Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Fren! Ja ik wist dat je zwanger bent maar ja door mijn situatie ben ik wat voorzichtiger geworden bij mij leek het ook allemaal goed te gaan (dat zeg ik niet om je ongerust te maken natuurlijk maar je snapt vast wat ik bedoel) Maar wat ontzettend fijn dat alles goed gaat!! ik heb de afgelopen dagen veel aan je moeten denken waarom precies weet ik ook niet maar het zal wel een goed teken zijn!!

Wanneer hebben jullie de echo?? Ik duim ook voor jullie!

Ik vindt het soms moeilijk om rustig aan te doen maar als ik het niet doe krijg ik steken in mijn buik dus daar ben ik wel van geschrokken,

ik merk wel in mijn omgeving dat sommige niet helemaal begrijpen wat een BBZ is want die vinden mijn herstel zolang duren! maar ik ben nog geen 2 weken geleden geopereerd! en de BBZ zit er nog steeds ik ben er echt moe van heel raar gevoel kan het niet zo goed uit leggen en ik durf soms niet te slapen als ik alleen ben want een BBZ kan heel gevaarlijk zijn.

Morgen gaan ze waarschijnlijk een injectie geven en dan zou als het goed is de miskraam op gang moeten komen heel ingewikkeld allemaal en ik snap eigenlijk zelf allemaal niet meer wat er nu allemaal gebeurd met me.

Ik vindt het soms moeilijk hoe ik mijn situatie moet vertellen hier omdat ik jullie niet bang wil maken door mijn situatie. Jullie moeten weten dat wat er nu met mij gebeurt ook echt maar een hele kleine kans is dat het gebeurt en zeker ook omdat ze het niet gelijk hebben kunnen vinden (en nu nog steeds niet) maakt mij een zeer apart geval dat benadrukken de dokters in nijmegen ook dus wees niet afgeschrikt door mijn situatie!!

Xx

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Loezie, wat een vervelende gebeurtenisssen bij jou zeg. Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je bang bent.

Vreselijk allemaal. Blijf vooral je verhaal hier neerzetten hoor, want we zijn er voor iedereen als er nu goed of minder goed nieuws is. Ik leef in ieder geval heel erg met je mee en vind het vreselijk wat je door moet maken

Ze hoeven gelukkig niks te doen aan de vleesboom Deze is nu 2 cm. OP 32 weken moeten we nog eens voor controle een echo in het ziekenhuis maken. Maar het advies was wel om nu zeker in het ziekenhuis te bevallen want het kan de bevalling wel lastiger maken.

Ook een gesprek gehad met mijn manager. Ik had zelf al een paar voorstellen gegeven waar hij zich ook wel in kon vinden.

Dat betekent dat ik in de ochtenpiekuren niet hoef te werken maar pas vanaf 10.00 en dat ik in de avond een paar uur minder ga werken dus pas vanf 17.00u en dan geen zware zorg doe. Dus ik werk 5 tot 6 uur per dag tot mijn vakantie 25 juli. Dus daar ben ik voorlopig heel erg mee geholpen. In juli gaan we dan praten over hoe we het gaan doen na mijn vakantie.

Geplaatst

Jessie, goed te horen dat het geregeld is met je manager en dat je vleesboom geen problemen gaat geven voorlopig

Loezie, wat een nare situatie blijft het bij jou zeg. Ik kan me voorstellen dat je niet durft te gaan slapen. Ik hoop dat de ellende gauw achter de rug is zodat je alles goed kunt verwerken en verder kunt met de dingen in je leven. Veel sterkte toegewenst.

Geplaatst (aangepast)

Jessie: Geeft zeker wel een opgelucht gevoel dat je afspraken hebt gemaakt met je werkgever. Vindt je het erg om in het ziekenhuis te moeten bevallen of was je dat toch al van plan? Lekker genieten nu, he!

Loezie: Veel succes morgen met de prik. Krijg je die in Nijmegen of in het plaatselijk ziekenhuis? Klinkt niet erg prettig wat je man heeft. Hopelijk heeft hij baat bij de "behandeling"die hij krijgt. Sterkte meisje en gewoon hier schrijven hoor. Voel je daar zeker niet schuldig over.

Fren; Fijn te lezen dat het goed gaat. We hebben hier de laatste tijd te veel ellende gelezen, dat het ook prettig is om weer iets positiefs te horen. Ben ook wel benieuwd wanneer je je 1e echo hebt.

Raba: Hoe is het bij jou?

Vandaag nog even alleen de deca en dan vanaf morgen ook de puregon er bij. Spannend weer en dan volgende week vrijdag al de eerste echo. Voor mijn gevoel gaat het deze keer heel snel allemaal. Hopelijk blijft alles zo positief gaan.

Groetjes,

Appel

aangepast door appel
foutje
Geplaatst

@ Loezie, heel veel sterkte voor jou en je man! Phoehee, wat maken jullie een hoop mee.... Respect!

@ Jessie, spannende tijd geweest ook voor jou! Doe het ajb rustig aan hoor meid, Laat je niet gek maken!

@ Appel, succes met de Puregon, gaat snel weer! Op naar de punctie, tp en de ww!!! Ik duim!

@ Raba, hoe is het in de ww?

@ Doortje, 23 weken en 2 dagen al weer! Wat gaat de tijd hard!

@ Fren, voel je je goed? Geen zwangerschapskwaaltjes?

Hier gaat het redelijk, ff een dip maar dat komt ook wel weer goed!

Morgen de lab uitslagen. Ben benieuwd!

Meiden, fijne avond en groetjes,

Goofy

Geplaatst

Hoi Goofy, ben benieuwd wat de uitkomsten zijn van de uitslagen. Krijg je ook gelijk een toelichting, want alleen de uitslagen zeggen denk ik ook niet veel.

Groetjes,Appel

Geplaatst

Hoi Appel,

Dat zal denk ik wel, ik krijg de uitslag van de AMH waarde. Het kan zijn dat mijn eicellen opraken??.. De arts heeft zoiezo al aangegeven dat ik de volgende stimulatie ipv 150 eh Puregon nu 200 eh moet gaan spuiten. Mijn oestradiol was voor de zekerheid geprikt omdat ik maar niet ongesteld werd. Nou ik kan je vertellen, dat is helemaal goed gekomen!

Hoop echt dat de afgelopen stimulatie een misser van mijn lichaam was en dat het met een sisser afloopt.

Wordt vervolgd zullen we maar zeggen.

Fijne avond!

Geplaatst

Hè meiden, heb pas over twee weken de echo, 6-7 om precies te zijn. Das dus nog een behoorlijk eind weg!

Loes, jij hebt het behoorlijk voor je kiezen gehad, logisch dat je het even moeilijk hebt. En dan morgen ook nog die prik, ik hoop da jullie je snel weer op positieve zaken kunnen gaan richten, je hebt je bak ellende voorlopig wel gehad...

Raba, hoe gaat het in de ww?

Apppel, da gaat ook al weer snel!

Jessie, fijn dat je het hebt kunnen regelen. Scheelt een hoop stress!

Hier verder heel moe, maar dat schijnt erbij te horen...

Geplaatst

Hallo allemaal!

Hoe gaat het met jullie? Fijne dag gehad allemaal?

Wij hebben vandaag het supernieuws gehad dat de AMH waarde 6.6 is.

De artsen gaan zich pas zorgen maken als deze onder de 2 is.

Zij gaf aan dat we waarschijnlijk gewoon dikke pech hebben gehad deze ronde!

Nu gaan we ons weer aanmelden in Oktober!

Ik probeer nog 7.6 kg af te vallen voordat de spuiten weer gaan komen.

Dus op naar de volgende ronde!

Groetjes en een fijne avond,

Een opgeluchte Goofy!

Geplaatst

Meiden, ben ik ook weer eens....

Wat een narigheid Loezie en margot :(

Sterkte meiden...

Jessie, hoe is het nu, bloeden gestopt?

Hier gaat alles goed..

Geplaatst

Dag meiden, daar was ik ook weer eens...

De 1e wachtweek zit er bijna op, voel van alles en tegelijk niets, dus geen idee wat er gaat gebeuren. Ik heb niet zo veel vertrouwen in cryo's (bij mij dan), dus heb ook niet al te veel hoop.

Laatste dagje werken, en dan woensdag ochtend om 5.40 uur gaan wij de lucht in. Heb er zin in!

Fren, nog even wachten voor die echo dus, spannend!! Voel je je verder goed?

Goofy, nou op naar oktober dan he!

Raba, hoe gaat het in jouw ww?

Groetjes!!

Geplaatst

Nog 2 dagen en dan is de eerste ww voorbij. Was de afgelopen dagen veel misselijk maar nu niet. Ik weet het niet ik hoop het zo.

Lekker emvlin bijna op vakantie ik hoop zo dat we samen zwanger zijn.

Zie je maandag

Geplaatst

Hoi,

Raba: Zo de eerste week zit er op. De spannenste van de 2 begint. Ik hoop het ook hoor, dat het raak mag zijn. Succes. Als het zo ver mag komen, ga je dan eerder testen of hou je het vol tot de testdatum?

Emvlin: Spannend weer. Hopelijk brengt deze cryo toch geluk. Fijne vakantie. Waar gaan jullie naar toe?

Hier gaat alles goed. Ik voel nog niets en ben daar wel heel erg op gefocust. Voelde de vorige keer ook niets en toen is het afgeblazen. Ik spuit nu de maximale hoeveelheid, dan moet er toch wel wat gebeuren, toch? Spannend dus. Vrijdag weten we meer, want dan de eerste echo.

Iedereen genoten van het heerlijke weer. Wat een omslag vergeleken met gisteren he? Vandaag was manlief jarig en dat hebben we heel gezellig gevierd in de tuin. Fijne week allemaal.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Hallo allemaal

Hier ben ik ook weer eens een keer.. Lees af en toe wel mee maar heb niet zoveel te melden.. Mijn amh waarde was vorig jaar 1,5 dus dat is wel laag!

Woensdag ga ik voor een eileider onderzoek.. ben benieuwd of daar nog wat uitkomt.

Mijn zus wil eventueel wel eidonor voor me zijn, maar misschien is het dan ook wel raadzaam om te laten nakijken wat haar eivoorrraad nog is.. Tja.. hoe pak ik dat dan weer aan..

Mooi nieuws Goofy! Het gaat lukken..

Raba, Appel en Emvelin, heel veel succes

Loezie, dikke knuffel

Fren, lekker blijven broeden en op naar een mooi kloppend hartje!

Lara, leuk om weer eens wat van je te lezen, fijn dat het goed gaat!

Ik ben ondertussen al 4,5 kilo afgevallen.. Ik wou eindelijk van die vieze extra kilo's af.. Weg met alle hormonen in mijn lijf!

Liefs Margot

Geplaatst

Margot spannend . Hopelijk brengt het onderzoek nieuwe betere resultaten.

Appel nog geen last van bijwerkingen.

Loezie meid hoe is het nu met jou.

2de ww is altijd moeilijk ik hoop dat deze week snel voorbij is. De ene keer denk ik het is gelukt de andere keer heb ik werkelijk geen idee.

Fren hoe voel jij je?

Geplaatst

Ik ben heel onzeker momenteel, terwijl de enige reden daarvoor het uitblijven van misselijkheid en andere kwaaltjes is. Suf hè! Zou juist blij moeten zijn! Borsten zijn huge en gevoelig, heb zelfs al nieuwe bh gekocht, dus het zal wel oedzitten, maa ik vind het vreselijk da je in Nijmegen zo lang moet wachten op de echo! In het uitgerekend feb topic zit iemand die exact op dezelfde dag punctie en tp heeft gehad als ik en zij heeft afgelopen vrijdag haar echo al gehad.Maar goed, ik zeur...

Geplaatst

Fren ja snap het wel je wilt zekerheid en het liefst zo snel mogelijk. Je kan ook een bloedtest doen in een ziekenhuis behalve het radboud dan weet je hoe je hormoon waarde is. Misschien is dat gerustelend.

Digi knuf. Sterkte met het wachten. Wanneer is je echo?

Geplaatst

Fren: ik had ook nergens last van in de eerste paar weken. Geen misselijkheid enz alleen erg grote borsten ja.

Ik heb, omdat ik zo onzeker was, een bloedtest aangevraagd via de huisarts. Misschien een idee?

Geplaatst

Hallo dames,

een paar dagen niks van me laten horen maar dit ging ook niet.

Ik ben afgelopen zondag net voor het doopfeest door mijn rug gegaan. Die dag echt doorgestrompeld, zelfs de wandeling naar de doopplaats toe. Maar ik zou en moest hierbij zijn en natuurlijk zeker als peettante.

En wat was de doop mooi. Die was buiten bij een Maria beeld in de bossen. Zeer bijzonder.

Ik kon het gewoon niet drooghouden toen ik mijn stukje voor moest lezen. Mijn zusje heeft namelijk precies hetzelfde traject als ons doorgemaakt namelijk bij icsi 4 zwanger en pas met donorzaad. Daarom slaat dat stukje wat ik voorgelezen had helemaal op hen maar ook op ons en dat maakt het toch wel erg moeilijk. Dus traantjes.

Daarna een heerlijke bbq gehad. Maar ja, ik heb moeite met het avondeten dus zal heel snel al vol.

Maandag kon ik niet meer zelfstandig lopen. Mijn man heeft zich vrij gepakt op het werk om mij te verzorgen. Ik kon echt niks meer. En mag alleen paracetamol maar dat doet niks. Vroeger toen ik het in mijn rug had mocht ik flinke pijnstillers en spierverslappers slikken maar dat kan nu niet.

Vandaag kon ik eindelijk zelf naar het toilet maar mijn man moet me echt helpen met douchen en met van onder aankleden.

Echt zo erg. Ik kan nu hele kleine stukjes lopen maar moet dan weer snel gaan liggen en dan niet op de bank want dat is ook pijnlijk maar echt in bed. Nu kan ik voor het eerst even achter de computer, maar nu begint de pijn weer op te komen dus stop ik er snel weer mee.

Geplaatst

jeetje jessie wat vreselijk die pijn. En wat emo het verhaal wat je meegemaakt hebt.

Allebei donorzaad en icsi 4 wat een verhaal. Super dat je zo'n lieve man heb die je kan verzorgen.

Rust goed uit en hopelijk komt er een oplossing voor je.

Geplaatst

pff Jessie, wat vervelend voor je zeg. Wel fijn dat je nog bij de doop kon zijn natuurlijk, maar dit is natuurlijk waardeloos. Heb je al overleg gehad met de verloskundige en/of huisarts? Kunnen ze niet wat voor je betekenen?

groet, Dorien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden