoopvol...

Ik gun jullie en mezelf natuurlijk ook zo graag dit mooie grote geluk... gister bij mijn schoonzusje geweest die is over 6 weken uitgerekend en haar babykamertje bekeken o,o wat is dat moeilijk en tegerlijkertijd vindt ik het ook allemaal zo fijn voor haar!

Zelf weet ik nog steeds niet hoe het er voor staat bij mij ik voel me nog helemaal niet echt zwanger ofzo(kweet ook niet hoe dat voelt natuurlijk) maar dan bedoel ik dat ik nog helemaal niet misselijk ofzo ben heb wel wat meer het zuur en moeie benen maar ja mijn moeder is ook nooit misselijk geweest van mijn zus of mij dus ja je weet het gewoon niet. Was het maar 6 juni!

het is afwachten en hopen meer kun je gewoon niet doen. maar oh wat is dat ontzettend moeilijk allemaal.

Iedereen weer succes met alles!

Ik denk aan jullie Xx Loes

Geplaatst

Wauw Fren een heel elftal.. doe maar niet tegelijk, hihi! Heel veel succes morgen!

@appel het gaat deze keer gewoon lukken.. jij weer achter de kinderwagen, mooie inzet, toch!

Geplaatst

Margot: ik herken het helemaal van toen het bij mij de derde keer fout ging. Mijn ouders en zusje zijn direct gekomen en hebben het er echt heel erg moeilijk mee gehad. We stonden met z'n allen te huilen. Dit treft zoveel mensen meer.

Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen en bij deze een hele dikke knuffel van mij. Ik leef enorm met je mee en gun je zo graag een kindje.

Fren: voor jou geweldig nieuws. Heb je vandaag de terugplaatsing? In ieder geval een heel er mooi weer voor een hele mooie dag voor jou.

Raba: probeer vooral die rust vast te houden.

Goofy: Ik begin het vanaf vandaag pas echt een beetje te bevatten denk ik. Ik voel echt helemaal niks, geen misselijkheid enz. Ik wordt wel al enorm dik. Heeft ben ik bang niet alleen met de zwangerschap te maken.

Maar ik ben vandaag naar de veloskundige geweest en heb voor het eerst het hartje met een uitwendige app. gehoord.

We hebben wel een paar inwendige echo's gehad, maar daar kon je alleen het hartje op zien. En dat is dan zo onwerkelijk alsof je naar een film zit te kijken. Dit was heel anders, ik kon het echt horen. Ze moest wel echt even zoeken hoor.

Geplaatst

Ja, terugplaatsing van een A gehad! Heel blij mee. Helaas is de rest van ons elftal niet goed genoeg om in te vriezen, dus die zijn verloren gegaan...

Maar we gaan gewoon voor deze. Moet goedkomen!

Geplaatst

wat fijn meid! een A! en nu de spannende wachtweken!!!!

wilde je er zowiezo 1 laten terugplaatsen of waren de andere ook niet goed genoeg voor een verse terugplaatsing?!

Geplaatst

Fren: Wat fijn een A-tje aan boord. Wel jammer dat al die anderen niet goed genoeg waren om in te vriezen, maar deze gaat het "gewoon" worden. Succes meid.

Geplaatst

Fren , heerlijk een Atje. Nu de spannede wachtweken. Maar de eerste stap is al gezet, en de rest gaat ook wel goedkomen. Dit wordt hopelijk jullie kindje.

Geplaatst

He meiden,

daar was ik ook weer eens....

Margot, wat een naar nieuws! Laat het idd maar eens uitzoeken of er een reden voor is! Veel sterkte.

Fren, wat fijn een A-tje! succes de komende weken!

Wat een mooi geluid he, Jessie? Ga er lekker van genieten!

Gaat het goed met prikken Raba?

Nog even en dan mag appel ook weer prikken.

Wat een onzekerheid Loezie, maar goed die testen blijven positief toch! Het komt vast goed de 6e!

Als ik volgende week weer ongesteld word, ga ik me weer aanmelden voor een cryo poging.

Dat red ik dan net voor mijn vakantie, ik moet dan op Menorca gaan testen.

Sorry als ik nog dames vergeten ben!

Groetjes!

Geplaatst

Zelf heb ik niks dan goeds te vertellen over het Radboud, echt heel fijn ziekenhuis met hele fijne medewerkers.

We zijn in eerste instantie naar Maastricht gegaan omdat het zo hoog stond aangeschreven qua slagingskans etc maar het intake gesprek was niet echt prettig te noemen..

De arts kwam nogal ongeduldig over en we werden eigenlijk best wel snel weggestuurd met de melding dat ik maar eerst eens mijn BMI ( body mass index ) onder de 28 moest krijgen voordat IVF 'zinvol' was.

We zijn toen eigenlijk op advies van mensen van een ander forum naar Nijmegen gegaan en dat was heel prettig.

We hebben lang met de arts kunnen spreken, ze hebben echt uitgebreid de tijd voor ons genomen en onze vragen beantwoord en er was geen wachtlijst.

Ook is de fertiliteit afdeling los van de gynaecologie dus je word niet geconfronteerd met zwangere dames.

Verplegend personeel is ONTZETTEND aardig, ik kan er eigenlijk niet over uit hoe menselijk ze zijn, na 2 bezoeken kenden ze ons al bij naam en informeren de dames die de receptie doen of het bloed prikken hoe het is, erg fijn.

Altijd telefonisch bereikbaar voor vragen en opmerkingen met een rechtstreeks nummer, de digitale poli is erg handig, kan je precies nakijken hoe het zit met je medicatie, je cryo's, je agenda met alle afspraken etc.

Het is er erg schoon en netjes ( je staat er verbaasd van in hoeveel ziekenhuizen dit niet is trouwens ), de kamertjes voor de heren zijn erg prettig ( heb ik me laten vertellen haha ), er is aan alles gedacht om het je zo comfortabel mogelijk te maken.

De behandelend artsen en personeel gaan respectvol om met jou, je partner EN met de emmy's, heel fijn om te zien hoe voorzichtig ze daarmee omgaan.

Zoals ik al zei, niks dan lof over dit ziekenhuis, ze mogen dan niet op nummer een staan qua slagingspercentage maar zou zo weer bij ze aan de slag gaan als het nodig is.

Geplaatst

Jessie: wat mooie he om het hartje te horen. Fijn dat het nu een beetje begint te landen. Ik hoop dat je snel echt kunt gaan genieten en lekker je babybuik kan gaan showen.

Raba: Gaat het nog steeds goed. Ik zie geen onderschrift meer bij je. Wanneer mag je beginnen met de gonal, of ben je daar al mee begonnen.

Emvelin: Hopelijk volgende week ongi en dan verder met de cryopoging. Als die test postief mag zijn is het wel op een plaats die je niet snel vergeet. Succes

WickedMir: Ik ben ook te spreken over het Radboud, maar heb geen vergelijkingsmateriaal. Zijn i.v.m. tese direct doorgestuurd naar Nijmegen. Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Hier gaat alles lekker zijn gangetje. Deze week maar twee daagjes werken en dan al weer weekend. Heerlijk en ik hoorde dat het weer aan het eind van de week ook weer beter wordt, dus dat is helemaal toppie.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Ik heb wel vergrlijkingsmateriaal. Wij zijn begonnen in het vu in A'dam. Ook een heel fijn zh, qua service vergelijkbaar met Radboud, maar de kliniek is wel aan een update toe qua behuizing. Doorverwezen naar het amc vanwege tese: dat vond ik alles wat het Radboud en het vu niet zijn, onpersoonlijk, onbeschoft, absoluut niet menselijk of patientvriendelijk. Om over de wachtlijsten maar te zwijgen... Dus ben het helemaal met wicketmir eens: hoera voor het Radboud!!!

Geplaatst

Fren super en nu broeden maar

Zaterdag hopelijk met Gonal starten alleen heb ik nog geen gevoel dat de ongi komt. Ik. Hoop zo dat het snel komt. Spuiten gaat nog steeds goed en rust ook

Emvlin dat zal super zijn dan kan je ook weer snel verder.

Lekker hoor appel lekker veel vrij geniet ervan

Ik ben wel donderdag vrij maar de rest van de dagen gewoon aan het werk. En het is super druk in de zaak

Raar dat mijn handtekening weg is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden